quote:Op maandag 7 juli 2008 09:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Heb een lekke band, dus heb meer dan een half uur stevig gelopen, misschien doe ik dat wel een weekje voor ik besluit m te gaan plakken. Dan heb ik meer lichaamsbeweging dan de afgelopen maanden.
Gisteren naar metropolis geweest en het was erg leuken bami uit een bakje met loempia's op, niet echt gezond, maar beter dan 3 halve ranzige maaltijden die ze meestal op dat soort dingen hebben.
... Grappig om net bijgelezen te hebbenRoddeltantes hier!
* veiligheidsspeldje vindt zo'n bakje ook altijd leuk!quote:Op maandag 7 juli 2008 10:52 schreef conleche het volgende:
Hoi VS! Ik vind eten uit een bakje altijd zo leuk. Net of ik in een Amerikaanse film meedoe![]()
Ik ga eens wat minder zuipen deze week. 1 wodkaatje per dag; daar wil ik het bij houden.......
Ja, praktisch afgestudeerd, nog geen werk, thuis zitten gaat vervelen... Ideale tijden voor een chick, maar jaquote:Op maandag 7 juli 2008 10:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Was ist los? Niets te doen?
Misschien wil je met me ruilen?
Kun je niet leuke dingen gaan doen met vrienden? Ik ga op zo'n moment vrienden opzoeken die verder weg wonen en die ik niet vaak zie... Weekendje zeilen hier, wandelen daar, lekker koken, etc...quote:Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, praktisch afgestudeerd, nog geen werk, thuis zitten gaat vervelen... Ideale tijden voor een chick, maar ja.
Nou, weet je wat? Dan kom jij hierheen om mijn scriptie te herschrijven en dan ga ik lekker relaxen in Groningenquote:Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, praktisch afgestudeerd, nog geen werk, thuis zitten gaat vervelen... Ideale tijden voor een chick, maar ja.
Fuerteventuraquote:
Relatie zelf verkloten= -5 kilo. Relatie die door de ander wordt verkloot (oftewel je wordt gedumpt) is zeker goed voor -10!quote:Op maandag 7 juli 2008 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
Nou, goeie tip, zegLekker stressen. Ik ben al afgestudeerd, zou het helpen als ik mijn relatie verneuk, of is dat niet genoeg stress
Hmmm, ik zal manlief eens polsen of ie niet toevallig zin heeft om vreemd te gaanquote:Op maandag 7 juli 2008 14:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Relatie zelf verkloten= -5 kilo. Relatie die door de ander wordt verkloot (oftewel je wordt gedumpt) is zeker goed voor -10!![]()
Ik word dik van stress....quote:Op maandag 7 juli 2008 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
Nou, goeie tip, zegLekker stressen. Ik ben al afgestudeerd, zou het helpen als ik mijn relatie verneuk, of is dat niet genoeg stress
Wie legde dat nou uit laatstquote:
Isabeau.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Wie legde dat nou uit laatst
Acute stress laat afvallen en chronische laat aankomen.
Het is dus geen duurzame oplossing
Dan blijft je gewicht constantquote:Op maandag 7 juli 2008 15:55 schreef kwakveense het volgende:
en als je acute stress en chronische stress tegelijk hebt?
*proest*quote:Op maandag 7 juli 2008 15:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan blijft je gewicht constant![]()
Ben jij nou een wetenschapper?
Ik geloof niet dat dat met genetica te maken heeftquote:Op maandag 7 juli 2008 15:57 schreef conleche het volgende:
Persoonlijk denk ik dat acute strees dominant is. Maar genetica was dan weer niet mijn allersterkste kant.
Ik zei toch dat genetica niet mijn sterkste kant wasquote:Op maandag 7 juli 2008 16:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat met genetica te maken heeftMaar ik denk wel dat je gelijk hebt en dus zou KV moeten afvallen, dan.
Ik ben redelijk zen, tegenwoordig. Afvallen gaat langzaam, maar gestaag
Hmmm, lekker bezig... Je weet dat je ook tussentijds kunt stoppen? Hoe lang moet je nog?quote:Op maandag 7 juli 2008 16:27 schreef kwakveense het volgende:
ik heb acute werkstress vermengd met de contante stress van dat ik mn baan haat.... dus nee, ik ben dd. niet veel soep qua wetenschapper.
neuh hoor...niet te direktquote:Op maandag 7 juli 2008 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
Wat wil je ermee bereiken dan? Als je het helemaal niet leuk vindt, wat heb je dan in hemelsnaam aan die titel?
Ben ik te direct nu?
Heb daarom net ook weer kipfilet gekochtquote:Op maandag 7 juli 2008 18:14 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Niet echt handig stroop dat is alleen maar suiker.
ugh ik ging er weer eens veel te fel op in.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:53 schreef ColdFeet het volgende:
Maar wat let je dan om onderwijl een andere baan te zoeken en in deeltijd conservatorium te gaan doen dan?
Eerlijkgezegd word ik soms een beetje moe van je mopperposts op je werkje hebt zelf de regie over je leven!
Ha, goede motivatie om niet meer te smokkelenquote:Op maandag 7 juli 2008 11:56 schreef Vivi het volgende:
Zo, ik ben net terug van spinnen en nu ga ik even een schoonheidsslaapje doen..was al om half 7 wakker namelijk. En ik weeg nu 77.3 kg. Kim; Ksst!
Dat zou je zo toch niet zeggen.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
vet
valt tegen hoor, nog steeds maat 40
kun je niet gewoon via PM Moblo adoreren?quote:
quote:Op maandag 7 juli 2008 21:20 schreef Clayton1 het volgende:
vind je het gek dat iedeen hier wegloopt.
Als iemand reageert en het staat de dames niet aan krijg je de volle laag.
Kwakveense maakt ook een opmerking op Mo_Blo `s truitje en die krijgt geen commetaar.
Ik ook !quote:
nou dat viel toch nog best mee...vond niet dat ik erg bot reageerde, maar ik vind gewoon dat je verder geen enkele toevoeging biedt aan het topic.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:20 schreef Clayton1 het volgende:
vind je het gek dat iedeen hier wegloopt.
Als iemand reageert en het staat de dames niet aan krijg je de volle laag.
Kwakveense maakt ook een opmerking op Mo_Blo `s truitje en die krijgt geen commetaar.
best gevaarlijk he? dat volleyballenquote:Op maandag 7 juli 2008 21:42 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Dus best wel gezond gedaan, alleen heb ik nu wel een van mijn tenen gekneusd. En dat gebeurde dan weer voor we begonnen met oefenen op het gras. zwahiel wou vooruit, maar de teen naast de grote teen bleef vast geplakt... Gevolg dubbel geklapt teentje wat dat eigenlijk niet kan. Knetter blauwe teen en een hoop pijn. Maar na wat ijs en even een uurtje chillen kon ik er weer tegenaan. Zand is dan wat prettiger om in te lopen dan op de tegelpaden moet ik zeggen.
Dit is week 4 en ik ben totnutoe ongeveer 8kg kwijt, gok ik zelf. De kilo's gaan enorm langzaam omlaag de afgelopen weken. Dat had ook te maken met nog een keer ongesteld zijn tussendoor en een paar keer zondigen. Maar, ik zit ruim in mijn maat 42 broek en ik ben ook al echt veel cm's kwijt. Misschien dat het met de kilo's straks ook weer hard gaat?quote:Op maandag 7 juli 2008 21:42 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Kim hoe zit je met CB eigenlijk? Wil d'r morgen weer mee beginnen stiekempjes.
nou en toch wassie mooi hoorquote:Op maandag 7 juli 2008 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
het was ook meer een 'mededeling-post-met-foto'
geen 'wat vind je ervan-post'
mwoh, dat viel wel mee, maar met dat oefenen op droog grasquote:Op maandag 7 juli 2008 21:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
best gevaarlijk he? dat volleyballen
hmm 8kg, is niet al te veel, maar 't gaat om die centimeters! Gewicht zegt echt geen drol, 't gaat echt om die taille, binnen-, boven- en onderbeen en borstomvang.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dit is week 4 en ik ben totnutoe ongeveer 8kg kwijt, gok ik zelf. De kilo's gaan enorm langzaam omlaag de afgelopen weken. Dat had ook te maken met nog een keer ongesteld zijn tussendoor en een paar keer zondigen. Maar, ik zit ruim in mijn maat 42 broek en ik ben ook al echt veel cm's kwijt. Misschien dat het met de kilo's straks ook weer hard gaat?
Verder ben ik het zat. Ik heb er geen zin meer in en ik heb er geen kracht meer voor. Maar zoals mijn dieetvriendin tegen me zei; niet zeiken maar shaken!
*zucht*
het was van mij uit echt geheel sarcastisch en niet serieus bedoeld hoor...quote:Op maandag 7 juli 2008 21:56 schreef Clayton1 het volgende:
Ten eerste ik stalk haar niet(is tenminste niet de bedoeling), ik ken haar niet eens.
jeetje 16 kg in 2 maanden is wel heeeeel erg snel?quote:Op maandag 7 juli 2008 22:17 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet nog tot ik mijn broeken weer pas. En mijn ervaring is dat dat toch echt rond de 70kg is. Met dit tempo ben ik nog wel een maandje bezig, maar dan is er ook wel ruim 16kg af. Ik moet helaas gewoon om 9 uur op mijn werk zijn en een kind voeden om 23.00, dus erg veel extra slaap zit er niet in.
Ik kan ook heel duidelijk merken als ik stiekem wat gegeten heb dat ik me veel energieker voel dan op alleen de shakes. Terwijl ik de vorige keer toch als een trein ging en me echt super voelde na de eerste week. Ik heb ook nog nooit afgebouwd eigenlijk, dat ging altijd goed. Nouja, nog even volhouden en dan kan ik gewoon weer normaal eten.
Ik heb altijd al een doorschijnende kleur als ik niet in de zon ben geweest, zou je niet kunnen vertellen of dat nu erger is dan normaal.
slaap lekkerquote:Op maandag 7 juli 2008 22:28 schreef motorbloempje het volgende:kan toch nooit echt ehm... gezond/blijvend zijn... 23kg in nog geen twee maanden... zeg maar... denk ik dan.. maar het zal wel aan mij liggen..
ik ga slapen![]()
truste!
Wat dat betreft is het net zo blijvend als jouw 70kg. Je moet je niet gaan volproppen als je "klaar" bentquote:Op maandag 7 juli 2008 22:28 schreef motorbloempje het volgende:kan toch nooit echt ehm... gezond/blijvend zijn... 23kg in nog geen twee maanden... zeg maar... denk ik dan.. maar het zal wel aan mij liggen..
ik ga slapen![]()
truste!
Ik zou zo'n dieet best willen kunnen, maar mijn lichaam zegt dan heel hard nee door te gaan zweten, beven, trillen en volgens mij ga ik uiteindelijk echt tegen de vlakte. Hoe kunnen sommigen hier op leven? Dat je honger hebt okay, maar je valt toch gewoon om? Ik heb dat al als ik minder dan 4 boterhammen op een dag eet. Ook al denk ik dat het niet heel gezond is, ik vind het wel knap als je het kan...quote:Op maandag 7 juli 2008 22:26 schreef k_i_m het volgende:
Je mag niks eten, tenzij je een week tussendoor hebt waar je mag avondeten. En dat bestaat dan uit vis, vegetarische burgers en groente.
heel kort... ik zou 2 maanden erg lang vinden als ik niets vasts mag eten....quote:Op maandag 7 juli 2008 23:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik met heel weinig "normaal eten" ook slap, raar en eng word. Dat is juist dat mooie van het dieet, dat het dan wel vol te houden is.
Ik zou bijvoorbeeld nooit op een dieet met normaal eten van 1000kcal kunnen leven, dan zou ik ook out gaan halverwege de dag. Ik hoef ook niet te tellen of te bedenken wat bij elkaar kan/mag, ik scheur gewoon mijn zakkie banaan open en klaar ben ik. En het is maar heel kort, dat scheelt.
tuurlijkquote:Op maandag 7 juli 2008 23:02 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het net zo blijvend als jouw 70kg. Je moet je niet gaan volproppen als je "klaar" bent.
In de MF shakes, repen en onzin zit alles wat je op een dag nodig hebt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
tuurlijkmaar heb 't idee dat je met shakes toch wel minder binnen krijgt én dat er een groot verschil is met vast voedsel... dat je makkelijker meer gaat eten omdat je eindelijk weer lekker mag vreten
500 kcal toch?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
400 kcal/dag praten we hier over he. Dat is zò weinig. Dat is fijn als je wil afvallen als je de hele dag op je nest ligt (ja, ook dan verbruik je ruim meer dan 400 kcal), maar ik kan me slecht voorstellen dat je niet van je stokje gaat als je lichamelijke activiteit hebt. Een baan bijvoorbeeld.
En dan heb ik het nog niet eens erover dat je waarschijnlijk gaat drómen van vast voedsel![]()
Ik vind het een slecht idee en je gaat er van stinken.
stiekem zijn we het wel eensquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:50 schreef SHE het volgende:
[..]
500 kcal toch?
Maar volgens mij is MF ook bedoeld als kickstart; niet als volwaardig dieet.
Enige wat ik jammer vind aan MF is dat je een hoop betaalt voor iets wat je zelf ook wel kunt verzinnen.
Eet maar eens 3 weken elke dag kommetjes havermout. Krijg je ook genoeg binnen ; is ook niet te vreten en je valt af als een dolle.
Kost je hooguit 10 euro voor 3 weken
Ik ga er vanuit dat Kim weet wat ze aan het doen is.
Ken je die niet?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:22 schreef SHE het volgende:
Maar Oma, wat is in vredesnaam een ahornsiroop dieet?
Breek me de bek niet openquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:22 schreef SHE het volgende:
Maar Oma, wat is in vredesnaam een ahornsiroop dieet?
Nee, ook geen groentensap!!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ken je die niet?
Was een rage in de jaren 80volgens mij.
Een periode alleen groentesap drinken aangevuld met x-maal per dag (1x?) een glas warm citroensap met ahornsiroop en cayennepeper
Wat schattigquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Breek me de bek niet openIk was een jaar of 18, deed de modeacademie en iedereen was daar 50- kilo. Ik woog er toch op z'n minst 56, dus dat was natuurlijk veuls te dik. (Jan Aarnzten was onze directeur en omdat wij altijd onze eigen modeshows liepen, ging hij zich met de modellen bemoeien. Tegen mij: "Tja, je bent wel een beetje.....eh....gevuld hè?" Dus ik aan de Ahorn siroop. De ingredienten: Ahornsiroop, cayennepeper, citroen en een groen poeder waar je thee van moest maken en waarvan je ongeveer de hele dag op de plee zat. Je moest dan in een fles die siroop doen, de cayennepeper en de citroensap en dat aangevullen met water. Daar moest je dan zo'n 2 liter per dag van drinken en dat was het. 10 dagen lang.
In mijn dagboek uit die tijd staan bládzijden lang alleen maar gerechten die ik weer zou mogen eten ná die 10 dagen. Te zielig gewoon en als ze in een café het wagen om een citroentje in m'n spa te serveren, schop ik nu nog stennis.
Tegenwoordig doet men dat niet meer, want nu hebben we Fok! met allemaal wijze raadgeefstersquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat schattig![]()
Arme ziel; dat valt echt onder de lijst 'dingen die je jezelf aandoet als je jong en dom bent'
Ik heb een lijst zo lang; dat het opgefrot in een kist ligt.
Ahornsiroop met cayennepeper
Heb je al geprobeerd je volkorenbrood te roosteren? Dan is plots wel alles lekker erop! Vind ik dan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:50 schreef Innocence het volgende:
Tvp
Minder aardappelen en pasta gaat trouwens wel lekker. Gisteravond een halve gepofte aardappel en gewoon meer salade gegeten. Merk alleen wel dat ik s'morgens wakker wordt met honger, is nog even wennen dus.
Morgenavond 's hardlopen en kijken of ik er last van heb.
Alleen van wit brood kom ik niet helemaal af, vind heel veel dingen gewoon niet smaken op volkoren brood :/
Hoe zit het met maisbrood?
maar wél met allerlei kruiden en zaden en pitjes.... soms verwen ik mezelf met zo'n broodje ipv gewone volkoren boterhammen. t is meer bruin brood, geen volkoren, maar zó lekker...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:52 schreef Ro_Ed het volgende:
[..]
een kampioentje is een klein rond hard broodje.
ja dat doe ik ook! ik lust volkorenbrood alleen geroosterd. maar ja, das zo lastig meenemen naar t werk...dan wordt t klef of hard...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd je volkorenbrood te roosteren? Dan is plots wel alles lekker erop! Vind ik dan.
Ik eet inderdaad ook van dat vezelwit broodquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:04 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja dat doe ik ook! ik lust volkorenbrood alleen geroosterd. maar ja, das zo lastig meenemen naar t werk...dan wordt t klef of hard...
soms koop ik blue band brood... ik eet liever nepvolkoren wél op, dan dat ik mn volkoren bammetjes wegdoe omdat ik er geen trek in heb en iets veel ongezonders eet...
Wel als je het met versgeperst citroensap maakt -> vol met vitamine Cquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:12 schreef ColdFeet het volgende:
Zitten helemaal geen vitamines in, misschien een enkel verdwaald mineraaltje in de ahornsiroop?
Mwoh dat valt nogal mee hoor, ik werkte tijdens mijn dieet periode ook gewoon 32 uur per week als kok. En da's geen fijne combi. 't Werken kan prima hoor, geen probleem. Alleen je presteert wat slechter. Alleen werken in de keuken is gewoon een hel!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
400 kcal/dag praten we hier over he. Dat is zò weinig. Dat is fijn als je wil afvallen als je de hele dag op je nest ligt (ja, ook dan verbruik je ruim meer dan 400 kcal), maar ik kan me slecht voorstellen dat je niet van je stokje gaat als je lichamelijke activiteit hebt. Een baan bijvoorbeeld.
En dan heb ik het nog niet eens erover dat je waarschijnlijk gaat drómen van vast voedsel![]()
Ik vind het een slecht idee en je gaat er van stinken.
DAT IS HET! Echt! Ik erger me nu zo vaak aan hoeveel werk ik heb met koken. Op mijn werk is alles voor handen, maar thuis niet. Zo'n zakkie open, water d'rbij, hoppa in de blender en klaar ben je.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik met heel weinig "normaal eten" ook slap, raar en eng word. Dat is juist dat mooie van het dieet, dat het dan wel vol te houden is.
Ik zou bijvoorbeeld nooit op een dieet met normaal eten van 1000kcal kunnen leven, dan zou ik ook out gaan halverwege de dag. Ik hoef ook niet te tellen of te bedenken wat bij elkaar kan/mag, ik scheur gewoon mijn zakkie banaan open en klaar ben ik. En het is maar heel kort, dat scheelt.
nou, tof dieetquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:41 schreef zwahiel het volgende:
[..]
je wordt alleen stront chagrijnig en je kunt alles en iedereen wel schieten.
Oeh oeh, ben je in gamla stan geweest? Bij dat kleine koffietentje waar ze heeeeeel veel mooi (en lekker) gebak hebben??quote:
Ze liet 't niet toe hoor, maar ze was op vakantie en vertrouwde erop dat ik 't zelf zou doen. Ze had 't een en ander ook voor me opgeschreven. Maar ik heb me er zelf niet aan gehoudenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat van het stinken: Je gaat sowieso in ketose met zo'n extreem laag calorisch dieet en daar krijg je zo'n acetonuitademingslucht van. Misschien is het te maskeren met vaak tandenpoetsen, maar het is nou niet bepaald een teken van een blakende gezondheid.
Dat je dietiste het toeliet dat je dit meerdere 'sessies' van drie weken achtereen doorliep vind ik ook slecht. Zo'n tussenpauze zit er niet voor niets in. Ik geloof dat het zelfs (wettelijk) verplicht is.
Voor sommige mensen is het allicht makkelijk, maar dat het de beste optie is, geloof ik echt niet.
Vreemd toch dat ik nog steeds onder 't gewicht zit waarmee ik mijn eerste grote slag gedaan heb...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:12 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Een dieet met minder dan ~1500 (als man) en ~1200 (als vrouw) schijnt alleen maar averechts te helpen.
Ik kan het precieze artikel niet zo een twee drie voor de geest halen maar volgens mij ging het erover dat je lichaam in een absurd lage stofwisseling gaat en zodra je weer normaal eet dat het gelijk er weer aankomt omdat je lichaam een tijd in noodtoestand gezeten heeft t ook schijn je er vooral water mee te verliezen.
Verhongeren blijkt de oorsprong te zijn van het jojo gewicht want het komt er zo weer bij of iets in die strekking.
Omdat het geen kwestie is van zeer korte termijn. Je lichaam moet een leven lang mee he. Conleche is denk ik wel een goed voorbeeld. Het effect zal echter per persoon verschillen en de een zal wel zonder problemen korte periodes met extreemlaagcalorische dieeten aankunnen en veel anderen zullen daar over enkele jaren last van krijgen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:27 schreef k_i_m het volgende:
Dat verklaart dan niet echt waarom je in de opbouwweken (waar je dus gewoon steeds meer eten moet toevoegen) ook nog afvalt.
Ik ben in gamla stan geweest en daar zijn heel veel kleine koffietentjes met gebakquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oeh oeh, ben je in gamla stan geweest? Bij dat kleine koffietentje waar ze heeeeeel veel mooi (en lekker) gebak hebben??
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
sexy mevrouw? Ben je een Clayton-kloon ofzo?
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197
hier onder andere staan de podcasts.
En het idee van Evy is: 1 dag hardlopen, 1 dag rust, 1 dag hardlopen, 1 dag rust, 1 dag hardlopen, 2 dagen rust. Zo kom je aan de 3 keer per week, bouw je rustig op,en voorkom je blessures
succes
en nu stap ik snel op den motormoet om kwart voor één mn hbo-boeken verkopen in Renkum!
geld
in CUL, duhquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:38 schreef Inderdaad het volgende:
Vraagje, heeft iemand hier weleens kabeljauw in tomatensaus gemaakt? En waar op FOK! kan ik het beste recept vragen stellen?
BubblegumBarbie?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:39 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Nieuw account en niemand herkent je meer. Nouja.
Ik ga het in ieder geval weer proberen vanaf 8 augustus.
Dat was eigenlijk mijn verkapte vraag. Slowchat ontweken, hopelijk een juiste thread gevonden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:40 schreef Faithy het volgende:
[..]
in CUL, duh
alleen niet in de Slowchat, want daar gaat het nooit over eten
Jawel, maar ik heb ook altijd een beetje het idee dat er hier gewoon zoveel voedsel te krijgen is dat mensen zich uiteindelijk toch wel te buiten gaan, zeker als ze het niet gewend zijn. Als mensen hetzelfde zouden eten als wat ze zouden eten in de gebieden waar minder te krijgen is, dan lijkt het mij sterk dat ze enorm aankomen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Omdat het geen kwestie is van zeer korte termijn. Je lichaam moet een leven lang mee he. Conleche is denk ik wel een goed voorbeeld. Het effect zal echter per persoon verschillen en de een zal wel zonder problemen korte periodes met extreemlaagcalorische dieeten aankunnen en veel anderen zullen daar over enkele jaren last van krijgen.
Het wordt ook doorgegeven: mensen uit gebieden waar voedsel schaarser is, komen in nederland veel sneller aan, die zijn meer gewend aan periodes van voedseltekort en slaan daarom efficienter voedsel op. In nederland is dat weer nadelig, zodat die mensen sneller dik worden. Dit zie je ook bij hun kinderen.
Maar men past zich toch wat aan aan de heersende cultuur. Ook zijn er veel mensen meer gehecht aan hun heilige koe dan aan hun gezondheid. Wat je vroeger met de benenwagen deed, doen behoorlijk wat mensen nu met de auto.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jawel, maar ik heb ook altijd een beetje het idee dat er hier gewoon zoveel voedsel te krijgen is dat mensen zich uiteindelijk toch wel te buiten gaan, zeker als ze het niet gewend zijn. Als mensen hetzelfde zouden eten als wat ze zouden eten in de gebieden waar minder te krijgen is, dan lijkt het mij sterk dat ze enorm aankomen.
Ja. Na een boze Re en ClumsyClown en een stalker besloot ik dat ik mijn nieuwe acount beter voor goede doelen kon gebruiken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:45 schreef Faithy het volgende:
enigzins? NIet helemaal, maar in mildere vorm?![]()
Maar dat vind ik meer onnadenkendheid dan het feit dat het alleen maar door een dieet zou komen. Maar nogmaals, ik heb geen enorme dieethistorie, wellicht denk ik er te makkelijk over?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Maar men past zich toch wat aan aan de heersende cultuur. Ook zijn er veel mensen meer gehecht aan hun heilige koe dan aan hun gezondheid. Wat je vroeger met de benenwagen deed, doen behoorlijk wat mensen nu met de auto.
Het valt uit te rekenen natuurlijk qua calorieverbrukquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:09 schreef -marz- het volgende:
Die is wel grappig VS. Maar dan vraag ik me af; als ik met de auto naar de sportschool rijd, hecht ik dan méér waarde aan mijn auto dan aan mijn gezondheid?
Nee, dat is gevaarlijker en dan heb je eerder blessures zodat je niet kan sporten en daarom weer aankomt!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:24 schreef -marz- het volgende:
Nog beter is naar de gratis trimbaan in het bos fietsen en gewichtheffen met afgebroken takken.
Maarja.
Wat eten jullie vanavond? Of moet ik dan toch ook echt in CUL wezen ..
Waar staat het SHE-schema?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:38 schreef Inderdaad het volgende:
Onder de 80!
SHE-schema begint te werken trouwens. Cola vind ik een stuk minder lekker, friet ging er niet in en het broodje kroket maakte me misselijk. Begint goed te gaan dus!
Vraagje, heeft iemand hier weleens kabeljauw in tomatensaus gemaakt? En waar op FOK! kan ik het beste recept vragen stellen?
ECHT WAAR? Die eet ik elke dag.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:44 schreef loveli het volgende:
Eerst nog even een paar reacties op dingen die ik in vorige topics tegenkwam:
* Pillen tegen hooikoorts kunnen idd eetlust opwekken. M'n zus had er tien kilo aan te danken. Leuk weetje: Ritalin remt de eetlust.
Wat? Pillen tegen hooikoorts of Ritalin? Die tegen hooikoorts neem ik ook en het valt wel mee met de eetlust opwekking. Die van vroeger daarentegen: ik kon wel een koe op!quote:
Pillen tegen hooikoorts, alhoewel ik Ritalin misschien ook wel kan gebruiken met mijn onoplettendheid. Overigens heb ik niet het idee dat ik honger krijg van hoikoorts pillen. Maar als het echt bewezen is...dan ben ik er niet blij mee. Schijnt dat je van Ritalin juist afvalt toch?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat? Pillen tegen hooikoorts of Ritalin? Die tegen hooikoorts neem ik ook en het valt wel mee met de eetlust opwekking. Die van vroeger daarentegen: ik kon wel een koe op!
Sorry, ik ben een nieuwelingquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
Razzbedankt
nu staat er lasagne in de oven
Dat was volgens mij het eerste wat ik hier riep, dat ik het nooooooit meer zou doenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:05 schreef conleche het volgende:
[..]
En nog even aan KIM; je bent er nu mee bezig en ik zou het dan ook afmaken, maar stel dat je weer zou aankomen om 1 of andere reden, zou ik het niet nóg een keer doen. Geloof me; op den duur kan je steeds minder eten! Het allerergste is dat ik natuurlijk nooit had moeten lijnen met 56 kilo. Ik at, voor al die lijnpogingen altijd haske goed. Gewoon 2 boterhammen bij het ontbijt, 3 bij de lunch, bord avondeten en tussendoor wel een of 2 koekjes, wat fruit en af en toe iets "slechts" als een frietje of een grote koek of zo. Niks aan het handje.
Ja, dat is de OP.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:33 schreef Fruity het volgende:
[..]
Sorry, ik ben een nieuwelingDe OP? Is dat de eerste pagina/post van 182. Ik zie het daar niet staan...
Joh, misschien heb je wel net zoals ik dat je overal van moet kotsen tot ruim over de helft. Als je dan geen pillen neemt blijf je ook aardig slankquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:22 schreef SHE het volgende:
Da's vergane glorie, darling.
Overigens heb ik voor na een eventuele zwangerschap al liposculptuur, een borstlift en lymfedrainage besteld.
Je denkt toch niet dat ik nadat ik iemand leven heb gegeven ook maar enige moeite ga doen om er nog cute uit te zien he?
Dan hoop ik ook dat je weet dat je eigenlijk altijd eerst afvallen moet proberen van de plastisch chirurg?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:22 schreef SHE het volgende:
Da's vergane glorie, darling.
Overigens heb ik voor na een eventuele zwangerschap al liposculptuur, een borstlift en lymfedrainage besteld.
Je denkt toch niet dat ik nadat ik iemand leven heb gegeven ook maar enige moeite ga doen om er nog cute uit te zien he?
Ik ben gelukkig genetisch gezien niet in staat om dusdanig veel gewicht aan te komen dat PC niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dan hoop ik ook dat je weet dat je eigenlijk altijd eerst afvallen moet proberen van de plastisch chirurg?
Ik denk dat iedereen wel zoveel aan kan komen hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig genetisch gezien niet in staat om dusdanig veel gewicht aan te komen dat PC niet mogelijk is.
dat kon ik ookquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb mijn Xco's alweer uit het vet getrokken. Daar heb ik echt zin an.
Zeg nou eens even wat over die broek die ik van mijn reet kan trekken zonder hem open te doen!.
Tuurlijk! Als je er geen polenta bij eet ( zoals het eigenlijk hoort, maar wat niet mag van mij ) dan moet je echt wel lekker dikke creme fraiche gebruiken hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:46 schreef ColdFeet het volgende:
Nee, het was ook niet zuur, ik vond die demi-creme fraiche aleen scherp-zuur. En sowieso walgelijk qua samenstelling. Volgende keer maak ik het met gewone creme fraiche, want het is zeker een gerecht met potentieel!
Dat heeft wel een erg hoog 'toegewijde echtgenote'-gehaltequote:Op woensdag 9 juli 2008 00:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Tuurlijk! Als je er geen polenta bij eet ( zoals het eigenlijk hoort, maar wat niet mag van mij ) dan moet je echt wel lekker dikke creme fraiche gebruiken hoor.
Niks mis mee, krijg je ook geen plofbuik van. Vette room mag ook en is zelfs heel lekker als je flink peper hebt gebruikt. Goed voor de paddo's ook.
Evt kun je voor je man er volgende keer polenta bij maken. Dan kan jij er fijn naar staren ofzo.
Ah, dat is het dus!quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:41 schreef SHE het volgende:
Ik heb vanochtend ontbeten met cevapcici's en tzaziki![]()
Godverdomme wat is dat lekker.
Zo een bakje lindebloesem en aan de slag. Ik heb wel zon besteld, weet iemand hoe laat ze die leveren?
Dat dus. Hoewel ik moet bekennen dat ik ook wel eens een koud stuk pizza als ontbijt heb genoten.quote:
Lidl, diepvriesquote:Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
Maak je die zelf, SHE? Zo niet: waar koop ik ze? lekker
Ik voel het kreng nooit aankomen! Het zit er altijd 's ochtends ineens, als een soort presentje!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:04 schreef loveli het volgende:
@ Marz, conleche en andere koortslip-patienten:
Ik heb de "HotKiss" (naam verandert binnenkort in "Herpotherm") gekocht, zo'n ding waarmee je een aankomende koortslip voorkomt door hem te verhitten. Het gezegde 'no pain, no gain' is van toepassing, maar het werkt echt!
Verder merk ik bij mezelf dat ik er sneller last van krijg als ik veel melkproducten heb gegeten en ook spelen stress en vermoeidheid een rol.
ja, niet zeuren dus. Die worstjes hebben vet nodig. Dan issie knapperig aan de buitenkant en spat het vocht zo in je mond uiteenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:17 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, als je rund ipv varken gebruikt, worden ze dan gortdroog?
Ik ben een jankerd, ik eet zelden varkensvlees
Ik heb even op je site gegluurd en ik wil even zeggen dat ik je een ontzettend mooie uitstraling vind hebben en dat je waanzinnige schilderijen maaktquote:Op woensdag 9 juli 2008 11:33 schreef conleche het volgende:
Ik ga ook weer fijn naar beneden, nog 900 gram en ik zit weer op het gewicht van voor de vakantie.
Vanochtend ontbeten met eerst een schaaltje meloen met 2 plakjes serranoham en daarna nog een gekookt eitje.
@Marz: koortslippen die zijn mega-irritant en ik krijg ze altijd als ik iets leuks heb. Toen ik ging trouwen, laatst bij een fijn hip feest: ik heb het maar 1x per jaar, maar zo'n fat-lip weet altijd wel het juiste moment te kiezen(ik smeer er 2 soorten zalf tegelijk op, een witte en een doorzichtige, dan ben ik er wel vrij snel van af)
Ik eet ook liever zo min mogelijk varkensvlees, heb ooit gelezen dat varkens hun eigen afvalstoffen niet goed kunnen afbreken dus als je varken eet, eet je ook alle rotzooi wat in dat lichaam zit, daarom worden ze ook als onrein beschouwd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:22 schreef SHE het volgende:
[..]
ja, niet zeuren dus. Die worstjes hebben vet nodig. Dan issie knapperig aan de buitenkant en spat het vocht zo in je mond uiteen
Dat zijn cevaps
Niks mis met varken; zit barstensvol B12. Het vet denk je maar weg
Ja, heel irritant. Lekker wijf én getalenteerd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb even op je site gegluurd en ik wil even zeggen dat ik je een ontzettend mooie uitstraling vind hebben en dat je waanzinnige schilderijen maakt.
En pancetta en bacon. Maar verder nietquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik eet ook liever zo min mogelijk varkensvlees, heb ooit gelezen dat varkens hun eigen afvalstoffen niet goed kunnen afbreken dus als je varken eet, eet je ook alle rotzooi wat in dat lichaam zit, daarom worden ze ook als onrein beschouwd.
Ik eet uiteraard wel Pata Negra, maar dat is natuurlijk niet echt van een varken.
Van echte acne heb ik nooit last gehad, maar ik merkte in mijn puberteit wel dat ik vettiger en glimmender werd bij bepaalde soorten eten, zeg maarquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Onzin Kim. Dat is de grootste fabel die er is.
Er is nooit aangetoond dat voeding een rol speelt bij het ontstaan van acne.
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar nooit de gelegenheid genomen om het te zeggenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb even op je site gegluurd en ik wil even zeggen dat ik je een ontzettend mooie uitstraling vind hebben en dat je waanzinnige schilderijen maakt.
Jullie zijn gewoon heel hormonaal.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:14 schreef k_i_m het volgende:
Dan zit er iets in varken waar ik en wederhelft pukkels van krijgen.
Vrouwenquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En pancetta en bacon. Maar verder niet
Toch wel enigzins; hierbij kom ik uit op minder puistjes bij minder eten met een hoge glycemische index:quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Bingo!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Toch wel enigzins; hierbij kom ik uit op minder puistjes bij minder eten met een hoge glycemische index:
J Am Acad Dermatol. 2007 Aug;57(2):247-56. Epub 2007 Apr 19.
Al kunnen ze niet uitsluiten dat gewichtsverlies dat optrad in de lagere glycemische indexgroep ook een rol kan spelen.
Dwasiknie, ik heb nog nooit een koorslip gehad. Wel Chlamydiaquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:16 schreef -marz- het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar nooit de gelegenheid genomen om het te zeggendus bij deze, C.
![]()
Die Hotkiss lijkt me wel wat vivi, bij de apotheek ofzo ?
De Joden?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon heel hormonaal.
Maar het kan echt niet hoor; puistjes onstaan door factoren van buitenaf, of hormonale schommelingen.
En dat een varken onrein is...tja, ik geloof geen beweging die in naam van vrede mensen opblaast. Ze kunnen de boom in met hun reinheid.
quote:
Check!quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dwasiknie, ik heb nog nooit een koorslip gehad. Wel Chlamydia.
Correct me if I'm wrong, maar bij mijn weten is er wel degelijk een verband tussen melkproducten en acne. En daarbij draagt goede voeding bij aan een goede hormoonhuishouding.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Bij mij was het helemaal een zinloze actie..ik liep het op van iemand die de geschiedenis analen (pun, pun) ingaat als "Pinkeltje". En verdomd als het niet waar is, het zijn altijd die goudgebouwde gespierde types die zo'n klein larfje in de broek hebben, welk een desillusie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Check!
(Die gore Franse vreemdganger en nog ontkennen ook! Zijn levens motto was: Lie till you die and then lie some more)
Het meeste brakke NL op die site kan ik nog wel wat van maken, maar deze snap ik niet.quote:Voorkom direct huidcontact, zoals kussen en vooral kleuters en baby’s.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Bij mij was het helemaal een zinloze actie..ik liep het op van iemand die de geschiedenis analen (pun, pun) ingaat als "Pinkeltje". En verdomd als het niet waar is, het zijn altijd die goudgebouwde gespierde types die zo'n klein larfje in de broek hebben, welk een desillusie.
Dan word je bloeddonor, krijg je ook een bloedtest en het is geen tijdverspillingquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:15 schreef -marz- het volgende:
Ik wil ook nog een SOA test doen, maar vind het zo zonde van m'n vrije dag om bij de huisarts in de wachtkamer te moeten zitten. Jaja verkeerde prioriteitenstelling blabla
Beter met niemand toch? Gun je je vriendje wel een koortslipquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:19 schreef loveli het volgende:
En je mag niet met baby's en peuters kussen als je een koortslip hebt. Of met zwangere vrouwen.
Wat maakt dat nou uit, alsof die man (of vrouw) thuis gaat zitten vertellen over jouw (hypothetische) SOA.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:25 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waar kun je het beste een soa test doen?
GGD? huisarts? ergens anders?
stel dat ik iets heb wil ik niet dat m'n huisarts het weet
Ik was altijd bloeddonor totdat bleek dat ik bloedarmoede had (daardoor?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan word je bloeddonor, krijg je ook een bloedtest en het is geen tijdverspilling
Hemel, ja, dat weet ik nogquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:31 schreef conleche het volgende:
In Frankrijk heb ik het bij de gyneaco gedaan en hier in Nederland een keer bij m'n ex-huisarts. Dit tot zéér ongenoegen. Ik ga het verhaal niet oprakelen, maar het was niet fraai.
Maar ik denk dat je het bij de GGD zeker kan laten doen. Zou ik ook doen, mocht ik nog een keer willen....
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ergens vermoed ik dat mr boyfriend een wandelende soa is
maar goed, ik laat me iig testen
Tegenwoordig doe je het toch met condoom totdat het serieus is (de relatie) en dan laat je je allebei testen en daarna kan de pret dus pas echt beginnen? Of is dat alleen de theorie?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoi, ik denk dat je een wandelende soa bent, dus je moet je even laten testen
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoi, ik denk dat je een wandelende soa bent, dus je moet je even laten testen
Ben je mal. Benen in de beugels, even diep ademhalen en klaar. Hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:47 schreef -marz- het volgende:
Ik vind het al vreselijk als een dokter naar m'n longen luistert, uitstrijkje zal ik dan nog wel 100x erger vinden. Ik wil alleen een SOA test zolang er geen lichamelijk contact bij betrokken is
Daar doen ze toch alleen maar bloedtesten, geen uitstrijkjes?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:32 schreef -marz- het volgende:
Maar Sanquin is niet bedoeld als SOA test instituut zeggen ze
En neem van mij aan, ze kunnen er beter iets instoppen dan eruit rukkenquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben je mal. Benen in de beugels, even diep ademhalen en klaar. Hoor.
Hebben ze geen bloedtests voor een aantal SOA's?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En neem van mij aan, ze kunnen er beter iets instoppen dan eruit rukken.
Deed ik ook hoor, niks mis mee! En dan met je grijze envelop met CHLAM in dikke zwarte letters erop naar het onderzoekscentrum. Over straat. Zodat iedereen het kan lezenquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik doe het sowieso met condoom, maar je weet niet wat er mis kan gaan..
En ik vind het wel iets goeds om elk jaar mijzelf te laten testen. Je weet het nooit!
Dat lijkt me idd helemaal nasty zo'n parasiet laten verwijderenquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En neem van mij aan, ze kunnen er beter iets instoppen dan eruit rukken.
als ik dat virus niet hebquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:52 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat ze bij een uitstrijkje ook direct naar de pap dinges kijken, of je baarmoederhalskanker hebt, dat schijn je dus ook van seks te kunnen krijgen!
HPV. Maar ik weet niet of ze er naar kijken als je buiten de leeftijdsdoelgroep valt, misschien als je vraagt om nog ééntje?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:52 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat ze bij een uitstrijkje ook direct naar de pap dinges kijken, of je baarmoederhalskanker hebt, dat schijn je dus ook van seks te kunnen krijgen!
baarmoederhalskanker -> gevolg van SOA(soort virus)quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:52 schreef conleche het volgende:
Er zijn 100 soorten HPV, van ergens tussen de 10 en 20 kun je baarmoederhalskanker krijgen. De inenting is tegen de 2 meest voorkomende baarmoederhalskanker-veroorzakers en de 2 meest voorkomende wratjes-veroorzakers. Je bent dus niet 100% beschermd, maar ongeveer 70%. En dat voor een periode van (daar gokken ze iig op) 5 jaar.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
als ik dat virus niet heb
wil ik voor 200 euro best zo een inenting
Zo kwamen ze inderdaad op het idee dat het weleens met seksueel contact te maken zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:06 schreef loveli het volgende:
Nonnen hebben vrijwel geen baarmoederhalskanker. Do the math.
Nee, 5 jaar lang geen HPV van de types waartegen het vaccin bescherming biedt. Er zijn meer types (hetzij minder voorkomend) die ook baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
hm.... lastig.
voor 3 euro 35 per maand vijf jaar lang geen baarmoederhalskanker!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |