Dat vraag ik me dan af he. Ik zat namelijk wat krantjes te lezen en zag het volgende staan:quote:Op zondag 6 juli 2008 12:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Bosch Blauw is de professionele editie, ga er maar van uit dat je met Bosch Groen als thuisgebruiker prima uit bent, en veel goedkoper!
Kijk er maar wel naar! 14,4 is er goed (zeker voor thuis).quote:Op zondag 6 juli 2008 16:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
En waar meet je de kracht mee dan?
Dat kun je OOK een nadeel vindenquote:Op maandag 7 juli 2008 19:44 schreef DonJames het volgende:
en nog een voordeel: door de pimp-factor van de lichtblauwe Makita-koffer denkt iedereen dat je een echte pro bent
quote:Op maandag 7 juli 2008 17:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zelf heb semi professioneel deze Makita in bezit.
http://www.toolsxl.nl/acc(...)426.html?cPath=59_63
* Accuspanning : 14,4 Volt
* Ampèrage : 1.3 Ah
* Accutype : Ni-Cd
* Oplaadtijd : 30 min.
* Boorkop : 1 - 10 mm
* Snelspanboorkop : ja
* Variabele elektr. toerenregeling : ja
* Motorrem : ja
* Softgrip : ja
* Aantal mechanische toeren : 2
* Toerental onbelast L : 0 - 350 tpm
* Toerental onbelast H : 0 - 1200 tpm
* Aantal instelbare aandraaimomenten : 16
* Max. aandraaimoment : zacht 20/hard 36 Nm.
* Afm. lxbxh : 192 x 94 x 243 mm
* Netto gewicht : 1600 gram
* Cap. boren in hout : 25 max. mm
* Cap. boren in metaal : 10 max. mm
* Cap. houtschroef : 5,1x63 max. mm
Meer als voldoende voor het degelijke schroefwerk
Was dat toevallig een Makita 8444DWFE ? Ik heb pas geleden via dit forum een soortgelijke machine overgenomen van; wel het eerdere type.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:14 schreef Zoomdetector het volgende:
+1 voor de Makita
Na een knakenbak merkloos frustratiegeval en een B&D Firestorm vond ik toevallig een 12V Makita voor heel aantrekkelijke prijs. Getwijfeld omdat ik de B&D nog niet zo lang had, toch gekocht. Ik heb hem nu een jaar of twee. De B&D is lang niet slecht, maar ik pak eigenlijk toch altijd de Makita: lekkerder in de hand en lichter. Op volle kracht schroevend te sterk voor 1 pols, dan heb ik twee handen nodig om niet binnen enkele schroeven mijn polsen te slopen. Dubbele set accu's plus snellader = altijd doorwerken. Leuk extraatje: klopboorstand. Minder sterk dan op een 220v boor, maar goed genoeg voor huis/tuin/keukengebruik. Sinds de Makita komt de 220V Bosch de koffer niet meer uit.
150¤ is zat voor een schroef & boormachine op accu (zolang je ze niet als boorhamer wil gaan gebruiken). Wij gebruiken op het werk Bosch Blauw toestellen (en Hilti voor het zwaardere werk), en die mag je echt mishandelen wat je wil (tot zelfs onder een waterstraal staan boren met dat ding terwijl het in principe niet eens vochtbestendig is), die dingen weten van geen ophouden.quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:08 schreef DurQ het volgende:
Maar 100-150 euro is niet echt veel voor een "goede" schroefmachine, dus je komt toch in de hobby machines terecht....
Zoals ik eerder zei was laatst de Bosch Blauw Accuboor GSR 12-2 voor 129 euro, lijkt me sterk genoeg.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:22 schreef DurQ het volgende:
alleen heb je voor 150 euro nou niet echt een sterke Bosch blauw he.....
hangt er vanaf waar de TS zijn gerief haaltquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:22 schreef DurQ het volgende:
alleen heb je voor 150 euro nou niet echt een sterke Bosch blauw he.....
Geen idee welk type. Hij ligt een paar trappen naar boven, ik kan het voor je nakijken als je het wilt weten. Ja, ik vind het een heerlijk ding. Kan best dat een Bosch sterker is, maar dat moet ik niet doen want dit ding is al te sterk voor mijn polsen. Ik heb er vorige week een speelhuisje voor de kinderen mee in elkaar geschroeft. Is al een dag of wat klaar, ik voel mijn rechterpols nu nog. Had ik een sterkere machine gehad, dan liep ik nu bij een orthopeedquote:Op donderdag 10 juli 2008 16:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Was dat toevallig een Makita 8444DWFE ? Ik heb pas geleden via dit forum een soortgelijke machine overgenomen van; wel het eerdere type.
Hij boort als een tierelier zelfs door betonEn die machine moet je inderdaad met beide handen goed vast houden anders draait ipv. de boor draai jij aan de boormachine
Ik heb sinds kort een Makita BHP451, dat is zo'n beetje de beste accu(klop)boor uit de 18V serie van makita, en die is ook 'made in China'. Het zegt dus helemaal niksquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:53 schreef hassanjassan het volgende:
Is dit de made in china-makita versie?
Is je accu ook nog goed? Ik heb na 4 jaar een nieuwe accu moeten kopen en die kosten een vermogen...quote:Op donderdag 6 november 2008 02:10 schreef Papabear het volgende:
Ík heb al ruim 10 jaar een Makita 9.x volt. Dat gekke ding is niet kapot te krijgen, heeft nog steeds veel kracht.
Met andere merken heb ik geen ervaring.
Ja, ook de accu's zijn nog prima (zitten er 2 bij in de koffer). Ze zijn van het type 9120, 1.3Ah, 9.6Vquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:28 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Is je accu ook nog goed? Ik heb na 4 jaar een nieuwe accu moeten kopen en die kosten een vermogen...
Makita 1234 2,6Ah
ik ben het hier wel mee eensquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:54 schreef ikke043 het volgende:
Wie hier is het met me eens dat lithium-ion accu's de beste verbetering aan accuboren van de afgelopen jaren is?
Ik heb de afgelopen jaren me kapot geirriteerd aan accu's die nog maar half deden opladen en die je helemaal moest leeg maken. Maar Li-ion vind ik helemaal geweldig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |