abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59879805
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:04 schreef petre86 het volgende:

[..]

Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..
Hoe weet je dat? Hoe kom je aan je informatie?
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879946
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.

Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
dag
pi_59880015
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.

Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
Ja? En ik heb een jaar gewerkt bij een repair center (wat ben ik blij dat ik er weg ben).
Vochtschade = vochtschade, punt.

Electronica is daar grofweg gevoelig voor, of het nou bier is of een regendruppel, care.

Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880051
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:23 schreef saban het volgende:

[..]


Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?

pi_59880067
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880075
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:

[..]

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Zo moet je niet gaan beginnen he
pi_59880077
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880089
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:

[..]

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
pi_59880096
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

Zo moet je niet gaan beginnen he
Een van de standaard reactie's van een servicecenter, dus ben het al gewend
pi_59880116
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:28 schreef saban het volgende:
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie" ) daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
pi_59880135
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
pi_59880143
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie" ) daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
Dan moet je eens een ander repair center proberen, 3 weken is belachelijk lang.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880153
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef Juup© het volgende:
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
Reparatieservice heeft niks met Nokia te maken, bijna alle merken komen terecht bij dezelfde repair center.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880201
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Een of ander klantenservice baantje is niet te vergelijken met werken bij een reparatiecentrum. Ik ben wel eens op werkbezoek geweest bij een reparatiecentrum en daar gaat het een stuk professioneler aan toe als je denkt.

'Daar zou het toestel tegen moeten kunnen'. Er zijn telefoons waarmee dat wel kan, maar dat zijn niet de kleine telefoons die de gemiddelde consument wil. Maar ieder bekend merk heeft wel een telefoons verkocht die spatwaterdicht was; alleen mensen kopen die telefoons niet.
pi_59880414
Ik moet wel toegeven dat de Nokia E65 die ik nu heb, het stevigste en degelijkste toestel is dat ik ooit gehad heb (ik heb het dan niet over de trage software, maar dat is nu eenmaal zo).
pi_59880624
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.

Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.

Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_59881501
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 03:08 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.

Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.

Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
Dan moet mijn TV ook tegen een glas water kunnen, wat nou oxydatie

/Toevoeging:
Toen ik nog werkte bij een repair center kreeg ik toestellen voor m'n neus met als 'comment' erbij: Hij is absoluut niet nat geweest. Je maakt 'm open, hij is TOTAAL geoxydeerd, OF hij is in de WC-pot gevallen of in de wasmachine geweest. Flikker op zeg
ne okuyon, bokmu var?
pi_59883127
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.


Telefoon zaken sturen reparaties altijd naar een onafhankelijke reparateur. Die heeft er juist WEL baat bij dat het garantie is, want als ze het toestel dan repareren krijgen ze hun geld van het bedrijf wat de telefoons uitbrengt. (nokia, samsung, LG enz enz)

Valt het niet binnen de garantie, dan kiezen klanten er 9 van de 10 keer voor het toestel niet te laten maken, want dat kost behoorlijk wat geld. En dus krijgt de reparateur geen geld van bijde partijen..


Edit: welke winkels hebben nou geen reparateurs?

[ Bericht 8% gewijzigd door deepart op 04-07-2008 10:50:19 ]
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59883163
Mijn telefoon werd ook als vochtschade beschouwt, maar nooit contact gehad met water alleen 3 keer condens bij me ex omdat de telefoon warmer was dan de kamer ofzo. Ze woonde in een boerderij zonder verwarming op de slaapkamer.

Conclusie ze hebben gelijk de bitches, maar 3x condens vind ik wel erg snel voor vochtschade. Heb toen zelf het toestel maar gerepareerd en het toestel werkt nog steeds perfect die geoxedeerd is. Scherm viel regelmatig uit van een HTC P3300. Schermpje zelf vervangen voor een chinees ding van 25 euro inclusief verzendkosten
pi_59883168
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:29 schreef Juup© het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59885387
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:27 schreef deepart het volgende:

[..]

Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Probleem hoeft niet in de board te zitten.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59885672
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:52 schreef saban het volgende:

[..]

Probleem hoeft niet in de board te zitten.
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit problemen meer meer gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 04-07-2008 12:24:46 ]
pi_59885821
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit geen problemen meer meer gehad.
Wat wij altijd deden contactjes met alcohol schoonmaken...
ne okuyon, bokmu var?
pi_59894811
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_59895250
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
1mm vochtschade is direct afkeur, ongeacht waar de oxydatie zich bevindt.
Wat je wel kan doen is met alcohol de oxydatie weg vegen en brengen naar een ander repair center.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59895410
Prima dat het afkeur is, ik bedoel.. het zal allemaal wel zo zijn. Ben alleen nu teleurgesteld in de kwaliteit van de telefoon want hij is serieus nog nooit nat geweest, ik kijk wel uit. Dus dan moet het met condens zijn gebeurd of wat dan ook en is het er gewoon in geslopen.
Maar hij werd door hun dus Economically Beyond Repair verklaard ofzo (duur woord voor total-loss). Want ik zou een nieuw beeldscherm moeten en nieuwe printplaten en wat niet al. Maar als nu m'n beeld en alles het wel doet, alleen m'n toetsenbord niet, dan lijkt het me een kleine ingreep.. of bekijk ik het nu zo optimistisch?
Maar ik was inderdaad nu aanvankelijk van plan om de oxidatie weg te boenen en hem naar een ander repair centre te brengen. Totdat ik er dus achter kwam dat hij het nu puur beter deed dan vóórdat ik hem weg bracht.
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_59897932
ik heb hier nog een 6310i die het al iets van 4 jaar doet ofzo...die wil maar niet dood
maar daar worden mensen meestal niet blij van bij wie de mobiel binnen een jaar stuk is
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_59901223
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:17 schreef highwoodman het volgende:
Prima dat het afkeur is, ik bedoel.. het zal allemaal wel zo zijn. Ben alleen nu teleurgesteld in de kwaliteit van de telefoon want hij is serieus nog nooit nat geweest, ik kijk wel uit. Dus dan moet het met condens zijn gebeurd of wat dan ook en is het er gewoon in geslopen.
Maar hij werd door hun dus Economically Beyond Repair verklaard ofzo (duur woord voor total-loss). Want ik zou een nieuw beeldscherm moeten en nieuwe printplaten en wat niet al. Maar als nu m'n beeld en alles het wel doet, alleen m'n toetsenbord niet, dan lijkt het me een kleine ingreep.. of bekijk ik het nu zo optimistisch?
Maar ik was inderdaad nu aanvankelijk van plan om de oxidatie weg te boenen en hem naar een ander repair centre te brengen. Totdat ik er dus achter kwam dat hij het nu puur beter deed dan vóórdat ik hem weg bracht.
Het heet doorgaans Beyond Economical Repair.. BER

Volgens mij heb je gewoon niet opgelet. Als ik een glas in me handen heb in de club is dat glas 9 vd 10 keer nat. Nat vocht/condensatie komt er niet zomaar in.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59908849
Oké, BER dus.
Afijn, dan nog.. als je een spatje bier op je broek krijgt, dan moet die telefoon dat toch wel aankunnen? Anders zou uitgaan een dure hobby worden. En zoals jij al zei, dat vocht komt er niet zomaar in.
Al zou m'n telefoon in een glas bier gevallen zijn (bij wijze van spreke) dan weet ik teminste nog waar 't van komt.
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_59911275
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:55 schreef highwoodman het volgende:
Oké, BER dus.
Afijn, dan nog.. als je een spatje bier op je broek krijgt, dan moet die telefoon dat toch wel aankunnen? Anders zou uitgaan een dure hobby worden. En zoals jij al zei, dat vocht komt er niet zomaar in.
Al zou m'n telefoon in een glas bier gevallen zijn (bij wijze van spreke) dan weet ik teminste nog waar 't van komt.
Maar gedurende de avond haal je je fone toch weleens uit je broek?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59921156
Ja? Dan moet ik toch wel merken of hij nat is of niet?
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_59921324
quote:
Op zondag 6 juli 2008 09:32 schreef highwoodman het volgende:
Ja? Dan moet ik toch wel merken of hij nat is of niet?
Pilske in je hand... pakt fone... wel met natte handen door dat pilske
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59929715
Ja, nog ff.. als een telefoon daar al niet tegen kan?

Maargoed, deze jongen is vandaag even naar de zwarte markt in Beverwijk gegaan en heb m'n telefoon bij Hassan gedropt. 35 euro later werkte m'n telefoon weer.
Kortom, stelletje moei-makers bij zo'n nokia care centre. Wat Hassan kan, hadden zij ook gekund.
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_59936163
quote:
Op zondag 6 juli 2008 17:51 schreef highwoodman het volgende:
Ja, nog ff.. als een telefoon daar al niet tegen kan?

Maargoed, deze jongen is vandaag even naar de zwarte markt in Beverwijk gegaan en heb m'n telefoon bij Hassan gedropt. 35 euro later werkte m'n telefoon weer.
Kortom, stelletje moei-makers bij zo'n nokia care centre. Wat Hassan kan, hadden zij ook gekund.
Goedkope oplossing.... Maar waterschade maken ze nooit omdat het na de reparatie weer verder/op andere plaatsen kan gaan oxideren...

Toch netjes nu voor 35 euro weer een goeie fone
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59936757
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:47 schreef Susi het volgende:
Orange is nog erger

Die hangen op als je belt dat je het abonnement op wil zeggen
Ja, of ze hangen op als ze je weer eens storen met een waardeloze aanbieding en je geen intresse hebt, geen goeiemiddag zeggen ofzo nee gewoon ophangen en die flikkers bellen nog geheim ook.
pi_59979813
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:12 schreef deepart het volgende:

[..]

Goedkope oplossing.... Maar waterschade maken ze nooit omdat het na de reparatie weer verder/op andere plaatsen kan gaan oxideren...

Toch netjes nu voor 35 euro weer een goeie fone
Nouja, voor die mogelijkheid durf ik wel een gokje te wagen. Serieus.. als ik bij zo'n care-centre zou werken dan zou ik in dit geval ook gewoon de telefoon schoon maken om te zien of ik hem weer aan de praat krijg. Desnoods in overleg met de klant en erbij vertellen dat dit geen gegarandeerde blijvende oplossing is.
Liever nog de kans dat hij het nog even doet, dan gelijk aan een nieuwe telefoon moeten.
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:43:29 #87
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_59987113
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:54 schreef Herald het volgende:
zeker te snel bij de urinoir weggelopen
!
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:44:35 #88
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_59987137
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:21 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

er zit in elke mobiel een sticker die verkleurd als ie nat wordt. Die zit er juist om geen gezeik te krijgen met mensen die hem in de plee gooien, en dan proberen een nieuwe te krijgen onder garantie. Blijkbaar is het verder wel moeilijk om aan te tonen dat ie nat is geweest
dat hij nat is geworden wil nog niet zeggen dat het defect daaraan te wijten is, noch dat dat is gebeurd sinds dat de koper het toestel in bezit heeft.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:47:51 #89
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_59987198
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:56 schreef deepart het volgende:

[..]

Weinig verstand van zaken.....
bullcrap, net als dat niet-waterbestendige horloges van een paar honderd euro een regenbuitje niet zouden hoeven te overleven.

laten we vooral niet vergeten, dat het eerste half jaar geldt, dat de verkoper redelijkerwijs moet aantonen dat het defect niet af levering al aanwezig was (of althans voorbode daarvan), het produceren van een verlopen stickertje voldoet niet aan deze aantoningsplicht.

en verder mag een dergelijk product geacht worden een stortbui te overleven, zeker als het in in een land als Nederland wordt verkocht; ik zou het er iig niet bij laten zitten als ik TS was.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:53:22 #90
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_59987274
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
los van de discussie of oxidatie ook niet onder andere omstandigheden (bijvoorbeeld door een fabricagefout door te hoge temperaturen) kon zijn ontstaan, is het aan hen om aan te tonen dat het vocht er niet al af fabriek dan wel vóór daadwerkelijke feitelijke overgave aan jou in het toestel zat; laat je niet inpakken door mooie praatjes.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_59993298
Ok, het is jouw telefoon toch? Wat zou er gebeuren als je vraagt of je hem nog even mag zien (voordat je die 30 euro betaald) hem dan kapotgooit of whatever en dan zegt "Nee, hoef hem toch niet

Want ik begreep je dat je eerst 30 piek ging betalen en hem dan pas kapot ging gooien, kan je beter andersom doen dan toch?
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:13:39 #92
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60017646
als je niet van tevoren kenbaar is gemaakt dat je onderzoekskosten zou moeten betalen, hoef je die dus ook niet te betalen; in dat geval mag ook geen retentierecht op die basis op het apparaat worden uitgeoefend.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60030646
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 00:47 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

bullcrap, net als dat niet-waterbestendige horloges van een paar honderd euro een regenbuitje niet zouden hoeven te overleven.

laten we vooral niet vergeten, dat het eerste half jaar geldt, dat de verkoper redelijkerwijs moet aantonen dat het defect niet af levering al aanwezig was (of althans voorbode daarvan), het produceren van een verlopen stickertje voldoet niet aan deze aantoningsplicht.

en verder mag een dergelijk product geacht worden een stortbui te overleven, zeker als het in in een land als Nederland wordt verkocht; ik zou het er iig niet bij laten zitten als ik TS was.
Repair centers maken altijd foto's van de geoxideerde delen in de telefoon.

En dat laatste deel van je post slaat natuurlijk nergens op. Omdat een product in Nederland verkocht word moet er maar gezorgt worden dat het waterdicht is. Een telefoon die bom vol zit met electronica kan gewoon NIET tegen water.. Je gaat toch ook niet met je digitale camera in de regen foto's maken. Of met je Ipod in de volle regen een filmpje kijken..
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_60030681
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:13 schreef dr.dunno het volgende:
als je niet van tevoren kenbaar is gemaakt dat je onderzoekskosten zou moeten betalen, hoef je die dus ook niet te betalen; in dat geval mag ook geen retentierecht op die basis op het apparaat worden uitgeoefend.
Je tekent ervoor, voor het toestel word opgestuurd.


Edit: Die ava trouwens hahaha!
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_60032191
Wat loopt iedereen toch moeilijk te doen met telefoonverzekeringen. Geldklopperij. Declareer het gewoon bij je reis -of buiten de deur verzekering. Is geen maatschappij die moeilijk doet over zo'n bedrag hoor. Die worden pas allert bij 1000,- en meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')