Bronquote:Jongeren verwonden agenten met 'extreem geweld'
Drie politieagenten zijn vannacht in Oss ernstig gewond geraakt aan rug, heup, hoofd en nek door 'extreem geweld' van uitgaande jongeren.
Zes jonge mannen tussen de 19 en 24 jaar oud uit het Brabantse Oss en Heesch zijn aangehouden.
De problemen begonnen volgens de politie nadat de portiers van een horecagelegenheid om hulp hadden gevraagd wegens een vechtpartij. Toen politieagenten arriveerden, werden zij het doelwit van de agressie van de jongens.
Mishandeling
De agenten werden van alle kanten aangevallen. Een agent werd naar de grond gewerkt en kreeg terwijl hij daar lag vele trappen verduren. Een verdachte probeerde de keel van een diensthond dicht te knijpen.
De agenten moesten hun wapenstokken en pepperspray gebruiken om het geweld te doen eindigen. Uiteindelijk lukte het de politieagenten met eenheden uit andere districten, de rust in Oss te herstellen.
Bedreiging
Enkele uitzinnige jongeren hebben politieagenten zelfs bedreigd met de dood. Een woordvoerder van de politie zegt in het Brabants Dagblad dat er zeker alcohol in het spel was.
Eerder dit jaar hebben gewelddadige tieners een 56-jarige postbode zodanig mishandeld, dat hij aan de gevolgen ervan is overleden.
Dit soort reactiesquote:Op zondag 6 juli 2008 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar gaat het naar toe met Nederland?
dat dusquote:Op zondag 6 juli 2008 11:58 schreef Oksel het volgende:
Tja, eigen schuld van de politie. Ze hebben jarenlang over zich heen laten lopen, en bovendien een slecht imago gecreerd door bonnenschrijven en andere kinderachtige optredens..
Zie jij dit gebeuren bij de Spaanse Guardia Civil? Ik niet.
Ja, die rennen soms ook. Zoals iedereen die met 5 man plots van 30 man bakstenen naar z'n hoofd geslingerd krijgt.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:58 schreef Oksel het volgende:
Tja, eigen schuld van de politie. Ze hebben jarenlang over zich heen laten lopen, en bovendien een slecht imago gecreerd door bonnenschrijven en andere kinderachtige optredens..
De keren dat een politiehond z'n beet laat verslappen na het commando zijn ook op 1 vinger te tellen.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef xFriendx het volgende:
Niets goed te praten uiteraard, maar wel lef dat je blijkbaar op zo'n hond af gaat.
Normaal kunnen die nog geleid worden door de agenten via commando's, maar als de desbetreffende 3 agenten op de grond liggen of hun handen vol hebben zullen die niet bezig zijn om die hond in de gaten te houden. Die zal dus niet zo snel 'af' te horen krijgen terwijl hij je vingers wegknabbelt.
Los van het feit dat niemand hier het fijne van weet: Waarom dient het overduidelijke nog eens aangestipt te worden?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:05 schreef Jerruh het volgende:
Het verbaast me dat ik werkelijk geen één reactie hier lees waarin uberhaupt dat geweld van die mensen wordt veroordeeld... het is allemaal de schuld van de politieagenten etc... Hoe kom je daar bij!?!?
dus omdat het zo overduidelijk is dat een stel mongolen weer eens gewelddadig dom moesten doen, moeten we maar weer eens lekker ouderwets negatief doen over de politie en de overheid?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Los van het feit dat niemand hier het fijne van weet: Waarom dient het overduidelijke nog eens aangestipt te worden?
Oorzaak-gevolg: er zijn arrestanten en die krijgen het zaakje op hun bord. Wat wil je dan precies?
Omdat je kortzichtig bent. Wat is de oorzaak hiervan: Mensen hebben geen respect voor de politie/overheid. Dan moet je er dus achterkomen waarom dat is en niet blijven hangen in je verontwaardiging.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:05 schreef Jerruh het volgende:
Het verbaast me dat ik werkelijk geen één reactie hier lees waarin uberhaupt dat geweld van die mensen wordt veroordeeld... het is allemaal de schuld van de politieagenten etc... Hoe kom je daar bij!?!?
Nee hoor, mijn mening laat zich maar moeilijk beinvloeden door wat een stel kampers uit Oss als nachtelijk vertier beoogt.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus omdat het zo overduidelijk is dat een stel mongolen weer eens gewelddadig dom moesten doen, moeten we maar weer eens lekker ouderwets negatief doen over de politie en de overheid?
Want vroeger was er nooit geweld?quote:Op zondag 6 juli 2008 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Waar gaat het naar toe met Nederland?
wat een slechte analyse zou dit zijn. Dan zou werkelijk alles naar de overheid af te leiden zijn als oorzaak. Indien jij dat dan zo ziet, dan zou ik zeggen dat jij blijkbaar de schuld altijd bij een ander zou zoeken, door telkens de oorzaak bij iemand anders te gaan zoeken... meer kan ik niet uit je reactie halen, vooral als je het kortzinnig noemt dat ik het afkeur dat er een aantal idioten zijn die op anderen inmeppen, opruien en agressief zijn... Het was namelijk al begonnen met vechten toen er nog geen politie was... die kwam ter plekke aan om de ruziezoekers uit elkaar te houden, waarop de ruziezoekers zich gingen afreageren op de agenten... tja, allemaal de schuld van de overheid he, meoten ze maar geen politie sturen...quote:Op zondag 6 juli 2008 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je kortzichtig bent. Wat is de oorzaak hiervan: Mensen hebben geen respect voor de politie/overheid. Dan moet je er dus achterkomen waarom dat is en niet blijven hangen in je verontwaardiging.
Watte?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:20 schreef Oksel het volgende:
Met harde hand. Wapenstop erover heen, rubberen kogels. En meteen zware straffen. Nederland is een mietjesland qua politie.
Ik ben zelf een keurige Nederland, nooit in aanraking geweest met.. toch walg ik van elke politieagent die ik zie. Wat een min en laf volk is dat. Ik heb geen reden voor disrespect, toch heb ik het.
Als je allerlei onzinnige verboden oplegt aan burgers dan is agressiviteit het resultaat. En het is de overheid die zaken verbied.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
wat een slechte analyse zou dit zijn. Dan zou werkelijk alles naar de overheid af te leiden zijn als oorzaak. Indien jij dat dan zo ziet, dan zou ik zeggen dat jij blijkbaar de schuld altijd bij een ander zou zoeken, door telkens de oorzaak bij iemand anders te gaan zoeken... meer kan ik niet uit je reactie halen, vooral als je het kortzinnig noemt dat ik het afkeur dat er een aantal idioten zijn die op anderen inmeppen, opruien en agressief zijn... Het was namelijk al begonnen met vechten toen er nog geen politie was... die kwam ter plekke aan om de ruziezoekers uit elkaar te houden, waarop de ruziezoekers zich gingen afreageren op de agenten... tja, allemaal de schuld van de overheid he, meoten ze maar geen politie sturen...
als er geen politie was, was de overheid alsnog de schuld, want ze zouden niks hebben gedaan.
dat is pas kortzichtig...
En het lijkt GOED te werken! Nederland heeft minder zwarre criminaliteit dat Spanje of Italie.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:20 schreef Oksel het volgende:
Met harde hand. Wapenstop erover heen, rubberen kogels. En meteen zware straffen. Nederland is een mietjesland qua politie.
Ik was ook een keurige nederlander in Lyon, Frankrijk, maar werd in 5 maanden 3x tegen de muur gezet, gefoullieerd en m'n tas overhoop gehaald omdat ze vonden dat keurige Nederlanders dat wel verdienen. Nee dankje, doe mij dan maar een vriendelijke politie agent tegenwie ik goededag zeg en door mag blijven lopen. Omdat deze vriendelijke politieagent immers geen reden ziet om mij tot halt te roepen.quote:Ik ben zelf een keurige Nederland, nooit in aanraking geweest met.. toch walg ik van elke politieagent die ik zie. Wat een min en laf volk is dat. Ik heb geen reden voor disrespect, toch heb ik het.
Om dit nu te linken aan wanprestatie van de overheid gaat zelfs mij een paar bruggetjes te ver.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je allerlei onzinnige verboden oplegt aan burgers dan is agressiviteit het resultaat. En het is de overheid die zaken verbied.
Dan is het kortzichtig om mensen massaal op te sluiten vanwege de gevolgen van je eigen beleid.
"That's what she said!"quote:Op zondag 6 juli 2008 12:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Om dit nu te linken aan wanprestatie van de overheid gaat zelfs mij een paar bruggetjes te ver.
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:58 schreef Oksel het volgende:
Het is zo simpel: Sommige drugs zijn verboden. Resultaat: Half Amerika zit in de gevangenis.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Om dit nu te linken aan wanprestatie van de overheid gaat zelfs mij een paar bruggetjes te ver.
Kamer is eruit: overheid is de hufterquote:Op zondag 6 juli 2008 12:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die aanpak vind ik meer dan terecht voor dat soort types. Personen die geweld gebruiken tegen politie, ambulancepersoneel en/of brandweer dienen gewoon keihard aangepakt te worden en hard gestraft te worden. In verschillende andere landen is dit de normale gang van zaken (maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie beter is in die landen).quote:Op zondag 6 juli 2008 12:30 schreef Dagonet het volgende:
Dit is hetzelfde volk dat wanneer bij een vechtpartij iemand een mes in de nek krijgt dat dan de ambulance gaat tegenhouden en de verplegers molesteren. gewoon met gierende banden de bumper tegen de knie zetten. Klaar.
Heb je enige bronnen die je stelling onderbouwen, behalve je kinderlijke vooringenomenheid?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:30 schreef Dagonet het volgende:
Dit is hetzelfde volk dat wanneer bij een vechtpartij iemand een mes in de nek krijgt dat dan de ambulance gaat tegenhouden en de verplegers molesteren. gewoon met gierende banden de bumper tegen de knie zetten. Klaar.
Nou inderdaad zeg! Dit verklaart alles!quote:Op zondag 6 juli 2008 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kamer is eruit: overheid is de hufter
en dit natuurlijk.
Kijk je uit dat er geen smeris achter je staat dan?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg! Dit verklaart alles!
Ik ren nú naar buiten om de eerste de beste skotoe es flink af te tuigen! Dat zal ze leren!
Helemaal mee eens, er moet wat mij betreft gewoon een beleid komen van "geweld tegen de poltie betekent een kogel in je lijf". Zou ik echt geen enkel probleem mee hebben.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Waar gaat het over dat de politie zich op de grond laat werken en slaan/schoppen, en dan met een spuitbusje peper aan komt zetten? Ze hebben een pistool, wat is er mis met gewoon keihard terugslaan tegen geld tegen de politie? GEDRAAG JE, of draag de consequenties!
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:51 schreef Sakura het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, er moet wat mij betreft gewoon een beleid komen van "geweld tegen de poltie betekent een kogel in je lijf". Zou ik echt geen enkel probleem mee hebben.
Nee, ik ben eerder van proportioneel geweld. Daarbij vind ik het belachelijk dat de politie om hun eigen huid te redden wél zwaar geweld zou mogen gebruiken terwijl je als burger na 6 keer bellen 3 uur later twee ongeïnteresseerde agenten aan de deur krijgt die je adviseren om maar te gaan verhuizen als je zo vaak gemolesteerd wordt en als je in zelfverdediging zelf iets doet, je dan nog strafbaar bent ook.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:51 schreef Sakura het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, er moet wat mij betreft gewoon een beleid komen van "geweld tegen de poltie betekent een kogel in je lijf". Zou ik echt geen enkel probleem mee hebben.
en doe daar ook maar de policia local bij.. hier heeft de politie geen gezag, ja met bonnen uitschrijven. Hier wordt je als agent direct vervolgd als je een zooitje zwaar provocerende studenten uit mekaar probeert te houden. Als burger heb je rechten maar ook plichten. Als je dus geen shit uithaalt overkomt je ook niets. De Guardia Civil en policia local stralen gezag uit maar je kan gerust de weg vragen aan ze, zie dus niet het probleem wat jij hebt met de GC.quote:
Dat is dan ook een probleem, de politie word alleen maar als lastig ervaren.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:56 schreef kawotski het volgende:
[..]
en doe daar ook maar de policia local bij.. hier heeft de politie geen gezag, ja met bonnen uitschrijven.
Jij hebt ook zeker niets te verbergen?quote:Hier wordt je als agent direct vervolgd als je een zooitje zwaar provocerende studenten scholieren uit mekaar probeert te houden. Als burger heb je rechten maar ook plichten. Als je dus geen shit uithaalt overkomt je ook niets.
Dat het Spanjaarden zijn?quote:De Guardia Civil en policia local stralen gezag uit maar je kan gerust de weg vragen aan ze, zie dus niet het probleem wat jij hebt met de GC.
Zodat ieder machtsevenwicht volkomen zoek is en we maar voor eeuwig moeten hopen op een goed humeur van oom agent, alsmede een regering die de rechtsbeginselen van een democratische staat erbiedigt?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:51 schreef Sakura het volgende:
[..]
Schelden en vloeken is wat anders dan geweldquote:Op zondag 6 juli 2008 12:54 schreef Xith het volgende:
[..]
En de hele A2 vol met auto's en rottende lijken van mensen die begonnen te vloeken tegen de motoragent
We zijn al in verval sinds de romeinen en zie wat er van ons is bekomenquote:Op zondag 6 juli 2008 12:17 schreef Xith het volgende:
[..]
Want vroeger was er nooit geweld?
De jeugd van tegenwoordig.Waar moet het naar toe met Nederland
Symptoom bestrijding.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:30 schreef Karammel het volgende:
Een aantal mensen hier heeft wel gelijk dat men tegenwoordig geen ontzag meer heeft voor de politie.
Ik pleit daarom dan ook voor de taser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |