Top!quote:
MM zuipt alleen bier. Ik drink soms bier en ik heb een fles wodka in de koelkast staan waar ik makkelijk 3 a 4 weken mee doequote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:27 schreef popolon het volgende:
Die 40 tot 50 ben ik alleen aan drank al kwijt.
Jezus christusquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij mag ons dan graag helpen het boodschappen doen weer in te perken.
Ik ging voor gisteren (sinds een flink aantal maanden), iedere dag uit het werk boodschappen doen en als ik zo op een afschrift kijk ben ik dan iedere dag tussen de 18,88 en 31,25 euro kwijt geweest. En aan de weekend boodschappen gemiddeld 68 euro..
Fucking hell... ik zou moddervet moeten zijn!
Je zal het niet geloven maar ik eet dus helemaal niet veel en ben ook absoluut niet dik.
Same here, flesje wodka, flesje tequila, flesje dessertwijn, flesje sherry voor het koken..Alleen aan drank zijn we 50 euro kwijt per week.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:27 schreef popolon het volgende:
Die 40 tot 50 ben ik alleen aan drank al kwijt.
Dit is wel heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:19 schreef borbit het volgende:
Ik probeer al een tijdje 1 keer per week boodschappen te doen. Het is zo fijn als je keukenkastjes helemaal vol zijn.
Als er (meer dan) genoeg in huis is eet ik ook veel minder. Denk omdat je dan niet bang hoeft te zijn dat misschien morgen wel geen eten meer hebt.
ik ook, vreselijkquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:47 schreef Stali het volgende:
en ik moet dat inslaan eens afleren.
Jawel joh, vertel maar wèl. Dan val ik weer mee met mijn 39 euroquote:Op woensdag 9 juli 2008 07:19 schreef Isegrim het volgende:
39 euro voor vier dagen veel? Ik zal maar niet vertellen hoeveel ik doorgaans aan boodschappen uitgeef per week.
Gewoon dingen kopen waar je zin in hebt, ook als het niet in de aanbieding is. En er moet natuurlijk wel een beetje lekker en luxe gegeten worden. Koop maar eens een paar varkenshaasjes voor vier personen met de bijbehorende ingrediënten voor een lekker sausje, lekkere groente erbij, aardappeltjes om te poffen in de oven met wat zure room + overige ingrediënten, voor de volgende dag een lekkere roerbak met biefstuk, verschillende groente en paddestoelen, lekker ontbijtje met sapjes, lekkere broodjes en croissantjes. Nog wat nootjes en lekkere kaasjes voor op tafel 's avonds. En dan moet je nog wasmiddel e.d. hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:26 schreef Qwea het volgende:
don't mind me asking, maar hoe de neuk kom je aan 35 euro voor 1 dag. En dan ook nog 68 euro aan weekend boodschappen![]()
quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gewoon dingen kopen waar je zin in hebt, ook als het niet in de aanbieding is. En er moet natuurlijk wel een beetje lekker en luxe gegeten worden. Koop maar eens een paar varkenshaasjes voor vier personen met de bijbehorende ingrediënten voor een lekker sausje, lekkere groente erbij, aardappeltjes om te poffen in de oven met wat zure room + overige ingrediënten, voor de volgende dag een lekkere roerbak met biefstuk, verschillende groente en paddestoelen, lekker ontbijtje met sapjes, lekkere broodjes en croissantjes. Nog wat nootjes en lekkere kaasjes voor op tafel 's avonds. En dan moet je nog wasmiddel e.d. hebben.
Je zit er zo aan hoor, als je niet oplet wat je koopt.
koken voor het bakken..is dat nodig dan?quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:53 schreef Greys het volgende:
Ik zie er dus nu al tegenop dat ik vanavond na het werk aardappels moet schillen, koken, in stukjes hakken en bakken. Want ik mocht van mezelf geen voorgekookte krieltjes kopen. Dammit
Zelfs voorgesneden uien?quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:08 schreef Stali het volgende:
[..]!
Zo gaat het inderdaad. Er wordt niet zoals vroeger nog ergens op gelet.
En luxe broodjes zijn veel makkelijker dan een boterham smeren. Ik presteer het zelfs om voorgesneden uien te kopen want dan zijn we nog sneller klaar met koken. Maar die bakjes zijn wrs. net zo duur als een heel net uien waar een normaal mens een week mee doet.
En toch komt het avondeten de laatste tijd m'n neus uit. Want het is dan wel luxe en makkelijk maar wel vaak hetzelfde ook.
Zeker nieuwe aardappels kan je prima met schil eten. En dat schillen en voorkoken kan je natuurlijk ook de dag van tevoren doen. Of ze gewoon rauw in stukken hakken en 20 minuutjes in de oven met wat zeezout, tijm, rozemarijn en gerookte paprikapoeder. Runderchipolata in stukjes erdoor en een bak sla erbij en je bent klaar.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:53 schreef Greys het volgende:
Ik zie er dus nu al tegenop dat ik vanavond na het werk aardappels moet schillen, koken, in stukjes hakken en bakken. Want ik mocht van mezelf geen voorgekookte krieltjes kopen. Dammit
Geen idee, ik koop altijd biologische groente en mijn aardappeltjes komen uit de moestuin van mijn schoonouders.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:21 schreef borbit het volgende:
Zover ik weet is het niet verstandig om aardappels met schil te eten. Dit omdat de bestrijdingsmiddelen in de schil blijven zitten. of het waar is weet ik niet, maar ik koop in ieder geval altijd biologische aardappels als ik ze met schil eet. (pataten met schil)
Onzin. Bewijs dit maar met enige onderbouwing van een goed onderzoek.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zelfs voorgesneden uien?![]()
Dan is de grootste, gezondste en smakelijkste bezuiniging die je per direct moet doorvoeren: nooit meer doen!
Voorgesneden groente bevat minder vitamines en mineralen en is eigenlijk alleen maar zinloze maagvulling die alleen nog maar de illusie wekt dat je gezond bezig bent. En het smaakt ook nog eens nergens naar.
Schillen en goed conserveren is heel wat anders dan snijden en in een zakje pleuren hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:52 schreef Pritt het volgende:
[..]
Onzin. Bewijs dit maar met enige onderbouwing van een goed onderzoek.
Men denkt dat het zo is, maar behalve de bereidingswijze (koken e.d.) is nooit aangetoond dat je door schillen en goed conserveren vitaminen verliest. Typisch een gedachte opgewekt door geitenbreienwollensokken.
Ik snij de ongeschilde aardappeltjes in grove stukken, kook ze even voor (dus niet dat ze helemaal gaar zijn) en dan doe ik ze in oven of koekenpan met olijfolie, grof zout, knof en rozemarijn. Als je niet voorkookt dan moet je echt eeuwen wachten en oven hoog zetten is ook geen optie, dan moet je weer de hele tijd controleren of de boel niet zwart wordt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:28 schreef Greys het volgende:
Ik doe ook wel eens ongekookte aardappels in stukjes in de oven, met lekker kruiden en een beetje olie, maar in 20 minuten krijg ik die echt niet gaar. Dat duurt zéker 45 minuten en dan heb ik al zo'n honger na het etenMaar ik ga het proberen vanavond, misschien de temperatuur vd oven wat hoger zetten. En met schil, ga ik ook proberen. Thanks
Nou, ik koop dat nooit. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat mn kerel bv al geen varkenshaas met saus oid lustquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gewoon dingen kopen waar je zin in hebt, ook als het niet in de aanbieding is. En er moet natuurlijk wel een beetje lekker en luxe gegeten worden. Koop maar eens een paar varkenshaasjes voor vier personen met de bijbehorende ingrediënten voor een lekker sausje, lekkere groente erbij, aardappeltjes om te poffen in de oven met wat zure room + overige ingrediënten, voor de volgende dag een lekkere roerbak met biefstuk, verschillende groente en paddestoelen, lekker ontbijtje met sapjes, lekkere broodjes en croissantjes. Nog wat nootjes en lekkere kaasjes voor op tafel 's avonds. En dan moet je nog wasmiddel e.d. hebben.
Je zit er zo aan hoor, als je niet oplet wat je koopt.
Maar luxe broodjes haal ik ookquote:Op woensdag 9 juli 2008 10:08 schreef Stali het volgende:
[..]!
Zo gaat het inderdaad. Er wordt niet zoals vroeger nog ergens op gelet.
En luxe broodjes zijn veel makkelijker dan een boterham smeren. Ik presteer het zelfs om voorgesneden uien te kopen want dan zijn we nog sneller klaar met koken. Maar die bakjes zijn wrs. net zo duur als een heel net uien waar een normaal mens een week mee doet.
En toch komt het avondeten de laatste tijd m'n neus uit. Want het is dan wel luxe en makkelijk maar wel vaak hetzelfde ook.
Ja, als je zo gaat denken zit je ook fucking zo aan die 35 euroquote:Op woensdag 9 juli 2008 10:53 schreef Greys het volgende:
Nou Q... echt niet lullig bedoeld ofzo hoor... maar als ik om zes uur thuis ben na een dag hard werken heb ik daar eigenlijk gewoon geen puf meer voor en zin meer in. Jij hebt iets meer vrije tijd, zeg maar, dus dan heb je overdag wel eens wat meer tijd om dingen voor te werken enzo, snappie?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, als je zo gaat denken zit je ook fucking zo aan die 35 euro
Snij ze in plakken en prop ze in de frituur?
Dat snap ik wel, maar dan moet je ook niet piepen dat je zoveel kwijt bentquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou Q... echt niet lullig bedoeld ofzo hoor... maar als ik om zes uur thuis ben na een dag hard werken heb ik daar eigenlijk gewoon geen puf meer voor en zin meer in. Jij hebt iets meer vrije tijd, zeg maar, dus dan heb je overdag wel eens wat meer tijd om dingen voor te werken enzo, snappie?
En als ik alles 'in de frituur prop' dan heb ik over een jaar dichtgeslibte aderen en +20 kilo
Conleche, je kookt ze even voor. Hoe lang is even, ongeveer?![]()
Dan ga ik het zo ook proberen vanavond!
ik snap het ook wel hoorquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:29 schreef Greys het volgende:
Ik snap het wel, Toos
Alleen het is even wennen en aanpassen (en vooral veel puffen, steunen en aanstellen na het werk)
Ik denk niet dat het compleet zinloze maagvulling is hoor maar ik zal het niet meer doen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zelfs voorgesneden uien?![]()
Dan is de grootste, gezondste en smakelijkste bezuiniging die je per direct moet doorvoeren: nooit meer doen!
Voorgesneden groente bevat minder vitamines en mineralen en is eigenlijk alleen maar zinloze maagvulling die alleen nog maar de illusie wekt dat je gezond bezig bent. En het smaakt ook nog eens nergens naar.
Ik weet het niet precies, maar ik schat zo een klein kwartiertje: als je erin prikt mag het nog best hard zijn, maar je moet er wel net doorheenkomen zeg maar.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Conleche, je kookt ze even voor. Hoe lang is even, ongeveer?![]()
Dan ga ik het zo ook proberen vanavond!
Man komt meestal nog een half uurtje later thuis en kids heb ik niet. Dus dan houdt het opquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:41 schreef wyccie het volgende:
Greys, heb je geen man die eerder klaar is met werken? Of kinderen die alvast iets kunnen voorbewerken?![]()
Ik ben ook altijd moe en heb ook nooit zin om te schillen en te pellen. Heb dan ook al jaren geen aardappels meer gekookt, behalve die ene keer voor stamppot.
Okequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:37 schreef Greys het volgende:
Nou, ik vind elke dag gekookte aardappels niet lekker, dus ik hak ze na het koken vaak liever in stukjes om ze vervolgens te bakken. En voor vanavond heb ik bv van die visfilets uit een zak, maar die ben ik uiteraard weer vergeten te ontdooienDus dat moet ook nog eerst.
Gister aten we pasta met tonijn, gekookt ei, ui, courgette, prei enzo. Tegen de tijd dat ik al die dingen gesneden heb, eitjes gekookt en gepeld, pasta gekookt... val ik al om van de honger
ik snap het opzich ook wel hoor. Ik heb heel soms ook wel eens zo'n dagquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:13 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het heel begrijpelijk hoor. Als het nou elke dag pizza bestellen is, is het een ander verhaal. Maar als je na een dag werken gewoon wilt eten zijn voorverpakte dingen gewoon zo veel makkelijker.
En uitgebreid gaan zitten koken voor mijzelf is ook niet echt mijn ding.
Jaaaaaaaa zie je, jij ook voorgeschildequote:Op woensdag 9 juli 2008 15:47 schreef Patries86 het volgende:
(heb zakje voorgeschilde gehaalt)
Ligt er maar net aan wat het is. Een goede zelfgemaakte pastasaus (geen pakjes of zakjes dus) verliest echt niet of nauwelijks smaak in de vriezer maar je kunt inderdaad niet alles invriezen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:01 schreef Qwea het volgende:
ik eet dus echt niet 2x hetzelfde in 1 week
En als ik het in de vriezer prop dan smaakt het daarna lang niet meer zo lekker is mijn ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |