abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75152003
Heb al jarenlang goede ervaringen met Metabo. Voor thuis heb ik een Metabo BS 14,4 Li met twee accu's en snellader. Omdat de accu veel sneller opgeladen is dan dat ie leeggaat kun je hiermee in theorie eindeloos schroeven.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_80769780
Ik denk dat ik in dit topic wel verder kan gaan in plaats van een nieuwe te starten aangezien hier al redelijk wat info in staat.

Ben zelf ook aan het kijken voor een Makita en wilde er vandaag 1 aanschaffen, kwam echter tot de conclusie dat er 2 varianten zijn van degene die ik op het oog heb.

Het rare is dat het enige verschil de Oplaadtijd is. Maar waarom zouden ze hier in godsnaam 2 verschillende types van maken? Is het niet alleen een andere oplader of een nieuwere accu ofzo? De ene is in 30 minuten opgeladen en de andere in 15 minuten. Voor de rest is er volgens mij geen verschil.

Degene die in 15 minuten oplaadt, komt uit augustus 2008 (volgens kieskeurig).
Degene die in 30 minuten oplaadt, komt uit februari 2009 (volgens kieskeurig).

De specificaties zelf komen direct van makita.nl, dus neem aan dat deze wel juist zijn.

Ik weet nou niet welke ik het beste kan halen?!

dinsdag 27 april 2010 @ 23:25:55 #53
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80789034
Het zijn exact dezelfde, alleen de oplader is iets nieuwer. En in 30 minuten zul je 'm (waarschijnlijk) niet leegkrijgen dus die oplader is goed genoeg
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 28 april 2010 @ 15:46:54 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80807505
Voor huis tuin en keuken gebruik is in principe een 12V Makita of Metabo goed genoeg, let met de keuze van de accucapaciteit ook een beetje op het gewicht ivbm boven je hoofd werken als je dat regelmatig doet.. een zware machine wordt best looiig als je de hele dag boven je hoofd moet schroeven.

Let ook op wat voor spansysteem erop zit en of de motor geblokkeerd staat als je bitjes/boren wisselt, want het is irritant als je met 2 handen een boortje moet vastzetten.. Makita wil nog wel eens van die cheapass boorkoppen meeleveren, die lopen gewoon los tijdens het werk, en in het zand ben je dan je bithouder of boortje pleite.

Ik vind van Makita persoonlijk de accu's beter van kwaliteit; ik heb nu een Makita én een Metabo, en ik werk liever met de Makita stiekem, maar de de Metabo is ietsje sterker, daarentegen is de accu dan ook wel redelijk rap aan zijn eindje..

Tis allemaal wat.. gewoon kopen wat je denkt dat voor jou het beste is, maar blijf bij de goedkopere DeWalt en B&D troep uit de buurt, die hebben nogal eens plastic aandrijf tandwieltjes van binnen, en dat is zondegeld
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 29 april 2010 @ 17:44:21 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_80849565
ik heb zelf een groene Bosch 14.4 li2 met 1 accu.
En die bevalt zeer goed. Niet zwaar, en krachtig genoeg voor alle klussen thuis.

1 accu is meer dan genoeg bij li ion accu's. Als hij bijna leeg is kan je hem even tijdens het koffie drinken opladen en zo prima de hele dag doorkomen.
pi_81574682
Ik gebruik op mijn werk ook altijd Bosch blauw, die dingen werken heerlijk en de accu's blijven redelijk lang goed.

Dit in tegenstelling tot de hitachi accutol die ik thuis heb liggen, nog geen jaar en de accu is vreselijk.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:54:34 #57
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_81582000
Wie hier is het met me eens dat lithium-ion accu's de beste verbetering aan accuboren van de afgelopen jaren is?

Ik heb de afgelopen jaren me kapot geirriteerd aan accu's die nog maar half deden opladen en die je helemaal moest leeg maken. Maar Li-ion vind ik helemaal geweldig
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 20:33:51 #58
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81593748
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:54 schreef ikke043 het volgende:
Wie hier is het met me eens dat lithium-ion accu's de beste verbetering aan accuboren van de afgelopen jaren is?

Ik heb de afgelopen jaren me kapot geirriteerd aan accu's die nog maar half deden opladen en die je helemaal moest leeg maken. Maar Li-ion vind ik helemaal geweldig
ik ben het hier wel mee eens
pi_81596193
Ik heb deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=816546 . Gekocht omdat ik al jaren erg tevreden ben over mij AEG boorhamer. De accuboormachine heeft wel nicad accu's en je moet dus even opletten dat je de accu ook leeg draait voordat je oplaadt. Niet bijladen dus. Maar verder voldoende power. Ik heb er al een paar keer mee in muren geboord en dat gaat prima, ook zonder klopstand.
Voor dei 125euro is het de machine met het hoogste koppel. Zeker is een makita of blauwe bosch verzekerd van langere levensduur. Maar ik als hobbyist haal dat er niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')