Hij vond dat de christelijke moraal wel degelijk een hogere vorm had.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:56 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik heb Plasterk niet horen stellen dat er zonder geloof geen moraal kan bestaan hoor.
Mooi he?quote:Op zondag 27 juli 2008 22:08 schreef golfer het volgende:
Prachtig zoals die broertjes als kleine jochies al gitaar konden spelen.
Dat is zijn mening en daarmij zegt hij niet dat zonder het christelijke geloof geen moraal kan bestaan. Het is de christelijke moraal die hìj hoog in het vaandel draagt. Dat geldt ook voor mij en ik ben atheïst.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:07 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Hij vond dat de christelijke moraal wel degelijk een hogere vorm had.
Vroeger zat ik op het randje van de bank af en toe. Memorabele uitzendingen, bv. met psychiater Frank van Ree en Piet Vroon.quote:
Dat zei hij precies zo. Interessantste stuk van de avond.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:10 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is zijn mening en daarmij zegt hij niet dat zonder het christelijke geloof geen moraal kan bestaan. Het is de christelijke moraal die hìj hoog in het vaandel draagt. Dat geldt ook voor mij en ik ben atheïst.
Ik vind dat een naïeve gedachte aangezien de meeste moraal die uit bijvoorbeeld de bijbel is gekomen overgenomen is van de heidenen.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:10 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is zijn mening en daarmij zegt hij niet dat zonder het christelijke geloof geen moraal kan bestaan. Het is de christelijke moraal die hìj hoog in het vaandel draagt. Dat geldt ook voor mij en ik ben atheïst.
Dat kan inderdaad waar zijn, maar de christelijke moraal is bij iedereen bekend en dus is het logischer om te refereren aan de christelijke moraal. Dat schept een beeld bij mensen. Je moet het ook niet zo zien dat hij de christelijke moraal hoog in het vaandel draagt vànwege het christelijke, maar hij deelt een moraal met de christenen.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:14 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik vind dat een naïeve gedachte aangezien de meeste moraal die uit bijvoorbeeld de bijbel is gekomen overgenomen is van de heidenen.
Wat dat betreft heeft niet een christen de moraliteit of een bepaalde identiteit aan het moraal gegeven maar de mens.
Dan kan je het beter de humane moraal noemen als het slechts gaat om een referentie. Immers staat wat alles in de bijbel staat inmiddels ook al in de vernieuwde grondrechten van de mens.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:18 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad waar zijn, maar de christelijke moraal is bij iedereen bekend en dus is het logischer om te refereren aan de christelijke moraal. Dat schept een beeld bij mensen. Je moet het ook niet zo zien dat hij de christelijke moraal hoog in het vaandel draagt vànwege het christelijke, maar hij deelt een moraal met de christenen.
Voor homofoben is het een lastige avond. Sowieso een lastige reeks met de nieuwe presentatorquote:Op zondag 27 juli 2008 22:24 schreef Aoristus het volgende:
Wat een ergerlijke zomergast is dit. Erg oppervlakkig, met vreemde vergelijkingen. Ik heb het idee alsof ik naar een promofilmpje uit de zendtijd voor politieke partijen zit te kijken. Plassterk doet zijn uiterste best om zo vlekkeloos mogelijk over te komen. En waarom moet hij de hele tijd homoisme aanhalenHet is al ministersonwaardig dat hij daar (die botenshow) aan mee doet.
Homoisme? Is Plasterk een flikker?quote:Op zondag 27 juli 2008 22:24 schreef Aoristus het volgende:
Wat een ergerlijke zomergast is dit. Erg oppervlakkig, met vreemde vergelijkingen. Ik heb het idee alsof ik naar een promofilmpje uit de zendtijd voor politieke partijen zit te kijken. Plassterk doet zijn uiterste best om zo vlekkeloos mogelijk over te komen. En waarom moet hij de hele tijd homoisme aanhalenHet is al ministersonwaardig dat hij daar (die botenshow) aan mee doet.
quote:Op zondag 27 juli 2008 22:27 schreef SCH het volgende:
Voor homofoben is het een lastige avond. Sowieso een lastige reeks met de nieuwe presentator
Cohen gaat met hem mee, ik hoop dat de kinderboot ook weer mag, dat is goede reklame voor de partij voor naastenliefde.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor homofoben is het een lastige avond. Sowieso een lastige reeks met de nieuwe presentator
Nee, hij gaat tolerantie afdwingen, hij denkt dat hij paradoxen kan doorbrekenquote:Op zondag 27 juli 2008 22:30 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Homoisme? Is Plasterk een flikker?
Een even smerige als zinloze exercitie dus. Wellicht hebben de heren er onderling nog wat aan.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:33 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, hij gaat tolerantie afdwingen, hij denkt dat hij paradoxen kan doorbreken![]()
Hij staat mee te zwaaien op de gepereet (met COhen in zijn kielzog)
Wie weet.. jammer dat het uit overheidsgeld betaald wordt. Horen we Plassterk niet net zeggen dat hij vindt dat subsidiegelden verantwoord moeten worden? En over Cohen heb ik al helemaal geen goed woord over, hij durft te beweren dat zijn aanwezigheid goed is voor alle Amsterdammers. Waar haalt hij de gore moed vandaan?quote:Op zondag 27 juli 2008 22:35 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Een even smerige als zinloze exercitie dus. Wellicht hebben de heren er onderling nog wat aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |