abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:16:49 #121
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_60748257
Ook maar even een teeveepeetje!
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:55:26 #122
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_60749385
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:49 schreef flubub het volgende:

[..]

Paar keuzevakken van fiscaal gevolgd in de bachelor, ging goed en vond het leuk dus daarom doorgegaan naar de master. Is totaal niet lastig om in te stromen, als je wil weten wat je kan verwachten moet je belastingrecht orientatie volgen, dat is een vak wat heel kort op formeel, successie, inkomstenbelasting, btw enzo ingaat, dan heb je een inleiding gehad. Dan is er ook nog belastingrecht in economisch perspectief 1, dat is ook wel goed om gevolgd te hebben, het is allemaal niet verplicht voor de master, maar wel handig, dan weet je hoe je balansjes enzo op moet stellen, is toch weer iets anders dan hoe het op de middelbare school ging
Klinkt goed. Ben alleen bang dat ik al die economische dingetjes een beetje verleerd ben. Dat wordt nog een lastige keuze zo, maar gelukkig heb ik nog even. Thanks!
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:57:55 #123
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60749459
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:55 schreef VeX- het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ben alleen bang dat ik al die economische dingetjes een beetje verleerd ben. Dat wordt nog een lastige keuze zo, maar gelukkig heb ik nog even. Thanks!
De economischie dingen in fiscaal zijn niet moeilijk. In Tilburg behoren ze tot de makkelijkste onderdelen van de opleiding.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_60764887
godver me te laat aangemeld voor strafrecht hertentamen
kan ik 'm in januari gaan maken
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_60765391
Je mag die van mij wel gaan maken
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:46:05 #126
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60769596
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:44 schreef Fascination het volgende:
godver me te laat aangemeld voor strafrecht hertentamen
kan ik 'm in januari gaan maken

Valt er niks te regelen dan? Op de knieen enzo?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_60819154
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je mag die van mij wel gaan maken
Heb je hem nu al gemaakt? In dat geval: sorry dat ik je mijn bevoegdhedenschema niet heb kunnen mailen!
pi_60823865
Weet iemand wat het vak "rechtzoeken" inhoudt?
pi_60827250
Zoeken in databanken op internet oid?
pi_60827345
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:13 schreef bear87 het volgende:
Weet iemand wat het vak "rechtzoeken" inhoudt?
Lijkt me een andere benaming voor rechtsmethodologie of rechtsvinding..

Van sin-online (EUR blackboard):
quote:
Rechtstheorie en rechtsmethodologie RN22 Collegejaar 2008 - 2009

Inhoud
Tijdens de rechtenstudie leert de student juridische vraagstellingen te destilleren uit een veelheid van gegevens, en concrete casus op te lossen. Maar 'thinking like a lawyer' impliceert ook dat de jurist zich bewust is of wordt van de normatieve uitgangspunten van zijn handelen. Het vak Rechtstheorie en Rechtsmethodologie beoogt daarom een aantal belangrijke vraagstukken uit de hedendaagse rechtstheorie te behandelen. Nu taal bij uitstek het instrument is van het recht opgevat als debat en dialoog – Vranken noemt het recht daarom een 'discursieve grootheid' - is de invalshoek daarbij de problematiek van de talige context van het recht in brede zin, binnen het rechtsvindingsdebat. Concreet wordt dit in het eerste deel van de collegereeks ingevuld met de focus op de argumentatieve problematiek van rechtsvinding aan de hand van publicaties van P. Scholten en J.B.M. Vranken. In het tweede deel verschuift de focus naar de rechtstheoretische betekenis van een aantal juridische themata waarbij tevens aandacht wordt geschonken aan de professionele dilemma's waarmee de rechtspraktijk ons confronteert.

Leerdoelen
De cursus beoogt een algemeen overzicht te geven van een aantal belangrijke vragen uit de rechtstheorie. Van de student wordt een actieve deelname in het werkcollege verwacht. Elke student houdt een presentatie naar aanleiding van de verplichte literatuur. Het vak wordt afgerond met een schriftelijk werkstuk (van maximaal 10 pagina's) dat de student verdedigt tijdens een afsluitende bijeenkomst.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:03:58 #131
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60828069
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:32 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Lijkt me een andere benaming voor rechtsmethodologie of rechtsvinding..

Van sin-online (EUR blackboard):
[..]
Het is nog basaler en minder schokkend!
quote:
Rechtzoeken is een vaardighedenvak. U schrijft een werkstuk en houdt een toespraak aan de hand van een door de docent op het hoorcollege uit te reiken opdracht. U werkt samen met één andere student. Door een werkstuk te maken en een toespraak te houden, oefent u in het vinden en raadplegen van juridische bronnen, het begrijpen van juridische teksten, het stellen en beantwoorden van een juridische vraag en het schrijven en presenteren van een juridisch betoog. Tenslotte oefent u de vaardigheid samen met een ander binnen een bepaalde termijn een opdracht uit te voeren.

werkwijze

U dient zich samen met een collega-student voor het vak in te schrijven op een lijst die op de balie van het studie-informatiepunt (kamer 5A-13) ligt. Het is verstandig u al vóór de vakantie in te schrijven voor de cursus, die direct na de vakantie van start gaat. U schrijft zich automatisch in voor een presentatiedatum. Schrijf uw naam onder een presentatiedatum die u schikt. Noteer uw inschrijfnummer en de presentatiedatum.
Rechtzoeken kent per gelegenheid één hoorcollege waar uitgelegd wordt wat van u wordt verwacht. Op dat hoorcollege worden bovendien de opdrachten uitgedeeld. Als het hoorcollege is verstreken, worden geen opdrachten meer uitgereikt.
Het werkstuk moet twee weken na het uitdelen worden ingeleverd bij het studie-informatiepunt. Wanneer u een onvoldoende voor het werkstuk hebt behaald, komt u niet in aanmerking voor het houden van een presentatie. De docent zendt u in dat geval enkele dagen vóór de presentatiedatum een e-mail met daarin uw cijfer en commentaar op uw werkstuk. Wanneer u het werkstuk voldoende hebt gemaakt, krijgt u pas na uw presentatiedatum een e-mailbericht met daarin uw cijfer en het commentaar.
Nulla verba sed acta
pi_60831159
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:55 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Heb je hem nu al gemaakt? In dat geval: sorry dat ik je mijn bevoegdhedenschema niet heb kunnen mailen!
Toen was ik bezig ja, maar maakt niet uit ik had het bij voorbaat al opgegeven
pi_60832001
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:16 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Toen was ik bezig ja, maar maakt niet uit ik had het bij voorbaat al opgegeven
Jammer!
Strafprocesrecht is inderdaad niet iets dat je op goed geluk voldoende zou kunnen maken zonder voorbereiding.
Een vak als sociaal recht bijv. wel. Ik heb 4 avonden om ervoor te leren, moet lukken!
pi_60832075
Ik ga dit jaar aan rechten in Utrecht beginnen, maar er is mij nog helemaal geen boekenlijst oid toegestuurd... Zou ik die niet intussen hebben moeten ontvangen?
pi_60832113
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Jammer!
Strafprocesrecht is inderdaad niet iets dat je op goed geluk voldoende zou kunnen maken zonder voorbereiding.
Een vak als sociaal recht bijv. wel. Ik heb 4 avonden om ervoor te leren, moet lukken!
Ja is ook wel, maar ik moet gewoon die werkgroepen nog een keer volgen, vandaag ook weer ik blijf gewoon teveel twijfelen tussen de artikelen.. Dus gewoon meer oefenen, maar dat trok ik nu echt ff niet
pi_60832796
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:56 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik ga dit jaar aan rechten in Utrecht beginnen, maar er is mij nog helemaal geen boekenlijst oid toegestuurd... Zou ik die niet intussen hebben moeten ontvangen?
Dat is toch heel ouderwets? Alles is tegenwoordig digitaal.
De UL bijv. heeft alle info op de website/Blackboard.
Bepaalde boekhandels (www.selexyz.nl) hebben op hun website de boekenlijsten van diverse opleidingen aan diverse universiteiten staan.
pi_60832889
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:23 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat is toch heel ouderwets? Alles is tegenwoordig digitaal.
De UL bijv. heeft alle info op de website/Blackboard.
Bepaalde boekhandels (www.selexyz.nl) hebben op hun website de boekenlijsten van diverse opleidingen aan diverse universiteiten staan.
Ah, ik heb al gezocht bij alle digitale services van UU, maar niets gevonden. Het lijkt me toch dat ik wel íets toegestuurd moet krijgen via een email ofzo?
pi_60832920
Volgens mij krijg je in Nijmegen ook niks opgestuurd, maar heb je gewoon tijdens je intro een boekenkoopdag.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:57:00 #139
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60833761
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:27 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Ah, ik heb al gezocht bij alle digitale services van UU, maar niets gevonden. Het lijkt me toch dat ik wel íets toegestuurd moet krijgen via een email ofzo?
Tralalalalal, Utrecht is een uitermate digitale universiteit.
Nulla verba sed acta
pi_60834004
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Tralalalalal, Utrecht is een uitermate digitale universiteit.
Ik heb hem inderdaad net gevonden, toch bedankt
pi_60837016
Dan heb ik hier meteen nog een vraag

Ik mag kiezen tussen twee boeken: Kluwer collegebundel of Vermande Verzameling Nederlandse Wetgeving. Welke zal ik nemen?
pi_60837186
Kluwer!

Niet dat ik ooit een vermande gehad heb, maar bij mij heeft iedereen haast Kluwer en ben je dus met een Vermande sterk in de minderheid, lastig als de docenten bijv zeggen pagina zoveel.. En Vermande heeft een paar dingen niet die Kluwer er wel in heeft zitten..

En! De kluwer is rozig
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:06:59 #143
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60837565
Wetsartikelen moet je niet zoeken op paginanummer. Met de Vermande heb ik artikels vaak alsnog sneller ondanks dat ik het paginanummer niet heb.
De Vermande heeft veel voordelen, zoals een apart strafrechtdeel. Scheelt sjouwen en je kunt nog eens wat uitlenen Daarnaast heeft de Vermande geen last van losse blaadjes, zoals Kluwer afgelopen jaar wel had.

Lijkt me een makkelijke keuze
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:55:00 #144
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_60838994
Kluwer uiteraard !
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:42:25 #145
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60845696
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:06 schreef GlowMouse het volgende:
Wetsartikelen moet je niet zoeken op paginanummer. Met de Vermande heb ik artikels vaak alsnog sneller ondanks dat ik het paginanummer niet heb.
De Vermande heeft veel voordelen, zoals een apart strafrechtdeel. Scheelt sjouwen en je kunt nog eens wat uitlenen Daarnaast heeft de Vermande geen last van losse blaadjes, zoals Kluwer afgelopen jaar wel had.

Lijkt me een makkelijke keuze
Kluwer natuurlijk. Je hebt overigens niet eens strafrecht in je 1e jaar in Utrecht. Niet luisteren naar verdwaalde econometristen en gewoon kiezen voor Kluwer. De makers van de Kluwer zijn ook nog eens hele lieve mensen .
Nulla verba sed acta
pi_60849283
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 08:42 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Kluwer natuurlijk. Je hebt overigens niet eens strafrecht in je 1e jaar in Utrecht. Niet luisteren naar verdwaalde econometristen en gewoon kiezen voor Kluwer. De makers van de Kluwer zijn ook nog eens hele lieve mensen .
Haha jullie maken het me wel moeilijk Maar ik geloof dat ik wel strafrecht krijg, want ik moet deze boeken ook hebben:

o M.J. Kronenberg, B. de Wilde, Grondtrekken van het Nederlandse strafrecht, Deventer: Kluwer, laatste druk.
o Werkboek Inleiding Strafrecht, 2008/2009 (verkrijgbaar bij de onderwijswinkel)
o Arrestenreader Inleiding Strafrecht, 2008/2009 (verkrijgbaar bij de onderwijswinkel)
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:26:08 #147
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60849348
Als je wel strafrecht krijgt, is de keuze helemaal makkelijk.
pi_60849380
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 08:42 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Jij ontving toch een Kluwer tegen gereduceerd tarief?
pi_60849383
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:26 schreef GlowMouse het volgende:
Als je wel strafrecht krijgt, is de Kluwer helemaal makkelijk.
pi_60849407
Leonoor en ik hebben er één gratis gekregen omdat we zo'n goed idee hadden ingestuurd

En ik krijg er nu omdat ik mentormama ben ook nog één aangeboden voor 22 eurotjes
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:29:57 #151
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60849465
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Jij ontving toch een Kluwer tegen gereduceerd tarief?
Inderdaad, het is erg dat de makers van een wettenbundel dergelijke reclamemethodes moeten aanwenden omdat ze anders niet van hun waar afkomen.
pi_60849484
Iets anders:
Ik kreeg een stage aangeboden bij een advocatenkantoor heb ik het afgewezen. Ik ga nu bij de gemeente aan de slag. Heb ook een dagje meegelopen bij dat kantoor. Wat vinden jullie nou van de cultuur op een kantoor?
pi_60849987
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:30 schreef Willy84 het volgende:
Iets anders:
Ik kreeg een stage aangeboden bij een advocatenkantoor heb ik het afgewezen. Ik ga nu bij de gemeente aan de slag. Heb ook een dagje meegelopen bij dat kantoor. Wat vinden jullie nou van de cultuur op een kantoor?
Wat vond jij ervan? (Lijkt me niet dat je er erg positief over bent, dus ik ben benieuwd )
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:06:51 #154
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60852025
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:30 schreef Willy84 het volgende:
Iets anders:
Welk kantoor? De cultuur op ieder kantoor is natuurlijk totaal anders. Ik begrijp dat jij niet echt gecharmeerd bent van de sfeer op "een/het advocatenkantoor"? Vertel eens dan, wat voor kantoor, wat voor sfeer en wat bevalt je er niet aan?

En mijn gratis Kluwer is hier al druk beplakt en in gebruik en hij doet het meer dan uitstekend. Het is dit jaar overigens geen herfst met de Kluwer, om het grapje van Pool maar even van stal te halen...
Nulla verba sed acta
pi_60873389
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast? Bvd!
pi_60874974
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:06 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Welk kantoor? De cultuur op ieder kantoor is natuurlijk totaal anders. Ik begrijp dat jij niet echt gecharmeerd bent van de sfeer op "een/het advocatenkantoor"? Vertel eens dan, wat voor kantoor, wat voor sfeer en wat bevalt je er niet aan?

En mijn gratis Kluwer is hier al druk beplakt en in gebruik en hij doet het meer dan uitstekend. Het is dit jaar overigens geen herfst met de Kluwer, om het grapje van Pool maar even van stal te halen...
Welk kantoor houd ik maar even voor me. Ben ook niet negatief maar denk dat de sfeer op een advocatenkantoor op dit moment niet helemaal bij me past. Het gaf me een soort houtan gevoel. Met vragen als; wat voor baantje heb je nu? Met de nadruk op tje. Om maar aan te geven dat wat ik tot nog toe gedaan had allemaal kinderspel was en wat zij daar deden, dat dat het dus was. Dat is het beeld naar buiten toe. Naar binnen toe is dat al heel anders maar toch is de sfeer zakelijk en redelijk formeel.
Ik ben niet negatief over de sfeer, het past alleen niet zo bij mij. Wat ook wel grappig is, is dat de geboden stagevergoeding lager is dan bij de gemeente (waar ik dus nu aan de slag ga)
Voorts past een advocatenbureau niet zo bij mijn opleiding (SJD) dus denk dat je dan altijd het hulpje van blijft. En ik ben iemand die als hij iets doet er ook echt voor wil gaan. Wellicht in de toekomst..wie zal het zeggen.
Moet verder ook zeggen dat ik hordes rechten studenten zie lopen die ik niet op een advocatenkantoor zie werken, met joggingbroeken (door mij altijd pyama broeken genoemd) en ander proleten gedrag.

toevoeging: sfeer is zakelijk en dat past niet helemaal bij mij. Ervaar het niet als negatief.

[ Bericht 2% gewijzigd door Willy84 op 16-08-2008 13:19:03 ]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:14:32 #157
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_60878389
whaaaa
heb m'n uitnodiging voor de topklas binnen
binnenkort een solicitatiegesprek.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:31:22 #158
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_60878806
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:14 schreef hmmmz het volgende:
whaaaa
heb m'n uitnodiging voor de topklas binnen
binnenkort een solicitatiegesprek.
Gefeliciteerd!
pi_60882224
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast? Bvd!
Boom Basics Die van staats en bestuurs heb ik niet gehad.. Europees schijnt wel geniaal te zijn. Zelfde als internationaal recht en strafrecht.. Ik vind het ideale boekjes.. Geeft gewoon goed de stof weer en vaak ook in handige schemaatjes
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:59:34 #160
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_60883040
Boom Basics zijn kleine pocketboekjes met een soort van samenvatting van ieder boek. Ik heb die van Arbeidsrecht gekocht en meer gebruikt als naslagwerk als ik snel even wat op moet zoeken. Voor de rest van de vakken heb ik ze nooit gebruikt. Ze zijn handig, maar niet noodzakelijk ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')