Goed punt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:39 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien is het handig om de succesverhalen en de discussie uit elkaar te houden om in de OP even naar dit topic te linken : 'The secret', de onzin - discussieer ! ?
Dan houden we gezeik bij gezeik, en geloof bij geloof
Ik vind het prima hoor, maar waarom was bv die post van Vivi niet offtopic? Ik was VEEL meer ontopic dan de verhalen over William Tiller, Masaru Emoto en What The Bleep. Dat voldoet ook niet aan de strikte "alleen positieve verhalen over the secret" voorwaarde? Het enige verschil is dat mijn posts weliswaar meer ontopic waren, maar kritisch waren. Dat is gewoon een beetje flauw.quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:58 schreef Bastard het volgende:
Mike_Another ik raad je van harte aan om in het discussietopic de draad inhoudelijk op te pakken, voor klachten en opmerkingen over hoe jij vind dat het zou moeten ben je uitgenodigd in het FB topic.
Door dit soort verhalen krijgt de Secret dus een slechte reputatie.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:04 schreef Vivi het volgende:
Oke, nog even een succesverhaal dan: sinds ik me dus (op aanraden van het boek) inbeeld dat al mijn te betalen facturen inkomsten voorMIJ
zijn, lijkt dat dus te gaan kloppen
. Dingen waarvan ik dacht dat ik ze nog moest betalen, blijken al betaald of verrekend en ik ontvang zelfs geld terug
![]()
Ik kan het toch ook niet helpen dat het zo isquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Door dit soort verhalen krijgt de Secret dus een slechte reputatie.
Waarom ben je toch zo geobsedeerd in het debunken van ideeen die buiten de bekende leerwijzen vallen?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:59 schreef mike_another het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor, maar waarom was bv die post van Vivi niet offtopic? Ik was VEEL meer ontopic dan de verhalen over William Tiller, Masaru Emoto en What The Bleep. Dat voldoet ook niet aan de strikte "alleen positieve verhalen over the secret" voorwaarde? Het enige verschil is dat mijn posts weliswaar meer ontopic waren, maar kritisch waren. Dat is gewoon een beetje flauw.
Interresantquote:Op maandag 21 juli 2008 00:03 schreef FatalException het volgende:
[..]
Waarom ben je toch zo geobsedeerd in het debunken van ideeen die buiten de bekende leerwijzen vallen?
The Secret is hetzelfde als de bijbel vol van staat: Bidden tot God en geloven dat je ontvangen hebt waar je om gebeden hebt.
Mattheus hoofdstuk 21:
Het teken van de vijgenboom
18 Toen hij vroeg in de morgen naar de stad terugkeerde, kreeg hij honger.
19 Langs de weg zag hij een vijgenboom staan. Hij liep ernaartoe, maar er zaten alleen maar bladeren aan. Daarop zei hij tegen de boom: ‘Nooit ofte nimmer zul je meer vrucht dragen!’ Ogenblikkelijk verdorde de vijgenboom.
20 Toen de leerlingen dat zagen, vroegen ze verbaasd: ‘Hoe kan het dat die vijgenboom zo plotseling verdorde?’
21 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker jullie: als jullie geloven zonder te twijfelen, zul je niet alleen teweeg kunnen brengen wat er gebeurde met de vijgenboom, maar zul je zelfs tegen die berg kunnen zeggen: “Kom van je plaats en stort je in zee,” en het zal gebeuren.
22 Alles waarom jullie in je gebeden vragen zullen jullie krijgen, als je maar gelooft.’
En zo zijn vele dingen gebeurd, waar ik om vroeg, en geloofde dat ik ze zou ontvangen. Het is echter wel zo, dat je NIET kunt wensen dat een persoon verandert heb ik gemerkt. Je kunt niet iemand verliefd op je laten worden... God laat de vrije wil van de mens ongemoeid (gelukkig maar).
Waarom ben je toch zo geobsedeerd in het blijven geloven in ideeen die aantoonbaar niet kloppen? Die experimenteel makkelijk te weerleggen zijn? Een afwijkende mening posten is wat anders dan geobsedeerd zijn...quote:Op maandag 21 juli 2008 00:03 schreef FatalException het volgende:
Waarom ben je toch zo geobsedeerd in het debunken van ideeen die buiten de bekende leerwijzen vallen?
Als je de Bijbel als bewijs van wat dan ook wilt gaan gebruiken, zul je eerst de juistheid van de Bijbel moeten aantonen. Niet de ene wilde theorie bewijzen met een andere wilde theorie.quote:The Secret is hetzelfde als de bijbel vol van staat: Bidden tot God en geloven dat je ontvangen hebt waar je om gebeden hebt.
Dus als dingen wel gebeuren is bewijs dat het werkt, maar als het niet gebeurt dan verzinnen we er allemaal uitzonderingsregels bij die de theorie toch maar in stand houden?quote:En zo zijn vele dingen gebeurd, waar ik om vroeg, en geloofde dat ik ze zou ontvangen. Het is echter wel zo, dat je NIET kunt wensen dat een persoon verandert heb ik gemerkt. Je kunt niet iemand verliefd op je laten worden... God laat de vrije wil van de mens ongemoeid (gelukkig maar).
Zou toch best inderdaad de Law of Attraction geweest kunnen zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 01:43 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Mwa, weet niet of het onder The Secret valt... Maar ik laatst een droom over mijn vorige zomervakantie (en ook over de mensen)... En raad eens... 2 dagen later trof ik mijn medereiziger aan in de AH om negen uur 'sochtends. Het meest aparte was dat zij ook aan mij dacht.
Twee dagen geleden beloofde ik mijn huisgenoot dat ik werk voor haar zou vinden. 5 minuten na het gesprek belde een klant op met de vraag of ik nog kon werken... Uit het niets. Goed, nu werkt mijn huisgenote bij haar.
En eigenlijk zijn er wel meer van die rare dingen...
Zou jij daarover een topic willen openen? Ik ben benieuwd hoe jij deze cursus ervaart.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:51 schreef Vivi het volgende:
Interessant, ik ga eind deze maand voor Reiki 1.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zou toch best inderdaad de Law of Attraction geweest kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |