abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:11:18 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61506054
Dit vonnis heeft echter geen zin, zijn partij kan na het ontslag direct hem weer opnieuw aantstellen als president samen met de rest van de regering, ze hebben na de verkiezingsoverwinning natuurlijk nog steeds de meerderheid...

Ik hoop dat er toch een andere oplossing komt, of het zin heeft als Samak aftreedt weet ik niet, de oppositie wil eigenlijik niemand van de huidige partij als minister president, en je kan dan wel zeggen nieuwe verkiezingen uitschrijven, maar als elke keer na een verkiezing de oppositie zegt dat ze de betreffende permier niet willen en dat er maar weer verkiezingen moeten worden uitgeschreven dat het einde een beetje zoek is.

Neemt niet weg dat het qua rust in het land beter is als meneer Samak wel opstapt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61509967
tijd voor een cook-off

waar gaat dit over?
we gaan trouwens eind november naar Thailand. Gaan een weekje of drie naar de kust (denken aan Ko Yao, kent iemand dat?), daarna voor een maandje naar Myanmar, daarna naar Laos, wellicht daarna weer naar Thailand.

We worstelen een beetje. Willen graag beginnen en afsluiten met een weekje of wat suf aan de kust hangen, maar vragen ons af wat de opties zijn. Ko Samet, Ko Chang, been there, saw the resorts being built, das wahr einmal. Maar wat is nou een leuk suf en pretentieloos plekje?
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:05:16 #203
216317 hansje1980
ondertitel ruimte te koop!
pi_61512646
Persoonlijke ervaring is dat 1 week op een groot eiland lang zat is, max 10 dagen, en kleinere eilandjes max 4 a 5 dagen, maw... ik zou de eerste 3 weken dus combineren met 2 eilanden, en de laatste week 1 eilandje.

Ik lees dat je graag Koh Yao wilt bekijken, en al in Samet en Chang bent geweest.

Ik bewaar zelf altijd de laatste 7 dagen voor eilandje en laatste 2 dagen bangkok om nog even wat te shoppen.
Ik zou dus afsluiten met 1 week Koh Yao.

Het is echter zonde als je nog nooit in Phuket bent geweest, aangezien dat om de hoek is eigenlijk.

Dus ik heb 2 ideetjes voor je:

1) Eerste 10 dagen weken ga je naar Koh Samui, daarna 10 dagen Koh Phangan, het is maar 20min varen van elkaar. Van beide eilanden kun je allerlei mooie kleine eilandjes bezoeken. Zoals Koh Tao, etc.
De laatste week vlieg je naar Phuket, daar blijf je 3 dagen hangen en ga je 7 dagen naar Koh Yao.
2) Eerste 10 dagen ga je naar Phuket, daarna 10 dagen Koh Yao, ook hier is de vaarafstand niet lang. Van beide eilanden kun je overigens ook allerlei eilandjes gaan bezoeken, zoals Koh Phi Phi, etc.
De laatste week vlieg je naar Koh Samui om zowel suf te doen als whatever en evt. paar daagjes Phangan erachter.

Iedereen heeft een eigen voorkeur natuurlijk, maar als je graag Koh Yao wilt zien, dan zeg ik op mijn beurt "safe the best for the last" en dus optie 1

En wat mijn voorkeur zou hebben, sja.... ik bewaar stranbd zowiezo altijd voor het laatste, ik bezoek altijd eerst familie in een stoffig dorpje in het noordoosten, daarna cultuur een aantal weken, en pas de laatste week of weken het strand, zodat je uitgerust thuis komt, en daarnaast de vakantie op veel leukere manier heb opgebouwd, maar goed, ieder zn ding

Succes, hopelijk heb je er wat aan
  woensdag 10 september 2008 @ 06:43:49 #204
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61515480
Iedereen is anders, ik kan me best een paar weekjes op ko phi phi vermaken. Dan ga ik gewoon veel duiken snorkelen en vissen. Jezelf als maatstaaf nemen is niet altijd even goed. Ik heb een keer 4 weken op ko chang gezeten toen het heel hard regende en ik in mijn kleine bungalow moest blijven. Dat was wel wat teveel van het goede. (moest blijven om mijn dive master af te maken)
mai pen rai
pi_61522800
quote:
Op woensdag 10 september 2008 06:43 schreef niet_links het volgende:
Jij bent toch Rob? Weet niet wanneer je weer op msn bent, maar ik vertrek over 19 dagen al naar thailand. Dus mocht je de 30ste nog willen vissen met je engelse vriend in bungramsan?

*Kan ik beter zonnebrandcreme kopen in nld, of daar? Weet niet waar 't goedkoper is.
*Memorystick pro, beter daar kopen lijkt me? Misschien weet iemand een goed winkeltje in bangkok?

Dit zijn me voorlopige laatste vraagjes
I pwn u!
  woensdag 10 september 2008 @ 14:09:48 #206
216317 hansje1980
pi_61523536
Zonnebrand kun je daar prima kopen, gewoon dezelfde merken als hier zoals nivea enzo,
de prijs is niet goedkoop, maar ook niet duur, echter wel iets goedkoper.
De 7-Eleven blijft goedkoper dan de Kruidvat ja

Wat betreft de geheugenkaartjes, die kun je wel in elk warenhuis vinden in Thailand.
Big C , Tesco, en andere dergelijke warenhuis welke je in elke stad daar wel kan vinden.
Prijzen inde gewone warenhuizen daar liggen net iets lager dan in Nederlandse webshops.
Koop de kaartjes iig niet op een markt, maar gewoon het echte merk, de kwaliteit van echt spul is beter dan namaak ;-)

Succes en fijne vakantie
  donderdag 11 september 2008 @ 08:17:25 #207
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61543045
Goedkoopste voor geheugenkaartjes e.d is in pantip plaza. In Bangkok. 5 verdiepingen met computer spullen.
mai pen rai
pi_61545326
Ieder winkelcentrum in Thailand heeft wel een computerafdeling. In sommige gevallen zelfs hele verdiepingen. Mijn favoriet in Bangkok is MBK, hier niet alleen computers, mobiele telefoons etc maar ook talloze restaurants, kledingwinkels en een bioscoop.
Pantip is idd ook een mogelijkheid, maar persoonlijk heb ik het daar na een half uurtje wel weer gezien, terwijl ik bij MBK en in de omgeving uren rond kan dwalen.
If you can’t convince them, confuse them.
  donderdag 11 september 2008 @ 11:17:50 #209
216317 hansje1980
pi_61545981
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:17 schreef niet_links het volgende:
Goedkoopste voor geheugenkaartjes e.d is in pantip plaza. In Bangkok. 5 verdiepingen met computer spullen.
das geen winkeltje
  donderdag 11 september 2008 @ 15:46:40 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_61552608
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef weasel85 het volgende:

[..]

*Kan ik beter zonnebrandcreme kopen in nld, of daar? Weet niet waar 't goedkoper is.
*Memorystick pro, beter daar kopen lijkt me? Misschien weet iemand een goed winkeltje in bangkok?

Dit zijn me voorlopige laatste vraagjes
Over de zonnebrand, is inderdaad gewoon te koop in Thailand. Maar zorg er wel voor dat je de goede koopt, in Thailand zit er namelijk vaak "whitener" in waardoor je huid ook nog eens lichter wordt.
  donderdag 11 september 2008 @ 16:43:23 #211
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_61554190
Voor zover ik weet is whitener gewoon de thaise marketing benaming van het zonnefilter SPF.
Explore the World
  donderdag 11 september 2008 @ 16:43:59 #212
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61554207
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:17 schreef hansje1980 het volgende:

[..]

das geen winkeltje
Is een verzameling van winkeltjes.
mai pen rai
  donderdag 11 september 2008 @ 16:46:28 #213
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61554274
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef bluesparkle het volgende:
Voor zover ik weet is whitener gewoon de thaise marketing benaming van het zonnefilter SPF.
Zover ik weet zit er vaak whitener in produkten. OF het ook in zonnebrand zit weet ik niet maar het wordt wel vaak gebruikt. Ik weet dat van mijn vriendin en haar vrienden. Die gebruiken het namelijk wel eens
mai pen rai
  donderdag 11 september 2008 @ 16:49:38 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_61554359
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef bluesparkle het volgende:
Volgens mij niet, aangezien SPF voor Sun Protection Factor staat. Met whitener wordt volgens mij echt bedoeld dat het je blanker maakt.

In ieder geval, ik zou het risico niet nemen, dalijk kom je blanker terug dan dat je was en dat alleen om een paar euro uit te sparen.
pi_61556474
tvp
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
  vrijdag 12 september 2008 @ 01:43:12 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_61567511
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:46 schreef niet_links het volgende:

OF het ook in zonnebrand zit weet ik niet maar het wordt wel vaak gebruikt.
Ja, het zit ook in zonnebrand: de nivea in de witte flessen, bijvoorbeeld. Maar nivea in blauwe flessen is ook goed verkrijgbaar, en daar zit het niet in.

Kwestie van alleen produkten kopen waarvan je kunt lezen wat er in zit, en dat is heel goed te doen hoor. Het wordt overal duidelijk whitener genoemd.
  vrijdag 12 september 2008 @ 06:59:54 #217
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61568398
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 01:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja, het zit ook in zonnebrand: de nivea in de witte flessen, bijvoorbeeld. Maar nivea in blauwe flessen is ook goed verkrijgbaar, en daar zit het niet in.

Kwestie van alleen produkten kopen waarvan je kunt lezen wat er in zit, en dat is heel goed te doen hoor. Het wordt overal duidelijk whitener genoemd.
Om eerlijk te zijn maakt het mij niet zoveel uit of ik het wel of niet gebruik. De impact is minimaal anders zouden de meeste Thai erg wit zijn. Mijn vriendin wordt altijd erg donker als we weer eens een tijdje naar het strand gaan. Die whiteners helpen denk ik niet veel.

Zelf geef ik niet meer om of ik nu wel of geen kleurtje heb maar goed ik woon hier net als jou gewoon.
mai pen rai
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:46:03 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_61570235
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 06:59 schreef niet_links het volgende:

[..]

Zelf geef ik niet meer om of ik nu wel of geen kleurtje heb maar goed ik woon hier net als jou gewoon.
voor de gemiddelde vakantieganger is dat inderdaad anders natuurlijk
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:12:43 #219
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_61572212
Ach hier hebben we zelfbruiners daar hebben ze whiteners.
Ander land, andere kultuur andere marketing strategie
Explore the World
  zaterdag 13 september 2008 @ 04:02:56 #220
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_61594727
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 06:59 schreef niet_links het volgende:

Ik denk dat mijn mening over whiteners misschien een beetje achterhaald is Hij stamt nog van 10 jaar geleden, toen in we in China woonden en de kwaliteit ervan nogal dubieus was. Je zag het ook niet of nauwelijks in grote, westerse merken. Aangezien die nu bijna allemaal een 'witte' lijn hebben, neem ik aan dat er geen gezondheidsrisico's meer aan verbonden zijn. Geen idee hoe goed het werkt, trouwens. Zelfs voor een Nederlandse ben ik erg bleek; witter hoeft echt niet
  zaterdag 13 september 2008 @ 05:04:12 #221
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61594820
Ik smeer me niet vaak meer in eigenlijk, ik verbrand wel eens een beetje maar niet vaak meer. Ik geloof gewoon niet erg in die whiteners, anders waren al die Thai die ik ken een stuk blanker.

Mijn kleur varieert, als ik veel werk dan ben ik blanker ga ik vaak vissen en naar het strand een stuk bruiner. Maar er echt om geven doe ik niet meer.
mai pen rai
pi_61602682
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 05:04 schreef niet_links het volgende:

Mijn kleur varieert, als ik veel werk dan ben ik blanker ga ik vaak vissen en naar het strand een stuk bruiner. Maar er echt om geven doe ik niet meer.
Weet niet of je over mijn vraag gelezen hebt. Gaat het vissen op 30 september / 1 oktober in Bungramsan door?

*

-Neem aan dat 't verstandig is om je eigen plastic bestek mee te nemen?

-Waar zou ik 't beste nieuwjaar kunnen vieren?

Op de eilandjes of meer in de grotere steden?

*
I pwn u!
pi_61603851
Na een jaar afwezig te zijn geweest...ben ik weer van de partij in december en januari !

Ko Samet here i come
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:18:27 #224
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61604549
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:56 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Weet niet of je over mijn vraag gelezen hebt. Gaat het vissen op 30 september / 1 oktober in Bungramsan door?

*

-Neem aan dat 't verstandig is om je eigen plastic bestek mee te nemen?

*
Ik weet nog niet of het doorgaat ligt een beetje aan mijn werk. Waarom zou je ergens bestek mee naar toe nemen dat hebben ze overal.

Vier het waar je het leuk vind, houd je meer van steden vier het in de steden.. houd je meer van eilanden.. vier het dan daar.

Mijn ervaring is dat het minder gevierd wordt als in Nederland. Is maar net wat je leuk vind. Ik ben eens bij siam geweest en het was wel leuk maar ik vond Nederland leuker.
mai pen rai
pi_61620220
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:56 schreef weasel85 het volgende:

*
Ik zou kiezen voor een eilandje. Ten eerste omdat de steden, en met name BKK enigzins riskant zijn. De jaarwisseling van 2006-2007 werd door moslimseperatisten aangegrepen om wat aanslagen te plegen in het centrum van Bangkok. Daarbij is de situatie in Thailand op dit moment ook niet echt superstabiel dus zou ik wegblijven van drukke plaatsen in de stad.
Misschien een tip: de nieuwjaarsparty op Koh Pha Ngan...
If you can’t convince them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')