My Point Exactly!quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:28 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ja, dus deze opmerking is dus volledig niet relevant daar het een stuk verder gaat dan wat herinneringen en er nog heel wat meer bij komt kijken dan alleen die regressie therapieen.
quote:My point exactly.
Arrogantie den top.
Jij wil gewoon horen wat je wilt horen en lezen wat jij wilt lezen?quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
My Point Exactly!
Je zegt nu dus dat de kans op het ontwikkelen van een valse herinnering mogelijk is met een klein beetje sturing en ontvankelijkheid, maar dat je de kans op een valse herinnering kleiner acht als dat dit gebeurt met heel veel sturing en een extra grote ontvankelijkheid?
Ik lees wat je schrijft en stel daar mijn vraagtekens bij...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:38 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Jij wil gewoon horen wat je wilt horen en lezen wat jij wilt lezen?
Ik hoef je toch ook niet te kennen om te denken en te stellen dat je in fabeltjes gelooft?quote:Het lijkt nu alsof jij mij probeert in te laten zien dat ik er wellicht naast zou kunnen zitten terwijl je mijn hele verhaal niet kent en mij als persoon en wat er in mij om gaat al helemaal niet.
Mijn intentie? Ik vind het gewoon interessat dat je iets als een Christelijke God afwijst, maar wél gelooft in iets vergelijkbaar onwaarschijnlijks. Ik probeer uit te vissen hoe je daarvoor rede voert en kom in jouw redenering en argumentatie dingen tegen die ik, op zijn zachts gezegd, vreemd vind.quote:Hopelijk zit ik er naast, dus wat is nu je hele intensie betreft het erop in gaan in the first place?
Of dat de "God bestaat niet hypothese" een tegenstrijdigheid bevat. Ga gerust je gang. Voila. Enzo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:21 schreef ivoorkust het volgende:
Niemand dient aan te tonen dat God bestaat, want volgens de wetenschappelijke debatregels is het de verantwoordelijkheid van diegene die niet gelooft, van aan te tonen dat de Godshypothese een tegenstrijdigheid bevat. Ga gerust je gang!
Dat is wel een heel beroerde karikatuur van Popper. Popper stelt dat een falsificatie veel sterker is dan heel veel ondersteunend bewijs voor een hypothese. Dat betekent echter niet dat men in de wetenschap zo maar een hypothese kan poneren en claimen dat men maar moet bewijzen dat die niet klopt. Wat is volgens jou de 'wetenschappelijk Godshypothese' uberhaupt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:21 schreef ivoorkust het volgende:
Niemand dient aan te tonen dat God bestaat, want volgens de wetenschappelijke debatregels is het de verantwoordelijkheid van diegene die niet gelooft, van aan te tonen dat de Godshypothese een tegenstrijdigheid bevat. Ga gerust je gang!
Inderdaad. Ik ga de "God bestaat niet" hypothese niet trachten te ontzenuwen op grond van een tegenstrijdigheid, want ik ken er zelf helemaal geen, net zomin als ik een tegenstrijdigheid ken voor de "God bestaat wel" hypothese. Beide hypotheses zijn dus tegelijkertijd wetenschappelijk juist.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Of dat de "God bestaat niet hypothese" een tegenstrijdigheid bevat. Ga gerust je gang. Voila. Enzo.
Een hypothese behelst vaak een positieve uitspraak. Niet een negatieve. Een negatieve uitspraak volgt altijd op een positieve uitspraak, zover ik weet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:49 schreef ivoorkust het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ga de "God bestaat niet" hypothese niet trachten te ontzenuwen op grond van een tegenstrijdigheid, want ik ken er zelf helemaal geen, net zomin als ik een tegenstrijdigheid ken voor de "God bestaat wel" hypothese. Beide hypotheses zijn dus tegelijkertijd wetenschappelijk juist.
Wat jij zegt, nog veel meer, natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wel een heel beroerde karikatuur van Popper.
Die zin is nonsensicaal.quote:Popper stelt dat een falsificatie veel sterker is dan heel veel ondersteunend bewijs voor een hypothese.
Jawel. Jij begrijpt dus helemaal niets van de wetenschappelijke debatregels. Dat blijkt ook uit deze uitspraak.quote:Dat betekent echter niet dat men in de wetenschap zo maar een hypothese kan poneren en claimen dat men maar moet bewijzen dat die niet klopt.
Genesis 1:1 is de Godshypothese.quote:Wat is volgens jou de 'wetenschappelijk Godshypothese' uberhaupt?
Leuke oneliner. Onderbouwing?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:54 schreef ivoorkust het volgende:
[..]
Wat jij zegt, nog veel meer, natuurlijk.
[..]
Die zin is nonsensicaal.
Ik begrijp het prima. Wetenschap is geen debatspelletje. Wetenschap is het opstellen van hypothesen die bepaalde fenomenen kunnen verklaren, verdere voorspellingen doen die we fysisch kunnen verifiëren en kijken of ze de tand des tijds kunnen doorstaan. Daarbij kan vervolgens ook nog weer bij conflicterende waarnemingen een hypothese worden bijgesteld.quote:[..]
Jawel. Jij begrijpt dus helemaal niets van de wetenschappelijke debatregels. Dat blijkt ook uit deze uitspraak.
Een godshypothese. Bovendien is dit wel een erg beperkte hypothese:quote:Genesis 1:1 is de Godshypothese.
Wat zijn de fysische implicaties van deze hypothese en wat zijn de definities van 'beginne' en 'God'?quote:In den beginne schiep God den hemel en de aarde
Juist. De stelling die zegt dat God het universum heeft geschapen, is de Godshypothese.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:01 schreef Haushofer het volgende:
Dat God de hemel en de aarde heeft geschapen?
Dat is alweer het andere topic. "Dient een hypothese falsifieerbaar te zijn?" Ik herhaal. Als de kruik zolang te water blijft gaan, totdat ze barst, wat dan met een onbarstbare kruik?quote:Hoe wou je dat aan een falsificatie laten gaan?
Jij bent degene die hier de godshypothese graag wilt verwetenschappelijken. Dan is falsificatie een criterium. Overigens is de volledige 'theorie' uit genesis prima falsificeerbaar en volstrekte quatsch natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:08 schreef ivoorkust het volgende:
[..]
Juist. De stelling die zegt dat God het universum heeft geschapen, is de Godshypothese.
[..]
Dat is alweer het andere topic. "Dient een hypothese falsifieerbaar te zijn?" Ik herhaal. Als de kruik zolang te water blijft gaan, totdat ze barst, wat dan met een onbarstbare kruik?
Jij bent echt wel een oerlelijk ding, hé. Ik ben natuurlijk wel afgestudeerd. Ik heb inderdaad geen doctorale thesis willen schrijven, en die keuze vind ik nog altijd terecht. Wat ik nu doe, is trouwens veel leuker.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Haushofer het volgende:
Ja, da's een beetje het idee. Ivoorkust zakt es lekker onderuit, poept er een paar stellingen uit, en zolang wij de moeite niet willen nemen om het te "weerleggen", dan is het waar hé. En dat moet dan wetenschap heten. Of "Popperiaans".
't Is maar goed dat ie niet is gaan studeren.
Niet noodzakelijk. Maar dat is een andere topic. Moet een hypothese nu echt falsifieerbaar zijn? Volgens mij, niet. Maar daar wil ik liever in dat andere topic over discuscieren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier de godshypothese graag wilt verwetenschappelijken. Dan is falsificatie een criterium.
Dat zeg jij. Maar je produceert wel geen enkele falsificatie. Waarom vermeld je dan die falsificatie niet, als die zo voor de hand ligt?quote:Overigens is de volledige 'theorie' uit genesis prima falsificeerbaar en volstrekte quatsch natuurlijk.
Hoe kan je nou afstuderen zonder doctorale thesis te hebben geschreven? MBO gedaan zeker?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:09 schreef ivoorkust het volgende:
Jij bent echt wel een oerlelijk ding, hé. Ik ben natuurlijk wel afgestudeerd. Ik heb inderdaad geen doctorale thesis willen schrijven, en die keuze vind ik nog altijd terecht. Wat ik nu doe, is trouwens veel leuker.
Ehm, wat dacht je van praktisch alle kennis van de geschiedenis van de aarde, het leven op aarde, de geologie, etcetera die nou niet bepaald stroken met het geschetste beeld in Genesis? Geen wereldwijde vloed bijvoorbeeld. Een aarde die veel ouder is dan uit Genesis blijkt. Geen mannetje en vrouwtje dat netjes gecreeerd zijn. Etcetera.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:30 schreef ivoorkust het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Maar dat is een andere topic. Moet een hypothese nu echt falsifieerbaar zijn? Volgens mij, niet. Maar daar wil ik liever in dat andere topic over discuscieren.[
[..]
Dat zeg jij. Maar je produceert wel geen enkele falsificatie. Waarom vermeld je dan die falsificatie niet, als die zo voor de hand ligt?
Zucht, het is wel weer duidelijk dat er niet door die enorme plaat voor je kop heen te komen is. Eerst stel je dat een hypothese volgens jou niet falsificeerbaar hoeft te zijn en vervolgens stel je doodleuk dat Genesis 1:1 niet gefalsificeerd is. Nou is ten eerste een vage claim als 'in den beginne schiep god hemel en aarde' simpelweg niet te falsificeren, TENZIJ hier concrete fysische consequenties aan worden verbonden. Niet wetenschappelijk dus. Vervolgens snap je nog steeds geen hol van Popper. Wat ik hier heb gepost ga ik niet weer herhalen.quote:Bijgevolg, is Genesis 1:1 nog altijd niet gefalsificeerd. En dus is de Genesis 1:1 hypothese wetenschappelijk juist.
Wat heb je gestudeerd dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:09 schreef ivoorkust het volgende:
[..]
Jij bent echt wel een oerlelijk ding, hé. Ik ben natuurlijk wel afgestudeerd. Ik heb inderdaad geen doctorale thesis willen schrijven, en die keuze vind ik nog altijd terecht. Wat ik nu doe, is trouwens veel leuker.
Ja, een hypothese moet falsifieerbaar zijn. Want hoe moeten we anders weten waar we op moeten vertrouwen? We hebben het over wetenschap, niet over geloofschap of we-zien-welschap.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:30 schreef ivoorkust het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Maar dat is een andere topic. Moet een hypothese nu echt falsifieerbaar zijn? Volgens mij, niet. Maar daar wil ik liever in dat andere topic over discuscieren.
[..]
Dat zeg jij. Maar je produceert wel geen enkele falsificatie. Waarom vermeld je dan die falsificatie niet, als die zo voor de hand ligt?
Bijgevolg, is Genesis 1:1 nog altijd niet gefalsificeerd. En dus is de Genesis 1:1 hypothese wetenschappelijk juist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |