Hoe weet je dat? Hoe kom je aan je informatie?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:04 schreef petre86 het volgende:
[..]
Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..
Ja? En ik heb een jaar gewerkt bij een repair center (wat ben ik blij dat ik er weg ben).quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.
Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:23 schreef saban het volgende:
[..]
Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:25 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?
Zo moet je niet gaan beginnen hequote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:
[..]
Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:
[..]
Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie"quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:28 schreef saban het volgende:
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
Dan moet je eens een ander repair center proberen, 3 weken is belachelijk lang.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie") daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
Reparatieservice heeft niks met Nokia te maken, bijna alle merken komen terecht bij dezelfde repair center.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef Juup© het volgende:
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
Een of ander klantenservice baantje is niet te vergelijken met werken bij een reparatiecentrum. Ik ben wel eens op werkbezoek geweest bij een reparatiecentrum en daar gaat het een stuk professioneler aan toe als je denkt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.
Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 03:08 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.
Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.
Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.
Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
Probleem hoeft niet in de board te zitten.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:27 schreef deepart het volgende:
[..]
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit problemen meer meer gehad.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:52 schreef saban het volgende:
[..]
Probleem hoeft niet in de board te zitten.
Wat wij altijd deden contactjes met alcohol schoonmaken...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:00 schreef Juup© het volgende:
[..]
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit geen problemen meer meer gehad.
1mm vochtschade is direct afkeur, ongeacht waar de oxydatie zich bevindt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
Het heet doorgaans Beyond Economical Repair.. BERquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:17 schreef highwoodman het volgende:
Prima dat het afkeur is, ik bedoel.. het zal allemaal wel zo zijn. Ben alleen nu teleurgesteld in de kwaliteit van de telefoon want hij is serieus nog nooit nat geweest, ik kijk wel uit. Dus dan moet het met condens zijn gebeurd of wat dan ook en is het er gewoon in geslopen.
Maar hij werd door hun dus Economically Beyond Repair verklaard ofzo (duur woord voor total-loss). Want ik zou een nieuw beeldscherm moeten en nieuwe printplaten en wat niet al. Maar als nu m'n beeld en alles het wel doet, alleen m'n toetsenbord niet, dan lijkt het me een kleine ingreep.. of bekijk ik het nu zo optimistisch?
Maar ik was inderdaad nu aanvankelijk van plan om de oxidatie weg te boenen en hem naar een ander repair centre te brengen. Totdat ik er dus achter kwam dat hij het nu puur beter deed dan vóórdat ik hem weg bracht.
Maar gedurende de avond haal je je fone toch weleens uit je broek?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:55 schreef highwoodman het volgende:
Oké, BER dus.
Afijn, dan nog.. als je een spatje bier op je broek krijgt, dan moet die telefoon dat toch wel aankunnen? Anders zou uitgaan een dure hobby worden. En zoals jij al zei, dat vocht komt er niet zomaar in.
Al zou m'n telefoon in een glas bier gevallen zijn (bij wijze van spreke) dan weet ik teminste nog waar 't van komt.
Pilske in je hand... pakt fone... wel met natte handen door dat pilskequote:Op zondag 6 juli 2008 09:32 schreef highwoodman het volgende:
Ja? Dan moet ik toch wel merken of hij nat is of niet?
Goedkope oplossing.... Maar waterschade maken ze nooit omdat het na de reparatie weer verder/op andere plaatsen kan gaan oxideren...quote:Op zondag 6 juli 2008 17:51 schreef highwoodman het volgende:
Ja, nog ff.. als een telefoon daar al niet tegen kan?
Maargoed, deze jongen is vandaag even naar de zwarte markt in Beverwijk gegaan en heb m'n telefoon bij Hassan gedropt. 35 euro later werkte m'n telefoon weer.
Kortom, stelletje moei-makers bij zo'n nokia care centre. Wat Hassan kan, hadden zij ook gekund.
Ja, of ze hangen op als ze je weer eens storen met een waardeloze aanbieding en je geen intresse hebt, geen goeiemiddag zeggen ofzo nee gewoon ophangen en die flikkers bellen nog geheim ook.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:47 schreef Susi het volgende:
Orange is nog erger
Die hangen op als je belt dat je het abonnement op wil zeggen
Nouja, voor die mogelijkheid durf ik wel een gokje te wagen. Serieus.. als ik bij zo'n care-centre zou werken dan zou ik in dit geval ook gewoon de telefoon schoon maken om te zien of ik hem weer aan de praat krijg. Desnoods in overleg met de klant en erbij vertellen dat dit geen gegarandeerde blijvende oplossing is.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:12 schreef deepart het volgende:
[..]
Goedkope oplossing.... Maar waterschade maken ze nooit omdat het na de reparatie weer verder/op andere plaatsen kan gaan oxideren...
Toch netjes nu voor 35 euro weer een goeie fone
quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:54 schreef Herald het volgende:
zeker te snel bij de urinoir weggelopen
dat hij nat is geworden wil nog niet zeggen dat het defect daaraan te wijten is, noch dat dat is gebeurd sinds dat de koper het toestel in bezit heeft.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:21 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
er zit in elke mobiel een sticker die verkleurd als ie nat wordt. Die zit er juist om geen gezeik te krijgen met mensen die hem in de plee gooien, en dan proberen een nieuwe te krijgen onder garantie. Blijkbaar is het verder wel moeilijk om aan te tonen dat ie nat is geweest
bullcrap, net als dat niet-waterbestendige horloges van een paar honderd euro een regenbuitje niet zouden hoeven te overleven.quote:
los van de discussie of oxidatie ook niet onder andere omstandigheden (bijvoorbeeld door een fabricagefout door te hoge temperaturen) kon zijn ontstaan, is het aan hen om aan te tonen dat het vocht er niet al af fabriek dan wel vóór daadwerkelijke feitelijke overgave aan jou in het toestel zat; laat je niet inpakken door mooie praatjes.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
Repair centers maken altijd foto's van de geoxideerde delen in de telefoon.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
bullcrap, net als dat niet-waterbestendige horloges van een paar honderd euro een regenbuitje niet zouden hoeven te overleven.
laten we vooral niet vergeten, dat het eerste half jaar geldt, dat de verkoper redelijkerwijs moet aantonen dat het defect niet af levering al aanwezig was (of althans voorbode daarvan), het produceren van een verlopen stickertje voldoet niet aan deze aantoningsplicht.
en verder mag een dergelijk product geacht worden een stortbui te overleven, zeker als het in in een land als Nederland wordt verkocht; ik zou het er iig niet bij laten zitten als ik TS was.
Je tekent ervoor, voor het toestel word opgestuurd.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:13 schreef dr.dunno het volgende:
als je niet van tevoren kenbaar is gemaakt dat je onderzoekskosten zou moeten betalen, hoef je die dus ook niet te betalen; in dat geval mag ook geen retentierecht op die basis op het apparaat worden uitgeoefend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |