Hoe weet je dat? Hoe kom je aan je informatie?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:04 schreef petre86 het volgende:
[..]
Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..
Ja? En ik heb een jaar gewerkt bij een repair center (wat ben ik blij dat ik er weg ben).quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.
Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:23 schreef saban het volgende:
[..]
Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:25 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?
Zo moet je niet gaan beginnen hequote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:
[..]
Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:
[..]
Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie"quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:28 schreef saban het volgende:
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
Dan moet je eens een ander repair center proberen, 3 weken is belachelijk lang.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie") daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
Reparatieservice heeft niks met Nokia te maken, bijna alle merken komen terecht bij dezelfde repair center.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef Juup© het volgende:
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
Een of ander klantenservice baantje is niet te vergelijken met werken bij een reparatiecentrum. Ik ben wel eens op werkbezoek geweest bij een reparatiecentrum en daar gaat het een stuk professioneler aan toe als je denkt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.
Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 03:08 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.
Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.
Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.
Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
Probleem hoeft niet in de board te zitten.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:27 schreef deepart het volgende:
[..]
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit problemen meer meer gehad.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:52 schreef saban het volgende:
[..]
Probleem hoeft niet in de board te zitten.
Wat wij altijd deden contactjes met alcohol schoonmaken...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:00 schreef Juup© het volgende:
[..]
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit geen problemen meer meer gehad.
1mm vochtschade is direct afkeur, ongeacht waar de oxydatie zich bevindt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |