abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:13:30 #151
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60346468
De Olympische selecties bestaan maar uit 18 man, dus ik kan me goed voorstellen dat de Serviërs het risico niet willen nemen.

Verder vind ik het wel leuk dat DAM zo begaan is met het lot van Sulejmani. Dat zou ik nou nooit met een PSV-speler hebben.
pi_60346496
En dus?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:18:06 #153
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60346537
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dus?
Dus niets. Het is alleen hartverwarmend om te zien dat jij je ook zo bezighoudt met Mickey.
pi_60346567
Jammer voor hem en voor Ajax, is toch wel weer een podium daar bij de OS
pi_60346664
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:24 schreef toma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wanneer kon ik nou langskomen?
Ga eens niet off topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60346689
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:27 schreef denthemen het volgende:
Ga eens niet off topic
pi_60354443
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alles kan, maar je zal toch wat oefenwedstrijden moeten spelen.
Jij hebt inside informatie dat hij geen oefenwedstrijden gaat spelen?
pi_60354537
Eind augustus heb je het antwoord
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:57:12 #159
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_60355085
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alles kan, maar je zal toch wat oefenwedstrijden moeten spelen.
Dat klinkt al heel anders dan "dus hij is ook niet fit als het seizoen begint"
><(({°>
pi_60355119
Dat is ie ook niet. Wel invallen misschien, maar niet 100% fit

Dat weet iedere noob nog wel
pi_60479880
quote:
[quote]'Sulejmani is echte publiekstrekker'
Door NIK KOK

CARDIFF - Die ene wedstrijd in maart, daar heeft Miralem Sulejmani (19) veel aan te danken. Heerenveen-Ajax (2-4) in het Abe Lenstra stadion. Hij scoorde die avond één keer, gaf een assist en dolde Ajax centrale verdedigingsduo John Heitinga en Thomas Vermaelen de hele avond.

Op de tribune zat Marco van Basten. Die was zo onder de indruk van de Serviër dat hij hem direct na de wedstrijd wilde spreken. ,,Hij zei toen dat hij mij een goede speler vond,’’ herinnert Sulejmani zich van dat moment. ,,Eigenlijk ging ik die avond naar huis met een tweeslachtig gevoel. Ik had zojuist de wedstrijd van mijn leven gespeeld en een grootheid als Van Basten had me een compliment gegeven. Maar met Heerenveen hadden we een belangrijke wedstrijd verloren terwijl we beter waren en eigenlijk had ik nog meer moeten scoren.’’

De interesse van Van Basten bleek in ieder geval gemeend. Vier maanden na die wedstrijd in maart werd Miralem Sulejmani Ajacied. Voor 16,25 miljoen euro, de grootste binnenlandse transfer in de historie van het Nederlandse voetbal. ,,Voor hem kom ík in ieder geval naar het stadion,’’ zo legde Van Basten op de eerste persconferentie van het seizoen de aankoop uit.

Als het astronomische bedrag nog eens ter sprake komt, zegt Sulejmani: ,,Ik voel geen druk hier. Ook niet door dat bedrag. Ik heb alleen maar veel zin in dit seizoen.’’

Talent van het jaar in Nederland (uitgeroepen in 2008), international en speler van Ajax, dat had hij onmogelijk kunnen bedenken, begin jaren negentig. Oorlog beheerste toen het leven in Belgrado, de stad waar hij opgroeide als moslim. Sulejmani is een Goranac, een etnische bevolkingsgroep die meerdere landen op de Balkan bevolkt. Een klein gedeelte van de Gorani woont in delen van Servië en Montenegro.

Voor de familie Sulejmani was het moeilijk om destijds het hoofd boven water te houden. ,,Mijn vader had verschillende baantjes om het gezin te kunnen onderhouden maar desondanks maakte hij nog tijd vrij om met mij te trainen. Dat deden we op het schoolplein. Hij leerde mij met links én rechts te schieten. Bij ons thuis was iedereen voor Partizan Belgrado. Partizan is mijn club, ik heb er negen jaar gevoetbald.’’ Familieman Sulejmani (bijna al zijn tatoeages zijn opgedragen aan zijn ouders en aan zus Mirella) is er trots op.

Veel eerder al had hij Ajacied kunnen zijn. Drie jaar geleden klopte hij samen met zijn zaakwaarnemer aan bij Martin van Geel. Of de technisch directeur geen interesse had in het zestienjarige spelertje. Er zaten wel een paar haken en ogen aan een mogelijke transfer. Sulejmanis club Partizan Belgrado dreigde met een schorsing van de speler omdat het opleidingskosten verlangde. Bovendien was de videoband die was meegebracht met daarop acties van de speler van slechte kwaliteit.

Sulejmani: ,,Van Geel zei toen tegen mij: ‘We willen je nu niet contracteren, misschien als je achttien bent’. Ik denk dat hij mij nog te jong vond. We zijn drie dagen in Amsterdam geweest om te praten. Ik heb geen slecht gevoel overgehouden aan die afwijzing. Ajax is een grote club en misschien is de weg die ik nu bewandel wel de beste. In Heerenveen raakte ik tenminste een beetje gewend aan Nederland.’’

Door Danijel Pranjic, zijn Kroatische steun en toeverlaat bij Heerenveen, is hij al warm gemaakt voor Klaas Jan Huntelaar. ,,Danijel vertelde mij dat het een genot is om met hem samen te spelen. En makkelijk bovendien. Huntelaar scoort simpel, snap je.

,,Ambities? We willen dit jaar kampioen worden. Dat is straks alweer vier jaar geleden. Vijf? Veel te lang.’’

Voorlopig staan de eerste weken van de aanvaller bij Ajax in het teken van herstel. Sulejmani kampt nog met de naweeën van een knieblessure die hij opliep in zijn Heerenveen-tijd en kwam zodoende in de vier oefenwedstrijden die Ajax deze voorbereiding speelde nog niet in actie. In het trainingskamp dat de club momenteel in Groot-Brittannië belegt, hoopt hij zijn eerste speelminuten te maken.

De blessure kost hem ook de Olympische Spelen. ,,Dat is jammer,’’ zegt hij. ,,Maar nu kan ik me in ieder geval op mijn nieuwe club concentreren.’’

In het trainingskamp van Ajax in De Lutte kwam een Servische bondsarts langs om te kijken hoe het gesteld was met zijn kwetsuur. Een teken dat de Servische bond in Peking maar wat graag over hem had willen beschikken. ,,Die arts liet me wat oefeningen doen maar zag al snel dat ik nog teveel last had,’’ zegt Sulejmani.

Van Basten vond het logisch: ,,Dat ie niet fit was en wij hem niet naar de Spelen wilden laten gaan, begreep die arts ook wel.’’

Als hij weer fit is, hoopt Sulejmani snel op een wedstrijd als in maart. Met als verschildat hij dan wél als winnaar van het veld stapt.
[/quote]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:23:09 #162
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60483882
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60483889
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:23 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke foto
pi_60484205
Vet hard, nummer 10!
pi_60484248
Ik had Perez of Aissati nummer 10 gegeven
pi_60484493
Opzich is het natuurlijk wel logischer om een spelmaker met nr. 10 te laten spelen, maar who gives a fuck, het zijn maar rugnummers.
pi_60484595
Alleen zijn Perez en Aissati zo zielig dat ze zich door een nummer belangrijker gaat voelen terwijl Suljemani met nummer 7 of 11 het zelfde speelt
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:04:53 #168
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60484645
Op zich zou iedere club het moeten doen zoals in het buitenland, het rugnummer dat je krijgt bij je nieuwe club, zal je in principe altijd behouden. Bij Ajax spelen er spelers die al drie of vier verschillende rugnummers hebben gehad, maar waar het nou goed voor is?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60484685
Shirtverkoop
pi_60484726
Ook hier on-topic blijven graag.
pi_60484744
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:04 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich zou iedere club het moeten doen zoals in het buitenland, het rugnummer dat je krijgt bij je nieuwe club, zal je in principe altijd behouden. Bij Ajax spelen er spelers die al drie of vier verschillende rugnummers hebben gehad, maar waar het nou goed voor is?
Heitinga spande de kroon: 12, 4, 3 en toen 2
pi_60534626
Vandaag dus zijn debuut gemaakt:
pi_60534667
Oh, hij heeft dus wel de bal aangeraakt
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:59:02 #174
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60535963
Zie je wel dat het een miskoop is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60678322

Opvallend, Sulejmani komt erin bij een 2-0 voorsprong en Ajax verliest toch.
Een voorbode voor het seizoen?
pi_60678335
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:42 schreef sjimz het volgende:

pi_60680750
quote:
Sulejmani is soms nog wat angstig

Miralem Sulejmani maakte in het oefenduel tegen Arsenal zijn debuut in de Amsterdam ArenA als aanvaller van Ajax. De 19-jarige aanvaller, die deze transferperiode voor 16,25 miljoen euro de overstap heeft gemaakt van SC Heerenveen naar Ajax, speelde slechts een half uur. 'Maar dat halve uurtje smaakt naar meer', aldus Sulejmani.

'Het is natuurlijk bijzonder om voor het eerst hier te spelen als Ajacied', aldus Sulejmani. 'Ik was toch iets extra gemotiveerd, ik wilde graag goed spelen.'

Sulejmani maakte een redelijke invalbeurt. De Servische aanvaller had echter de pech dat hij in de ploeg kwam op het moment dat bij de rest van Ajax het licht langzaam uitging. Op deze manier kreeg Sulejmani amper de kans om in de wedstrijd te komen. Het belangrijkste voor hem was echter dat hij geen last meer had van zijn knieblessure.

'Natuurlijk voel ik mijn knie soms nog wel een beetje, dat is normaal', aldus Sulejmani. 'Soms ben ik nog wat angstig, die blessure spookt nog wel eens door mijn hoofd. Maar ik voel me goed en heb eigenlijk nergens last meer van. Ik heb nu een half uurtje gespeeld, hopelijk kan ik de volgende wedstrijd iets langer meedoen. Zaterdagavond tegen Inter, bijvoorbeeld', aldus Sulejmani.

Marco van Basten liet eerder weten dat Sulejmani de komende week volledig fit wordt verwacht. Hij is dus gewoon inzetbaar bij de start van het nieuwe seizoen.
pi_60680873
Straks hebben jullie er 16 mil. teveel voor betaald
pi_60681031
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef dagizmo het volgende:
Straks hebben jullie er 16 mil. teveel voor betaald
Jullie?

Je bedoelt Ajax neem ik aan. Wat boeit ons het nou wat de spelers kosten..
Hopelijk is hij snel fit en krijgt hij geen terugval op die knieblessure.
pi_60681223
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:42 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend, Sulejmani komt erin bij een 2-0 voorsprong en Ajax verliest toch.
Miskoop, dat is nu al wel duidelijk
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60681256
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:45 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Miskoop, dat is nu al wel duidelijk
Je leert snel!
pi_60681780
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Jullie?

Je bedoelt Ajax neem ik aan. Wat boeit ons het nou wat de spelers kosten..
Hopelijk is hij snel fit en krijgt hij geen terugval op die knieblessure.
Club gevoel toch? Want als er gewonnen wordt, dan winnen jullie toch ook? Of alleen de club, wat jou niks kan schelen.
Je weet best dat met het woord jullie, de club wordt aangewezen. Mierencupoleerder.
pi_60682054
We winnen en ze verliezen... dat werk dus
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_60684388
AFC AJAX
pi_60684496
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:21 schreef fuckbuddy het volgende:
We winnen en ze verliezen... dat werk dus
Bij AZ ja.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60684515
Liet gisteren al met zijn eerste balcontact zijn klasse zien. Wordt puur genieten samen met Suarez.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_60688684
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:24 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Bij AZ ja.
Bij Ajax lopen er daar ook een heleboel van rond hoor.
Maar OT: Ik verwacht dit seizoen erg veel van hem. Gisteren één leuke actie gemaakt en verder niet echt vaak de bal gehad. Gaat wel goed komen met hem.
pi_60688708
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Bij Ajax lopen er daar ook een heleboel van rond hoor.
Maar OT: Ik verwacht dit seizoen erg veel van hem. Gisteren één leuke actie gemaakt en verder niet echt vaak de bal gehad. Gaat wel goed komen met hem.
Oh, maar daar maak ik me ook verder geen illusies over ofzo hoor. Moet alleen niet uitgerekend een AZ-er op dit punt op Ajax gaan zitten afgeven. Maar ik hou erover op.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60688749
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:30 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Oh, maar daar maak ik me ook verder geen illusies over ofzo hoor. Moet alleen niet uitgerekend een AZ-er op dit punt op Ajax gaan zitten afgeven. Maar ik hou erover op.
Ik snap je punt en ben het wel met je eens hoor

OT: Hopelijk vandaag een halve wedstrijd voor Sulejmani.
pi_60694858
Hij is nog zoekende en dat vergt natuurlijk nog wat tijd. Zijn loopbewegingen waren bij vlagen in ieder geval uitstekend.

Voor de rest een goede mogelijkheid gehad om zijn eerste doelpunt te maken in het Ajax shirt maar helaas stond Toldo in de weg.

Maar het komt helemaal goed met deze jongen
pi_60694894
Beginnen jullie hem al te knijpen
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:05:08 #192
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60695076
Geen idee waarom, maar ik heb zo'n voorgevoel dat hij al voor de winterstop langdurig geblesseerd raakt.

Misschien dat Granqvist hem 18 oktober wel een schopje geeft...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_60695247
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
Beginnen jullie hem al te knijpen
MWUHAHAH VAN PERSIE WAS OOK SLECHT GISTER MAN HIJ KAN ER NIKS VAN
AFC AJAX
pi_60695284
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:05 schreef The_Verve het volgende:
Geen idee waarom, maar ik heb zo'n voorgevoel dat hij al voor de winterstop langdurig geblesseerd raakt.

Misschien dat Granqvist hem 18 oktober wel een schopje geeft...
de wens is de vader van de gedachte
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:32:49 #195
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60695620
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:15 schreef toma het volgende:

[..]

de wens is de vader van de gedachte
Dan was ik mijn zin wel begonnen met "Ik hoop..."

voor·ge·voel (het)
1 ingeving dat iets zal gebeuren of komen
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_61261218
Prachtige goal gisteren .
quote:
SULEJMANI KRIJGT EXTRA DUWTJE IN GOEDE RICHTING

Van onze speciale verslaggever

AMSTERDAM, zondag
Morgen is het niet alleen een speciale dag voor John Heitinga, Heurelho Gomes en Danijel Pranjic, als zij tijdens het 27e Gala Voetballer van het Jaar één Gouden Schoen en twee Zilveren Schoenen krijgen uitgereikt. Ook voor Miralem Sulejmani wordt het een avond om nooit te vergeten, omdat hij het zesde talent is dat de Johan Cruijff Prijs ontvangt.

Met dank aan een elfkoppige jury onder leiding van Johan Cruijff en waar ook Marco van Basten, John van ’t Schip, Willy Dullens, Danny Blind, Sef Vergoossen, Willem van Hanegem, Wim Jansen, Wim Jonk, Bert van Marwijk en Adrie Koster deel van uitmaakten.

De voor ruim 16 miljoen euro van Heerenveen overge2 nomen aanvaller krijgt tijdens het gala niet alleen de speciale trofee, hij mag tevens bekendmaken waar het naar hem vernoemde Cruyff Court mag worden aangelegd. De 19jarige Serviër, die in 2006 door SC Heerenveen van Partizan Belgrado werd gekocht, zal dit vrijwel zeker toewijzen aan zijn geboorteland.

Vooral de sociale betrokkenheid van een jonge profvoetballer is relevant voor de man naar wie de prijs voor Talent van het Jaar is vernoemd. Johan Cruijff: „Sport is en blijft een uniek middel om mensen te binden. Aan de ene kant willen we met deze prijs een jonge voetballer een extra duwtje in de goede richting geven, tegelijkertijd krijgt hij via de Cruyff Foundation ook de mogelijkheid om een gebaar naar anderen te maken.”

Dat laatste betreft dus de aanleg van een speciale Cruyff Court op een door Sulejmani te bepalen locatie. Inmiddels hebben de eerdere winnaars Arjen Robben, Wesley Sneijder, KlaasJan Huntelaar, Salomon Kalou en Ibrahim Afellay in achtereenvolgens hun geboorteplaatsen Bedum, Utrecht en Hummelo en in Ivoorkust en Marokko een naar hen vernoemd multifunctioneel trapveldje laten aanleggen.

Cruijff: „Deze prijs is vooral een begin. Een stimulans om het maximale uit een carrière te halen. Het talent is er, de erkenning ook, nu is de speler weer aan zet.”
pi_61263908
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prachtige goal gisteren .
[..]
Toch speelde Janse hem verder compleet uit de wedstrijd, vond Cvitanich een stuk sterker spelen in die twintig minuutjes die hij mee moet doen. Maar komt vast wel goed met Miralem, volgens mij kan hij nog wel een stukje fitter worden na die blessure.
pi_61464375
Misschien moet hij de penalties voor Ajax maar gaan nemen nu Perez weg is, vanavond 2 keer vanaf 11 meter gescoord voor Jong Servië tegen Jong Hongarije.

Gojko Kacar scoorde in dezelfde wedstrijd 5 keer voor Servië trouwens
pi_61464581
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:38 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Toch speelde Janse hem verder compleet uit de wedstrijd, vond Cvitanich een stuk sterker spelen in die twintig minuutjes die hij mee moet doen. Maar komt vast wel goed met Miralem, volgens mij kan hij nog wel een stukje fitter worden na die blessure.
je moet niet vergeten dat hij pas 19 is. Die jongen heeft nog een lange weg te gaan om top te worden en tegen fysieke backs is het voor zo´n jonge speler altijd moeilijk.
pi_61465139
Dit zijn fijne wedstrijden voor Micky om weer helemaal wedstrijdfit te raken. Mooi om te zien dat hij zijn minuten pakt in een jeugdinterland net voor een uiterst belangrijke periode bij Ajax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')