Bronquote:Jongeren verwonden agenten met 'extreem geweld'
Drie politieagenten zijn vannacht in Oss ernstig gewond geraakt aan rug, heup, hoofd en nek door 'extreem geweld' van uitgaande jongeren.
Zes jonge mannen tussen de 19 en 24 jaar oud uit het Brabantse Oss en Heesch zijn aangehouden.
De problemen begonnen volgens de politie nadat de portiers van een horecagelegenheid om hulp hadden gevraagd wegens een vechtpartij. Toen politieagenten arriveerden, werden zij het doelwit van de agressie van de jongens.
Mishandeling
De agenten werden van alle kanten aangevallen. Een agent werd naar de grond gewerkt en kreeg terwijl hij daar lag vele trappen verduren. Een verdachte probeerde de keel van een diensthond dicht te knijpen.
De agenten moesten hun wapenstokken en pepperspray gebruiken om het geweld te doen eindigen. Uiteindelijk lukte het de politieagenten met eenheden uit andere districten, de rust in Oss te herstellen.
Bedreiging
Enkele uitzinnige jongeren hebben politieagenten zelfs bedreigd met de dood. Een woordvoerder van de politie zegt in het Brabants Dagblad dat er zeker alcohol in het spel was.
Eerder dit jaar hebben gewelddadige tieners een 56-jarige postbode zodanig mishandeld, dat hij aan de gevolgen ervan is overleden.
Dit soort reactiesquote:Op zondag 6 juli 2008 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar gaat het naar toe met Nederland?
dat dusquote:Op zondag 6 juli 2008 11:58 schreef Oksel het volgende:
Tja, eigen schuld van de politie. Ze hebben jarenlang over zich heen laten lopen, en bovendien een slecht imago gecreerd door bonnenschrijven en andere kinderachtige optredens..
Zie jij dit gebeuren bij de Spaanse Guardia Civil? Ik niet.
Ja, die rennen soms ook. Zoals iedereen die met 5 man plots van 30 man bakstenen naar z'n hoofd geslingerd krijgt.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:58 schreef Oksel het volgende:
Tja, eigen schuld van de politie. Ze hebben jarenlang over zich heen laten lopen, en bovendien een slecht imago gecreerd door bonnenschrijven en andere kinderachtige optredens..
Zie jij dit gebeuren bij de Spaanse Guardia Civil? Ik niet.
De keren dat een politiehond z'n beet laat verslappen na het commando zijn ook op 1 vinger te tellen.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef xFriendx het volgende:
Niets goed te praten uiteraard, maar wel lef dat je blijkbaar op zo'n hond af gaat.
Normaal kunnen die nog geleid worden door de agenten via commando's, maar als de desbetreffende 3 agenten op de grond liggen of hun handen vol hebben zullen die niet bezig zijn om die hond in de gaten te houden. Die zal dus niet zo snel 'af' te horen krijgen terwijl hij je vingers wegknabbelt.
Los van het feit dat niemand hier het fijne van weet: Waarom dient het overduidelijke nog eens aangestipt te worden?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:05 schreef Jerruh het volgende:
Het verbaast me dat ik werkelijk geen één reactie hier lees waarin uberhaupt dat geweld van die mensen wordt veroordeeld... het is allemaal de schuld van de politieagenten etc... Hoe kom je daar bij!?!?
dus omdat het zo overduidelijk is dat een stel mongolen weer eens gewelddadig dom moesten doen, moeten we maar weer eens lekker ouderwets negatief doen over de politie en de overheid?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Los van het feit dat niemand hier het fijne van weet: Waarom dient het overduidelijke nog eens aangestipt te worden?
Oorzaak-gevolg: er zijn arrestanten en die krijgen het zaakje op hun bord. Wat wil je dan precies?
Omdat je kortzichtig bent. Wat is de oorzaak hiervan: Mensen hebben geen respect voor de politie/overheid. Dan moet je er dus achterkomen waarom dat is en niet blijven hangen in je verontwaardiging.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:05 schreef Jerruh het volgende:
Het verbaast me dat ik werkelijk geen één reactie hier lees waarin uberhaupt dat geweld van die mensen wordt veroordeeld... het is allemaal de schuld van de politieagenten etc... Hoe kom je daar bij!?!?
Nee hoor, mijn mening laat zich maar moeilijk beinvloeden door wat een stel kampers uit Oss als nachtelijk vertier beoogt.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus omdat het zo overduidelijk is dat een stel mongolen weer eens gewelddadig dom moesten doen, moeten we maar weer eens lekker ouderwets negatief doen over de politie en de overheid?
Want vroeger was er nooit geweld?quote:Op zondag 6 juli 2008 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Waar gaat het naar toe met Nederland?
wat een slechte analyse zou dit zijn. Dan zou werkelijk alles naar de overheid af te leiden zijn als oorzaak. Indien jij dat dan zo ziet, dan zou ik zeggen dat jij blijkbaar de schuld altijd bij een ander zou zoeken, door telkens de oorzaak bij iemand anders te gaan zoeken... meer kan ik niet uit je reactie halen, vooral als je het kortzinnig noemt dat ik het afkeur dat er een aantal idioten zijn die op anderen inmeppen, opruien en agressief zijn... Het was namelijk al begonnen met vechten toen er nog geen politie was... die kwam ter plekke aan om de ruziezoekers uit elkaar te houden, waarop de ruziezoekers zich gingen afreageren op de agenten... tja, allemaal de schuld van de overheid he, meoten ze maar geen politie sturen...quote:Op zondag 6 juli 2008 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je kortzichtig bent. Wat is de oorzaak hiervan: Mensen hebben geen respect voor de politie/overheid. Dan moet je er dus achterkomen waarom dat is en niet blijven hangen in je verontwaardiging.
Watte?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:20 schreef Oksel het volgende:
Met harde hand. Wapenstop erover heen, rubberen kogels. En meteen zware straffen. Nederland is een mietjesland qua politie.
Ik ben zelf een keurige Nederland, nooit in aanraking geweest met.. toch walg ik van elke politieagent die ik zie. Wat een min en laf volk is dat. Ik heb geen reden voor disrespect, toch heb ik het.
Als je allerlei onzinnige verboden oplegt aan burgers dan is agressiviteit het resultaat. En het is de overheid die zaken verbied.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
wat een slechte analyse zou dit zijn. Dan zou werkelijk alles naar de overheid af te leiden zijn als oorzaak. Indien jij dat dan zo ziet, dan zou ik zeggen dat jij blijkbaar de schuld altijd bij een ander zou zoeken, door telkens de oorzaak bij iemand anders te gaan zoeken... meer kan ik niet uit je reactie halen, vooral als je het kortzinnig noemt dat ik het afkeur dat er een aantal idioten zijn die op anderen inmeppen, opruien en agressief zijn... Het was namelijk al begonnen met vechten toen er nog geen politie was... die kwam ter plekke aan om de ruziezoekers uit elkaar te houden, waarop de ruziezoekers zich gingen afreageren op de agenten... tja, allemaal de schuld van de overheid he, meoten ze maar geen politie sturen...
als er geen politie was, was de overheid alsnog de schuld, want ze zouden niks hebben gedaan.
dat is pas kortzichtig...
En het lijkt GOED te werken! Nederland heeft minder zwarre criminaliteit dat Spanje of Italie.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:20 schreef Oksel het volgende:
Met harde hand. Wapenstop erover heen, rubberen kogels. En meteen zware straffen. Nederland is een mietjesland qua politie.
Ik was ook een keurige nederlander in Lyon, Frankrijk, maar werd in 5 maanden 3x tegen de muur gezet, gefoullieerd en m'n tas overhoop gehaald omdat ze vonden dat keurige Nederlanders dat wel verdienen. Nee dankje, doe mij dan maar een vriendelijke politie agent tegenwie ik goededag zeg en door mag blijven lopen. Omdat deze vriendelijke politieagent immers geen reden ziet om mij tot halt te roepen.quote:Ik ben zelf een keurige Nederland, nooit in aanraking geweest met.. toch walg ik van elke politieagent die ik zie. Wat een min en laf volk is dat. Ik heb geen reden voor disrespect, toch heb ik het.
Om dit nu te linken aan wanprestatie van de overheid gaat zelfs mij een paar bruggetjes te ver.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je allerlei onzinnige verboden oplegt aan burgers dan is agressiviteit het resultaat. En het is de overheid die zaken verbied.
Dan is het kortzichtig om mensen massaal op te sluiten vanwege de gevolgen van je eigen beleid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |