Jij bent toch Rob?quote:Op woensdag 10 september 2008 06:43 schreef niet_links het volgende:
das geen winkeltjequote:Op donderdag 11 september 2008 08:17 schreef niet_links het volgende:
Goedkoopste voor geheugenkaartjes e.d is in pantip plaza. In Bangkok. 5 verdiepingen met computer spullen.
Over de zonnebrand, is inderdaad gewoon te koop in Thailand. Maar zorg er wel voor dat je de goede koopt, in Thailand zit er namelijk vaak "whitener" in waardoor je huid ook nog eens lichter wordt.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef weasel85 het volgende:
[..]
*Kan ik beter zonnebrandcreme kopen in nld, of daar? Weet niet waar 't goedkoper is.
*Memorystick pro, beter daar kopen lijkt me? Misschien weet iemand een goed winkeltje in bangkok?
Dit zijn me voorlopige laatste vraagjes
Zover ik weet zit er vaak whitener in produkten. OF het ook in zonnebrand zit weet ik niet maar het wordt wel vaak gebruikt. Ik weet dat van mijn vriendin en haar vrienden. Die gebruiken het namelijk wel eensquote:Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef bluesparkle het volgende:
Voor zover ik weet is whitener gewoon de thaise marketing benaming van het zonnefilter SPF.
Volgens mij niet, aangezien SPF voor Sun Protection Factor staat. Met whitener wordt volgens mij echt bedoeld dat het je blanker maakt.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef bluesparkle het volgende:
Voor zover ik weet is whitener gewoon de thaise marketing benaming van het zonnefilter SPF.
Ja, het zit ook in zonnebrand: de nivea in de witte flessen, bijvoorbeeld. Maar nivea in blauwe flessen is ook goed verkrijgbaar, en daar zit het niet in.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:46 schreef niet_links het volgende:
OF het ook in zonnebrand zit weet ik niet maar het wordt wel vaak gebruikt.
Om eerlijk te zijn maakt het mij niet zoveel uit of ik het wel of niet gebruik. De impact is minimaal anders zouden de meeste Thai erg wit zijn. Mijn vriendin wordt altijd erg donker als we weer eens een tijdje naar het strand gaan. Die whiteners helpen denk ik niet veel.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja, het zit ook in zonnebrand: de nivea in de witte flessen, bijvoorbeeld. Maar nivea in blauwe flessen is ook goed verkrijgbaar, en daar zit het niet in.
Kwestie van alleen produkten kopen waarvan je kunt lezen wat er in zit, en dat is heel goed te doen hoor. Het wordt overal duidelijk whitener genoemd.
voor de gemiddelde vakantieganger is dat inderdaad anders natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2008 06:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Zelf geef ik niet meer om of ik nu wel of geen kleurtje heb maar goed ik woon hier net als jou gewoon.
Ik denk dat mijn mening over whiteners misschien een beetje achterhaald isquote:Op vrijdag 12 september 2008 06:59 schreef niet_links het volgende:
Zelf geef ik niet meer om of ik nu wel of geen kleurtje heb maar goed ik woon hier net als jou gewoon.
Weet niet of je over mijn vraag gelezen hebt. Gaat het vissen op 30 september / 1 oktober in Bungramsan door?quote:Op zaterdag 13 september 2008 05:04 schreef niet_links het volgende:
Mijn kleur varieert, als ik veel werk dan ben ik blanker ga ik vaak vissen en naar het strand een stuk bruiner. Maar er echt om geven doe ik niet meer.
Ik weet nog niet of het doorgaat ligt een beetje aan mijn werk. Waarom zou je ergens bestek mee naar toe nemen dat hebben ze overal.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:56 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Weet niet of je over mijn vraag gelezen hebt. Gaat het vissen op 30 september / 1 oktober in Bungramsan door?![]()
*
-Neem aan dat 't verstandig is om je eigen plastic bestek mee te nemen?
-Waar zou ik 't beste nieuwjaar kunnen vieren?![]()
Op de eilandjes of meer in de grotere steden?
*
Ik zou kiezen voor een eilandje. Ten eerste omdat de steden, en met name BKK enigzins riskant zijn. De jaarwisseling van 2006-2007 werd door moslimseperatisten aangegrepen om wat aanslagen te plegen in het centrum van Bangkok. Daarbij is de situatie in Thailand op dit moment ook niet echt superstabiel dus zou ik wegblijven van drukke plaatsen in de stad.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:56 schreef weasel85 het volgende:
-Waar zou ik 't beste nieuwjaar kunnen vieren?![]()
Op de eilandjes of meer in de grotere steden?
*
#3 bedoel je zeker? Is geen HDR (geen van mijn foto's overig), is gemaakt met twee gestapelde grijsverloopfilters voor m'n lens.quote:Op maandag 15 september 2008 12:09 schreef hansje1980 het volgende:
nice pics, best cool dat hdr overigens
Uh wat? Hoe doe je dat?quote:Op maandag 15 september 2008 13:19 schreef MartijnGizmo het volgende:
[..]
#3 bedoel je zeker? Is geen HDR (geen van mijn foto's overig), is gemaakt met twee gestapelde grijsverloopfilters voor m'n lens.
Jup, speciaal rond zonsondergang heen gegaan.quote:Op maandag 15 september 2008 13:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Die foto's
Wat is die laatste foto, het Victory Monument?
Ah dat kan natuurlijk ook ja, en dan sluitertijd gebruiken, maar moet zeggen very nicequote:Op maandag 15 september 2008 13:19 schreef MartijnGizmo het volgende:
[..]
#3 bedoel je zeker? Is geen HDR (geen van mijn foto's overig), is gemaakt met twee gestapelde grijsverloopfilters voor m'n lens.
Op spiegelreflex camera kun je zoals je vast wel weet diverse lenzen erop draaien, en voor elk lensmaatje om het maar even zo te omschrijven voor je kun je diverse lens-accesoires kopen, zoals lensfilters. Je hebt normale voorzetlensjes tegen krassen, UV voorzetlensjes, etc, maar ook een arsenaal aan andere voorzetlensjes (filters) voor diverse doeleinden.quote:
Sorry, moest het even vragen. Je pm staat uit namelijk.quote:Op maandag 15 september 2008 11:59 schreef MartijnGizmo het volgende:
knip
Laatste vraagjes:quote:
10.000 tot 20.000 Baht vind ii vrij veel eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:21 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Laatste vraagjes:
-Als je bij de grens van Laos/Cambodja aankomt, kun je daar ook pasfoto's laten maken?
Of raden jullie mij gewoon aan deze in Nederland te maken?
-Moet je de visum een paar dagen van te voren in een guesthouse regelen?
Kan het niet echt vinden op internet, of de bronnen zijn al zo'n 5 jaar oud.
Bij aankomst in BKK, is het wel redelijk om alvast 10.000-20.000 Thai Baht te pinnen?
kijk 'ns op het bulletin board van Lonely Planet, zeker dat daar de laatste info staat. Lao/Cambodja is geen officiele grensovergang, dus ik denk dat je daar allen USD nodig hebt (and some teamoney)quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:21 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Laatste vraagjes:
-Als je bij de grens van Laos/Cambodja aankomt, kun je daar ook pasfoto's laten maken?
Bij aankomst in BKK, is het wel redelijk om alvast 10.000-20.000 Thai Baht te pinnen?
De grensovergang tussen Laos en Cambodja is geen officiele. Pasfoto's zou ik maar in Nederland laten maken. Beetje creatief, en je maakt ze zelf. Doen ze daar niet moeilijk over zolang het maar de juiste maat is. Aan die grensovergang, wanneer die open is, kost het je 25 dollar voor een visum. Of voor 1200 Baht doen ze het ook wel. En dat alles is dan inclusief tea money. Maar dat stelt niks voor want deze prijs betaal je overal behalve op het vlieveld in PP. daar is het 20 dollar. Gepast betalen svp. En niks in een guesthouse regelen. Die doen precies hetzelfde wat jij ook moet doen maar dan voor aanzienlijk meer geld omdat die altijd nog wat extra tea money moeten betalen omdat ze met een hele stapel paspoorten tegelijk aan komen en voorrang willen hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:21 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Laatste vraagjes:
Hé het is Thailand hoor. Dus dat is allemaal niet zo bijzonder. In een weekend komen er daar meer mensen om in het verkeer dan in een heel jaar door overstromingen en bliksem inslagen. En wat betreft die blikseminslag; hoe dom kun je zijn om onder een boom te gaan staan wanneer het onweert.quote:Vijf doden door bliksem in Thailand
18 doden door overstromingen en een tyfoon. Let even op in het noorden/noordoosten
Pardon?quote:Op zondag 21 september 2008 10:30 schreef ozzietukker het volgende:
Ik pin in Thailand nooit meer dan 5000 THB, meer is ook niet noodzakelijk.
Ja, moet ergens trots op zijn blijkbaarquote:Op maandag 29 september 2008 12:50 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Pardon?
Nou dan heb jij toch een heel ander bestedingspatroon dan ik heb. Met 5000 Baht kom ik de avond, en nachtnog niet door.
Geef jij meer dan 100 euro per dag uit in Thailand? Dan ben je duidelijk niet een reiziger zoals de overgrote meerderheid op Fok, die backpackt en in goedkope hostels zitquote:Op maandag 29 september 2008 12:50 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Pardon?
Nou dan heb jij toch een heel ander bestedingspatroon dan ik heb. Met 5000 Baht kom ik de avond, en nachtnog niet door.
Nee, ik maakte een geintje, ook ik maak door de bank genomen geen 100 euro per dag op, maar veel minder zal het niet zijn. Ik backpack wel maar die goedkope guesthouses heb ik inmiddels afgezworen. Daar heb ik vaak genoeg in gelogeerd en verblijf nog slechts in een guesthouse wanneer er geen leuk (boutique stijl) hotel te vinden is. Maar dan tegenwoordig ook wel in guesthouses van het wat hogere segment. Zo vanaf 1000 Baht per nacht. En Boutique Hotels doen het meestal niet voor minder dan 1500 country side en vanaf 2000 in Bangkok of sea side.quote:Op maandag 29 september 2008 15:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Geef jij meer dan 100 euro per dag uit in Thailand? Dan ben je duidelijk niet een reiziger zoals de overgrote meerderheid op Fok, die backpackt en in goedkope hostels zit
Hoe heb je dat toen gedaan? Ik heb wel een return ticket, maar die staat pas op 80 dagen na aankomst. In principe kun je 3x 30 dagen in Thailand verblijven in een periode van 180 dagen, dus als je het zo bekijkt, zit ik wel goed. Ik wil dus ook over land verder. Is het simpelweg een kwestie van met genoeg cash bij de immigratie verschijnen?quote:Ik heb wel eens aannemelijk kunnen maken dat ik over land naar Cambodia zou reizen en toen was het ook geen probleem.
Bewijs van cash moet je officieel kunnen tonen, maar volgens mij vragen ze in de praktijk er nooit naar.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:10 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Hoe heb je dat toen gedaan? Ik heb wel een return ticket, maar die staat pas op 80 dagen na aankomst. In principe kun je 3x 30 dagen in Thailand verblijven in een periode van 180 dagen, dus als je het zo bekijkt, zit ik wel goed. Ik wil dus ook over land verder. Is het simpelweg een kwestie van met genoeg cash bij de immigratie verschijnen?
Je bedoelt hopelijk niet cash om een Thaise immigratie ambtenaar om te kopen? Doe dat nooit want dan heb je een hele grote kans dat je botweg geweigerd wordt. Maar als je bedoelt dat je aan kunt tonen over voldoende cash te beschikken, geen idee want dat is mij nog nooit gevraagd.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:10 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Hoe heb je dat toen gedaan? Ik heb wel een return ticket, maar die staat pas op 80 dagen na aankomst. In principe kun je 3x 30 dagen in Thailand verblijven in een periode van 180 dagen, dus als je het zo bekijkt, zit ik wel goed. Ik wil dus ook over land verder. Is het simpelweg een kwestie van met genoeg cash bij de immigratie verschijnen?
Is tegenwoordig geen optie meer. Ten eerste zijn die tickets stervens duur en ten tweede krijg je de brandstoftoeslag op je retourticket never terug. Maar technisch heb je gelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik moest ook laten zien of ik een retourticket had. Ze kunnen er wel degelijk om vragen, ook in de praktijk. Wat je kan doen is een refundable ticket boeken en later de vlucht annuleren en je refund terugkrijgen.
Dat domein is te koop.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef Gaoxing het volgende:
Woehoeeeee, daar gaan we weer: traangas en gewonden in BKK. The Nation kopt dramatisch met "Black October" (en met geweldige foto's, trouwens).
Niet direkt, maar vraag maar eens ter plekke bij de eigenaresse (Pam) van Little Home Guesthouse in CM. Daar krijg je echt de beste info in perfect engels. Zij is namelijk ook nog eens Teacher English aan de CM University. Wanneer je nadere info wilt hoor ik het wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:48 schreef Gaoxing het volgende:
Flight of the Gibbon
Kent er iemand een goede trekorganisatie in/rond Chiang Mai?
Koh Samed toch?quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Volgens mij wordt het idd een rustig hoogseizoen.
Thai Baht blijft maar stijgen t.o.v. Euro en GBP....laatste 3 maanden bijna 20 % !!
US Dollar doet het nog wel aardig tegen de Baht...maar als je net je huis bent uitgezet ga je natuurlijk niet naar Thailand.
Tel daar de steeds duurder wordende tickets en aankomende recessie bij op en dan kan je uitrekenen dat we straks lekker met z'n 3en op het strand liggen...
(Met een koelbox vol bier van de groothandel...want Euro 1.50 voor een Heineken gaat echt te ver....hoe is het weer op Ibiza eigenlijk in december?)
Yep...Ko Samet...elke winter 2 a 3 maanden ( record 4 )quote:
Is natuurlijk moeilijk omdat ik niet weet wat je leuk vindt en wat het budget is...quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:00 schreef bluesparkle het volgende:
Wij willen begin februari ook een weekje naar Koh Samed.
Nog aanbevelingen voor een leuk resortje ofzo?
ik zie in me dagelijkse kayak mail het volgende:quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 05:33 schreef sturky100 het volgende:
Er zijn nu goedkope tickets naar Bangkokte tee boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 431 All in Met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.![]()
Zoek op Kayak
enquote:Angthong Islands closed to tourists
The Angthong Islands National Park will be closed to tourists now until December 23, the chief of the park said Monday.
Chaiyasan Hiransalee, chief of the national park near Koh Samui, said the park would be closed during the period for the safety of tourists as the sear would be rough due to the monsoon and storms.
Bron:The Nationquote:Over 40,000 people, including local residents and migrant workers across the country, have sought medical treatment for malaria infection in recent months, health records reveal.
The Department of Disease Control's (DDC) chief, Dr Somchai Chakkrabhand said this year the number of Thai people infected with malaria in the first nine months was 20,506 - while the number of migrant workers was 20,803. Tak province is the most hit area with 4,471 cases; while Yala recorded 3,971; and Narathiwat 1,284 cases.
Somchai said the number of migrant workers with malaria in three provinces is increasing - in Chantaburi, Tak and Kanchanaburi - and he expects the overall number of malaria cases to be even higher next year.
Voor dat geld zou ik een bungalow type A of B in TonSak Resort boeken (2200 - 4000 Baht p/d incl ontbijt). Kom er net vandaan en is spic and span! En dan zit je ook nog eens op het mooiste strand van Koh Samet (ik schrijf het met een T ipv een D)quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:52 schreef bluesparkle het volgende:
Thanks
We houden wel van wat actie in de buurt, restaurants, shops, ATM etc.
Budget tussen 30-90 euro per nacht
Het is maar een tip maar google eens op "Grand Business Inn Hotel Bangkok" Dit is een hotel en ook reisburo op Sukhumvit Road in Soi 11. Erg betrouwbaar. En gegarandeerd dat zij een (VIP of 1st class) busticket voor je kunnen boeken op de gewenste datum. Nu zullen die bussen echt niet allemaal vol zitten en zo wel, dan zetten ze echt wel een extra bus in. Op die route rijden zoveel goede (vanaf Southern busstation) en slechte (Koh San Rd) particuliere bus maatschappijen, dat wil je niet weten.quote:Op maandag 3 november 2008 11:22 schreef Kontiki het volgende:
Dat dacht ik ook van de treinen, maar die zitten nu dus al volgeboekt. Het is behoorlijk hoogseizoen daar tegen die tijd (+ Full Moon/Oud en Nieuw op Koh Phangan). Wil dus liever geen risico lopen.
2 jaar geleden was ik er in juli. Toen kon je inderdaad gewoon de dag van tevoren nog een trein of bus boeken.
Van Bangkok naar Ubon Ratchathani? Neem dan toch de bus! Gaat frequenter, is sneller, en waarschijnlijk ook nog goedkoper dan de trein! En voor dat traject hoef je zeker niet vantevoren te reserveren.quote:Op maandag 10 november 2008 15:32 schreef sieske het volgende:
oh, daar had ik nog nie eens aan gedacht maar ik ga ervan uit dat ik dan wel nog een treinkaartje kan kopen naar Ubon Ratchathani, of zal dat een probleem zijn? En kan dat daar een dag vantevoren of is het beter om nu alvast iets op de een of andere manier te reserveren?
Hoewel mensen mij voor gek verklaren omdat de trein langzamer is, gaat mijn voorkeur ook altijd uit naar de trein, zeker als dit een sleeper trein is, dat is gewoon wat confortabeler, je kunt liggen en een beetje rondlopen in de trein.quote:Op maandag 10 november 2008 17:02 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Van Bangkok naar Ubon Ratchathani? Neem dan toch de bus! Gaat frequenter, is sneller, en waarschijnlijk ook nog goedkoper dan de trein! En voor dat traject hoef je zeker niet vantevoren te reserveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |