Voor huis tuin en keuken gebruik is in principe een 12V Makita of Metabo goed genoeg, let met de keuze van de accucapaciteit ook een beetje op het gewicht ivbm boven je hoofd werken als je dat regelmatig doet.. een zware machine wordt best looiig als je de hele dag boven je hoofd moet schroeven.
Let ook op wat voor spansysteem erop zit en of de motor geblokkeerd staat als je bitjes/boren wisselt, want het is irritant als je met 2 handen een boortje moet vastzetten.. Makita wil nog wel eens van die cheapass boorkoppen meeleveren, die lopen gewoon los tijdens het werk, en in het zand ben je dan je bithouder of boortje pleite.
Ik vind van Makita persoonlijk de accu's beter van kwaliteit; ik heb nu een Makita én een Metabo, en ik werk liever met de Makita stiekem, maar de de Metabo is ietsje sterker, daarentegen is de accu dan ook wel redelijk rap aan zijn eindje..
Tis allemaal wat.. gewoon kopen wat je denkt dat voor jou het beste is, maar blijf bij de goedkopere DeWalt en B&D troep uit de buurt, die hebben nogal eens plastic aandrijf tandwieltjes van binnen, en dat is zondegeld