truequote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef k_i_m het volgende:
Nouja, als hij dat al gedaan heeft dan is dat ruim 30 jaar geleden. Toen bestonden er nog geeneens magnetrons, dus dat neem ik hem niet kwalijk.
Ja dat vond ik ook al.. mannen zijn vaak toch te 'trots' om het gewoon even te vragenquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wel lief van opa dat hij ff opbelt ipv zelf aan blijft klooien
ishet dan niet handig om haar te stimuleren zoals anderen al zeiden door in de box te liggen met speelgoed net op afstand?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon zo zielig om Jen te laten huilen. Ze wil zo veel!! En kan zo weinig.
Ik heb ze zien liggen bij de prenatal, en iedere keer denk ik "zo1 moet ik nog hebben". Maar het ligt dus zeker in de planning dat zo'n ding er komt...quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:53 schreef DeLiedje het volgende:
Tico, een box-zak (zo zelf gemaakt!) is handig, je hebt het speelgoed uit de box, maar wel bij de hand!
Fijn (eigenlijk niet fijn, maar wel geruststellend) te lezen dat er nog meer kindjes zijn die af en toe gillend wakker worden... Floortje doet dat ook soms, en mn hart maakt dan steeds een sprongetje ja, eng!
als je steeds de weg van de minste weerstand kiest wordt het een naar en verwend papkindje dat nooit iets kan maar altijd de hulp van mama nodig heeft..quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon zo zielig om Jen te laten huilen. Ze wil zo veel!! En kan zo weinig.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:05 schreef Stiemie het volgende:
Pff wat gaat de tijd toch snel![]()
Mijn kleine grote grietje in de auto:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Tsjee, geen wonder dat Linde over 11 (ELF) daagjes al naar de dreumusjes mag, het wordt al een hele meid!! En lekker stoer in een grote autostoel!
In moeder-zijn moet je groeien... Jen is natuurlijk de eerste voor mij. Ik weet nog goed dat ik haar voor een paar maanden terug niet eens alleen op de slaapkamer wilde leggen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:31 schreef E.T. het volgende:
[..]
als je steeds de weg van de minste weerstand kiest wordt het een naar en verwend papkindje dat nooit iets kan maar altijd de hulp van mama nodig heeft..
Beetje frustratie is goed voor die kleintjes, dat prikkelt ze om dingen te proberen
Ik zat al te kijken, het hoofdje zat al erg dichtbij de bovenkant en je ziet de riem zo schuin zitten. Maar het is idd de cabrioFixquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:37 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hahaha nou ze zit hier net nog in de Maxi Cosi omdat die nog bij opa en oma stondMaar ze wordt wel al een echt meisje in plaats van een babietje
![]()
Leuk zeg met de fiets naar de kinderboerderijHeeft Chris wel gevoeld hoe zacht al die harige beestjes zijn? Sinds Linde dat weet wil ze ze soms niet meer loslaten
En slaapt ie inmiddels lekker?
Weet je Tico, voor alles dat je soms wat naief en/of verwend (klinkt onaardiger dan dat ik het bedoel, maar kan ff geen ander woord bedenken dat in de buurt komt) uit de hoek kan komen heb ik toch echt bijzonder veel respect voor hoe je zoals nu dan reageert en dat je je eigen 'zwakheden' kent en daar mee bezig bent. Echt hoor; ik vind dat in ieder geval bewonderenswaardigquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:42 schreef Ticootje het volgende:
In moeder-zijn moet je groeien... Jen is natuurlijk de eerste voor mij. Ik weet nog goed dat ik haar voor een paar maanden terug niet eens alleen op de slaapkamer wilde leggen.
Jij hebt ondertussen wat ervaring en kan je misschien wat makkelijker aanzien dat je kleine gefrustreerd ergens mee bezig is of een hysterische huilbui negeren.... Ik ben daar nog niet. Komt vanzelf hoor.
Hebben de cursussen van mn werkgever "ken je zwakheden en hoe werk ik daaraan" toch nog een beetje nutquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:00 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Weet je Tico, voor alles dat je soms wat naief en/of verwend (klinkt onaardiger dan dat ik het bedoel, maar kan ff geen ander woord bedenken dat in de buurt komt) uit de hoek kan komen heb ik toch echt bijzonder veel respect voor hoe je zoals nu dan reageert en dat je je eigen 'zwakheden' kent en daar mee bezig bent. Echt hoor; ik vind dat in ieder geval bewonderenswaardigGa zo door!
Zo zat Lilah ook, totdat we van de week het heldere idee kregen om de zitverkleiner er eens uit te halenquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:04 schreef DaviniaHR het volgende:
Oh, en van het niveau: grote kinders in kleine maxi-cosi's:
[ afbeelding ]
Hij zit nu al een paar weken in de grote MC
En rota-virus is idd gewoon uitzieken.
Maar wat ik zo vindt op internet, klopt wel. een paar dagen kotsen en aanhoudend waterdunne poep. het gaat al beter, maar nu nog miinder poep en meer eten, en dan ben ik weer blij
Yup, ga zo replyen!
Volgens Maxi-Cosi is het tijd om van stoel te wisselen als het hoofdje boven de bekleding uitkomt. Jullie raden het al, dat is een kwestie van een centimeterquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:05 schreef Stiemie het volgende:
Pff wat gaat de tijd toch snel![]()
Mijn kleine grote grietje in de auto:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:54 schreef hestria het volgende:
mmm, dennis heeft hetzelfde probleem. Komt nu ook tot aan de rand, en zit aan de zijkanten klem. Wij hebben de römer king, en daar mag ik op ligstand vanaf 9 kilo in. Krijg ook niet het idee dat hij het erg prettig vind om zo opgepropt te zitten.
Nouja, dat was eigenlijk hetzelfde verhaal als met de maat grotere luiers. Ineens zo'n aha-erlebnis krijgen bij het "zou het misschien al passen, want het lijkt nog zo groot"quote:
Dat is de 'onze'!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Deepfreeze het volgende:
hihi, toch voor de kleur.. Sommige mensen![]()
![]()
Maar hij ziet er wel mooi uit.. Wij hadden deze besteld
[ afbeelding ]
maar kregen deze
[ afbeelding ]
thuisgestuurd..![]()
Dus die hebben we maar snel weer laten omruilen..
Maar dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen vind ik.. een Y wordt toch ook niet uitgesproken als Dj (ook niet in het Engels)? Ik dacht ook dat het gewoon Yade zoals het Nederlandse Jade was en niet het engelse Jade (Djeed dus)quote:Op zaterdag 12 juli 2008 09:25 schreef Silmarwen het volgende: Ze spraken Yade alleen wel steeds uit als Jeet in plaats van Djeed.
Ah ja, sorry, zo had ik het niet gelezenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:54 schreef Silmarwen het volgende:
Nou in zoverre niet kwalijk nemen. Ik heb vier keer herhaald dat heet Djeed was, niet Jeet.Dat ze er gewoon Jade van maken snap ik heel goed.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 09:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind dat zo`n jeukwoord he; sprongetje. Als je kind even meer huilt dan normaal; sprongetje. Als hij niet kan slapen; sprongetje. Als hij niet wil eten; sprongetje. Als hij precies 61 dagen, 16 uur en 4 minuten is; sprongetje.
Ik denk dat er teveel aan een sprongetje wordt opgehangen. Mijn kind springt niet, het kan amper omrollen
Als het beestje maar een naam heeft.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:49 schreef Lois het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sorry voor de oei ik groei liefhebbers maar ik had het ook nooit zo op die sprongetjes. Mijn kind was aan het groeien, of emotioneel groeien, maar springen![]()
Meldquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
[..]
Als het beestje maar een naam heeft.
Thomas heeft duidelijk dagen/periodes waarin hij niet te genieten is, erg aan mij hangt, slecht slaapt, en *hop* daarna is het duidelijk een 'ander' kind. Hij is happy en kan dan haast vanuit het nieuws allemaal dingen die ik niet eerder zag.
Oei ik groei noemt het een sprongetje, en tja, die term neem ik ook makkelijk in de mond, omdat mensen dan wel weten wat je ongeveer bedoelt, zonder dat je moet gaan uiteggen over emotionele groei of vaardigheden meester maken etc. etc. etc.
Het is niet alsof ik het boek erop na sla om te kijken wanneer er 'gesprongen' wordt of dat ik bij drein- en jengeldagen kijk of ze stroken met de voorspelling van OIG. Echt niet dus.Ik las laatst (hier of op een ander forum) dat je je tegenwoordig kan abonneren op een OIG nieuwsbrief zodat je mails (of waren het zelfs sms-jes?) krijgt, vlak voor je kind een 'sprong' zou moeten maken. Nou neem me niet kwalijk, maar dat vind ik dus echt compleet idioot.
Er zijn verschillende opties hoe kleintjes aan die bacterie kunnen komen.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:48 schreef k_i_m het volgende:
Jeetje Bla, heel veel beterschap gewenst! Weten ze hoe ze aan die bacterie gekomen zou kunnen zijn? En gelukkig maar dat ze er niet zieker van zal worden!
Lena! Goedzo meisje!quote:Op zondag 13 juli 2008 21:45 schreef Lishe het volgende:
Bla, wat goed dat jullie er zo snel bij waren en zo'n doortastende arts hadden. Die 2 weken duren vast veel te lang, maar ze is daar op de beste plek. Ik hoop dat je een fijn gevoel hebt bij de afdeling, en dat je ook echt veel zelf kunt doen. Succes de komende tijd, het is niet niks...Dikke zoen voor Dana!
En wat liggen er potverdeurie toch vaak kindjes in het ziekenhuis.Snel beter worden Dana!
Enehm, tromgeroffel... Lena kruipt!
Hier in t ziekenhuis is er gewoon 1 kinderafdeling, dus alles in 1 zeg maar.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:20 schreef Lishe het volgende:
Bla, ligt ze op neonatologie? De ervaring die ik daar heb ik alleen maar positief, ook 's nachts. Het is heel moeilijk je kindje 's nachts achter te laten, maar de zorg is zo goed! Ik hoop dat je gevoel wat beter word als je 'vertrouwder' raakt met de afdeling waar ze ligt. Bah, ik leef met je mee, het is zo naar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |