abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59872946
Afijn, was zaterdag naar de kroeg. Alles mooi en prachtig.
Heb die avond wat berichten verstuurd en af en toe eens naar de tijd gekeken. Op een gegeven moment haal ik m'n telefoon weer eens uit m'n broekzak en wat denk je? Hartstikke dood. Alleen de lampjes van de toetsen brandden nog en de backlight van m'n beeldscherm, maar that's it.
Maargoed, 'geen man overboord' dacht ik. Want ik heb toch nog garantie!
Dus ik ging gisteren vol met goede moed naar een Nokia Care Center in de buurt en heb 'em netjes ingeleverd. Kreeg ik vandaag een belletje, dat ze tot constatering zijn gekomen dat het vocht-schade is en dat het dus buiten de garantie valt!
Reparatie werd me verder ook afgeraden en ik kreeg tevens de keuze of ik de telefoon kwam ophalen en 30 euro onderzoekskosten wou gaan ophoesten of dat ik de telefoon daar liet liggen en geen extra kosten kreeg.
Het is dat ik geen klompen draag, want anders waren die dus hartstikke gebroken.
Ik kan me NIET voorstellen dat m'n telefoon nat is geworden en daardoor is kapot gegaan. Ik bedoel.. van die paar bierspetters die er op je broek vallen op zo'n avond, daar kan een telefoon wel tegen toch? Zeker een telefoon van die klasse.
Maargoed.. hun voet bij stuk, het ís vochtschade.

Dus deze jongen dacht het even hoger op te zoeken en ging even vrolijk een mailtje naar Nokia sturen via de website. Nou... vergeet 't maar want zo gauw je op 'verzenden' klikt, bestaat de pagina ineens niet.
Ik zeg.. ongezien de tyfus!

Deze jongen zal 'es ff langs gaan en die 30 euro gaan lappen. Vervolgens met een harde slingerworp dat apparaat over de balie heen tegen de muur aan smijten. DAN mogen ze 'em houden. Dat zou m'n 30 euro echt wel meer dan waard zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door highwoodman op 03-07-2008 19:51:56 ]
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:47:00 #2
202348 Susi
Temple of Love
pi_59872963
Orange is nog erger

Die hangen op als je belt dat je het abonnement op wil zeggen
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:47:11 #3
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_59872967
dat is kankerhard genaaid
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:47:42 #4
154052 RobertVH
I am your father
pi_59872972
PWND
pi_59873037
Mijn nokia is ook kapot nog niet eens 2 weken na aanschaf. En ik maar denken dat Nokia alleen degelijke telefoons maakt

Die fabrieksgarantie lijkt me ook erg slecht geregeld als ik dat zo op de site lees

[ Bericht 0% gewijzigd door ganzenherder op 03-07-2008 20:01:06 ]
Patat Friet
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:54:10 #6
3767 Herald
Come get some
pi_59873108
zeker te snel bij de urinoir weggelopen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:59:28 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59873220
Volgens mij vochtschade een redelijk standaard argument om onder een garantie of verzekeringsclaim uit te komen.

Misschien is het handig om ze aan te laten tonen waar die vochtschade precies zit.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59873307
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:59 schreef Hukkie het volgende:
Volgens mij vochtschade een redelijk standaard argument om onder een garantie of verzekeringsclaim uit te komen.

Misschien is het handig om ze aan te laten tonen waar die vochtschade precies zit.
maar hoe wil je dat controleren? die paar mensen die 30 euro willen betalen, stoppen ze wel een vervuilde sticker erin
pi_59873325
wel filmen he
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:07:43 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59873415
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:03 schreef LoggedIn het volgende:
maar hoe wil je dat controleren? die paar mensen die 30 euro willen betalen, stoppen ze wel een vervuilde sticker erin
Een vervuilde sticker
DeviantArt
pi_59873533
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Een vervuilde sticker
uitgewerkte vochtsticker
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:18:23 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59873665
Zitten er vochtstickers in mobiele telefoons dan? Of is dat een soort meetmethode?
Lijkt me trouwens dat vochtschade ook op andere manieren aangetoond moet worden om garantie te ontlopen. Zo'n vochtsticker is wel erg doorzichtig.

Maar aan de andere kant heb je denk ik wel gelijk. De meesten zeggen: 'OKE' en kopen een verse mobiel.
DeviantArt
pi_59873726
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:18 schreef Hukkie het volgende:
Zitten er vochtstickers in mobiele telefoons dan? Of is dat een soort meetmethode?
Lijkt me trouwens dat vochtschade ook op andere manieren aangetoond moet worden om garantie te ontlopen. Zo'n vochtsticker is wel erg doorzichtig.

Maar aan de andere kant heb je denk ik wel gelijk. De meesten zeggen: 'OKE' en kopen een verse mobiel.
er zit in elke mobiel een sticker die verkleurd als ie nat wordt. Die zit er juist om geen gezeik te krijgen met mensen die hem in de plee gooien, en dan proberen een nieuwe te krijgen onder garantie. Blijkbaar is het verder wel moeilijk om aan te tonen dat ie nat is geweest
pi_59873774
Goed, zie dus net dat de mensen bij dat care centre mij dus even gaan aanwijzen waar die vochtschade dan zit. Want voor die 30 euro mogen ze van mij wel ever verder kijken dan die sticker (mocht die dan verkleurd zijn)
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:24:33 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59873804
Ah oke, het is weer een educatieve dag vandaag.
DeviantArt
pi_59873815
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:25:02 #17
123170 alors
zlata1234
pi_59873818
Ik zou zeggen laat het ze maar bewijzen. En anders ga je dreigen met een ander onderzoeksbedrijf en consumentenbond/radar/kassa. Een telefoon moet daar gewoon tegen kunnen.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:27:25 #18
123170 alors
zlata1234
pi_59873874
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Tsja die verzekeringen, ik ken zat mensen die hun telefoon verzekerd hebben, maar ze hebben allemaal nog nooit een cent danwel een nieuwe telefoon gezien als er wat was. Daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het mij meer geldklopperij lijkt
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:28:47 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59873906
quote:
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren
Lol, en als je dan dus je telefoon verzekerd en er gebeurd iets waardoor je je telefoon wil verhalen op je verzekering, dan zeggen ze dat het vochtschade is. Ben je alsnog de lul.
DeviantArt
pi_59873944
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Lol, en als je dan dus je telefoon verzekerd en er gebeurd iets waardoor je je telefoon wil verhalen op je verzekering, dan zeggen ze dat het vochtschade is. Ben je alsnog de lul.
Misschien moet je niet alles geloven wat de mensen achter de balie zeggen..
pi_59873991
Precies.. verzekering voor je telefoon rammelt aan alle kanten. Daarom begin ik daar al nieteens aan. Mocht mijn telefoon door mijn eigen toedoen kapot gaan. Lees: Laten vallen, in het water laten sodemieteren of wat dan ook wat buiten de garantie valt, dan kan ik mij daarbij neerleggen. Mocht een ander schade toebrengen aan mijn telefoon, dan gaat dat gewoon via de WA verzekering van hem/haar.
Maar in dit geval kan ik mij er niet bij neerleggen, omdat ik vind dat ik geen schuld heb aan het defecte apparaat. Ik kan me gewoon NIET voorstellen dat ik vochtschade heb opgelopen door een paar 'eventuele' bierspatjes op m'n broek. Je krijgt volgens mij dan nog meer vocht in het systeem door erop te gaan zitten hijgen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:32:52 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59873992
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:30 schreef Edwinuss het volgende:
Misschien moet je niet alles geloven wat de mensen achter de balie zeggen..
quote:
Tsja die verzekeringen, ik ken zat mensen die hun telefoon verzekerd hebben, maar ze hebben allemaal nog nooit een cent danwel een nieuwe telefoon gezien als er wat was. Daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het mij meer geldklopperij lijkt
Er is dus in veel gevallen altijd wel een argument te bedenken om onder de verzekerings dekking uit te komen.
DeviantArt
pi_59875237
quote:
Voorzichtig zijn? Het is een gebruiksvoorwerp, geen troeteldier...
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:52:22 #24
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_59875820
Ik ben zo ook al 2x genaaid door nokia rekeningtje van 150 euro.

Twee maal een gebroken beeldscherm terwijl die gewoon in mijn jaszak zat.
pi_59877578
Niet zo janken, je hebt dat ding met je natte poten vast gepakt.. Vocht is vocht, eigen schuld..

Altijd die huilie's..
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59877692
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:25 schreef alors het volgende:
Ik zou zeggen laat het ze maar bewijzen. En anders ga je dreigen met een ander onderzoeksbedrijf en consumentenbond/radar/kassa. Een telefoon moet daar gewoon tegen kunnen.
Dom ben jij zeg

Een telefoon moet maar tegen bier kunnen, whaha...

Een plasma tv moet er tegen kunnen tegen een los geslage Wii controler..

Er zitten in een telefoon op verschillende plaatsten kleine plakkertjes die verkleuren als er vocht op is gekomen.. Check je accu maar eens, waarschijnlijk zit er daar ook eentje op.. Bij de meeste fones..

En denk jij dat ze er IETS om geven als je dreigt met kassa/radar.. Whaha.. Zelfde is als iemand je biertje omstoot en jij dreigt je moeder erbij te halen
Diepzinnige deepart.
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:23:30 #27
3767 Herald
Come get some
pi_59877932
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:27 schreef alors het volgende:
net als de vervangende toestellen. Als je de verzekering afsluit zeggen ze dat je een vergelijkbaar toestel als vervanging krijgt, maar als je dan daadwerkelijk je telefoon moet afgeven hebben ze nog alleen maar Nokia 3110's liggen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_59878007
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:23 schreef Herald het volgende:

[..]

net als de vervangende toestellen. Als je de verzekering afsluit zeggen ze dat je een vergelijkbaar toestel als vervanging krijgt, maar als je dan daadwerkelijk je telefoon moet afgeven hebben ze nog alleen maar Nokia 3110's liggen.
Ik weet niet in welke winkel jij komt, maar waar ik verzekert ben krijg ik gewoon een nieuwe tytn2 als die van mij in het water gevallen is...
Diepzinnige deepart.
pi_59878597
Het klopt dat toestellen vochtstickers hebben, deze veranderen van kleur bij het in cotact komen met vocht.

Echter! Ze zoeken ook het gedeelte op waar het vocht is gekomen en maken er een foto van. Dus ja, bewijs hebben ze.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59878639
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:51 schreef saban het volgende:
Het klopt dat toestellen vochtstickers hebben, deze veranderen van kleur bij het in cotact komen met vocht.

Echter! Ze zoeken ook het gedeelte op waar het vocht is gekomen en maken er een foto van. Dus ja, bewijs hebben ze.
De meeste repare centers doen dat inderdaad. Dynafix die ze bij T4T hebben doen dat ook..
Diepzinnige deepart.
pi_59878954
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:45 schreef highwoodman het volgende:
Ik bedoel.. van die paar bierspetters die er op je broek vallen op zo'n avond, daar kan een telefoon wel tegen toch? Zeker een telefoon van die klasse.
Het blijft electronica, de prijs heeft er niks mee te maken. Dat jij niet zuinig omgaat met je spullen is niet de schuld van Nokia. Overigens hoeft het niet van die avond komen, het vocht kan er eerder in zijn gekomen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:11:17 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59878967
Volgende keer dat je een telefoon koopt eerst iets over die vochtsticker heen plakken.
pi_59879001
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:11 schreef Nobu het volgende:
Volgende keer dat je een telefoon koopt eerst iets over die vochtsticker heen plakken.
Die zitten ook IN het toestel.. Dus dan maak je je toestel open.. Breek je de seal.. Weg garantie

En ze zien het ook aan de printplaat
Diepzinnige deepart.
pi_59879282
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:13 schreef deepart het volgende:

[..]

Die zitten ook IN het toestel.. Dus dan maak je je toestel open.. Breek je de seal.. Weg garantie

En ze zien het ook aan de printplaat
Toestellen zijn niet gesealed.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879349
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:28 schreef saban het volgende:

[..]

Toestellen zijn niet gesealed.
Dat zijn ze wel..
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:34:16 #36
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_59879372
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:27 schreef alors het volgende:

[..]

Heb de mijne ook verzekerd kost me 4 euro per maand ofzo Nouja hij was kapot. Binnen 4 uur na het telefoontje stond er een mannetje voor de deur die hem kwam ophalen. Voor tijdens de reparatietijd een leentoestel gekregen. En een week later had ik de mijne weer geheel werkend terug.

Klaar simpel
Lees gewoon je contract voor je tekent klaar
pi_59879383
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:33 schreef deepart het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel..
Oh, en ik maar denken dat ik bij een repair center werk :/
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879414
Stop jouw nieuwe GSM in een condoom en knoop die goed dicht, dan is hij zeker beschermd tegen vocht van buitenaf

Of koop dit:

quote:
Aquapac Mini cellphone (iPhone) Case
¤28,50
Bent u die fanatieke watersporter of buitensporter, en neemt u uw telefoon altijd overal mee naar toe? Dan zal uw telefoon het vast niet heel lang uithouden, tenzij deze 100% waterdicht is, is uw telefoon dat?

Heeft u ooit uw telefoon verloren omdat deze in het water viel of het niet meer deed alsgevolg van waterschade? Als dat niet zo is, bent u een gelukkig mens tot nu toe. Want onafhankelijk van met wie u in gesprek bent, 10 tot 25% van alle mobiele telefoontjes eindigen kapot als gevolg van waterschade. Tenzij u uw telefoon hier tegen beschermd met een 100% waterdichte Aquapac!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:38:38 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59879442
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:33 schreef deepart het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel..
Die vochtsticker zit bij mij gewoon onder de batterij hoor. Ik heb dat ding van mij trouwens al eens uit elkaar gehaald, en dat ding is ook niet gesealed.
pi_59879469
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:38 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die vochtsticker zit bij mij gewoon onder de batterij hoor.
Klopt, maar ook nog eens IN je toestel. Echter reageerde hij op mij, op het feit dat de toestellen niet gesealed zijn, dus dat je de toestel gewoon uit elkaar kan trekken.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879519
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:34 schreef saban het volgende:

[..]

Oh, en ik maar denken dat ik bij een repair center werk :/
Bij Dynafix? Wat een prutswerk leveren jullie af de laatste tijd.. Accu's testen, en dan de telefoon terug sturen zonder accu Enz enz..

Toestellen die opgestuurd worden naar jullie met dikke fouten, en dan alleen een software update, en dan in de winkel zetten we hem aan en valt hij binnen een minuut weer uit... En dat zon 2-3 keer per week.

Duurtesten noemen jullie dat

Gelukkig moeten jullie een repeat repair uit eigen zak betalen daar bij Dynafix
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:47:03 #42
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_59879553
D'r is zo vaak water/bier/cola over m'n telefoon gegaan, is 'n wonder dat ie 't nog doet, en dit was nog wel de goedkoopste die ze hadden.

M.
Hallon!
pi_59879567
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:47 schreef BlueMage het volgende:
D'r is zo vaak water/bier/cola over m'n telefoon gegaan, is 'n wonder dat ie 't nog doet, en dit was nog wel de goedkoopste die ze hadden.

M.
Nokia 1600?
Diepzinnige deepart.
pi_59879568
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:44 schreef deepart het volgende:

[..]

Bij Dynafix? Wat een prutswerk leveren jullie af de laatste tijd.. Accu's testen, en dan de telefoon terug sturen zonder accu Enz enz..

Toestellen die opgestuurd worden naar jullie met dikke fouten, en dan alleen een software update, en dan in de winkel zetten we hem aan en valt hij binnen een minuut weer uit... En dat zon 2-3 keer per week.

Duurtesten noemen jullie dat

Gelukkig moeten jullie een repeat repair uit eigen zak betalen daar bij Dynafix
Gelukkig werk ik bij de concurrent van Dynafix
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879589
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:48 schreef saban het volgende:

[..]

Gelukkig werk ik bij de concurrent van Dynafix
Beter toch... Om te horen dat je concurent prutswerk levert Welke BV?
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:50:30 #46
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_59879594
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:47 schreef deepart het volgende:

[..]

Nokia 1600?
Zou best kunnen ik wil met dat ding gewoon kunnen bellen, gebeld worden en heel sporadisch SMS'en en m'n telefoon gaat ook mee naar m'n werk enzo en daar lijdt ie ook dus ik ga geen superduur model kopen, volledig onbelangrijk voor mij.

M.
Hallon!
pi_59879615
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:49 schreef deepart het volgende:

[..]

Beter toch... Om te horen dat je concurent prutswerk levert Welke BV?
SV
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879639
"vochtschade" hèt excuus om iemand af te zetten . Niet accepteren en een aangetekende brief sturen dat je verwacht dat je telefoon bij normaal gebruik toch echt wel een trip in je broekzak in een bar zou moeten overleven. Anders is het geen degelijk product lijkt mij...
dag
pi_59879667
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:54 schreef petre86 het volgende:
"vochtschade" hèt excuus om iemand af te zetten . Niet accepteren en een aangetekende brief sturen dat je verwacht dat je telefoon bij normaal gebruik toch echt wel een trip in je broekzak in een bar zou moeten overleven. Anders is het geen degelijk product lijkt mij...
Weinig verstand van zaken.....
Diepzinnige deepart.
pi_59879781
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:56 schreef deepart het volgende:

[..]

Weinig verstand van zaken.....
Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..
dag
pi_59879805
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:04 schreef petre86 het volgende:

[..]

Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..
Hoe weet je dat? Hoe kom je aan je informatie?
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879946
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.

Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
dag
pi_59880015
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.

Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
Ja? En ik heb een jaar gewerkt bij een repair center (wat ben ik blij dat ik er weg ben).
Vochtschade = vochtschade, punt.

Electronica is daar grofweg gevoelig voor, of het nou bier is of een regendruppel, care.

Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880051
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:23 schreef saban het volgende:

[..]

Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?

pi_59880067
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880075
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:

[..]

Zo moet je niet gaan beginnen he
pi_59880077
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880089
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
pi_59880096
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

Zo moet je niet gaan beginnen he
Een van de standaard reactie's van een servicecenter, dus ben het al gewend
pi_59880116
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:28 schreef saban het volgende:
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie" ) daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
pi_59880135
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
pi_59880143
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie" ) daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
Dan moet je eens een ander repair center proberen, 3 weken is belachelijk lang.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880153
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef Juup© het volgende:
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
Reparatieservice heeft niks met Nokia te maken, bijna alle merken komen terecht bij dezelfde repair center.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880201
quote:

Een of ander klantenservice baantje is niet te vergelijken met werken bij een reparatiecentrum. Ik ben wel eens op werkbezoek geweest bij een reparatiecentrum en daar gaat het een stuk professioneler aan toe als je denkt.

'Daar zou het toestel tegen moeten kunnen'. Er zijn telefoons waarmee dat wel kan, maar dat zijn niet de kleine telefoons die de gemiddelde consument wil. Maar ieder bekend merk heeft wel een telefoons verkocht die spatwaterdicht was; alleen mensen kopen die telefoons niet.
pi_59880414
Ik moet wel toegeven dat de Nokia E65 die ik nu heb, het stevigste en degelijkste toestel is dat ik ooit gehad heb (ik heb het dan niet over de trage software, maar dat is nu eenmaal zo).
pi_59880624
quote:
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.

Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.

Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_59881501
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 03:08 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.

Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.

Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
Dan moet mijn TV ook tegen een glas water kunnen, wat nou oxydatie

/Toevoeging:
Toen ik nog werkte bij een repair center kreeg ik toestellen voor m'n neus met als 'comment' erbij: Hij is absoluut niet nat geweest. Je maakt 'm open, hij is TOTAAL geoxydeerd, OF hij is in de WC-pot gevallen of in de wasmachine geweest. Flikker op zeg
ne okuyon, bokmu var?
pi_59883127
quote:

Telefoon zaken sturen reparaties altijd naar een onafhankelijke reparateur. Die heeft er juist WEL baat bij dat het garantie is, want als ze het toestel dan repareren krijgen ze hun geld van het bedrijf wat de telefoons uitbrengt. (nokia, samsung, LG enz enz)

Valt het niet binnen de garantie, dan kiezen klanten er 9 van de 10 keer voor het toestel niet te laten maken, want dat kost behoorlijk wat geld. En dus krijgt de reparateur geen geld van bijde partijen..

Edit: welke winkels hebben nou geen reparateurs?

[ Bericht 8% gewijzigd door deepart op 04-07-2008 10:50:19 ]
Diepzinnige deepart.
pi_59883163
Mijn telefoon werd ook als vochtschade beschouwt, maar nooit contact gehad met water alleen 3 keer condens bij me ex omdat de telefoon warmer was dan de kamer ofzo. Ze woonde in een boerderij zonder verwarming op de slaapkamer.

Conclusie ze hebben gelijk de bitches, maar 3x condens vind ik wel erg snel voor vochtschade. Heb toen zelf het toestel maar gerepareerd en het toestel werkt nog steeds perfect die geoxedeerd is. Scherm viel regelmatig uit van een HTC P3300. Schermpje zelf vervangen voor een chinees ding van 25 euro inclusief verzendkosten
pi_59883168
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:29 schreef Juup© het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Diepzinnige deepart.
pi_59885387
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:27 schreef deepart het volgende:

[..]

Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Probleem hoeft niet in de board te zitten.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59885672
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:52 schreef saban het volgende:

[..]

Probleem hoeft niet in de board te zitten.
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit problemen meer meer gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 04-07-2008 12:24:46 ]
pi_59885821
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit geen problemen meer meer gehad.
Wat wij altijd deden contactjes met alcohol schoonmaken...
ne okuyon, bokmu var?
pi_59894811
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
pi_59895250
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
1mm vochtschade is direct afkeur, ongeacht waar de oxydatie zich bevindt.
Wat je wel kan doen is met alcohol de oxydatie weg vegen en brengen naar een ander repair center.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59895410
Prima dat het afkeur is, ik bedoel.. het zal allemaal wel zo zijn. Ben alleen nu teleurgesteld in de kwaliteit van de telefoon want hij is serieus nog nooit nat geweest, ik kijk wel uit. Dus dan moet het met condens zijn gebeurd of wat dan ook en is het er gewoon in geslopen.
Maar hij werd door hun dus Economically Beyond Repair verklaard ofzo (duur woord voor total-loss). Want ik zou een nieuw beeldscherm moeten en nieuwe printplaten en wat niet al. Maar als nu m'n beeld en alles het wel doet, alleen m'n toetsenbord niet, dan lijkt het me een kleine ingreep.. of bekijk ik het nu zo optimistisch?
Maar ik was inderdaad nu aanvankelijk van plan om de oxidatie weg te boenen en hem naar een ander repair centre te brengen. Totdat ik er dus achter kwam dat hij het nu puur beter deed dan vóórdat ik hem weg bracht.
pi_59897932
ik heb hier nog een 6310i die het al iets van 4 jaar doet ofzo...die wil maar niet dood
maar daar worden mensen meestal niet blij van bij wie de mobiel binnen een jaar stuk is
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_59901223
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:17 schreef highwoodman het volgende:
Prima dat het afkeur is, ik bedoel.. het zal allemaal wel zo zijn. Ben alleen nu teleurgesteld in de kwaliteit van de telefoon want hij is serieus nog nooit nat geweest, ik kijk wel uit. Dus dan moet het met condens zijn gebeurd of wat dan ook en is het er gewoon in geslopen.
Maar hij werd door hun dus Economically Beyond Repair verklaard ofzo (duur woord voor total-loss). Want ik zou een nieuw beeldscherm moeten en nieuwe printplaten en wat niet al. Maar als nu m'n beeld en alles het wel doet, alleen m'n toetsenbord niet, dan lijkt het me een kleine ingreep.. of bekijk ik het nu zo optimistisch?
Maar ik was inderdaad nu aanvankelijk van plan om de oxidatie weg te boenen en hem naar een ander repair centre te brengen. Totdat ik er dus achter kwam dat hij het nu puur beter deed dan vóórdat ik hem weg bracht.
Het heet doorgaans Beyond Economical Repair.. BER

Volgens mij heb je gewoon niet opgelet. Als ik een glas in me handen heb in de club is dat glas 9 vd 10 keer nat. Nat vocht/condensatie komt er niet zomaar in.
Diepzinnige deepart.
pi_59908849
Oké, BER dus.
Afijn, dan nog.. als je een spatje bier op je broek krijgt, dan moet die telefoon dat toch wel aankunnen? Anders zou uitgaan een dure hobby worden. En zoals jij al zei, dat vocht komt er niet zomaar in.
Al zou m'n telefoon in een glas bier gevallen zijn (bij wijze van spreke) dan weet ik teminste nog waar 't van komt.
pi_59911275
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:55 schreef highwoodman het volgende:
Oké, BER dus.
Afijn, dan nog.. als je een spatje bier op je broek krijgt, dan moet die telefoon dat toch wel aankunnen? Anders zou uitgaan een dure hobby worden. En zoals jij al zei, dat vocht komt er niet zomaar in.
Al zou m'n telefoon in een glas bier gevallen zijn (bij wijze van spreke) dan weet ik teminste nog waar 't van komt.
Maar gedurende de avond haal je je fone toch weleens uit je broek?
Diepzinnige deepart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')