abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:29:57 #151
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60849465
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Jij ontving toch een Kluwer tegen gereduceerd tarief?
Inderdaad, het is erg dat de makers van een wettenbundel dergelijke reclamemethodes moeten aanwenden omdat ze anders niet van hun waar afkomen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_60849484
Iets anders:
Ik kreeg een stage aangeboden bij een advocatenkantoor heb ik het afgewezen. Ik ga nu bij de gemeente aan de slag. Heb ook een dagje meegelopen bij dat kantoor. Wat vinden jullie nou van de cultuur op een kantoor?
pi_60849987
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:30 schreef Willy84 het volgende:
Iets anders:
Ik kreeg een stage aangeboden bij een advocatenkantoor heb ik het afgewezen. Ik ga nu bij de gemeente aan de slag. Heb ook een dagje meegelopen bij dat kantoor. Wat vinden jullie nou van de cultuur op een kantoor?
Wat vond jij ervan? (Lijkt me niet dat je er erg positief over bent, dus ik ben benieuwd )
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:06:51 #154
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60852025
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:30 schreef Willy84 het volgende:
Iets anders:
Welk kantoor? De cultuur op ieder kantoor is natuurlijk totaal anders. Ik begrijp dat jij niet echt gecharmeerd bent van de sfeer op "een/het advocatenkantoor"? Vertel eens dan, wat voor kantoor, wat voor sfeer en wat bevalt je er niet aan?

En mijn gratis Kluwer is hier al druk beplakt en in gebruik en hij doet het meer dan uitstekend. Het is dit jaar overigens geen herfst met de Kluwer, om het grapje van Pool maar even van stal te halen...
Nulla verba sed acta
pi_60873389
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast? Bvd!
pi_60874974
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:06 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Welk kantoor? De cultuur op ieder kantoor is natuurlijk totaal anders. Ik begrijp dat jij niet echt gecharmeerd bent van de sfeer op "een/het advocatenkantoor"? Vertel eens dan, wat voor kantoor, wat voor sfeer en wat bevalt je er niet aan?

En mijn gratis Kluwer is hier al druk beplakt en in gebruik en hij doet het meer dan uitstekend. Het is dit jaar overigens geen herfst met de Kluwer, om het grapje van Pool maar even van stal te halen...
Welk kantoor houd ik maar even voor me. Ben ook niet negatief maar denk dat de sfeer op een advocatenkantoor op dit moment niet helemaal bij me past. Het gaf me een soort houtan gevoel. Met vragen als; wat voor baantje heb je nu? Met de nadruk op tje. Om maar aan te geven dat wat ik tot nog toe gedaan had allemaal kinderspel was en wat zij daar deden, dat dat het dus was. Dat is het beeld naar buiten toe. Naar binnen toe is dat al heel anders maar toch is de sfeer zakelijk en redelijk formeel.
Ik ben niet negatief over de sfeer, het past alleen niet zo bij mij. Wat ook wel grappig is, is dat de geboden stagevergoeding lager is dan bij de gemeente (waar ik dus nu aan de slag ga)
Voorts past een advocatenbureau niet zo bij mijn opleiding (SJD) dus denk dat je dan altijd het hulpje van blijft. En ik ben iemand die als hij iets doet er ook echt voor wil gaan. Wellicht in de toekomst..wie zal het zeggen.
Moet verder ook zeggen dat ik hordes rechten studenten zie lopen die ik niet op een advocatenkantoor zie werken, met joggingbroeken (door mij altijd pyama broeken genoemd) en ander proleten gedrag.

toevoeging: sfeer is zakelijk en dat past niet helemaal bij mij. Ervaar het niet als negatief.

[ Bericht 2% gewijzigd door Willy84 op 16-08-2008 13:19:03 ]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:14:32 #157
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_60878389
whaaaa
heb m'n uitnodiging voor de topklas binnen
binnenkort een solicitatiegesprek.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:31:22 #158
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_60878806
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:14 schreef hmmmz het volgende:
whaaaa
heb m'n uitnodiging voor de topklas binnen
binnenkort een solicitatiegesprek.
Gefeliciteerd!
pi_60882224
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast? Bvd!
Boom Basics Die van staats en bestuurs heb ik niet gehad.. Europees schijnt wel geniaal te zijn. Zelfde als internationaal recht en strafrecht.. Ik vind het ideale boekjes.. Geeft gewoon goed de stof weer en vaak ook in handige schemaatjes
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:59:34 #160
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_60883040
Boom Basics zijn kleine pocketboekjes met een soort van samenvatting van ieder boek. Ik heb die van Arbeidsrecht gekocht en meer gebruikt als naslagwerk als ik snel even wat op moet zoeken. Voor de rest van de vakken heb ik ze nooit gebruikt. Ze zijn handig, maar niet noodzakelijk ofzo.
pi_60965673
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
Even een vraagje:
BoomBasics zijn enorm handig. Wel een beetje duur voor zo'n klein boekje. Gelukkig ..... Maar dat heb je niet van mij

-- dat kan zij lastig van jou hebben inderdaad. Hoe behulpzaam ook, hier is fok niet voor

[ Bericht 8% gewijzigd door GlowMouse op 19-08-2008 22:06:13 ]
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_60967535
Boom basic is geniaal! Er schijnen vele studenten enkel die boekjes te kopen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:04:39 #163
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60973319
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb er 1 gekocht maar echt nooit gebruikt . Overigens, ik zie 1 (ja, daadwerkelijk precies een) positief punt voor Vermande: ik heb gisteravond heel fijn en burgerlijk staan koken in het Vermande-schort dat ooit gratis bij de wetbundels werd weggegeven niet dat ik een Vermande heb gekocht, maar Markzman_X is lief dus nu heb ik er toch 1.
Nulla verba sed acta
pi_60981441
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Dat is wel erg minimaal Ze heten niet voor niets BoomBasics. Ik vind ze erg handig om bij aanvang van een blok eens geheel door te bladeren en misschien op de ochtend van de toets. Kan het eigenlijk niet zo goed hebben als mensen tijdens onderwijsbijeenkomsten voortdurend met zo'n ding in hun handen zitten.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_60982011
Heb ze nog maar niet besteld, kijk in de loop van de tijd wel en als iemand in mijn tutorgroepje er een heeft kijk die wel door en lijkt het me nuttig dan koop ik 'm wel.
Op de middelbare had je dat soort boekjes ook voor bepaalde vakken en die heb ik nooit aangeraakt (terwijl ik andere leerlingen er alleen maar mee zag), lijkt me zonde van m'n geld als dat weer het geval is.

Bedankt voor de tips in ieder geval .
pi_60993110
Wtf roze?! Weer een reden erbij om dit jaar voor het eerst geen Kluwer te kopen. Uberhaupt geen wettenbundel denk ik want de wijzigingen zijn itt tot belastingpockets verwaarloosbaar.
Ik ga wel bij L&L langs voor een gratiesch pocket BW
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:05:57 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60993872
Ik begin binnenkort aan mijn rechtenstudie aan de RUG
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60996731
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik begin binnenkort aan mijn rechtenstudie aan de RUG
Leuk! Ook in deeltijd, naast je werk net als ik?
Ik ben vorig jaar begonnen in Leiden
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:04:51 #169
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61001321
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Fiskus het volgende:
Wtf roze?! Weer een reden erbij om dit jaar voor het eerst geen Kluwer te kopen. Uberhaupt geen wettenbundel denk ik want de wijzigingen zijn itt tot belastingpockets verwaarloosbaar.
Ik ga wel bij L&L langs voor een gratiesch pocket BW
Was met maar roze . Maar mooi rood is niet lelijk, hij doet het weer uitstekend!
Nulla verba sed acta
pi_61003383
Is het trouwens nodig om elk jaar nieuwe wettenbundels te kopen? Of kan ik met die van 2007-2008 nog een jaartje vooruit?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:19:08 #171
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61005569
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:48 schreef Rucebo het volgende:
Is het trouwens nodig om elk jaar nieuwe wettenbundels te kopen? Of kan ik met die van 2007-2008 nog een jaartje vooruit?
Ik heb steeds nieuwe gekocht omdat er vaak toch wetswijzigingen zijn geweest in het lopende jaar. Dan is het wel prettig de meeste actuele wetbundels te hebben, hoewel er ook wel mensen zijn die met die van het jaar ervoor lopen en de gok nemen zeg maar.
Nulla verba sed acta
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:14:39 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61007206
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Leuk! Ook in deeltijd, naast je werk net als ik?
Ik ben vorig jaar begonnen in Leiden
Ja, deeltijd. Drie avonden in de week college en werkgroepen.

Valt het je zwaar of valt het mee?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61007932
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:48 schreef Rucebo het volgende:
Ik zou zeggen: afhankelijk van de vakken die je hebt en de wijzingen die er zijn in de wet. Nochthans heb ik ieder jaar nieuwe bundels gekocht maar denk dat ik komend jaar ga overslaan. Scheelt een hoop euro's. Wat ook wel slim is: gewoon een paar maanden wachten. Dan houden veel eerstejaars er mee op en dan bieden ze hun boeken zeer goedkoop aan. Ze hebben er toch niks meer aan en begrijpen zelf ook wel dat je ze niet lang daarna helemaal niet kunt verkopen.
pi_61011974
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, deeltijd. Drie avonden in de week college en werkgroepen.

Valt het je zwaar of valt het mee?
Het valt me mee! Ik heb op 1 vakje na een voltijdsjaar in 1 jaar tijd gehaald.
Ik wil dit jaar wel beter plannen. Ik heb toch iets teveel kamikazegeleerd en dat is niet zo fijn.
Gelukkig heb ik flexibel werk. Ik kan vaak thuiswerken en schuiven met mijn uren (ik werk 32 uur) zodat ik niet altijd vrij hoef te nemen voor de tentamens die overdag worden afgenomen, en ik soms een paar dagen voor een tentamen vrij kan nemen.

Maarre, 3 avonden is wel heel veel! Ik volg 2 avonden colleges, dat duurt per collegel dan wel minimaal 3 uur.

[ Bericht 6% gewijzigd door cinnamongirl op 21-08-2008 15:50:02 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:01:30 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61012698
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het valt me mee! Ik heb op 1 vakje na een voltijdsjaar in 1 jaar tijd gehaald.
Ik wil dit jaar wel beter plannen. Ik heb toch iets teveel kamikazegeleerd en dat is niet zo fijn.
Gelukkig heb ik flexibel werk. Ik kan vaak thuiswerken en schuiven met mijn uren (ik werk 32 uur) zodat ik niet altijd vrij hoef te nemen voor de tentamens die overdag worden afgenomen, en ik soms een paar dagen voor een tentamen vrij kan nemen.

Maarre, 3 avonden is wel heel veel! Ik volg 2 avonden colleges, dat duurt per collegel dan wel minimaal 3 uur.
Ik heb totaal inflexibel werk (geef zelf college), dus ik kan helaas niet schuiven. Ik zal heel goed moeten plannen, met leren voor tentamens.

Ik heb drie avonden van 18 tot 22 uur les en zit voorlopig daarmee op 15 punten per semester. Ik vind het ook best veel ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')