abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:13:30 #151
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60346468
De Olympische selecties bestaan maar uit 18 man, dus ik kan me goed voorstellen dat de Serviërs het risico niet willen nemen.

Verder vind ik het wel leuk dat DAM zo begaan is met het lot van Sulejmani. Dat zou ik nou nooit met een PSV-speler hebben.
pi_60346496
En dus?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:18:06 #153
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60346537
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dus?
Dus niets. Het is alleen hartverwarmend om te zien dat jij je ook zo bezighoudt met Mickey.
pi_60346567
Jammer voor hem en voor Ajax, is toch wel weer een podium daar bij de OS
pi_60346664
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:24 schreef toma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wanneer kon ik nou langskomen?
Ga eens niet off topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60346689
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:27 schreef denthemen het volgende:
Ga eens niet off topic
pi_60354443
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alles kan, maar je zal toch wat oefenwedstrijden moeten spelen.
Jij hebt inside informatie dat hij geen oefenwedstrijden gaat spelen?
pi_60354537
Eind augustus heb je het antwoord
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:57:12 #159
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_60355085
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alles kan, maar je zal toch wat oefenwedstrijden moeten spelen.
Dat klinkt al heel anders dan "dus hij is ook niet fit als het seizoen begint"
><(({°>
pi_60355119
Dat is ie ook niet. Wel invallen misschien, maar niet 100% fit

Dat weet iedere noob nog wel
pi_60479880
quote:
[quote]'Sulejmani is echte publiekstrekker'
Door NIK KOK

CARDIFF - Die ene wedstrijd in maart, daar heeft Miralem Sulejmani (19) veel aan te danken. Heerenveen-Ajax (2-4) in het Abe Lenstra stadion. Hij scoorde die avond één keer, gaf een assist en dolde Ajax centrale verdedigingsduo John Heitinga en Thomas Vermaelen de hele avond.

Op de tribune zat Marco van Basten. Die was zo onder de indruk van de Serviër dat hij hem direct na de wedstrijd wilde spreken. ,,Hij zei toen dat hij mij een goede speler vond,’’ herinnert Sulejmani zich van dat moment. ,,Eigenlijk ging ik die avond naar huis met een tweeslachtig gevoel. Ik had zojuist de wedstrijd van mijn leven gespeeld en een grootheid als Van Basten had me een compliment gegeven. Maar met Heerenveen hadden we een belangrijke wedstrijd verloren terwijl we beter waren en eigenlijk had ik nog meer moeten scoren.’’

De interesse van Van Basten bleek in ieder geval gemeend. Vier maanden na die wedstrijd in maart werd Miralem Sulejmani Ajacied. Voor 16,25 miljoen euro, de grootste binnenlandse transfer in de historie van het Nederlandse voetbal. ,,Voor hem kom ík in ieder geval naar het stadion,’’ zo legde Van Basten op de eerste persconferentie van het seizoen de aankoop uit.

Als het astronomische bedrag nog eens ter sprake komt, zegt Sulejmani: ,,Ik voel geen druk hier. Ook niet door dat bedrag. Ik heb alleen maar veel zin in dit seizoen.’’

Talent van het jaar in Nederland (uitgeroepen in 2008), international en speler van Ajax, dat had hij onmogelijk kunnen bedenken, begin jaren negentig. Oorlog beheerste toen het leven in Belgrado, de stad waar hij opgroeide als moslim. Sulejmani is een Goranac, een etnische bevolkingsgroep die meerdere landen op de Balkan bevolkt. Een klein gedeelte van de Gorani woont in delen van Servië en Montenegro.

Voor de familie Sulejmani was het moeilijk om destijds het hoofd boven water te houden. ,,Mijn vader had verschillende baantjes om het gezin te kunnen onderhouden maar desondanks maakte hij nog tijd vrij om met mij te trainen. Dat deden we op het schoolplein. Hij leerde mij met links én rechts te schieten. Bij ons thuis was iedereen voor Partizan Belgrado. Partizan is mijn club, ik heb er negen jaar gevoetbald.’’ Familieman Sulejmani (bijna al zijn tatoeages zijn opgedragen aan zijn ouders en aan zus Mirella) is er trots op.

Veel eerder al had hij Ajacied kunnen zijn. Drie jaar geleden klopte hij samen met zijn zaakwaarnemer aan bij Martin van Geel. Of de technisch directeur geen interesse had in het zestienjarige spelertje. Er zaten wel een paar haken en ogen aan een mogelijke transfer. Sulejmanis club Partizan Belgrado dreigde met een schorsing van de speler omdat het opleidingskosten verlangde. Bovendien was de videoband die was meegebracht met daarop acties van de speler van slechte kwaliteit.

Sulejmani: ,,Van Geel zei toen tegen mij: ‘We willen je nu niet contracteren, misschien als je achttien bent’. Ik denk dat hij mij nog te jong vond. We zijn drie dagen in Amsterdam geweest om te praten. Ik heb geen slecht gevoel overgehouden aan die afwijzing. Ajax is een grote club en misschien is de weg die ik nu bewandel wel de beste. In Heerenveen raakte ik tenminste een beetje gewend aan Nederland.’’

Door Danijel Pranjic, zijn Kroatische steun en toeverlaat bij Heerenveen, is hij al warm gemaakt voor Klaas Jan Huntelaar. ,,Danijel vertelde mij dat het een genot is om met hem samen te spelen. En makkelijk bovendien. Huntelaar scoort simpel, snap je.

,,Ambities? We willen dit jaar kampioen worden. Dat is straks alweer vier jaar geleden. Vijf? Veel te lang.’’

Voorlopig staan de eerste weken van de aanvaller bij Ajax in het teken van herstel. Sulejmani kampt nog met de naweeën van een knieblessure die hij opliep in zijn Heerenveen-tijd en kwam zodoende in de vier oefenwedstrijden die Ajax deze voorbereiding speelde nog niet in actie. In het trainingskamp dat de club momenteel in Groot-Brittannië belegt, hoopt hij zijn eerste speelminuten te maken.

De blessure kost hem ook de Olympische Spelen. ,,Dat is jammer,’’ zegt hij. ,,Maar nu kan ik me in ieder geval op mijn nieuwe club concentreren.’’

In het trainingskamp van Ajax in De Lutte kwam een Servische bondsarts langs om te kijken hoe het gesteld was met zijn kwetsuur. Een teken dat de Servische bond in Peking maar wat graag over hem had willen beschikken. ,,Die arts liet me wat oefeningen doen maar zag al snel dat ik nog teveel last had,’’ zegt Sulejmani.

Van Basten vond het logisch: ,,Dat ie niet fit was en wij hem niet naar de Spelen wilden laten gaan, begreep die arts ook wel.’’

Als hij weer fit is, hoopt Sulejmani snel op een wedstrijd als in maart. Met als verschildat hij dan wél als winnaar van het veld stapt.
[/quote]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:23:09 #162
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60483882
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60483889
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:23 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke foto
pi_60484205
Vet hard, nummer 10!
pi_60484248
Ik had Perez of Aissati nummer 10 gegeven
pi_60484493
Opzich is het natuurlijk wel logischer om een spelmaker met nr. 10 te laten spelen, maar who gives a fuck, het zijn maar rugnummers.
pi_60484595
Alleen zijn Perez en Aissati zo zielig dat ze zich door een nummer belangrijker gaat voelen terwijl Suljemani met nummer 7 of 11 het zelfde speelt
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:04:53 #168
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60484645
Op zich zou iedere club het moeten doen zoals in het buitenland, het rugnummer dat je krijgt bij je nieuwe club, zal je in principe altijd behouden. Bij Ajax spelen er spelers die al drie of vier verschillende rugnummers hebben gehad, maar waar het nou goed voor is?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60484685
Shirtverkoop
pi_60484726
Ook hier on-topic blijven graag.
pi_60484744
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:04 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich zou iedere club het moeten doen zoals in het buitenland, het rugnummer dat je krijgt bij je nieuwe club, zal je in principe altijd behouden. Bij Ajax spelen er spelers die al drie of vier verschillende rugnummers hebben gehad, maar waar het nou goed voor is?
Heitinga spande de kroon: 12, 4, 3 en toen 2
pi_60534626
Vandaag dus zijn debuut gemaakt:
pi_60534667
Oh, hij heeft dus wel de bal aangeraakt
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:59:02 #174
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60535963
Zie je wel dat het een miskoop is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60678322

Opvallend, Sulejmani komt erin bij een 2-0 voorsprong en Ajax verliest toch.
Een voorbode voor het seizoen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')