Ik vind niet dat jij het recht hebt om voor mij in te vullen wat ik van iets moet vindenquote:Op zondag 27 juli 2008 23:39 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Dat jij het niet boeiend vindt is je goed recht, maar om het dan direct als 'niet boeiend' te classificeren is mijns inziens onterecht. Kijk, het is nu eenmaal een programma van drie uur en ja, dan zijn er altijd interessantere en minder interessante aspecten. Het mooie is juist dat gasten eindelijk eens de kans krijgen dieper op zaken in te gaan, ipv dat ze, à la De Wereld Draait Door of Pauw & Witteman, na drie minuutjes reclame gemaakt te hebben voor hun nieuwe boek alweer klaar zijn. Daar zit hem de kracht van Zomergasten en als de gast je even niet interesseert, dan zap je toch gewoon weg?
In het dikgedrukte stuk moet ik je enigszins gelijkgeven vergeleken met voorgaande jaren, tenminste, qua voorspelbaarheid van de gesprekken die ze tussendoor voerden. Dat maakte ze mijns inziens echter niet minder interessant. Daarnaast waren de gekozen fragmenten stuk voor stuk van hoge kwaliteit en pasten ze mooi in een rijtje, dwz er was een soort rode draad te achterhalen.quote:Op zondag 27 juli 2008 23:41 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vind niet dat jij het recht hebt om voor mij in te vullen wat ik van iets moet vinden
Dit was geen zomergasten, dit was gewoon een script afdraaien, en daarom was het oppervlakkig. Als jij een andere mening bent toegedaan, spreek die lekker uit, of hou het voor je. Daar is dit forum voor. Toch?
Wat je zegt. MAar hier kreeg Plasterk ook de ruimte om dingen van twee kanten te belichten. Van Nieuwkerk, Hugo Borst, Pauw & Witteman willen altijd direct een standpunt. Als mensen er dieper op in willen gaan kapt van Nieuwkerk ze altijd af en zegt-ie zo, met indringende blik, "Maar in één zin, ben je voor of tegen?". Dan nog effies over je boek en hup naar de volgende gast. Ideaal voor de zapgeneratie van tegenwoordig maar totaal geen diepgang.quote:Op zondag 27 juli 2008 23:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond het dus helemaal niet traag. Ik heb een grafhekel aan de wereld draait door, wat iedereen maar geniaal schijnt te vinden. Zodra het gesprek daar een beetje leuk begint te worden interumpeert die eigengeilerd van een Matthijs van Nieuwkerk zijn gasten of is het item afgelopen. Ik kijk graag naar mensen die a) iets te vertellen hebben en b) ook de ruimte krijgen om het te vertellen.
Wat ik daarnaast mooi vind aan Plasterk is dat hij eigenlijk ook zoiets schijnt te hebben waar ik zelf ook tegen aanloop (Plasterk en ik, LIKE THIS! *vingergebaartje* ) als ik ineens ergens iets van moet vinden; dat het maar heel lastig is ergens iets van te vinden omdat je nooit alle relevante zaken kunt weten. Ik vind hem heel mooi genuanceerd oid. Lastig uit te leggen wat ik precies bedoel, maar ik vind het een toffe peer.
quote:Op zondag 27 juli 2008 22:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor homofoben is het een lastige avond. Sowieso een lastige reeks met de nieuwe presentator
Ik heb je edit gelezen en ik vind er slechts van dat hij er misschien niet de persoon naar is om verantwoordelijkheid te dragen. Hij zal vast een goede onderzoeker zijn, maar als bestuurder vind ik dat hij (te) weinig persoonlijkheid heeft, zoals m.i. bleek in de uitzending van vanavond. Aan zoiemand zou ik willen vragen of hij ooit wel eens iets zelf heeft gemaakt en of hij daar trots op is. Je mag je gasten best het vuur aan de schenen leggen, zo'n avond hoeft niet helemaal relaxed en makkelijk te verlopen. Zeker niet als je bij voorbaat al weet dat Plasterk een smetteloze reputatie probeert neer te zetten aan de hand van fragmenten van anderen. "Mensen met het hart dicht onder de huid", zoals hij zelf zei, maar wat hij verder niet duidde.quote:Op zondag 27 juli 2008 23:47 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
In het dikgedrukte stuk moet ik je enigszins gelijkgeven vergeleken met voorgaande jaren, tenminste, qua voorspelbaarheid van de gesprekken die ze tussendoor voerden. Dat maakte ze mijns inziens echter niet minder interessant. Daarnaast waren de gekozen fragmenten stuk voor stuk van hoge kwaliteit en pasten ze mooi in een rijtje, dwz er was een soort rode draad te achterhalen.
Zie trouwens ook even mijn late edit op de vorige post.
Nou de materie waarin hij zich in het verleden over heeft moeten buigen is ook topsport. Hijzelf wordt ook al ouder en terug naar het oude niveau gaat simpelweg niet. Ik kan me er best wel wat bij voorstellen. De basis vind ik af en toe moeilijk te begrijpen als ik de materie zelf een paar maanden niet meer heb aangeraakt. Het politieke systeem heeft een totaal andere manier van denken.quote:Op zondag 27 juli 2008 23:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als bioloog kon hij heel boeiend vertellen, maar dat vindt hij 'topsport' en daar is hij 'uit', om er nooit meer naar terug te keren'. Hoe serieus zou hij zijn politieke ambt dan wel niet nemen
Hij is veel meer dan alleen die DJ die een plaat van Elvis onderhanden heeft genomenquote:Op zondag 27 juli 2008 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar heb ik helemaal niets mee, maar ik laat me graag verrassen.
Als je ouder wordt, dan krijg je ervaring, zo zou je het ook kunnen uitleggen. Dit suggereert wel een beetje dat hij iets wil 'proberen' omdat het leuk lijkt. Waarom gaat hij dan niet eerst voor de gemeenteraad ofzo?quote:Op zondag 27 juli 2008 23:53 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nou de materie waarin hij zich in het verleden over heeft moeten buigen is ook topsport. Hijzelf wordt ook al ouder en terug naar het oude niveau gaat simpelweg niet. Ik kan me er best wel wat bij voorstellen. De basis vind ik af en toe moeilijk te begrijpen als ik de materie zelf een paar maanden niet meer heb aangeraakt. Het politieke systeem heeft een totaal andere manier van denken.
Probleem is momenteel gewoon dat het slecht gaat met de PvdA en dat Plasterk zich daarom zo neutraal mogelijk opstelt. Heijne had inderdaad wel wat kritischer mogen doorvragen. Sowieso bleef hij erg veel op de achtergrond, heb hem (bijna) geen enkele keer zijn éígen mening horen verkondigen waardoor de echte discussies uitbleven. Behalve dan toen hij een stuk of vier keer probeerde het gesprek van homo's naar embryoselectie te krijgen...quote:Op zondag 27 juli 2008 23:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb je edit gelezen en ik vind er slechts van dat hij er misschien niet de persoon naar is om verantwoordelijkheid te dragen. Hij zal vast een goede onderzoeker zijn, maar als bestuurder vind ik dat hij (te) weinig persoonlijkheid heeft, zoals m.i. bleek in de uitzending van vanavond. Aan zoiemand zou ik willen vragen of hij ooit wel eens iets zelf heeft gemaakt en of hij daar trots op is. Je mag je gasten best het vuur aan de schenen leggen, zo'n avond hoeft niet helemaal relaxed en makkelijk te verlopen. Zeker niet als je bij voorbaat al weet dat Plasterk een smetteloze reputatie probeert neer te zetten aan de hand van fragmenten van anderen. "Mensen met het hart dicht onder de huid", zoals hij zelf zei, maar wat hij verder niet duidde.
Dan vind ik het helemaal kwalijk, ik dacht toch echt dat meneer Plasterk werd uitgenodigd en niet minister Plasterk. En dat gelul over homo's is ronduit ergerlijk populistisch en werkt in de toekomst linksom of rechtsom averechts, in het nadeel van de homoisten die nu het liefst allemaal Paul de Leeuwtjes aan het creeeren zijn.quote:Op zondag 27 juli 2008 23:56 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Probleem is momenteel gewoon dat het slecht gaat met de PvdA en dat Plasterk zich daarom zo neutraal mogelijk opstelt. Heijne had inderdaad wel wat kritischer mogen doorvragen. Sowieso bleef hij erg veel op de achtergrond, heb hem (bijna) geen enkele keer zijn éígen mening horen verkondigen waardoor de echte discussies uitbleven. Behalve dan toen hij een stuk of vier keer probeerde het gesprek van homo's naar embryoselectie te krijgen...
Nou hij heeft altijd al commentaar gehad en nu krijgt hij de kans om daar wat iets aan te doen. Dan ga je toch eerst niet in de plaatselijke gemeente zitten?quote:Op zondag 27 juli 2008 23:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als je ouder wordt, dan krijg je ervaring, zo zou je het ook kunnen uitleggen. Dit suggereert wel een beetje dat hij iets wil 'proberen' omdat het leuk lijkt. Waarom gaat hij dan niet eerst voor de gemeenteraad ofzo?
Ik heb de vraag niet gehoord, maar het zou een interessant verhaal kunnen opleveren.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:01 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nou hij heeft altijd al commentaar gehad en nu krijgt hij de kans om daar wat iets aan te doen. Dan ga je toch eerst niet in de plaatselijke gemeente zitten?
zolang jij het ook gedoe vindt, heb je mijn sympathie hoor. Je mag wat mij betreft ook SCH wel eens een keer met vakantie sturen, maakt ie ook eens wat mee.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:06 schreef shmoopy het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het (op het homo-gedoe na) helemaal eens ben met Aoristus.
*gasp*
Hier moet ik je wel gelijk in geven; zijn oeverloze gepraat over homo's geloof ik wel. Alhoewel zijn standpunten t.o.v. de ChristenUnie i.m.o. wel goed waren.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dan vind ik het helemaal kwalijk, ik dacht toch echt dat meneer Plasterk werd uitgenodigd en niet minister Plasterk. En dat gelul over homo's is ronduit ergerlijk populistisch en werkt in de toekomst linksom of rechtsom averechts, in het nadeel van de homoisten die nu het liefst allemaal Paul de Leeuwtjes aan het creeeren zijn.
Hij gaat inderdaad nu wel een beetje de Wouter Bos-richting uit, in de zin van dat-ie geen standpunten meer inneemt. Zelfde met het 'ietsisme', hij meldde dat hij daar vroeger erg tegen was en nu opeens weer niet.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb de vraag niet gehoord, maar het zou een interessant verhaal kunnen opleveren.
Als columnist sprak hij een heel andere taal dan dat hij nu doet. Waarom ging het daar niet over? Een heleboel mensen vonden Plasterk het aanstormende talent die de PvdA smoel zou geven. Hoe kijkt hij daar tegenaan, hij heeft zijn opstartperiode inmiddels achter de rug. Als (voormalig) fel tegenstander van het creationisme en intelligent design zou ik ook wel eens willen weten hoe hij de samenwerking met 2 christelijke partijen ervaart.
quote:Op maandag 28 juli 2008 00:14 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Hier moet ik je wel gelijk in geven; zijn oeverloze gepraat over homo's geloof ik wel. Alhoewel zijn standpunten t.o.v. de ChristenUnie i.m.o. wel goed waren.
[..]
Dat is toch vreselijk, dat mensen bereid zijn om hun hele persoonlijkheid weg te vagen in het belang van de partijpolitiekquote:Hij gaat inderdaad nu wel een beetje de Wouter Bos-richting uit, in de zin van dat-ie geen standpunten meer inneemt. Zelfde met het 'ietsisme', hij meldde dat hij daar vroeger erg tegen was en nu opeens weer niet.
Verschrikkelijke film, ik viel al in de eerste 10 minuten in slaapquote:Op maandag 28 juli 2008 12:09 schreef N.i.c.k het volgende:
Was er nog iemand die de keuzefilm trok?
Bas Heijne hield zich volgens mij bewust heel erg in. Is duidelijk nog aan het zoeken naar zijn rol. Maar, ik vind het wel een erg aangename persoonlijkheid. Als interviewer heeft hij zeker potentie, maar hij is natuurlijk verschrikkelijk onervaren.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:09 schreef N.i.c.k het volgende:
Bas Heijne vond ik ook niet slecht. Hij had alleen een dag te pakken waarop hij niet helemaal lekker uit zijn woorden kwam. Ik had hem misschien iets feller verwacht, maar hij had gelijk door te zeggen dat het geen Nova was. In een echte discussie tussen interviewer en gast, zet je jezelf als snel op de voorgrond.
Was er nog iemand die de keuzefilm trok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |