maar hoe wil je dat controleren? die paar mensen die 30 euro willen betalen, stoppen ze wel een vervuilde sticker erinquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:59 schreef Hukkie het volgende:
Volgens mij vochtschade een redelijk standaard argument om onder een garantie of verzekeringsclaim uit te komen.
Misschien is het handig om ze aan te laten tonen waar die vochtschade precies zit.
Een vervuilde stickerquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:03 schreef LoggedIn het volgende:
maar hoe wil je dat controleren? die paar mensen die 30 euro willen betalen, stoppen ze wel een vervuilde sticker erin
er zit in elke mobiel een sticker die verkleurd als ie nat wordt. Die zit er juist om geen gezeik te krijgen met mensen die hem in de plee gooien, en dan proberen een nieuwe te krijgen onder garantie. Blijkbaar is het verder wel moeilijk om aan te tonen dat ie nat is geweestquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:18 schreef Hukkie het volgende:
Zitten er vochtstickers in mobiele telefoons dan? Of is dat een soort meetmethode?
Lijkt me trouwens dat vochtschade ook op andere manieren aangetoond moet worden om garantie te ontlopen. Zo'n vochtsticker is wel erg doorzichtig.
Maar aan de andere kant heb je denk ik wel gelijk. De meesten zeggen: 'OKE' en kopen een verse mobiel.
Tsja die verzekeringen, ik ken zat mensen die hun telefoon verzekerd hebben, maar ze hebben allemaal nog nooit een cent danwel een nieuwe telefoon gezien als er wat was. Daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het mij meer geldklopperij lijktquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
Lol, en als je dan dus je telefoon verzekerd en er gebeurd iets waardoor je je telefoon wil verhalen op je verzekering, dan zeggen ze dat het vochtschade is. Ben je alsnog de lul.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren![]()
Misschien moet je niet alles geloven wat de mensen achter de balie zeggen..quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lol, en als je dan dus je telefoon verzekerd en er gebeurd iets waardoor je je telefoon wil verhalen op je verzekering, dan zeggen ze dat het vochtschade is. Ben je alsnog de lul.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:30 schreef Edwinuss het volgende:
Misschien moet je niet alles geloven wat de mensen achter de balie zeggen..
Er is dus in veel gevallen altijd wel een argument te bedenken om onder de verzekerings dekking uit te komen.quote:Tsja die verzekeringen, ik ken zat mensen die hun telefoon verzekerd hebben, maar ze hebben allemaal nog nooit een cent danwel een nieuwe telefoon gezien als er wat was. Daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het mij meer geldklopperij lijkt
Voorzichtig zijn? Het is een gebruiksvoorwerp, geen troeteldier...quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:24 schreef Edwinuss het volgende:
Je moet gewoon voorzichtig zijn met het toestel, ik heb ook een Nokia N95 maar dan de 8 GB versie. Er wordt niet voor niets gevraagd of je een verzekering wil afsluiten bij het abonnement, dat wordt niet voor niets gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het gewoon marketing is, maar het is wel verstandig om dat te doen.
Je moet gewoon voorzichtig zijn. Heel simpel.
en het is een toestel van bijna 700 euro, best wel verstandig om die gewoon te verzekeren![]()
Dom ben jij zegquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:25 schreef alors het volgende:
Ik zou zeggen laat het ze maar bewijzen. En anders ga je dreigen met een ander onderzoeksbedrijf en consumentenbond/radar/kassa. Een telefoon moet daar gewoon tegen kunnen.
net als de vervangende toestellen. Als je de verzekering afsluit zeggen ze dat je een vergelijkbaar toestel als vervanging krijgt, maar als je dan daadwerkelijk je telefoon moet afgeven hebben ze nog alleen maar Nokia 3110's liggen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:27 schreef alors het volgende:
Tsja die verzekeringen, ik ken zat mensen die hun telefoon verzekerd hebben, maar ze hebben allemaal nog nooit een cent danwel een nieuwe telefoon gezien als er wat was. Daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het mij meer geldklopperij lijkt
Ik weet niet in welke winkel jij komt, maar waar ik verzekert ben krijg ik gewoon een nieuwe tytn2 als die van mij in het water gevallen is...quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:23 schreef Herald het volgende:
[..]
net als de vervangende toestellen. Als je de verzekering afsluit zeggen ze dat je een vergelijkbaar toestel als vervanging krijgt, maar als je dan daadwerkelijk je telefoon moet afgeven hebben ze nog alleen maar Nokia 3110's liggen.
De meeste repare centers doen dat inderdaad. Dynafix die ze bij T4T hebben doen dat ook..quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:51 schreef saban het volgende:
Het klopt dat toestellen vochtstickers hebben, deze veranderen van kleur bij het in cotact komen met vocht.
Echter! Ze zoeken ook het gedeelte op waar het vocht is gekomen en maken er een foto van. Dus ja, bewijs hebben ze.
Het blijft electronica, de prijs heeft er niks mee te maken. Dat jij niet zuinig omgaat met je spullen is niet de schuld van Nokia. Overigens hoeft het niet van die avond komen, het vocht kan er eerder in zijn gekomen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:45 schreef highwoodman het volgende:
Ik bedoel.. van die paar bierspetters die er op je broek vallen op zo'n avond, daar kan een telefoon wel tegen toch? Zeker een telefoon van die klasse.
Die zitten ook IN het toestel.. Dus dan maak je je toestel open.. Breek je de seal.. Weg garantiequote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:11 schreef Nobu het volgende:
Volgende keer dat je een telefoon koopt eerst iets over die vochtsticker heen plakken.
Toestellen zijn niet gesealed.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:13 schreef deepart het volgende:
[..]
Die zitten ook IN het toestel.. Dus dan maak je je toestel open.. Breek je de seal.. Weg garantie
En ze zien het ook aan de printplaat
Dat zijn ze wel..quote:
Heb de mijne ook verzekerd kost me 4 euro per maand ofzoquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:27 schreef alors het volgende:
[..]
Tsja die verzekeringen, ik ken zat mensen die hun telefoon verzekerd hebben, maar ze hebben allemaal nog nooit een cent danwel een nieuwe telefoon gezien als er wat was. Daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het mij meer geldklopperij lijkt
quote:Aquapac Mini cellphone (iPhone) Case
¤28,50
Bent u die fanatieke watersporter of buitensporter, en neemt u uw telefoon altijd overal mee naar toe? Dan zal uw telefoon het vast niet heel lang uithouden, tenzij deze 100% waterdicht is, is uw telefoon dat?
Heeft u ooit uw telefoon verloren omdat deze in het water viel of het niet meer deed alsgevolg van waterschade? Als dat niet zo is, bent u een gelukkig mens tot nu toe. Want onafhankelijk van met wie u in gesprek bent, 10 tot 25% van alle mobiele telefoontjes eindigen kapot als gevolg van waterschade. Tenzij u uw telefoon hier tegen beschermd met een 100% waterdichte Aquapac!
Die vochtsticker zit bij mij gewoon onder de batterij hoor. Ik heb dat ding van mij trouwens al eens uit elkaar gehaald, en dat ding is ook niet gesealed.quote:
Klopt, maar ook nog eens IN je toestel. Echter reageerde hij op mij, op het feit dat de toestellen niet gesealed zijn, dus dat je de toestel gewoon uit elkaar kan trekken.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die vochtsticker zit bij mij gewoon onder de batterij hoor.
Bij Dynafix? Wat een prutswerk leveren jullie af de laatste tijd.. Accu's testen, en dan de telefoon terug sturen zonder accuquote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:34 schreef saban het volgende:
[..]
Oh, en ik maar denken dat ik bij een repair center werk :/
Nokia 1600?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:47 schreef BlueMage het volgende:
D'r is zo vaak water/bier/cola over m'n telefoon gegaan, is 'n wonder dat ie 't nog doet, en dit was nog wel de goedkoopste die ze hadden.![]()
M.
Gelukkig werk ik bij de concurrent van Dynafixquote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Bij Dynafix? Wat een prutswerk leveren jullie af de laatste tijd.. Accu's testen, en dan de telefoon terug sturen zonder accuEnz enz..
Toestellen die opgestuurd worden naar jullie met dikke fouten, en dan alleen een software update, en dan in de winkel zetten we hem aan en valt hij binnen een minuut weer uit... En dat zon 2-3 keer per week.
Duurtesten noemen jullie dat![]()
Gelukkig moeten jullie een repeat repair uit eigen zak betalen daar bij Dynafix
Beter toch... Om te horen dat je concurent prutswerk levertquote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:48 schreef saban het volgende:
[..]
Gelukkig werk ik bij de concurrent van Dynafix
Zou best kunnenquote:
SVquote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:49 schreef deepart het volgende:
[..]
Beter toch... Om te horen dat je concurent prutswerk levertWelke BV?
Weinig verstand van zaken.....quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:54 schreef petre86 het volgende:
"vochtschade" hèt excuus om iemand af te zetten. Niet accepteren en een aangetekende brief sturen dat je verwacht dat je telefoon bij normaal gebruik toch echt wel een trip in je broekzak in een bar zou moeten overleven. Anders is het geen degelijk product lijkt mij...
Ik weet hoe telefoonbedrijven het spelen jah. En hoe veel mensen het accepteren. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook hoeft te accepteren..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |