abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60965673
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een boekenlijst ontvangen voor mijn eerste semester, nu staan er een paar boeken bij die niet verplicht zijn, maar wel aanbevolen, van Boom Basics. (staatsrecht, bestuursrecht en Europees recht). Heeft iemand ervaring met deze boeken en zo ja, wat raadt je aan? Heb je er veel aan gehad of stonden ze de hele tijd in de kast? Bvd!
BoomBasics zijn enorm handig. Wel een beetje duur voor zo'n klein boekje. Gelukkig ..... Maar dat heb je niet van mij

-- dat kan zij lastig van jou hebben inderdaad. Hoe behulpzaam ook, hier is fok niet voor

[ Bericht 8% gewijzigd door GlowMouse op 19-08-2008 22:06:13 ]
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_60967535
Boom basic is geniaal! Er schijnen vele studenten enkel die boekjes te kopen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:04:39 #163
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60973319
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb er 1 gekocht maar echt nooit gebruikt . Overigens, ik zie 1 (ja, daadwerkelijk precies een) positief punt voor Vermande: ik heb gisteravond heel fijn en burgerlijk staan koken in het Vermande-schort dat ooit gratis bij de wetbundels werd weggegeven niet dat ik een Vermande heb gekocht, maar Markzman_X is lief dus nu heb ik er toch 1.
Nulla verba sed acta
pi_60981441
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Dat is wel erg minimaal Ze heten niet voor niets BoomBasics. Ik vind ze erg handig om bij aanvang van een blok eens geheel door te bladeren en misschien op de ochtend van de toets. Kan het eigenlijk niet zo goed hebben als mensen tijdens onderwijsbijeenkomsten voortdurend met zo'n ding in hun handen zitten.
pi_60982011
Heb ze nog maar niet besteld, kijk in de loop van de tijd wel en als iemand in mijn tutorgroepje er een heeft kijk die wel door en lijkt het me nuttig dan koop ik 'm wel.
Op de middelbare had je dat soort boekjes ook voor bepaalde vakken en die heb ik nooit aangeraakt (terwijl ik andere leerlingen er alleen maar mee zag), lijkt me zonde van m'n geld als dat weer het geval is.

Bedankt voor de tips in ieder geval .
pi_60993110
Wtf roze?! Weer een reden erbij om dit jaar voor het eerst geen Kluwer te kopen. Uberhaupt geen wettenbundel denk ik want de wijzigingen zijn itt tot belastingpockets verwaarloosbaar.
Ik ga wel bij L&L langs voor een gratiesch pocket BW
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:05:57 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60993872
Ik begin binnenkort aan mijn rechtenstudie aan de RUG
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60996731
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik begin binnenkort aan mijn rechtenstudie aan de RUG
Leuk! Ook in deeltijd, naast je werk net als ik?
Ik ben vorig jaar begonnen in Leiden
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:04:51 #169
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61001321
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Fiskus het volgende:
Wtf roze?! Weer een reden erbij om dit jaar voor het eerst geen Kluwer te kopen. Uberhaupt geen wettenbundel denk ik want de wijzigingen zijn itt tot belastingpockets verwaarloosbaar.
Ik ga wel bij L&L langs voor een gratiesch pocket BW
Was met maar roze . Maar mooi rood is niet lelijk, hij doet het weer uitstekend!
Nulla verba sed acta
pi_61003383
Is het trouwens nodig om elk jaar nieuwe wettenbundels te kopen? Of kan ik met die van 2007-2008 nog een jaartje vooruit?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:19:08 #171
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61005569
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:48 schreef Rucebo het volgende:
Is het trouwens nodig om elk jaar nieuwe wettenbundels te kopen? Of kan ik met die van 2007-2008 nog een jaartje vooruit?
Ik heb steeds nieuwe gekocht omdat er vaak toch wetswijzigingen zijn geweest in het lopende jaar. Dan is het wel prettig de meeste actuele wetbundels te hebben, hoewel er ook wel mensen zijn die met die van het jaar ervoor lopen en de gok nemen zeg maar.
Nulla verba sed acta
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:14:39 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61007206
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Leuk! Ook in deeltijd, naast je werk net als ik?
Ik ben vorig jaar begonnen in Leiden
Ja, deeltijd. Drie avonden in de week college en werkgroepen.

Valt het je zwaar of valt het mee?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61007932
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:48 schreef Rucebo het volgende:
Ik zou zeggen: afhankelijk van de vakken die je hebt en de wijzingen die er zijn in de wet. Nochthans heb ik ieder jaar nieuwe bundels gekocht maar denk dat ik komend jaar ga overslaan. Scheelt een hoop euro's. Wat ook wel slim is: gewoon een paar maanden wachten. Dan houden veel eerstejaars er mee op en dan bieden ze hun boeken zeer goedkoop aan. Ze hebben er toch niks meer aan en begrijpen zelf ook wel dat je ze niet lang daarna helemaal niet kunt verkopen.
pi_61011974
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, deeltijd. Drie avonden in de week college en werkgroepen.

Valt het je zwaar of valt het mee?
Het valt me mee! Ik heb op 1 vakje na een voltijdsjaar in 1 jaar tijd gehaald.
Ik wil dit jaar wel beter plannen. Ik heb toch iets teveel kamikazegeleerd en dat is niet zo fijn.
Gelukkig heb ik flexibel werk. Ik kan vaak thuiswerken en schuiven met mijn uren (ik werk 32 uur) zodat ik niet altijd vrij hoef te nemen voor de tentamens die overdag worden afgenomen, en ik soms een paar dagen voor een tentamen vrij kan nemen.

Maarre, 3 avonden is wel heel veel! Ik volg 2 avonden colleges, dat duurt per collegel dan wel minimaal 3 uur.

[ Bericht 6% gewijzigd door cinnamongirl op 21-08-2008 15:50:02 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:01:30 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61012698
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik wil dit jaar wel beter plannen. Ik heb toch iets teveel kamikazegeleerd en dat is niet zo fijn.
Gelukkig heb ik flexibel werk. Ik kan vaak thuiswerken en schuiven met mijn uren (ik werk 32 uur) zodat ik niet altijd vrij hoef te nemen voor de tentamens die overdag worden afgenomen, en ik soms een paar dagen voor een tentamen vrij kan nemen.

Maarre, 3 avonden is wel heel veel! Ik volg 2 avonden colleges, dat duurt per collegel dan wel minimaal 3 uur.
Ik heb totaal inflexibel werk (geef zelf college), dus ik kan helaas niet schuiven. Ik zal heel goed moeten plannen, met leren voor tentamens.

Ik heb drie avonden van 18 tot 22 uur les en zit voorlopig daarmee op 15 punten per semester. Ik vind het ook best veel ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:35:08 #176
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61017767
Nou mensen, ingeloot, ingeschreven, collegekaart binnen..........let the games begin!

Oftewel: ik hoort er nu echt bij.

Oftewel: mag ik ook in de OP?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_61019682
Waar moet je loten voor een rechtenstudie?

Die OP werken ze niet meer bij
pi_61019810
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef Ruiseart het volgende:
Waar moet je loten voor een rechtenstudie?

Die OP werken ze niet meer bij
Utrecht in ieder geval. Leiden en Rotterdam ook dacht ik.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61020577
Leiden ging de loting niet door maar in principe moest je loten .
pi_61027002
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb totaal inflexibel werk (geef zelf college), dus ik kan helaas niet schuiven. Ik zal heel goed moeten plannen, met leren voor tentamens.

Ik heb drie avonden van 18 tot 22 uur les en zit voorlopig daarmee op 15 punten per semester. Ik vind het ook best veel ja!
Plannen moet je sowieso, daar ben ik erg goed in geworden, en dat terwijl ik een chaootje ben.
Als je sneller wilt gaan dan 30 ECTS per jaar, dan moet dat wel kunnen hoor. Ik heb tentamens gemaakt van vakken waarvan ik geen college heb gevolgd. Lang leve de betaalde collegeverslagen
pi_61027041
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou mensen, ingeloot, ingeschreven, collegekaart binnen..........let the games begin!

Oftewel: ik hoort er nu echt bij.

Oftewel: mag ik ook in de OP?
Ik heb je toegevoegd! Ik moest vorig jaar ook meedoen aan de loting, maar in de praktijk wordt iedereen gewoon toegelaten.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:38:04 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61027186
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:31 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Plannen moet je sowieso, daar ben ik erg goed in geworden, en dat terwijl ik een chaootje ben.
Als je sneller wilt gaan dan 30 ECTS per jaar, dan moet dat wel kunnen hoor. Ik heb tentamens gemaakt van vakken waarvan ik geen college heb gevolgd. Lang leve de betaalde collegeverslagen
O, dat klinkt wel aantrekkelijk!

Maar het is wel echtechtecht puur voor de lol dat ik het ga doen, dus ik wil zeker niet te veel hooi op mijn vork nemen. Ik ben wel gerustgesteld door jouw verhaal! Heb er wel vertrouwen in dat het met een goede planning wel moet lukken dan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:19:45 #183
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61030368
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:33 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik heb je toegevoegd! Ik moest vorig jaar ook meedoen aan de loting, maar in de praktijk wordt iedereen gewoon toegelaten.
Dank je Loting was idd een formaliteit, maar kostte toch wel aardig wat tijd en gedoe (waarmerken, studielink bellen, enzo), dus heb een beetje meelij met de mensen waarbij het loten ook nog echt ergens om gaat

Ben trouwens ook deeltijder en ben erg blij dat sinds dit jaar de werkgroepen voor deeltijders niet meer verplicht zijn. Scheelt me echt een hoop tijd!. Dat was voor 1e jaars vorig jaar namelijk wel zo.
Ik heb er errrug veel zin in.

En over het plannen: dat vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Lekker schemaatjes maken, beetje dromen van wat je allemaal gaat halen en of je dan niet nog een vakje er bij zal doen dit blok, etc. De praktijk is dan natuurlijk wel een beetje anders, maar ach
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_61207069
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Leuk andere deeltijders te zien hier.

Ik ben twee jaar geleden begonnen (op de UvT), wilde rustig aan doen maar het niveau viel me mee dus daarna een beetje aangezet en op 50 ECTS uitgekomen. Het afgelopen jaar heb ik vanwege uiteenlopende redenen echt helemaal laten schieten, geen colleges, tentamens, niks. In maart maar besloten van Fiscaal naar Nederlands Recht te gaan en m'n eerste jaar gewoon af te maken, en dit jaar weer met frisse moed door te starten. Ik weet niet precies voor hoeveel punten ik wil/kan gaan, dat zal ook aan m'n werkgever liggen, maar ik wil toch wel meer dan een voltijdjaar doen, zodat ik volgend jaar iets rustiger aan kan doen...
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_61207322
Roze Kluwers

Vond ik die paarse van een paar jaar terug al erg.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:31:52 #186
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_61209490
ik mag volgende week pas boeken gaan halen
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_61211154
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Leuk andere deeltijders te zien hier.

Ik ben twee jaar geleden begonnen (op de UvT), wilde rustig aan doen maar het niveau viel me mee dus daarna een beetje aangezet en op 50 ECTS uitgekomen. Het afgelopen jaar heb ik vanwege uiteenlopende redenen echt helemaal laten schieten, geen colleges, tentamens, niks. In maart maar besloten van Fiscaal naar Nederlands Recht te gaan en m'n eerste jaar gewoon af te maken, en dit jaar weer met frisse moed door te starten. Ik weet niet precies voor hoeveel punten ik wil/kan gaan, dat zal ook aan m'n werkgever liggen, maar ik wil toch wel meer dan een voltijdjaar doen, zodat ik volgend jaar iets rustiger aan kan doen...
De welbekende motivatiedip
Een stok achter de deur voor mij is het feit dat ik het dure instellingscollegegeld mag dokken (ben dit jaar 30 geworden). Voor 2150,- per jaar wil je ook wel buffelen!
Verder kan ik door die rot harde cesuur zó een jaar vertraging oplopen als ik ook maar één vakje niet haal.
En ja, verder wil ik gewoon zo snel mogelijk een leuke juridische baan! Hoe langer ik studeer, hoe meer tijd ik nog zit te sappelen in banen die ik niet wil doen. En last but not least: zolang ik nog studeer én werk, is kinderen krijgen niet aan de orde. Mocht ik nog eens overvallen worden door broedsheid, dan kan ik maar beter klaar zijn met die studie!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:17:11 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61215516
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 07:41 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Een stok achter de deur voor mij is het feit dat ik het dure instellingscollegegeld mag dokken (ben dit jaar 30 geworden). Voor 2150,- per jaar wil je ook wel buffelen!
Verder kan ik door die rot harde cesuur zó een jaar vertraging oplopen als ik ook maar één vakje niet haal.
En ja, verder wil ik gewoon zo snel mogelijk een leuke juridische baan! Hoe langer ik studeer, hoe meer tijd ik nog zit te sappelen in banen die ik niet wil doen. En last but not least: zolang ik nog studeer én werk, is kinderen krijgen niet aan de orde. Mocht ik nog eens overvallen worden door broedsheid, dan kan ik maar beter klaar zijn met die studie!
Huh?

Ik betaal 1170 euro per jaar? Dat is deeltijd, maar we mogen naar eigen believen alle vakken volgen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61216595
quote:
Belangrijk is dat de gekozen vakken een internationaalrechtelijke of Europeesrechtelijke component hebben: Internationaal & Europees recht-studenten dienen minimaal 21 EC te kiezen uit buitenlandse vakken en/of Europeesrechtelijke vakken óf internationaalrechtelijke vakken. Er blijft volledige keuzevrijheid uit óf Europeesrechtelijke vakken óf internationaalrechtelijke vakken. Daarnaast ben je verplicht een van de volgende vakken te kiezen: Judicial Protection in the European Union of Public International Law advanced. Ook dien je een keuze te maken van twee uit drie van de vakken: Rechtsfilosofie in Europees perspectief, Rechtssociologie in Europees perspectief en Rechtsgeschiedenis in Europees perspectief. Maximaal 7 EC kun je besteden aan de overige mastervakken Nederlands recht.
Weet iemand of je ook meer dan 60 punten mag gaan halen dan? Want ik wil staatsrecht verdiept en strafrecht (beide 7 EC)
Het is pas volgend jaar aan de orde maar misschien wel handig om me er nu al een beetje in te gaan verdiepen..
Binnenkort anders maar eens een afspraak maken met de studieadviseur
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:06:13 #190
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_61216856
Bwoah balen dat ik eerst nog een jaar stage moet lopen om mijn huidige studie af te ronden, wil volgend jaar beginnen met rechten! Leiden, goede keus?
Primum non nocere
pi_61217777
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:06 schreef Florian_ het volgende:
Bwoah balen dat ik eerst nog een jaar stage moet lopen om mijn huidige studie af te ronden, wil volgend jaar beginnen met rechten! Leiden, goede keus?
Utrecht!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:09:10 #192
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_61218635
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:39 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Utrecht!
reden?
Primum non nocere
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:43:00 #193
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_61219935
quote:
Tilburg
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:17:28 #194
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61222549
quote:
Dit is natuurlijk dé studie. Och als ik toch eens jong was...
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:21:42 #195
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61224161
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 15:17 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk dé studie. Och als ik toch eens jong was...
Ik heb nu een studentstagiaire bij mij op de kamer zitten die deze bachelor ook volgt. Qua vakken verschilt het niet van wat de "gewone" bachelorstudenten krijgen begreep ik van haar, er zitten alleen een aantal extra's bij. Lijkt me best leuk, maar ik denk dat mijn eigen bachelor er niet veel voor onder heeft gedaan. Je kunt zelf ook kiezen voor extra vakken, vrijwillige stages, meedoen aan kantoor- en rechtbankbezoeken van de studievereniging etc..
Nulla verba sed acta
pi_61225026
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:09 schreef Florian_ het volgende:

[..]

reden?
Beste universiteit van Nederland (bleek laatst weer uit een onderzoek van de universiteit van Shanghai). En persoonlijk vind ik de stad veeel leuker. De studie is in het centrum, in mooie historische gebouwen, in een mooie en levendige stad.

Zelf kom ik uit de buurt van Leiden (Delft), en vind ik dat Leiden heel erg is toegespitst op het studenten(verenigings)leven. Verder is er bar weinig te beleven (de stad zelf is natuurlijk ook niet zo groot).
pi_61225460
Nijmegen is keer op keer nr 1 qua rechtenstudie
pi_61225718
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nijmegen is keer op keer nr 1 qua rechtenstudie
Volgens wie?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:34:30 #199
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_61225883
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 07:41 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik ben 32 en betaal gewoon 1650,- aan de UvT. Ik heb er verder geen verstand van maar kun je ook niet bij andere universiteiten colleges volgen of tentamens afleggen als je wil? Klinkt te gemakkelijk om waar te zijn ben ik bang...
quote:
Hoe langer je studeert, hoe meer kans je hebt een leuke jurist-in-spe en potentiële vader tegen het lijf te lopen moet je maar denken.

Maar dat gedoe met die banen is inderdaad wel klote trouwens. Ik heb nu eigenlijk de ideale part-time baan om nog flink te studeren (vooral qua werktijden, qua loon kan altijd beter ), maar het is en blijft niet mijn ding....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_61226003
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:17 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh?

Ik betaal 1170 euro per jaar? Dat is deeltijd, maar we mogen naar eigen believen alle vakken volgen.
>30 jaar betaal je instellingscollegegeld, daarvóór geldt het wettelijke collegegeld. De hoogte van het bedrag mag de uni zelf bepalen!
Sommige universiteiten kiezen ervoor om de tarieven voor iedere student, ongeacht de leeftijd, gelijk te houden.
Jij hebt dus mazzel, ik dikke pech!
Leiden is sowieso duur, toen ik 29 was betaalde ik al 1540,- voor deeltijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')