I have it..quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
I has it.
Jup, relatie. En hij is dan ook mijn grote steun en toeverlaat. Maar hij kan onmogelijk opboksen tegen het gezeik van mijn perfectionisme. En ik vraag dit ook niet van hem. Want het is mijn issue, mijn verantwoordelijkheid en ik moet het oplossen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:12 schreef Oldenzaal het volgende:
Heb je een relatie?
Een vriend die je zelfvertrouwen geeft?
Iemand die zegt: Het is goed zo?
Goed gedaan?
quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
I have it..
Weer een stukje perfecter...
Niets te danken...
Ik heb al jaar behandeling achter de rug. 1 psychiater, 2 psychologen, 2 verschillende soort therapie en medicatie. Ik had nog veel meer issues.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef The_stranger het volgende:
al eens een psycholoog gesproken? (of zelfs een psychiater?)
Of je post voor de verandering eens wat interessants.quote:
EPIC FAILUREquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:29 schreef Misstique het volgende:
Stel je niet zo aan, serieus. Zet het eens in perspectief, er zijn mensen met veel meer leed dan jij en die gaan ook gewoon door. Je leeft maar 1 keer, maak er wat van ipv jezelf gek te maken om niks.
Noh! Zo, in 1 keer het probleem opgelost. Nou, laat dat slotje maar komen. Ik ben genezen. Kids in Afrika hebben het pas zwaar, what was I thinking.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:29 schreef Misstique het volgende:
Stel je niet zo aan, serieus. Zet het eens in perspectief, er zijn mensen met veel meer leed dan jij en die gaan ook gewoon door. Je leeft maar 1 keer, maak er wat van ipv jezelf gek te maken om niks.
Mooi zo, ik mail je mijn uurtarief wel.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Noh! Zo, in 1 keer het probleem opgelost. Nou, laat dat slotje maar komen. Ik ben genezen. Kids in Afrika hebben het pas zwaar, what was I thinking.
Oh, valt dat niet onder mijn zorgverzekering?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:31 schreef Misstique het volgende:
[..]
Mooi zo, ik mail je mijn uurtarief wel.
Ik snap het wel, maar als je werkelijk zo perfectionistisch bent als je doet voorkomen, dan verwacht ik niet dat soort taal. Mijns inziens is dat vals perfectionisme. Of je schrijft fatsoenlijk Engels, of niet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:24 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lolcat taal. Ik had niet anders verwacht dan dat velen het niet zouden begrijpen.
Dat verwacht je niet, maar je verwacht wel dat ik zo'n fout maak.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar als je werkelijk zo perfectionistisch bent als je doet voorkomen, dan verwacht ik niet dat soort taal. Mijns inziens is dat vals perfectionisme. Of je schrijft fatsoenlijk Engels, of niet.
Voor mij val je nu door de mand...
Perfectionisme [is-niet-gelijk-teken] alles perfect doenquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:37 schreef The_stranger het volgende:
Ik snap het wel, maar als je werkelijk zo perfectionistisch bent als je doet voorkomen, dan verwacht ik niet dat soort taal. Mijns inziens is dat vals perfectionisme.
En dat bevestigt maar weer eens hoe speciaal je wel niet bent hequote:Op donderdag 3 juli 2008 11:24 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lolcat taal. Ik had niet anders verwacht dan dat velen het niet zouden begrijpen.
Dan is het niets meer dan pretentieus bezig zijn. Echte perfectionisten bestaan en die doen meer dan slechts "streven naar".quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Perfectionisme [is-niet-gelijk-teken] alles perfect doen
Het gaat niet om (naar buiten toe) pretentieus zijn, het gaat om het uitermate vervelende gevoel (voor jezelf) dat het nóóit goed genoeg is wat je doetquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef Flashwin het volgende:
Dan is het niets meer dan pretentieus bezig zijn.
Ik ben zooo speciaal. Tering, word je bang van. Jij bent ook speciaal. Jij kunt vanuit één OP iemands volledige psyche doorgronden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
En dat bevestigt maar weer eens hoe speciaal je wel niet bent he
Je bent een wrak. Verre van een perfectionist.
Een echte perfectionist heeft zijn leven op orde, weet wat hij wil, doet 2 universitaire studies tegelijk en is ontevreden met elk cijfer lager dan een 9.
Jij bent gewoon op zoek naar een identiteit en uit ellende wijt je alles aan je zogenaamde "perfectionistische instelling". Onzin.
En uiteraard hebben jullie ook gewoon volledig gelijk. En ik weet het ook wel. En ik moet toegeven, nu, na een paar uur, begin ik me ook wel beter erover te voelen. Maar waarom moet ik me altijd eerst een paar uur klote voelen voordat mijn ratonele deel het overneemt van mijn emotie. Pfff, had ik maar asperger.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
kijk TS..... je kan nu 2 dingen doen.
1 je hele leven je klote voelen... want het leven is niet eerlijk. je best is niet altijd goed genoeg.
of je kan het accepteren en doorgaan.
ik zou echt een kutleven hebben als ik niet gemotiveerd en vrolijk was.
Want? Dan kun je jezelf fijn in een hokje zetten en is al je leed ineens verklaarbaar en kwantificeerbaar?quote:
Heb je inderdaad niet al genoeg stempels verzameld over de laatste jaren?quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:17 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
En uiteraard hebben jullie ook gewoon volledig gelijk. En ik weet het ook wel. En ik moet toegeven, nu, na een paar uur, begin ik me ook wel beter erover te voelen. Maar waarom moet ik me altijd eerst een paar uur klote voelen voordat mijn ratonele deel het overneemt van mijn emotie. Pfff, had ik maar asperger.Misschien had ik beter in klaagbaak kunnen posten.
Mja... Je verstand kan zeggen dat je het gewoon moet accepteren en doorgaan, maar als je gevoel het er niet mee eens is, heeft dat ook weinig zin toch?quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
kijk TS..... je kan nu 2 dingen doen.
1 je hele leven je klote voelen... want het leven is niet eerlijk. je best is niet altijd goed genoeg.
of je kan het accepteren en doorgaan.
ik zou echt een kutleven hebben als ik niet gemotiveerd en vrolijk was.
Daar kun je zelf best wat aan doen door jezelf een schop onder je hol geven. Het is o zo makkelijk om in die veilige, diepe put te blijven zitten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:33 schreef Ludootje het volgende:
Mja... Je verstand kan zeggen dat je het gewoon moet accepteren en doorgaan, maar als je gevoel het er niet mee eens is, heeft dat ook weinig zin toch?
TS kan wel wat hebben hoor, en het zet het een en ander in perspectiefquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:49 schreef Oldenzaal het volgende:
Waarom is dit nu ineens een TS Bash topic geworden?
Oh, dat kan ook wel hoor... Dan loop je jezelf door de dagen heen te slepen, jezelf aan te praten dat het zo goed is, je verstand als anker te gebruiken... En uiteindelijk voel je je nog steeds kutquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:43 schreef Misstique het volgende:
[..]
Daar kun je zelf best wat aan doen door jezelf een schop onder je hol geven. Het is o zo makkelijk om in die veilige, diepe put te blijven zitten.
Kwestie van de juiste mentaliteit. Zoals ik al zei is het veel makkelijker om lekker in die put te blijven zitten en te zwelgen in zelfmedelijden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:03 schreef Ludootje het volgende:
Oh, dat kan ook wel hoor... Dan loop je jezelf door de dagen heen te slepen, jezelf aan te praten dat het zo goed is, je verstand als anker te gebruiken... En uiteindelijk voel je je nog steeds kut
Dat is dan ook weer zo. Maar soms heb je wel een zetje nodig wat mentaliteit betreft. Niet iedereen is instaat dat zichzelf aan te metenquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:12 schreef Misstique het volgende:
[..]
Kwestie van de juiste mentaliteit. Zoals ik al zei is het veel makkelijker om lekker in die put te blijven zitten en te zwelgen in zelfmedelijden.
Bijna. Dan had ik geen emoties.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:22 schreef Misstique het volgende:
[..]
Want? Dan kun je jezelf fijn in een hokje zetten en is al je leed ineens verklaarbaar en kwantificeerbaar?
Nou, ik voel me wel begrepen. Wat ik voel en hoe ik op dingen reageer kan ik, gelukkig, heel duidelijk uitleggen. En mijn psycholoog en ik zijn gelukkig ook een match made in heaven. Ik draag mijn probleem aan, zij geeft een manier van handelen. Ik voer dat een paar keer uit en kijk of het me ligt. Zo ja ga ik bewust dit toepassen en zorg dat het eigen word, zo nee komt ze met iets anders.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:06 schreef tijnbrein het volgende:
Dat is heel vervelend als je, je zo voelt Rebubbeld.
Ik ben dan wel niet perfectionistisch ingesteld. Maar ik begrijp wel hoe je voelt.
Ik voel mij ook niet begrepen door de mensheid. Ik loop bij een psycholoog en dan vraagt hij wat voel je nu. Dan heb ik daar geen antwoord op. Of hij vraagt wat verwacht je hier nu van daar heb ik geen antwoord op. En dan wordt ik gefrusteerd omdat ik mij niet begrepen voel. Waarom vraag je aan mij wat ik hier van verwacht als ik dat niet weet. Dat is een van de redenen waarom ik hulp heb gezocht. Ik word gek van mijzelf en de wereld om mij heen.
Ook dat maakt het misschien iets makkelijker voor jouw. Ik voel mij dus totaal niet begrepen. Niemand neemt mij serieus. Ik kan net zo goed niks zeggen. Mij onvermogen om mijzelf goed te uitten en de wereld om mij heen te begrijpen frusteerd mij enorm.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:17 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Nou, ik voel me wel begrepen. Wat ik voel en hoe ik op dingen reageer kan ik, gelukkig, heel duidelijk uitleggen. En mijn psycholoog en ik zijn gelukkig ook een match made in heaven. Ik draag mijn probleem aan, zij geeft een manier van handelen. Ik voer dat een paar keer uit en kijk of het me ligt. Zo ja ga ik bewust dit toepassen en zorg dat het eigen word, zo nee komt ze met iets anders.
En al het advies hier komt op hetzelfde neer 'snap out of it' en dat weet ik ook. Maar hoe, dat is mijn punt. Ik zoek handvaten.
Ik ben al heel ver in mijn behandeling. Maar dit soort dingetjes, zoals de OP, komen gewoon vaker voor dan ik wil. Zeker nu ik geen medicatie meer gebruik en de wollen deken weg is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:12 schreef Ludootje het volgende:
Ik kan me wel voorstellen hoor, dat je om het voor je zelf te kunnen handelen het makkelijk is om labeltjes te gaan plakken. Doe ik ook wel eens. Dat wil gewoon zeggen dat je er op dat moment niet diep op in wil gaan, maar dat je het als excuus gebruikt. Heerlijk toch? Je kop in het zand steken...
En dan kom je in een fase van pseudo geluk. Je denkt dat je deze keer alles op een rijtje hebt, en alles lijkt eens een keer weer jouw kant op te komen. Kortom, je hebt de grip weer op je leven.
En eens in de zoveel tijd komt een van je oude issues weer de kop op steken, en spat de ballon van je leven die je zo zorgvuldig hebt opgebouwd weer uit elkaar en kan je weer voor af aan beginnen...
Ik denk dat het begin van genezing ligt in het eerlijk tegen jezelf zijn. Niet te hard zijn, niet te zacht zijn, maar gewoon eerlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |