abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60480653
Volgens mij gaat het hier in jullie topick vooral over de vrijmetselaars en consoorten. Iets waarmee het Rozenkruis nu niet zomaar mee kan vergeleken worden.
Want elitaire mannen die in een zetel pijp zitten te roken terwijl ze met elkaar praten over wat goed is voor de massa heb ik daar nog nooit tegengekomen. (en ik verwacht ook nooit van dit tegen te komen)
Als je meer wil te weten te komen over het Lectorium Rosicrucianum, ga dan eerst eens op hun site etc kijken vooraleer je dingen verkondigd die op de Rotary van toepassing zijn.
Het is pas door hen te leren kennen dat je ook echt een mening kan vormen over hun beweging. Er zijn trouwens meerdere verenigingen die zich rozenkruis noemen, elk met hun eigen uitgangspunten en werkingen.

grtz,

Wannes
pi_60488821
Je kunt hier in Den Haag een aantal proeflessen volgen bij de Rozenkruis. Wellicht kun jij dat doen.

Verder raad ik Floris aan om op piratebay.org een aantal bestanden te downloaden die occulte e-books bevatten. In die bestanden zitten namelijk ook een aantal lespakketen van de Rozenkruis over astrologie, enochiaanse magie enzovoort.

Ik heb zelf na een aantal gesprekken besloten om lid te worden bij een van de gemengde vrijmetselarijloges.
pi_60488906
En wellicht is het verstandig om het boek 'Esoteric Orders and Their Work' te lezen van Dion Fortune.
pi_60512756
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Verder raad ik Floris aan om op piratebay.org een aantal bestanden te downloaden die occulte e-books bevatten. In die bestanden zitten namelijk ook een aantal lespakketen van de Rozenkruis over astrologie, enochiaanse magie enzovoort.
De rozenkruisers van het Lectorium Rosicrucianum zijn geen occultisten en doen niet aan astrologie, om van enochiaanse magie maar te zwijgen.
pi_60513464
@ Duimpje

Ik zal maandag wel kijken waar deze documenten vandaan komen, en het uploaden.
pi_60515026
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Je kunt hier in Den Haag een aantal proeflessen volgen bij de Rozenkruis. Wellicht kun jij dat doen.

Ik heb zelf na een aantal gesprekken besloten om lid te worden bij een van de gemengde vrijmetselarijloges.
Heb je mijn citaten van Albert Pike gelezen over hoe men met lagere graads leden omgaat?
pi_60516159
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je mijn citaten van Albert Pike gelezen over hoe men met lagere graads leden omgaat?
Ik ken Albert Pike en de theorieen ook.
pi_60519271
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:25 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Ik ken Albert Pike en de theorieen ook.
Als je Albert Pike kent, neem ik aan dat je weet hoe hoog zijn status en hoe groot zijn invloed is geweest. Verder is er geen sprake van theorieën, ik heb citaten geplaatst uit zijn magnum opus Morals & Dogma, 1 van de belangrijkste boeken, zo niet het belangrijkste, van de masonieke literatuur.
pi_60519751
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je Albert Pike kent, neem ik aan dat je weet hoe hoog zijn status en hoe groot zijn invloed is geweest. Verder is er geen sprake van theorieën, ik heb citaten geplaatst uit zijn magnum opus Morals & Dogma, 1 van de belangrijkste boeken, zo niet het belangrijkste, van de masonieke literatuur.
Ik weet dat er een clubje invloedrijken bestaat waar Wij 0,0 invloed op hebben. Occulte wetenschappen zijn interessant om te bestuderen. Hulp is gewenst.

Maar nu ontopic.
pi_60520163
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Ik weet dat er een clubje invloedrijken bestaat waar Wij 0,0 invloed op hebben. Occulte wetenschappen zijn interessant om te bestuderen. Hulp is gewenst.

Maar nu ontopic.

Ik maak me slechts een beetje zorgen wanneer iemand zich aansluit bij een genootschap waarvan de hogere leden hun lagere leden met opzet misleiden, zoals beschreven in de boeken van de hogere leden. Waarom kies je ervoor om misleid te gaan worden als ik vragen mag? En als je niet gelooft dat je misleid gaat worden, waarom sluit je je dan bij een genootschap aan waarvan je niet gelooft wat de leden ervan te vertellen hebben?

Ik zal het stukje nog een keer plaatsen mocht je het gemist hebben:

The Blue Degrees are but the outer court or portico of the Temple. Part of the symbols are displayed there to the Initiate, but he is intentionally misled by false interpretations. It is not intended that he shall understand them; but it is intended that he shall imagine he understands them. Their true explication is reserved for the Adepts, the Princes of Masonry. The whole body of the Royal and Sacerdotal Art was hidden so carefully, centuries since, in the High Degrees, as that it is even yet impossible to solve many of the enigmas which they contain. It is well enough for the mass of those called Masons, to imagine that all is contained in the Blue Degrees; and whoso attempts to undeceive them will labor in vain, and without any true reward violate his obligations as an Adept. Masonry is the veritable Sphinx, buried to the head in the sands heaped round it by the ages.

Albert Pike, Morals & Dogma p819

quote:Masonry, like all the Religions, all the Mysteries, Hermeticism and Alchemy, conceals its secrets from all except the Adepts and Sages, or the Elect, and uses false explanations and misinterpretations of its symbols to mislead those who deserve only to be misled; to conceal the Truth, which it calls Light, from them, and to draw them away from it. Truth is not for those who are unworthy or unable to receive it, or would pervert it. ... So Masonry jealously conceals its secrets, and intentionally leads conceited interpreters astray.

Albert Pike, Morals & Dogma p104-105

[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-08-2008 01:44:34 ]
  zondag 3 augustus 2008 @ 02:56:11 #286
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60520814
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik maak me slechts een beetje zorgen
Ik maak me een beetje zorgen dat jij mensen constant jouw dogmatische en sektarische mening en paranoide levensbeschouwing door de strot wil duwen.
Laat iedereen nu eindelijk eens in zijn waarde en zijn eigen keuzes maken!!!

Overigens is zeer duidelijk beschreven dat jouw goeroes zich hebben gemanifesteerd als vrijmetselaars. Dus wie zegt dat jij niet gigantisch misleid wordt??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60520849
@ Ali

Maak maar geen zorgen over mijn wezen. Ik heb mijn magick voor verificatie. Maar ach, ik ben vast ook een volgeling van Lucifer, net als die vrijmetselaars en andere occulte genootschappen. Jij gelooft heilig in Jezus Christus (en christelijke God). Why? Wie zegt dat Jezus geen verzinsel is van de Elite?
pi_60523261
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 03:01 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
@ Ali

Maak maar geen zorgen over mijn wezen. Ik heb mijn magick voor verificatie. Maar ach, ik ben vast ook een volgeling van Lucifer, net als die vrijmetselaars en andere occulte genootschappen. Jij gelooft heilig in Jezus Christus (en christelijke God). Why? Wie zegt dat Jezus geen verzinsel is van de Elite?
Oke dan, als zelfs vrijmetselaars zelf je er niet van kunnen overtuigen dat vrijmetserlarij bedrieglijk is en Luciferianisme, dan kan ik het ook niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-08-2008 12:02:03 ]
pi_60523959
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 11:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke dan, als zelfs vrijmetselaars zelf je er niet van kunnen overtuigen dat vrijmetserlarij bedrieglijk is en Luciferianisme, dan kan ik het ook niet.

Lucifer of de christelijke God aanbidden... Een pot nat.
pi_60524050
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:10 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Lucifer of de christelijke God aanbidden... Een pot nat.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is. Maar als je vrijmetselaars niet gelooft, zul je mij ook niet geloven.
pi_60524300
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is. Maar als je vrijmetselaars niet gelooft, zul je mij ook niet geloven.
Jouw ervaring zegt mij niets.

En waar heb ik gezegd dat ik de geciteerde vrijmetselaars niet geloof?

Maar laten wij ontopic blijven.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:32:56 #292
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60524363
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is.
Maar moeten we jouw ervaring in deze nu aanvaarden als een autoriteit op dit gebied? Niets is zo subjectief als de persoonlijke ervaring van een mens.
pi_60528080
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:32 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar moeten we jouw ervaring in deze nu aanvaarden als een autoriteit op dit gebied? Niets is zo subjectief als de persoonlijke ervaring van een mens.
Je moet niets, ik ben geen autoriteit op welk gebied dan ook, maar je zou het ter harte kunnen nemen als je dat wil. Ervaringen zijn inderdaad subjectief, maar het karakter van een spirituele entiteit is niet afhankelijk van de subjectieve ervaring, alleen ons beeld, onze perceptie daarvan is subjectief. De vraag is dan of onze perceptie in overeenkomst is met de werkelijkheid. Ik geloof dat dat in mijn geval wel aardig klopt.
pi_60528161
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:29 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Jouw ervaring zegt mij niets.

En waar heb ik gezegd dat ik de geciteerde vrijmetselaars niet geloof?

Maar laten wij ontopic blijven.
Als je ze gelooft, waarom sluit je je er dan bij aan? Wil je ook tot die hogere graden komen? Wat wil je ermee bereiken als ik vragen mag?
pi_60530906
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je ze gelooft, waarom sluit je je er dan bij aan? Wil je ook tot die hogere graden komen? Wat wil je ermee bereiken als ik vragen mag?
Offtopic, en ook niet relevant genoeg om dat hier uitgebreid te gaan bespreken.
pi_60533308
Hebje zin om me erover te PMen? Ik ben wel benieuwd namelijk.
pi_60533377
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hebje zin om me erover te PMen? Ik ben wel benieuwd namelijk.
Neen.
pi_60534358
Oke.
pi_60750893
Zoals hier reeds tweemaal eerder opgemerkt dekt de naam van het topic de lading totaal niet.

Geïnteresseerden kunnen zich het best (zo onbevooroordeeld mogelijk) begeven naar een van de vele openbare activiteiten van het Lectorium Rosicrucianum en daar hun vragen stellen.
http://nederlands.rozenkruis.nl/nederland/activiteiten/centra.htm
of download hier een brochure:
http://nederlands.rozenkr(...)teiten/programma.htm

GoudenRoos

[ Bericht 2% gewijzigd door triplecorn op 12-08-2008 01:18:13 ]
pi_60753509
Ik heb laatst de documentaire Empire of the Cities gekeken, die ging over dat er 3 stadstaten (Vaticaan, Washington D.C. en The City of London) zouden zijn. Tevens werd er daarin beweert dat een groot deel van het christelijk geloof een verbastering is van Egyptische mythen.

En zo zou Jezus de zoon zijn van Julius Cesar en Cleopatra. Vandaar de term zoon van God aan gezien de Farao’s dachten dat zij afstammelingen van de goden waren. Het ging zelfs zover dat het huidige Engelse Koningshuis afstammelingen zijn van Cleopatra, vandaar de rituelen die ze gebruiken tijdens de kroning.

Wat er van waar is, ik weet het niet, het is een documentaire, maar zet dit jou niet aan het denken over de persoon die jij volgt met jouw geloof Ali?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')