Allereerst voor ik t vergeet, Llewella gefeliciteerd met je dochter
Bedankt voor de sterkte en beterschap wensen allemaal
2 weken is idd lang, en ik vind het best moeilijk om haar daar s'nachts alleen achter te laten, ook al weet ik dat ze in goede handen is...toch ben ik bang dat ze zich in de steek gelaten voelt als ze s'nachts wakker schrikt

(ook al zeggen ze dat babytjes daar geen besef van hebben)
hoe dan ook ben ik idd wel positief omdat de zuster me heeft uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn als ze er te laat achter waren gekomen, dus ik kan alleen maar heel blij zijn dat ze het gevonden hebben.
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:48 schreef k_i_m het volgende:Jeetje Bla, heel veel beterschap gewenst! Weten ze hoe ze aan die bacterie gekomen zou kunnen zijn? En gelukkig maar dat ze er niet zieker van zal worden!
Er zijn verschillende opties hoe kleintjes aan die bacterie kunnen komen.
Tijdens de zwangerschap, tijdens de geboorte of na de bevalling.
Als de moeder drager is van de bacterie loopt een kleintje veel kans ook besmet te raken (moeders waarvan dit bekend is krijgen voor de bevalling alvast antibiotica toegedient en kindjes moeten dan na de geboorte altijd 48 uur ter obervatie blijven.
Ik moet dus ook laten onderzoeken of ik de drager ben zodat ze er bij een volgende zwangerschap bij de bevalling rekening mee kunnen houden.
Het kan ook zijn dat ik toch al een scheurtje in mijn vliezen had en ze daardoor besmet is geraakt.
Ze kan ook nog besmet zijn na de geboorte omdat kindjes nou eenmaal vatbaar zijn voor dingen.
De kinderarts dacht in elk geval dat ze al voor of tijdens de bevalling besmet is geraakt.