Zal dan wel loslopen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:47 schreef IrishBastard het volgende:
Bij ons was het vorig jaar absoluut geen probleem, er zijn vast wel mensen in de groep die een extra plaatsje hebben
juist! Goede instelling!!!quote:
Vaag. Ik heb na de inschrijving via studielink wel het een en ander aan post gehad hoewel ik nog geen inschrijvingsformulier heb gekregen van de RU zelf. Maar die komt begin deze maand tot zover ik weet. Introductiefoldertje viel maandag op de mat volgens mij.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:48 schreef Noodly het volgende:
Ik ga ook in september beginnen aan de RU en heb nog steeds geen kamer![]()
Ook nog niks van introductie ontvangen ofzo. Ik heb zelfs nog geen bevestiging van ontvangst van inschrijving gehad. Ze willen me niet
Danku.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
juist! Goede instelling!!!
welkom op het WO, waar de administratie niet altijd snel en van een leien dakje af gaat !
Jawel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:44 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb wat gemist dus.Je woont toch niet al samen hè?
Niks veranderd hè.quote:Met een beetje mazzel kom je mij nog tegen, morgen en overmorgen heb ik nog hertentamens van tweedejaars vakken, maar heb nog amper wat gedaan
Oke. Succes morgen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:56 schreef Miss_S het volgende:
Nog antwoord op Soempie's vraag: ik begin gewoon in het 1e jaar
Ik kom van de havo en heb daarna een SCW+ diploma gehaald en heb nu het eerste jaar HBO pedagogiek gedaan
Ik ben gestopt met leren voor mijn toets morgen, als ik het nu niet ken dan komt het nooit meer
Voor zover ik weet is het zo dat als je je bij 't IBG inschrijft, zij automatisch je inschrijving bij de onderwijsinstelling regelen. Maar hey, dat was jáááááren geleden zo, dus pin me er niet op vastquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Vaag. Ik heb na de inschrijving via studielink wel het een en ander aan post gehad hoewel ik nog geen inschrijvingsformulier heb gekregen van de RU zelf. Maar die komt begin deze maand tot zover ik weet. Introductiefoldertje viel maandag op de mat volgens mij.
Té-ring! Dan ben je écht burgerlijk ja.quote:Op donderdag 3 juli 2008 00:10 schreef Soempie het volgende:
[..]
Jawel.![]()
Samen een leuk huisje gehuurd met tuin. Katjes, planten en een wekker die elke morgen om 8 uur gaat. Nu ben ik echt een burgertrut.![]()
Kloptquote:[..]
Niks veranderd hè.![]()
Heb jij enig idee of je een boekenlijst toegestuurd krijgt? Of komt dat op de site te staan? Studiegids was nog niet uit zag ik...
* Yashaaaaa stelt haar doel bijquote:Op donderdag 3 juli 2008 03:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Té-ring! Dan ben je écht burgerlijk ja.. Dat zie ik mezelf nog niet doen binnen een jaar
.
[..]
Ik zag het mezelf ook niet doen een jaar geleden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:37 schreef Mikkie het volgende:
Té-ring! Dan ben je écht burgerlijk ja.. Dat zie ik mezelf nog niet doen binnen een jaar
.
Oude studiegidsen staan wel online. Ik weet daarom wat ik kan verwachten aan literatuur. Ik houd in elk geval de site in de gaten en wacht de post wel af.quote:Klopt
Qua boekenlijst: ik kan je vertellen wat ik vanuit m'n eigen bestuursfunctie weet van vorig jaar. In principe krijgen alle nieuwe studenten/nieuwe inschrijvers een introductiepakket toegestuurd. Hierin zit o.a. een welkomstbrieft, studiegids, vademecum en ook de boekenlijst van Postelein, zodat je daar boeken kan bestellen. Dit pakket krijg je ruim op tijd binnen (in de regel ergens begin augustus geloof ik, kan ook eind juli zijn). De kans is overigens ook groot dat voor de zekerheid (mocht er communicatie niet goed verlopen binnen de RU) het bestelformulier ook tijdig online wordt gezet op de site van de studievereniging (postelein.nl), maar pin me hier niet op vast als je wilt
.
Mocht je een overzicht willen van te verwachten literatuur, PM me dan even. Op basis van afgelopen jaren kan ik je wel vertellen wat de literatuur is geweest en wat de verwachting is qua gebruik komend jaar.
De studiegids is inderdaad nog niet definitief. Officiële deadline voor het inleveren van de stukken is waarschijnlijk pas net geweest, dus dat kan zomaar nog een paar weken duren. Je hebt wel kans dat in de tussentijd een voorlopige versie online komt. Geef even een gil als je 'm gevonden hebt.
En, viel het mee?quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dankjewelik ga over 20 minuutjes naar Nijmegen
De helft viel mee en de helft viel tegenquote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:49 schreef Soempie het volgende:
Oh, en Sven kan het goed vinden met een nieuwe collega. We hebben afgesproken met z'n vieren (hij met z'n vriendin en wij) te gaan eten en naar de efteling te gaan. Dát is pas burgerlijk.![]()
En waar mag dat feest dan wel niet zijn? CC?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:12 schreef Faithy het volgende:
G-mail elke keer openen in de hoop dat je een tentamen gehaald hebt is niet goed voor je rustgelukkig vanavond End of Semester Feest
Nerds only dusquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:21 schreef Faithy het volgende:
is alleen voor de opleidingen Informatica en Informatiekunde. Een oud docent organiseert dat
Beide niet aan mij besteedt!quote:
quote:
Ik snap het nuquote:Student Informatiekunde
Ah, cool. Zonder dat ik de fietstochtjes op zondag heb ingezet.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh mên, de burgerlijkheidsaward van 2008 is voorlopig echt voor jullie
*aansluit*quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
nee, gelukkig niet![]()
maar dat is slechts mijn mening
Ik heb 'em op 3 september, aan de start van het academisch jaar dus. Is ook geen vereiste om aan de studie te mogen beginnen. Enige is dat als je de wiskundetoets niet haalt, je verplicht gedurende 2 of drie (?) maanden op maandag- en donderdagavond een wiskundecursus moet volgen en daarna een her moet doen. Je hebt geloof ik uiteindelijk drie kansen...moet wel lukken dus =) Ik ga mn best doen de toets direct te halen, dan heb ik die avonden tenminste vrijquote:Op woensdag 9 juli 2008 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Wanneer heb jij die toets dan, Sterre?
Dat is gewoon het basistentamen Wiskunde voor Statistiek inderdaad. Krijg je geen studiepunten voor, maar dat 'vak' moet je wel halen wil je toegang krijgen tot Beschrijvende Statistiek.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:26 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Ik heb 'em op 3 september, aan de start van het academisch jaar dus. Is ook geen vereiste om aan de studie te mogen beginnen. Enige is dat als je de wiskundetoets niet haalt, je verplicht gedurende 2 of drie (?) maanden op maandag- en donderdagavond een wiskundecursus moet volgen en daarna een her moet doen. Je hebt geloof ik uiteindelijk drie kansen...moet wel lukken dus =) Ik ga mn best doen de toets direct te halen, dan heb ik die avonden tenminste vrij
om te beginnen is het een alfa studie...quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:52 schreef m-materazzi het volgende:
Wat is er dan mis met communicatiewetenschappen ?
Als hier zo over alfa's wordt gedacht ben ik in ieder geval dat ik binnenkort zowel een alfa als een beta bachelor op zak hebquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
om te beginnen is het een alfa studie...![]()
maargoed, dat is pedagogiek ook
Bèta's ftw!
Dan zijn we elkaar halverwege tegengekomen! Bon voyage! Dat het jou beter mag bevallen dan mij!quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef motorbloempje het volgende:
na 2 alfa-studies te hebben geprobeerd, ben ik blij dat ik nu een beta doe![]()
Netwerken! Omgaan met oudere jaars die kennen vast wel iemand wiens kamer binnenkort vrijkomt etc.!quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:30 schreef Operc het volgende:
Vast niet het goede topic, maar ach, het is iig Nijmegen.
Na vandaag voor de 5e keer te zijn afgewezen bij een kijkavond (tuurlijk, ze moeten het merendeel afwijzen etc.) heb ik het een beetje gehad. Ik studeer nu ongeveer een jaar in Nijmegen en na van de wachtlijst van de SSHN te zijn afgegooid (had ik me ruim een jaar geleden 2 weken eerder ingeschreven had ik wel een kamer gehad) ben ik nu toch echt dringend opzoek naar een kamer. Moet atm ruim 3 uur per dag reizen, waarvan ongeveer 1,5 uur fietsen en dat schiet gewoon niet op.
Heeft iemand, suggesties, ideeën of tips voor me toevallig?
Beter laat dan nooitquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:03 schreef Wheelgunner het volgende:
Even een wijziging voor de OP; Ik heb een nieuwe account, Evil Jur is dus Wheelgunner geworden
Is die niet de hele zomer open? Anders inderdaad nu vast nog wel: op dit moment zijn alle gebouwen ook nog open, net als alle facilitaire diensten (URD: Refter, CultuurCafé etc). Dan zal DSZ ook nog wel open zijnquote:Op donderdag 10 juli 2008 12:05 schreef Brabander723 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand of de Centrale Studentenbalie deze week nog open is? (Heb geen zin om drie kwartier voor niks in de bus te zitten haha)
Goddomme jong! Daar kan je toch wel de website voor checken?quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:05 schreef Brabander723 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand of de Centrale Studentenbalie deze week nog open is? (Heb geen zin om drie kwartier voor niks in de bus te zitten haha)
Ik had eerst de website gecheckt natuurlijk, alleen daar stond niks over vakantieperiodes enzo, dus ik dacht: ik vraag het ff hier.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Goddomme jong! Daar kan je toch wel de website voor checken?
^2quote:
Inderdaad, ik wil mijn bestuursrechtcijfer nu ook wel es een keer, 4 weken mn reetquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:25 schreef Faithy het volgende:
waar blijft die Theo met die tentamencijfers![]()
ik vind een dag al langquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wil mijn bestuursrechtcijfer nu ook wel es een keer, 4 weken mn reet
Hier sinds paar uur eindelijk vakantiequote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:10 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
gefeli
Iedereen onderhand vakantie?
Ja, de medische faculteit moet altijd alles anders doenquote:Op zondag 13 juli 2008 18:16 schreef IrishBastard het volgende:
Herkansing al op 24 juli? Das mooi vlot... Bij ons is alles pas halverwege/eind augustus
Jup, heb jij hem wel gedaan?quote:Op maandag 14 juli 2008 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Jurriaan ben jij het? Welk vak heb je laten vallen, Early Warning?
Ja, moet alleen opdracht 3 (beleidsplan) nog aan passen en de presentatie houden maar dat moet ik als het goed is wel met een 6je kunnen afsluitenquote:
Ik las in de mail dat we nu ineens toch tot voor de bezemactie eind augustus kunnen inleveren, eerst wilde hij me maar 1 week voorstel geven. Misschien lever ik het toch nog in, we zien wel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, moet alleen opdracht 3 (beleidsplan) nog aan passen en de presentatie houden maar dat moet ik als het goed is wel met een 6je kunnen afsluiten
...en om dat bericht te kunnen lezen, moet je ingelogd zijn denk ik? Dat is dat BlackBoard, toch? Daar kan ik nog weinig mee. Naja, 18 augustus maar meteen in gaan schrijven dus!quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:04 schreef Mikkie het volgende:
Het bericht dat op BB staat meldt dat je je nu kunt inschrijven voor enkel de cursussen. De inschrijving voor werkgroepen start pas na 18 augustus (exacte datum niet bekend). Helaas, anders had ik nu inderdaad ook e.e.a. al vastgelegd.
Ik moet vandaag m'n inschrijving nog opsturen (door gedoe met bewijs betaald collegegeld zo laat), daarom vermoed ik dat ik alle info pas heel laat krijg. Als je het rooster door zou kunnen sturen, dan zou dat heel mooi zijn. Mijn mailadres is ook bekend dacht ik zo.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:38 schreef Mikkie het volgende:
Soempie, voor jou geldt hetzelfde natuurlijk, mits je interesse hebt het mailadres moge bekend zijn.
Consider it done, thnx!quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:38 schreef Mikkie het volgende:
Marit, stuur me even een PM als je wilt. Ik meen me te herinneren dat de studie-adviseuse een week of wat geleden de roosters voor het komende jaar (eerste semester althans) heeft rondgestuurd via een mailinglijst. Die mail kan ik natuurlijk naar je forwarden, daar kun je vast wel iets mee.
Soempie, voor jou geldt hetzelfde natuurlijk, mits je interesse hebt het mailadres moge bekend zijn.
Ik ook, heb mijn nieuwe registratiekaart alweer binnen. Boeken trouwens ook..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:16 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben alweer ingeschrevende eerste studie waar ik het tot het 3e jaar heb volgehouden
Ik had de studiegids wel al gevonden maar niet het rooster? staat dat bij de gids?quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:30 schreef Operc het volgende:
Op www.ru.nl kun je bij faculteiten de studiegidsen vinden van de verschillende studies en daar staat ook het rooster bij. (iig bij de sociale faculteit)
Pedagogiek 1ejaarsquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:01 schreef Operc het volgende:
Ja, als het goed is wel, welke studie en welk jaar doe je? dan zoek ik wel even voor je.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
Kut ben ik vandaag nog vergeten die brief op de post te doen
Naja morgen weer een dag.. Heb ook het eerste mailtje van een mentorkindje al binnen..
Wordt al gezellig, ze kan op zondag niet mee doen met de kroegentocht omdat ze christen is, daar voelt ze zich dan niet prettig bij![]()
Ach hou op, ik merk er echt niets vanquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat is het risico van een Katholieke universiteit natuurlijk
Daarom heet het ook al geen KU meerquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat is het risico van een Katholieke universiteit natuurlijk
Bij de inschrijving vragen ze je er wel naar.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ach hou op, ik merk er echt niets van.
Stuur me even een PM anders. Ik heb de roosters zoals ze een maandje geleden door de studieadviseuze zijn doorgestuurd hier nog wel voor je liggen.quote:
Ik studeer Amerikanistiek, derdejaars inmiddels. Dat hoort officieel ook bij Engelse Taal & Cultuur, volgens mij is het eerste jaar ook grotendeels hetzelfde.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:08 schreef Noodly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Engelse Taal & Cultuur (gaan) doen? Ik begin binnenkort
Brits Engelsquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:02 schreef Noodly het volgende:
okVoor wat ik begrepen heb is het eerste jaar een introductie in zowel Amerikanistiek als Engelse taal & cultuur, je moest alleen al kiezen of je Amerikaans-Engels of Brits Engels wilde.
Dat klopt volgens mij wel, maar de meeste mensen hebben hun keuze al gemaakt in het eerste jaar. Ik ken maar een handvol RP sprekers van mijn jaar die zijn overgestapt naar Amerikanistiek, en anderzom geen één volgens mij.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:02 schreef Noodly het volgende:
okVoor wat ik begrepen heb is het eerste jaar een introductie in zowel Amerikanistiek als Engelse taal & cultuur, je moest alleen al kiezen of je Amerikaans-Engels of Brits Engels wilde.
Waarover? Over de roosters? Die zitten namelijk dadelijk enorm geïrriteerd te zijn, omdat zij net zoveel van de roosters weten als jijquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:40 schreef Miss_S het volgende:
Bedankt Mikkie
Ik heb de studievereniging ook maar eens een mailtje gestuurd
Neejohquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarover? Over de roosters? Die zitten namelijk dadelijk enorm geïrriteerd te zijn, omdat zij net zoveel van de roosters weten als jij
Dan ben je goed bezigquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Neejohom mijn interesse te tonen om (actief) lid te worden en daar informatie over te vragen
Ja dat was ook mijn idee, weet alleen niet of ze nog de aanvragen verwerken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan ben je goed bezig
Overigens is het slim om meteen lid te worden, kun je voor de eerste periode boeken bestellen. Je krijgt 10% korting, dus op een flinke stapel boeken is dat mooi meegenomen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn idee, weet alleen niet of ze nog de aanvragen verwerken.
En vraag me af of ik nu een beetje te enthousiast doe om ookal naar dat actief lid worden te vragen
Wat moblo zegtquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
bij verenigingen hebben ze nooit een tekort aan actieve leden.
Wij hebben ook best een grote vereniging, maar het zijn altijd dezelfden die je tegenkomt op borrels en bij het organiseren van dingen.
Als actief lid ben je meer waarddus niet verlegen zijn, maar gewoon zeggen dat je actief wilt worden. Niet alleen goed voor je 'bonding' met studenten, maar ook docenten (bij ons iig wel).
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
bij verenigingen hebben ze nooit een tekort aan actieve leden.
Wij hebben ook best een grote vereniging, maar het zijn altijd dezelfden die je tegenkomt op borrels en bij het organiseren van dingen.
Als actief lid ben je meer waarddus niet verlegen zijn, maar gewoon zeggen dat je actief wilt worden. Niet alleen goed voor je 'bonding' met studenten, maar ook docenten (bij ons iig wel).
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Wat moblo zegt. Er is altijd wel iets te doen voor een actief lid. Het geeft je meteen een lekkere ingang en je kunt iets meer doen dan enkel studeren. En geloof me (heb zelf bestuur van Postelein gedaan), enthousiaste eerstejaars worden goed gewaardeerd
.
So true. Het is echt een kutnaam.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
Posteleinhet blijft een rare naam
Ik heb allebei geleerd, Brits op de lerarenopleiding, en Amerikaans op de uni. Nou, geef mij de laatste maarquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Amerikaans engels vind ik persoonlijk zó lelijk
Nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:37 schreef IrishBastard het volgende:
Iedereen al een beetje zin in intro/nieuwe collegejaar?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:35 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb er vier. Maar ik vrees dat ik die niet allemaal ga maken.
Nope.quote:
Voor zondag 17 augustus bestellen online. Kreeg er vandaag een brief over binnen. Ophalen woensdag 27 augustus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:26 schreef Miss_S het volgende:
Ja dat was ook mijn idee, weet alleen niet of ze nog de aanvragen verwerken.
Hey die heb ik al moeten kopen voor het HBOquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:05 schreef Mikkie het volgende:Basispracticum Klinische Vaardigheden (B2, periode 2 en verder): Delfos, 2005. Luister je wel naar mij? Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar. (nieuwstaat)
Ik ben gewoon door het tentamen heen gemazzeld en heb het gehaald op basis van de sheets. Op die manier zou ik het echter niemand adviserenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hey die heb ik al moeten kopen voor het HBO
Maar het boek voor statistiek heb je dus niet echt nodig? (omdat het bonnetje er nog inzit)
kan de meeste boeken lenen van studiegenoten, ideaaaaaalquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Owjah, even dictaten bestellen
Nog maar 2 daagjes tot de start van de intro
Had al afspraken staan bij mijn werk en heb me trouwens nog steeds niet officieel ingeschreven.......quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
je doet niet mee met de intro? hadden we misschien samen kunnen feesten
Zit nu bij de Deut op het terras in de zon![]()
heerlijk! laat de intro mar komen!
Dit is toch veel leuker zo en ik weet wel zeker dat we elkaars vooroordelen zouden doen verdwijnen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
je had wellicht onze vooroordelen kunnen doen verdwijnen
zonde
Ik heb Kiss nog niet uitgeprobeert wel al de brief gekregen, dus snel maar eens gaan doenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:42 schreef Soempie het volgende:
Ik kan KISS gebruiken.Nu alleen nog boeken bestellen.
Mensen al hertentamens gemaakt?
Dat gebitch?quote:
Bedenk maar vast een wachtwoord met een vreemd teken een cijfer en letters in de eerste 8 karakters.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik heb Kiss nog niet uitgeprobeert wel al de brief gekregen, dus snel maar eens gaan doen
Ok die ga ik dus echt nooit onthoudenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Bedenk maar vast een wachtwoord met een vreemd teken een cijfer en letters in de eerste 8 karakters.![]()
Na een kwartier had ik er een bedacht die ik ook echt kan onthouden.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Stiekem heb ik het wel gezien, ben er te oud voor geworden
Gewoon een uitroepteken of vraagteken aan het eind.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ok die ga ik dus echt nooit onthoudencijfers en letters lukt nog wel maar een vreemdteken erbij .....
Oja dat valt nog wel te onthouden, thanksquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Gewoon een uitroepteken of vraagteken aan het eind.
Vooroordelen van mij? ik weet niet eens wie Miss_S isquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
je had wellicht onze vooroordelen kunnen doen verdwijnen
zonde
Zo, het halve wachtwoord van Yash is nu ook bekendquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Of een: _ en dan je geboortejaar ofzo
Is dat een hint?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:42 schreef Soempie het volgende:
Ik kan KISS gebruiken.Nu alleen nog boeken bestellen.
Subtiel hè.quote:
Hoe was je vakantie?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Nou, mijn vakantie zit erop, dat we maar weer beginnen....
Geweldig, lekker weekje strand en stappen in Portugal. Natuurlijk zit ik nu weer met die typische "vakantie-is-weer-voorbij" dip, dus dan begin ik liever zo gauw mogelijk met de studie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hoe was je vakantie?
Dat TIS is echt heel knullig opgezet. Voorlopig begin ik nog niks.
Ja maar wat er voor staatquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo, het halve wachtwoord van Yash is nu ook bekend
Maar na zo'n vakantie heb je toch minstens een week nodig om uit te rusten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Geweldig, lekker weekje strand en stappen in Portugal. Natuurlijk zit ik nu weer met die typische "vakantie-is-weer-voorbij" dip, dus dan begin ik liever zo gauw mogelijk met de studie.
Ik was niet anders dan TIS gewend, maar dit ziet er inderdaad wel handiger uitquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:15 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik moet me gewoon nog even aanpassen.
Gelukkig regelen ze het bij Geneeskunde allemaal voor jequote:
Ziet er wel beter uit ja, maar als je TIS eenmaal een beetje gewend bent werkt het ook wel prima.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:15 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik moet me gewoon nog even aanpassen.
Dat geloof ik ook wel, maar evengoed onhandig.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ziet er wel beter uit ja, maar als je TIS eenmaal een beetje gewend bent werkt het ook wel prima.
Lin 2 is het linnaeus gebouw, overblijfsel van de bunker rechts naast de nieuwe beta faculteit aan de heyendaalseweg. SP is Spinozagebouw, aan de andere kant van de thomas van aquinostraat dan het Erasmusgebouw .quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:19 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel, maar evengoed onhandig.Blackboard heb ik wel eerder eens mee gewerkt en dat bevalt goed.
In elk geval m'n rooster samengesteld en nu houd ik mooi 2 dagen over om te werken.M'n boeken zijn ook besteld. Iemand enig idee waar de collegezalen SP2 en LIN2 zijn?
Zie het zo snel niet staan.
Edit: SP2 gevonden.![]()
waarom dat als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:22 schreef Miss_S het volgende:
En nog steeds niet officieel ingeschreven
Dankzij de HAN die nog steeds geen propedeuse bewijs voor mij hebben, nu heb ik wel al een studentnummer en Kiss toegang gekregen van de RU dus het moet wel goed komenquote:
Ahh das ook mooi klotequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:34 schreef Soempie het volgende:
* vloekt![]()
Ik had me ingeschreven voor de goede werkgroepen, maar op de een of andere manier heeft de studieadviseur bedacht dat ik HBO-instromer ben en me overal weer uitgegooid.Nu is het haar geraden dat ze me op dezelfde tijden weer inschrijft, want ik heb m'n werkrooster op m'n collegerooster aangepast en dat kan ik niet meer terugdraaien. Stom mens.
Lijkt me niet. Gewoon even navragen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ahh das ook mooi klote
Ik kan morgen waarschijnlijk beginnen met het inschrijven dus dan zullen alle fijne tijden wel weg zijn, maarja niets aan te doen
Trouwens omdat ik mijn hbo P heb moest ik een wiskunde toets doen, nu is er 5 september voor alle 1e jaars een wiskunde toets, zou ik die nu weer moeten maken?
Ja dat was ik ook van plan morgenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Gewoon even navragen.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:44 schreef Faithy het volgende:
Yashimikkie, da's leuk!!!
Mja, ze heeft nu geregeld dat ik me weer in kan schrijven voor de vakken, terwijl ze zou regelen dat ik weer in de juiste groep zou komen. Mooi weer een mail achteraan gestuurd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:18 schreef Mikkie het volgende:
Meestal is e.e.a. met een belletje of een mailtje wel op te lossen, Susy is niet de moeilijkste is mijn ervaring.
Minder handig inderdaadquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:10 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, ze heeft nu geregeld dat ik me weer in kan schrijven voor de vakken, terwijl ze zou regelen dat ik weer in de juiste groep zou komen. Mooi weer een mail achteraan gestuurd.![]()
Voor je actie onderneemt neem je toch even contact op met de student om te vragen of het wel klopt.Scheelt in elk geval een hoop werk om niks.
![]()
Begint lekker zo.Heb ook al een boek gekocht uit 2008, terwijl ze werken met de editie uit 2002.
Handboek psychodiagnostiek voor de hulpverlening aan kinderen. Van Kievit, tak en Bosch.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Minder handig inderdaad.
Welk boek gaat het om eigenlijk?
Die laatste veronderstelling kan goed kloppenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:50 schreef Soempie het volgende:
Hm, in het voorwoord staat dat één hoofdstuk geheel vernieuwd is (sociaal en emotioneel functioneren). En de overzichten van de diverse onderzoeksinstrumenten zijn uitvoerig bijgewerkt. WISC-III maakt deel uit van de rivisie. Aantal hoofdstukken zijn kleine dingen aan aangepast.
Nah, ik vind het echt flauw dat ze werken met die uit 2002. Lijkt me niet een kwestie van dat dat boek beter is, maar eerder dat de docent te lui is het nieuwe boek te bestuderen.![]()
Ben ik in elk geval niet de enige.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:33 schreef SterreMarit het volgende:
Ik heb indd ook de nieuwste druk; dit bericht via BB *of waar ik t ook ineens tegenkwam* was pas zichtbaar ná 17 augustus en toen moest je dus al besteld hebben bij Postelein. Ik ga me er dus maar niet te druk over maken dat ik een nieuwere druk heb =)
Dat zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in SP2 zijnquote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:35 schreef Miss_S het volgende:
Er staat trouwens ook nog een introductiecollege (verder geen vak) op ons rooster woensdag, iemand enig idee hoe ik er achter kom in welke ruimte dat is?
Thanksquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in SP2 zijn.
Ik ga informatiekunde doen. Anders kom ik nooit bij jouw in collegequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 07:46 schreef motorbloempje het volgende:
je inschrijving omgooien?
is het nog gelukt met je verslag/presentatie/whatever?
wat gezelligquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ga informatiekunde doen. Anders kom ik nooit bij jouw in college
Ja! Heb een 8. Zeer competent. Score!
Meid, ik heb werkelijk geen flauw idee wat voor praatje je krijgtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Thankskrijgen we dan nog een keer zo'n praatje over de opleiding ofzo?
Ben er wel erg blij mee inderdaad. Kreeg wat kritiek op mijn stageverslagen, maar ook complimentjes, en duidelijk complimentjes genoeg.quote:
Zo zou ik het toch niet willen omschrijven. Naast het Gymnasion ligt een parkeerplaats, daarnaast ligt Sterrenbosch (studentenhuisvesting) en dáárnaast ligt het Linnaeus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
LIN2 is lineusgebouw.. Dat is zeg maar naast het gymnasion..
Spinozagebouw ligt dat daar ook? Dan is het handiger om op station Heyendaal uit te stappen en te lopen denk ik? Vorige keer ben ik naar Centraal gegaan om vervolgens de bus te pakken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo zou ik het toch niet willen omschrijven. Naast het Gymnasion ligt een parkeerplaats, daarnaast ligt Sterrenbosch (studentenhuisvesting) en dáárnaast ligt het Linnaeus.
@ Marit:
Het ligt zeg maar hier. De gebouwen die je ziet bij het A-tje staan er echter niet meer, is platgegooid en staat een nieuw gebouw, andere vorm.
Het Spinozagebouw ligt hier. Betreffende het OV, dat moet je gewoon even uittesten. Als je trein langs Heyendaal komt is het waarschijnlijk kortst om daar uit te stappen, is het nog wel een minuutje of tien wandelen naar het Spinoza (of je pakt lijn 10 als die net langs komt, kun je twee haltes mee). Als je toch al langs CS (en niet langs Heyendaal) komt kun je daar waarschijnlijk net zo goed met de bus gaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Spinozagebouw ligt dat daar ook? Dan is het handiger om op station Heyendaal uit te stappen en te lopen denk ik? Vorige keer ben ik naar Centraal gegaan om vervolgens de bus te pakken.
Dan is de bus geheid handiger ja, vooral omdat er nogal wat lijnen langs het UMC en dus ook langs de uni komen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:30 schreef Soempie het volgende:
Oke. En ik zie net dat ik sowieso over moet stappen op centraal, dus dan is de bus misschien nog wel handiger.
Thnx! Ik snap nu dat ik dat niet weet; daar zijn we helemaal niet in de buurt geweest tijdens de rondleiding =) Staat het daar verder wel een beetje duidelijk aangegeven, zoals waar de ingang is enzo? Niet dat ik ineens in het ziekenhuis of nog ergens anders sta ofzo (A)quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo zou ik het toch niet willen omschrijven. Naast het Gymnasion ligt een parkeerplaats, daarnaast ligt Sterrenbosch (studentenhuisvesting) en dáárnaast ligt het Linnaeus.
@ Marit:
Het ligt zeg maar hier. De gebouwen die je ziet bij het A-tje staan er echter niet meer, is platgegooid en staat een nieuw gebouw, andere vorm.
Maar...dat is toch dat sportgebeuren dan? En daar kun je toch niet in zonder sportkaart ofzoiets?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:15 schreef Faithy het volgende:
Gymnasion ligt tegenover het Erasmusgebouw
Dat hebben de introdames dan niet helemaal juist doorgegeven =) Klopt het dat in dat gymnasion Hal 2 is?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:19 schreef Faithy het volgende:
Ja, dat is het sportgebouw, maar er zitten ook leslokalen van de HAN en zulks
sportkaart heb je alleen nodig als je wilt sporten daar, maar het is er vrij groot hoor![]()
Dan moet je die toets gewoon maken in de gymzaal.. Moet ik ook bij de meeste tentamensquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:25 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Dat hebben de introdames dan niet helemaal juist doorgegeven =) Klopt het dat in dat gymnasion Hal 2 is?
Nou, je hebt 'gewoon' de ingang van het Gymnasion. Als je naar rechts gaat zitten daar alle sportzalen, en links zitten lokalen en zulks. Daar ben ik dan weer nog nooit geweest, dus daar kan ik je niet mee helpenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:25 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Dat hebben de introdames dan niet helemaal juist doorgegeven =) Klopt het dat in dat gymnasion Hal 2 is?
Dat is de gymzaal. Als je via de hoofdingang naar binnenkomt, ga je naar rechts de trappen op. En dan meteen weer links. Dan staat het ook wel aangegeven, tenminste bij ons altijd wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:25 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Dat zullen ze in het begin ook wel doen ja. Bovendien kun je de meute achterna lopen. En mocht je het nou echt niet kunnen vinden, dan zit er links bij de ingang een portier die je wel kan helpen, of als je rechts die trappen op loopt zit er iemand van het USC die je wel door kan sturenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:22 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat is de gymzaal. Als je via de hoofdingang naar binnenkomt, ga je naar rechts de trappen op. En dan meteen weer links. Dan staat het ook wel aangegeven, tenminste bij ons altijd wel.
Oh niet zeurenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:53 schreef Wheelgunner het volgende:
En hoeveel zijn jullie aan boeken kwijt? Ik weer meer dan 200 voor eerste periode alleen al![]()
Was ook alleen maar nieuwsgierigquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Meid, ik heb werkelijk geen flauw idee wat voor praatje je krijgtDat is alweer zó lang geleden!
Ik heb zo'n vermoeden dat het gaat over de inrichting van het eerste jaar. Wat je kan verwachten qua opbouw van de vakken en qua didactiek. Maar pin me d'r niet op vast
.
15 euro als je voor een jaar kiest en 18 als je voor flexibel kiestquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:20 schreef Mikkie het volgende:
Wat betaal je nou voor zo'n pas? Achttien euro per maand geloof ik toch?
Vast wel, nooit op geletquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:55 schreef Miss_S het volgende:
Er staan toch ook overal bordjes?
Heb een kaartje uitgeprint van de site van de ru. Ik ga gewoon als een idioot met dat kaartje rondlopen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 01:41 schreef Mikkie het volgende:
Je kunt amper verdwalen joh. Even goed opletten als je aankomt en desnoods als semi-eerstejaars nitwit de weg vragen.
Ja, tot half vier uitslapenquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:48 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Nietus, dat college vervalt...
En wanneer loopt jouw curriculum af?quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:50 schreef Fliepke het volgende:
Oh wacht er zijn hier meer mensen die informatiekunde doen he. Hoi, hier de enige 8e jaars volgens mij
Dat is een grote puinhoop natuurlijkquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:54 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En wanneer loopt jouw curriculum af?
Yep; ik doe nog HBO maar ik wil als doorstromer volgend jaar Informatiekunde doen. Het schakeljaar dat ik daarvoor moet volgen heb ik in mijn minor-tijd gevolgd. Hupsakeequote:Op zondag 31 augustus 2008 22:58 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dat is een grote puinhoop natuurlijk
Ik wil er nu serieus eens wat aan gaan doen en er eens langzaam een eind aan breien. Tis wel genoeg geweest met studentje spelen.
Doe jij het tegenwoordig ook dan?
Ik begon in 2001 op het MBO en ik klim nu langzaam omhoog. Niet helemaal hetzelfde, maar tochquote:Op maandag 1 september 2008 09:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Collegejaar 2008/2009 en ik ben in 2003 begonnen! En daarvoor had ik ook al vijf jaar gestudeerd! Beat that!
Ik klim al jaren niet meer!quote:Op maandag 1 september 2008 09:37 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik begon in 2001 op het MBO en ik klim nu langzaam omhoog. Niet helemaal hetzelfde, maar toch
Ja, want je zou maar een paar duffe hoorcolleges missen! De schok, de horror, de kriebels!quote:Op maandag 1 september 2008 09:39 schreef BlaatschaaP het volgende:
Veranderen ze twee dagen geleden mijn hele rooster. Mag nog van geluk spreken dat ik het op tijd zag en me er op kan voorbereiden. Denk dat er vandaag weinig mensen op komen dagen
.
Ik volg WBA deel 1 als onderdeel van mijn vrije minorquote:Op maandag 1 september 2008 09:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
He, heb jij interesse om je Who Built America vol 1 en 2 te verkopen (als je die hebt)?
Ja, ik dacht al. Slari die zat toch een stuk lager, maar wel knap dat je zo aan het klimmen bent. Dat vind ik altijd wel tof. ( Beter dan wat ik heb gedaanquote:Op maandag 1 september 2008 09:37 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik begon in 2001 op het MBO en ik klim nu langzaam omhoog. Niet helemaal hetzelfde, maar toch
quote:Op maandag 1 september 2008 09:56 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja, ik dacht al. Slari die zat toch een stuk lager, maar wel knap dat je zo aan het klimmen bent. Dat vind ik altijd wel tof. ( Beter dan wat ik heb gedaan![]()
)
quote:Op maandag 1 september 2008 09:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
. Ik was vroeger te lam om de havo af te maken. Mijn vader riep ooit in een boze bui 'ga dan naar het MBO als je niks wilt doen!' en ik riep even boos terug 'prima!'. Nou ja, de rest is historie. Ik heb de MBO gedaan, nu heb ik het HBO bijna af en zodirect zit ik alsnog op de uni. Het is jammer van de tijd, maar ik heb geen spijt meer van de omweg
.
Het zijn werkcolleges. Mis je er daar twee van wordt je zonder pardon uitgesloten van het tentamen.quote:Op maandag 1 september 2008 09:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, want je zou maar een paar duffe hoorcolleges missen! De schok, de horror, de kriebels!
Nog nooit meer dan 1 aanwezig geweest en nog nooit één probleem geweest!quote:Op maandag 1 september 2008 10:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Het zijn werkcolleges. Mis je er daar twee van wordt je zonder pardon uitgesloten van het tentamen.
Dan heb je gewoon een soepelere studie dan ikquote:Op maandag 1 september 2008 10:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nog nooit meer dan 1 aanwezig geweest en nog nooit één probleem geweest!
Geschiedenis en jij lieverd?quote:Op maandag 1 september 2008 10:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon een soepelere studie dan ik. Geen oordelen vellen over dingen waar je geen kennis van hebt. Ik ken meerdere mensen die afgelopen jaren geen tentamens hebben mogen volgen vanwege afwezigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |