Inderdaad, het is erg dat de makers van een wettenbundel dergelijke reclamemethodes moeten aanwenden omdat ze anders niet van hun waar afkomen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Jij ontving toch een Kluwer tegen gereduceerd tarief?
Wat vond jij ervan? (Lijkt me niet dat je er erg positief over bent, dus ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:30 schreef Willy84 het volgende:
Iets anders:
Ik kreeg een stage aangeboden bij een advocatenkantoorheb ik het afgewezen. Ik ga nu bij de gemeente aan de slag. Heb ook een dagje meegelopen bij dat kantoor. Wat vinden jullie nou van de cultuur op een kantoor?
Welk kantoor? De cultuur op ieder kantoor is natuurlijk totaal anders. Ik begrijp dat jij niet echt gecharmeerd bent van de sfeer op "een/het advocatenkantoor"? Vertel eens dan, wat voor kantoor, wat voor sfeer en wat bevalt je er niet aan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:30 schreef Willy84 het volgende:
Iets anders:
Ik kreeg een stage aangeboden bij een advocatenkantoorheb ik het afgewezen. Ik ga nu bij de gemeente aan de slag. Heb ook een dagje meegelopen bij dat kantoor. Wat vinden jullie nou van de cultuur op een kantoor?
Welk kantoor houd ik maar even voor me. Ben ook niet negatief maar denk dat de sfeer op een advocatenkantoor op dit moment niet helemaal bij me past. Het gaf me een soort houtan gevoel. Met vragen als; wat voor baantje heb je nu? Met de nadruk op tje. Om maar aan te geven dat wat ik tot nog toe gedaan had allemaal kinderspel was en wat zij daar deden, dat dat het dus was. Dat is het beeld naar buiten toe. Naar binnen toe is dat al heel anders maar toch is de sfeer zakelijk en redelijk formeel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:06 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Welk kantoor? De cultuur op ieder kantoor is natuurlijk totaal anders. Ik begrijp dat jij niet echt gecharmeerd bent van de sfeer op "een/het advocatenkantoor"? Vertel eens dan, wat voor kantoor, wat voor sfeer en wat bevalt je er niet aan?
En mijn gratis Kluwer is hier al druk beplakt en in gebruik en hij doet het meer dan uitstekend. Het is dit jaar overigens geen herfst met de Kluwer, om het grapje van Pool maar even van stal te halen...
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:14 schreef hmmmz het volgende:
whaaaa
heb m'n uitnodiging voor de topklas binnen![]()
![]()
![]()
binnenkort een solicitatiegesprek.
Boom Basicsquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast?Bvd!
BoomBasics zijn enorm handig. Wel een beetje duur voor zo'n klein boekje. Gelukkig ..... Maar dat heb je niet van mijquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast?Bvd!
Ik heb er 1 gekocht maar echt nooit gebruiktquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Boom basic is geniaal! Er schijnen vele studenten enkel die boekjes te kopen
Dat is wel erg minimaalquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Boom basic is geniaal! Er schijnen vele studenten enkel die boekjes te kopen
Leuk! Ook in deeltijd, naast je werk net als ik?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik begin binnenkort aan mijn rechtenstudie aan de RUG
Was met maar rozequote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Fiskus het volgende:
Wtf roze?!Weer een reden erbij om dit jaar voor het eerst geen Kluwer te kopen. Uberhaupt geen wettenbundel denk ik want de wijzigingen zijn itt tot belastingpockets verwaarloosbaar.
Ik ga wel bij L&L langs voor een gratiesch pocket BW![]()
Ik heb steeds nieuwe gekocht omdat er vaak toch wetswijzigingen zijn geweest in het lopende jaar. Dan is het wel prettig de meeste actuele wetbundels te hebben, hoewel er ook wel mensen zijn die met die van het jaar ervoor lopen en de gok nemen zeg maar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:48 schreef Rucebo het volgende:
Is het trouwens nodig om elk jaar nieuwe wettenbundels te kopen? Of kan ik met die van 2007-2008 nog een jaartje vooruit?
Ja, deeltijd. Drie avonden in de week college en werkgroepen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:47 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Leuk! Ook in deeltijd, naast je werk net als ik?
Ik ben vorig jaar begonnen in Leiden
Ik zou zeggen: afhankelijk van de vakken die je hebt en de wijzingen die er zijn in de wet. Nochthans heb ik ieder jaar nieuwe bundels gekocht maar denk dat ik komend jaar ga overslaan. Scheelt een hoop euro's. Wat ook wel slim is: gewoon een paar maanden wachten. Dan houden veel eerstejaars er mee op en dan bieden ze hun boeken zeer goedkoop aan. Ze hebben er toch niks meer aan en begrijpen zelf ook wel dat je ze niet lang daarna helemaal niet kunt verkopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:48 schreef Rucebo het volgende:
Is het trouwens nodig om elk jaar nieuwe wettenbundels te kopen? Of kan ik met die van 2007-2008 nog een jaartje vooruit?
Het valt me mee! Ik heb op 1 vakje na een voltijdsjaar in 1 jaar tijd gehaald.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, deeltijd. Drie avonden in de week college en werkgroepen.
Valt het je zwaar of valt het mee?
Ik heb totaal inflexibel werk (geef zelf college), dus ik kan helaas niet schuiven. Ik zal heel goed moeten plannen, met leren voor tentamens.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het valt me mee! Ik heb op 1 vakje na een voltijdsjaar in 1 jaar tijd gehaald.
Ik wil dit jaar wel beter plannen. Ik heb toch iets teveel kamikazegeleerd en dat is niet zo fijn.
Gelukkig heb ik flexibel werk. Ik kan vaak thuiswerken en schuiven met mijn uren (ik werk 32 uur) zodat ik niet altijd vrij hoef te nemen voor de tentamens die overdag worden afgenomen, en ik soms een paar dagen voor een tentamen vrij kan nemen.
Maarre, 3 avonden is wel heel veel! Ik volg 2 avonden colleges, dat duurt per collegel dan wel minimaal 3 uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |