abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59879805
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:04 schreef petre86 het volgende:

[..]

Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..
Hoe weet je dat? Hoe kom je aan je informatie?
ne okuyon, bokmu var?
pi_59879946
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.

Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
dag
pi_59880015
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.

Consumentenbond heeft er ook wel eens wat onderzoek naar gedaan als ik het me goed herinner. Onafhankelijke experts komen veel minder vaak op vochtschade uit, en dan is het al erg lastig aan te tonen.
(Binnen een half jaar na aankoop moet de leverancier met bewijs aantonen dat het jouw fout is, anders heb je automatisch recht op gratis reparatie of vervanging. Leve de Europese consumentenbescherming..)
En 30 euro voor onderzoek vragen.. is TS daar bij inlevering mee akkoord gegaan?
Ja? En ik heb een jaar gewerkt bij een repair center (wat ben ik blij dat ik er weg ben).
Vochtschade = vochtschade, punt.

Electronica is daar grofweg gevoelig voor, of het nou bier is of een regendruppel, care.

Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880051
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:23 schreef saban het volgende:

[..]


Aantonen? Easy, wij maakten ALTIJD foto's van de vochtschade.
En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?

pi_59880067
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

En dat was NADAT jullie het toestel ondergedompeld hadden in een bak water neem ik aan?

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880075
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:

[..]

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Zo moet je niet gaan beginnen he
pi_59880077
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880089
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef saban het volgende:

[..]

Dan stuur je 'm toch niet op? Als je er geen vertrouwen in hebt.
Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
pi_59880096
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:27 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

Zo moet je niet gaan beginnen he
Een van de standaard reactie's van een servicecenter, dus ben het al gewend
pi_59880116
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:28 schreef saban het volgende:
Trouwens wij maakten foto's van de oxydatie, niet van de stikkers. Oxydatie krijg je er niet binnen 5 minuten op
Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie" ) daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
pi_59880135
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
pi_59880143
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar een telefoon drie weken laten liggen in een vochtige omgeving (want zolang duurt het vaak zo'n "reparatie" ) daar krijg je heus wel oxidatiesporen van.
Dan moet je eens een ander repair center proberen, 3 weken is belachelijk lang.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880153
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:33 schreef Juup© het volgende:
Nokia op zich vind ik een goed merk, maar owee als je gebruik moet maken van de reparatieservice.
Alleen SE is nog erger vind ik.
Reparatieservice heeft niks met Nokia te maken, bijna alle merken komen terecht bij dezelfde repair center.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59880201
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.
Een of ander klantenservice baantje is niet te vergelijken met werken bij een reparatiecentrum. Ik ben wel eens op werkbezoek geweest bij een reparatiecentrum en daar gaat het een stuk professioneler aan toe als je denkt.

'Daar zou het toestel tegen moeten kunnen'. Er zijn telefoons waarmee dat wel kan, maar dat zijn niet de kleine telefoons die de gemiddelde consument wil. Maar ieder bekend merk heeft wel een telefoons verkocht die spatwaterdicht was; alleen mensen kopen die telefoons niet.
pi_59880414
Ik moet wel toegeven dat de Nokia E65 die ik nu heb, het stevigste en degelijkste toestel is dat ik ooit gehad heb (ik heb het dan niet over de trage software, maar dat is nu eenmaal zo).
pi_59880624
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren
Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.

Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.

Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_59881501
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 03:08 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er niet voor niets gevraagd of je een verzekering wilt voor je toestel. Daarmee halej ze immers provisie binnen.

Wat ik zou doen, is naar de rechter stappen. Een toestel van 700 euro mag niet zomaar na een jaar kapot gaan vanwege 'vochtschade'. Vochtschade is de manier om garantie af te wimpelen, google er maar eens op.

Als er al vochtschade is, dan is het een ontwerpfout. Daar moet rekeningn mee gehouden worden in het ontwerp vind ik. Desnoods coaten ze de printplaatjes iets.
Dan moet mijn TV ook tegen een glas water kunnen, wat nou oxydatie

/Toevoeging:
Toen ik nog werkte bij een repair center kreeg ik toestellen voor m'n neus met als 'comment' erbij: Hij is absoluut niet nat geweest. Je maakt 'm open, hij is TOTAAL geoxydeerd, OF hij is in de WC-pot gevallen of in de wasmachine geweest. Flikker op zeg
ne okuyon, bokmu var?
pi_59883127
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:16 schreef petre86 het volgende:
ik heb gewerkt @ kpn en heb klasgenoten die @t-mobile werken.

Je mag van een product verwachten dat het blijft functioneren bij dagelijks gebruik. met zweet aan je handen een mobiel vasthouden, een druppel vocht op het scherm.. Zou het toestel tegen moeten kunnen. en de 'experts' van de fabrikant/handelaar hebben er voordeel bij om jou geen garantie toe te kennen.


Telefoon zaken sturen reparaties altijd naar een onafhankelijke reparateur. Die heeft er juist WEL baat bij dat het garantie is, want als ze het toestel dan repareren krijgen ze hun geld van het bedrijf wat de telefoons uitbrengt. (nokia, samsung, LG enz enz)

Valt het niet binnen de garantie, dan kiezen klanten er 9 van de 10 keer voor het toestel niet te laten maken, want dat kost behoorlijk wat geld. En dus krijgt de reparateur geen geld van bijde partijen..


Edit: welke winkels hebben nou geen reparateurs?

[ Bericht 8% gewijzigd door deepart op 04-07-2008 10:50:19 ]
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59883163
Mijn telefoon werd ook als vochtschade beschouwt, maar nooit contact gehad met water alleen 3 keer condens bij me ex omdat de telefoon warmer was dan de kamer ofzo. Ze woonde in een boerderij zonder verwarming op de slaapkamer.

Conclusie ze hebben gelijk de bitches, maar 3x condens vind ik wel erg snel voor vochtschade. Heb toen zelf het toestel maar gerepareerd en het toestel werkt nog steeds perfect die geoxedeerd is. Scherm viel regelmatig uit van een HTC P3300. Schermpje zelf vervangen voor een chinees ding van 25 euro inclusief verzendkosten
pi_59883168
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:29 schreef Juup© het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik na 3 reparaties (lees geen reparaties) ook maar niet meer gedaan. Lijkt Acer wel, ook zo'n belachelijke service. P.S. Ik heb het over Nokia.
Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_59885387
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:27 schreef deepart het volgende:

[..]

Vraag gewoon een boardswap aan.. 4 keer opsturen met dezelfde klacht is automatisch swap (bij de meeste zaken)
Probleem hoeft niet in de board te zitten.
ne okuyon, bokmu var?
pi_59885672
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:52 schreef saban het volgende:

[..]

Probleem hoeft niet in de board te zitten.
Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit problemen meer meer gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 04-07-2008 12:24:46 ]
pi_59885821
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Probleem zat in de verbinding tussen de display en de print. Zelf opgelost door contacten te reinigen en de display beter vast te klemmen. Nooit geen problemen meer meer gehad.
Wat wij altijd deden contactjes met alcohol schoonmaken...
ne okuyon, bokmu var?
pi_59894811
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_59895250
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef highwoodman het volgende:
Nouja, goed.. ik heb vandaag de telefoon opgehaald. Ze hebben me laten zien dat de puntjes op de printplaat geoxideerd waren. Maar ze hebben géén water aangetroffen in m'n telefoon. De stickers zijn ook niet verkleurd of wat dan ook. Dus ik vind het nog steeds raar. Ik kan me ook niet herinneren dat m'n broek nat is geweest die bewuste avond.
Maargoed, de contactpuntjes zijn geoxideerd.. dús het is waterschade. Geen poot om op te staan en klaar is kees.
Afijn, nu thuis zet ik 'em voor de gein weer eens aan en hij start weer vrolijk op. Alleen m'n toetsen doen het niet. Heb nu via de data-kabel een back-up gemaakt van m'n telefoon.
Nu is dus mijn intressante vraag of reparatie nu wél leuk wordt. Want volgens mij moet 't nu slechts het printplaatje van 't toetsenbord zijn wat defect is.
1mm vochtschade is direct afkeur, ongeacht waar de oxydatie zich bevindt.
Wat je wel kan doen is met alcohol de oxydatie weg vegen en brengen naar een ander repair center.
ne okuyon, bokmu var?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')