De rozenkruisers van het Lectorium Rosicrucianum zijn geen occultisten en doen niet aan astrologie, om van enochiaanse magie maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Verder raad ik Floris aan om op piratebay.org een aantal bestanden te downloaden die occulte e-books bevatten. In die bestanden zitten namelijk ook een aantal lespakketen van de Rozenkruis over astrologie, enochiaanse magie enzovoort.
Heb je mijn citaten van Albert Pike gelezen over hoe men met lagere graads leden omgaat?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Je kunt hier in Den Haag een aantal proeflessen volgen bij de Rozenkruis. Wellicht kun jij dat doen.
Verder raad ik Floris aan om op piratebay.org een aantal bestanden te downloaden die occulte e-books bevatten. In die bestanden zitten namelijk ook een aantal lespakketen van de Rozenkruis over astrologie, enochiaanse magie enzovoort.
Ik heb zelf na een aantal gesprekken besloten om lid te worden bij een van de gemengde vrijmetselarijloges.
Ik ken Albert Pike en de theorieen ook.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb je mijn citaten van Albert Pike gelezen over hoe men met lagere graads leden omgaat?
Als je Albert Pike kent, neem ik aan dat je weet hoe hoog zijn status en hoe groot zijn invloed is geweest. Verder is er geen sprake van theorieën, ik heb citaten geplaatst uit zijn magnum opus Morals & Dogma, 1 van de belangrijkste boeken, zo niet het belangrijkste, van de masonieke literatuur.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:25 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ik ken Albert Pike en de theorieen ook.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je Albert Pike kent, neem ik aan dat je weet hoe hoog zijn status en hoe groot zijn invloed is geweest. Verder is er geen sprake van theorieën, ik heb citaten geplaatst uit zijn magnum opus Morals & Dogma, 1 van de belangrijkste boeken, zo niet het belangrijkste, van de masonieke literatuur.
Ik maak me slechts een beetje zorgen wanneer iemand zich aansluit bij een genootschap waarvan de hogere leden hun lagere leden met opzet misleiden, zoals beschreven in de boeken van de hogere leden. Waarom kies je ervoor om misleid te gaan worden als ik vragen mag? En als je niet gelooft dat je misleid gaat worden, waarom sluit je je dan bij een genootschap aan waarvan je niet gelooft wat de leden ervan te vertellen hebben?quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]Ik weet dat er een clubje invloedrijken bestaat waar Wij 0,0 invloed op hebben. Occulte wetenschappen zijn interessant om te bestuderen. Hulp is gewenst.
Maar nu ontopic.
Ik maak me een beetje zorgen dat jij mensen constant jouw dogmatische en sektarische mening en paranoide levensbeschouwing door de strot wil duwen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik maak me slechts een beetje zorgen
Oke dan, als zelfs vrijmetselaars zelf je er niet van kunnen overtuigen dat vrijmetserlarij bedrieglijk is en Luciferianisme, dan kan ik het ook niet.quote:Op zondag 3 augustus 2008 03:01 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
@ Ali
Maak maar geen zorgen over mijn wezen. Ik heb mijn magick voor verificatie. Maar ach, ik ben vast ook een volgeling van Lucifer, net als die vrijmetselaars en andere occulte genootschappen. Jij gelooft heilig in Jezus Christus (en christelijke God). Why? Wie zegt dat Jezus geen verzinsel is van de Elite?
Lucifer of de christelijke God aanbidden... Een pot nat.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke dan, als zelfs vrijmetselaars zelf je er niet van kunnen overtuigen dat vrijmetserlarij bedrieglijk is en Luciferianisme, dan kan ik het ook niet.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is. Maar als je vrijmetselaars niet gelooft, zul je mij ook niet geloven.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Lucifer of de christelijke God aanbidden... Een pot nat.
Jouw ervaring zegt mij niets.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is. Maar als je vrijmetselaars niet gelooft, zul je mij ook niet geloven.
Maar moeten we jouw ervaring in deze nu aanvaarden als een autoriteit op dit gebied? Niets is zo subjectief als de persoonlijke ervaring van een mens.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is.
Je moet niets, ik ben geen autoriteit op welk gebied dan ook, maar je zou het ter harte kunnen nemen als je dat wil. Ervaringen zijn inderdaad subjectief, maar het karakter van een spirituele entiteit is niet afhankelijk van de subjectieve ervaring, alleen ons beeld, onze perceptie daarvan is subjectief. De vraag is dan of onze perceptie in overeenkomst is met de werkelijkheid. Ik geloof dat dat in mijn geval wel aardig klopt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:32 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar moeten we jouw ervaring in deze nu aanvaarden als een autoriteit op dit gebied? Niets is zo subjectief als de persoonlijke ervaring van een mens.
Als je ze gelooft, waarom sluit je je er dan bij aan? Wil je ook tot die hogere graden komen? Wat wil je ermee bereiken als ik vragen mag?quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:29 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Jouw ervaring zegt mij niets.
En waar heb ik gezegd dat ik de geciteerde vrijmetselaars niet geloof?
Maar laten wij ontopic blijven.
Offtopic, en ook niet relevant genoeg om dat hier uitgebreid te gaan bespreken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je ze gelooft, waarom sluit je je er dan bij aan? Wil je ook tot die hogere graden komen? Wat wil je ermee bereiken als ik vragen mag?
Neen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hebje zin om me erover te PMen? Ik ben wel benieuwd namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |