abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 11:59:46 #226
28318 MartijnGizmo
Als ik kon toveren.....
pi_61641453
Deze zomer in totaal 4 weken door Thailand gereisd, is mij persoonlijk erg goed bevallen. Het enige vervelende vind ik dat je op een gegeven moment achterdochtig wordt bij iedereen die je aanspreekt, omdat ze je vaak iets willen verkopen/aansmeren. Daarnaast betaal je als toerist standaard beduidend meer dan locals, maar gelukkig valt er overal goed over de prijs te onderhandelen.

Paar sfeerplaatjes van mijn hand:

]#1

drie keer rechts is ook links
pi_61641564
Mooie foto's Martijn
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 15 september 2008 @ 12:09:05 #228
216317 hansje1980
ondertitel ruimte te koop!
pi_61641648
nice pics, best cool dat hdr overigens
pi_61642161
wauw, mooie plaatjes
pi_61642609
Zeker mooie plaatjes
  maandag 15 september 2008 @ 13:19:06 #231
28318 MartijnGizmo
Als ik kon toveren.....
pi_61643213
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:09 schreef hansje1980 het volgende:
nice pics, best cool dat hdr overigens
#3 bedoel je zeker? Is geen HDR (geen van mijn foto's overig), is gemaakt met twee gestapelde grijsverloopfilters voor m'n lens.
pi_61643605
Hele mooie foto's. Ik wou dan ik ze zo kon maken. Maar aan de andere kant moet je dan ook wel weer veel apparatuur meeslepen. Dus hou ik het maar bij mijn Lumix TZ3, helaas ..............
pi_61644069
Die foto's

Wat is die laatste foto, het Victory Monument?
pi_61644194
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:19 schreef MartijnGizmo het volgende:

[..]

#3 bedoel je zeker? Is geen HDR (geen van mijn foto's overig), is gemaakt met twee gestapelde grijsverloopfilters voor m'n lens.
Uh wat? Hoe doe je dat?
  maandag 15 september 2008 @ 14:28:25 #235
28318 MartijnGizmo
Als ik kon toveren.....
pi_61644991
Zo: http://en.wikipedia.org/wiki/Graduated_neutral_density_filter
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Die foto's

Wat is die laatste foto, het Victory Monument?
Jup, speciaal rond zonsondergang heen gegaan.
  maandag 15 september 2008 @ 17:39:07 #236
216317 hansje1980
ondertitel ruimte te koop!
pi_61650849
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:19 schreef MartijnGizmo het volgende:

[..]

Ah dat kan natuurlijk ook ja, en dan sluitertijd gebruiken, maar moet zeggen very nice
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:58 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Uh wat? Hoe doe je dat?
Op spiegelreflex camera kun je zoals je vast wel weet diverse lenzen erop draaien, en voor elk lensmaatje om het maar even zo te omschrijven voor je kun je diverse lens-accesoires kopen, zoals lensfilters. Je hebt normale voorzetlensjes tegen krassen, UV voorzetlensjes, etc, maar ook een arsenaal aan andere voorzetlensjes (filters) voor diverse doeleinden.
Best interessant hoor, lees maar op het fotografie forum van fok

Magoed, nu weer lullen over thailand hoor
pi_61672549
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:59 schreef MartijnGizmo het volgende:
knip
Sorry, moest het even vragen. Je pm staat uit namelijk.

Met welk fototoestel is dit gemaakt?
I pwn u!
pi_61779939
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:14 schreef weasel85 het volgende:

[..]
-edit-
al gevraagd
Laatste vraagjes:

-Als je bij de grens van Laos/Cambodja aankomt, kun je daar ook pasfoto's laten maken?
Of raden jullie mij gewoon aan deze in Nederland te maken?

-Moet je de visum een paar dagen van te voren in een guesthouse regelen?

Kan het niet echt vinden op internet, of de bronnen zijn al zo'n 5 jaar oud.

Bij aankomst in BKK, is het wel redelijk om alvast 10.000-20.000 Thai Baht te pinnen?
I pwn u!
pi_61782368
Wow Martijn
Nu heb ik nog meer zin om naar Thailand te gaan!

Nog 3,5 maand...
gewoon omdat het kan
pi_61782530
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:21 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Laatste vraagjes:

-Als je bij de grens van Laos/Cambodja aankomt, kun je daar ook pasfoto's laten maken?

Bij aankomst in BKK, is het wel redelijk om alvast 10.000-20.000 Thai Baht te pinnen?
10.000 tot 20.000 Baht vind ii vrij veel eigenlijk.

Ik had nooit meer dan 5.000 bij me, en daar deed ik dan nog een dag of 3 mee
pi_61787775
quote:

[..]

Laatste vraagjes:

kijk 'ns op het bulletin board van Lonely Planet, zeker dat daar de laatste info staat. Lao/Cambodja is geen officiele grensovergang, dus ik denk dat je daar allen USD nodig hebt (and some teamoney)
pi_61788955
quote:

[..]

Laatste vraagjes:

De grensovergang tussen Laos en Cambodja is geen officiele. Pasfoto's zou ik maar in Nederland laten maken. Beetje creatief, en je maakt ze zelf. Doen ze daar niet moeilijk over zolang het maar de juiste maat is. Aan die grensovergang, wanneer die open is, kost het je 25 dollar voor een visum. Of voor 1200 Baht doen ze het ook wel. En dat alles is dan inclusief tea money. Maar dat stelt niks voor want deze prijs betaal je overal behalve op het vlieveld in PP. daar is het 20 dollar. Gepast betalen svp. En niks in een guesthouse regelen. Die doen precies hetzelfde wat jij ook moet doen maar dan voor aanzienlijk meer geld omdat die altijd nog wat extra tea money moeten betalen omdat ze met een hele stapel paspoorten tegelijk aan komen en voorrang willen hebben.
Pinnen. Het is maar net hoeveel je uitgeeft, maar 20000 lijkt me wel reeel. Dan heb je bijna de maximaal pinbare bedrag opgenomen en zijn de opname kosten relatief het laagst.
  zondag 21 september 2008 @ 10:30:33 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61794743
Ik pin in Thailand nooit meer dan 5000 THB, meer is ook niet noodzakelijk.

Uiteraard hangt het natuurlijk wel af of je kosten moet betalen voor het pinnen in het buitenland, voor mij is dat gratis, wat tot gevolg heeft dat ik tegenwoordig ook makkelijk kleinere bedragen uit de ATM haal.
Geld wisselen is in Thailand overigens ook niet eens zo onvoordelig, sterker nog, als je wel 2,25 transactiekosten moet betalen voor het pinnen in het buitenland raad ik aan om wat euro's mee te nemen en in Thailand te wisselen.
De koers is bij elk wisselkantoor op de airport hetzelfde (hoezo kartelvorming) maar op bijvorobeeld de bus transitterminal bij de luchthaven zie je de 'echte' koersen. Raadzaam is dan ook niet alles op het vliegveld te wisselen. (Ik pin in principe alles, maar heb regelmatig leftovers van valuta uit Singapore / Hong Kong bij me die ik maar wissel omdat ik anders er zolang mee blijf rondlopen zonder dat ik er wat mee kan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61810987
Ok thanks voor de reacties

7 dagen nog
I pwn u!
  maandag 22 september 2008 @ 06:00:35 #245
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61816807
Pasfoto's, die kan je zowat overal laten maken hier in Thailand. Ik ben al in heel veel van die winkelcentra geweest en meestal kan dat daar. Bij de grensovergang weet ik het niet. Ikzelf pin altijd 20.000 bath en leg dan een stuk geld thuis neer. Op vakantie zou ik echter niet zoveel pinnen omdat je niet echt een veilige plek hebt.

Weasel je maakt je over veel kleine dingen zorgen, in thailand go with the flow. Het is geen 3e wereld land ze hebben hier hetzelfde als in Nederland (Bangkok tenminste)
mai pen rai
pi_61981330
Vijf doden door bliksem in Thailand

Lol... Naja, morgen naar Dusseldorf! 15:45 vliegen overmorgen arrival in BKK

Weeee
I pwn u!
pi_61983155
18 doden door overstromingen en een tyfoon. Let even op in het noorden/noordoosten
pi_61993603
quote:
Vijf doden door bliksem in Thailand

18 doden door overstromingen en een tyfoon. Let even op in het noorden/noordoosten
Hé het is Thailand hoor. Dus dat is allemaal niet zo bijzonder. In een weekend komen er daar meer mensen om in het verkeer dan in een heel jaar door overstromingen en bliksem inslagen. En wat betreft die blikseminslag; hoe dom kun je zijn om onder een boom te gaan staan wanneer het onweert.

Ik zou me nergens druk over maken. Het enige waar je wat last van zou kunnen hebben is dat er een weg half weggespoeld is. Maar ja, jij wilde in de regentijd naar Thailand. Lekker goedkoop hé? Dat is dus niet voor niets. Ik ga eind oktober wel weer, wanneer de regentijd echt voorbij is.
pi_61993668
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:30 schreef ozzietukker het volgende:
Ik pin in Thailand nooit meer dan 5000 THB, meer is ook niet noodzakelijk.
Pardon?

Nou dan heb jij toch een heel ander bestedingspatroon dan ik heb. Met 5000 Baht kom ik de avond, en nacht nog niet door.
  maandag 29 september 2008 @ 14:44:56 #250
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61996565
Ieder zo zijn eigen bestedingspatroon. Als jij er 5000 bath op een nacht doorheen jaagt zal je dat vast niet alleen doen. Ik kan het hier zo duur en goedkoop maken als ik zelf wil. Het ligt helemaal aan wat je doet, wat voor hotel je neemt, wat je eet en of je nog geld aan vrouwen uitgeeft.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')