abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:13:45 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843115
Overigens. Hoogopgeleiden die in deze tijd niet aan de slag kunnen komen: .
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_59843127
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:12 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Familie bijvoorbeeld.
Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:14:52 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843137
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.
Non argument gevolgd door verdachtmaking.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59843175
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
*****Kraak........
pi_59843244
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:16 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
pi_59843248
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Het maakt tenslotte niet uit of de kat of hond bijt in deze. De regeling moet gewoon van tafel.
Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
pi_59843327
Tjsa, dwingen tot vrijwillige arbied lijkt mij ook niet helemaal logisch consistent. Vriendelijk vragen of mensen dwangarbeid willen doen ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59843341
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
* Scorpie sluit zich bij Bolkesteijn aan.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:28:54 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843446
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Non argument gevolgd door verdachtmaking.
In de strijd tegen communisten en ander werkloos tuig is alles geoorloofd.
pi_59843448
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
Je brengt meer dan 8 uur per dag met ze door en kunt beter opschieten met hun?
Nee je bent niet afhankelijk.
*****Kraak........
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 15:30:45 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59843479
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:13 schreef Ringo het volgende:
Overigens. Hoogopgeleiden die in deze tijd niet aan de slag kunnen komen: .
Dan doe je inderdaad goed iets fout of je hebt de sociale vaardigheden van stukje somspige aardappel die al 4 weken aan iemand z´n schoenzool vast zit.
Carpe Libertatem
pi_59843551
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:28 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Je brengt meer dan 8 uur per dag met ze door en kunt beter opschieten met hun?
Nee je bent niet afhankelijk.
Wat heeft sociale omgang te maken met afhankelijkheid in werkgerelateerd opzicht?
Moet je me toch eens uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt.
pi_59843592
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan doe je inderdaad goed iets fout of je hebt de sociale vaardigheden van stukje somspige aardappel die al 4 weken aan iemand z´n schoenzool vast zit.
En maar kankeren op die kut overheid en die kut werkgevers, zij zijn de schuld van al het kwaad, zelf doen ze natuurlijk niks verkeerds.

Echt, de logica van een paar van die leeghoofden is werkelijk stuitend.
pi_59843764
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat heeft sociale omgang te maken met afhankelijkheid in werkgerelateerd opzicht?
Moet je me toch eens uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt.
Je hebt een eigen bedrijf of afdeling met werknemers onder je?
Zelfs dan ben je nog afhankelijk in werkgerelateerd opzicht.
Grootste deel van de dag ga je met die mensen om en raak je verstrikt in zo'n organisatie.
Bellen ze op om te komen terwijl het eigenlijk niet uitkomt dan ga jij erheen.
*****Kraak........
pi_59844086
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:42 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Je hebt een eigen bedrijf of afdeling met werknemers onder je?
Zelfs dan ben je nog afhankelijk in werkgerelateerd opzicht.
Grootste deel van de dag ga je met die mensen om en raak je verstrikt in zo'n organisatie.
Bellen ze op om te komen terwijl het eigenlijk niet uitkomt dan ga jij erheen.
Nee, ik werk met +- 50 man op kantoor, waarbij de gezelligheid en de teamspirit sterk is.
Echter hangt er ook een sfeer waarin iedereen zijn/haar verantwoordelijkheden kent, en niet zomaar een ander kan laten opdraaien voor zijn/haar fouten.
pi_59844198
Ah ok en ook geen vervelende chefs en managers verder die de teamspirit gaan sturen?
*****Kraak........
pi_59844226
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:00 schreef kraakvandaal het volgende:
Ah ok en ook geen vervelende chefs en managers verder die de teamspirit gaan sturen?
Gelukkig (nog) niet Kan altijd veranderen natuurlijk. Maar we gaan offtopic
wat voor werk zoek je eigenlijk? ICT?
pi_59844446
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelukkig (nog) niet Kan altijd veranderen natuurlijk. Maar we gaan offtopic
wat voor werk zoek je eigenlijk? ICT?
Mijn opleiding is werktuigbouwkunde en heb eigen bedrijf gehad.
Dat is verkocht en nu ben ik aan het rondkijken omdat rentenieren me niet zo bevalt.
*****Kraak........
pi_59845859
De stam gasten hier weten dat ik een reactionaire nare rechtse man ben en ik zoiets als deze maatregel toe moest juigen... .....was het niet dat deze Regering Quit pro Quo er niets voor in de plaats geeft.

Wanneer deze maatregel verbonden zou zijn met een drastische verlaging van de sociale verzekeringskosten , dan zou ik dit toejuigen.

Dat men aan de ene kant echter de uitgaven drastisch verlaagd ( waarop het neerkomt) aan de andere kant echter niets terug geeft ist absoluut niet in orde . Dat men dat in een tijd doet in welke de staat ook nog milliarden extra uitgegeeft maakt het helemaal indiskutabel.

Et voila een primeur. Canaris neemt een links standpunt in !
pi_59847338
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:12 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer deze maatregel verbonden zou zijn met een drastische verlaging van de sociale verzekeringskosten , dan zou ik dit toejuigen.

Dat men aan de ene kant echter de uitgaven drastisch verlaagd ( waarop het neerkomt) aan de andere kant echter niets terug geeft ist absoluut niet in orde . Dat men dat in een tijd doet in welke de staat ook nog milliarden extra uitgegeeft maakt het helemaal indiskutabel.
Ja, daar ben ik het mee eens. Het product WW-verzekering wordt uitgekleed, je hebt minder lang de tijd om een passende baan te vinden (en daar is de WW in essentie voor bedoeld), dus daar hoor ook een lagere prijs bij.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:33:05 #111
182269 sneakypete
On the edge
pi_59847469
Afschaffen en iedere cent terug geven aan de werkende mensch.
Kun je mooi zelf sparen voor barre tijden, of jezelf desnoods bijverzekeren.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:34:30 #112
182269 sneakypete
On the edge
pi_59847497
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verwaande rijkeluiskindjes die zich te goed voelen voor vies werk.
Al is het alleen al hierom, weg met die cadeautjes voor thuisblijvers.
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:35:40 #113
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59848848
Vind het wel redelijk bizar dat bijvoorbeeld iemand met 20 jaar werkverleden na één jaar uitkering verplicht moet gaan bollenpellen, terwijl de buurman (die al 20 jaar in de bijstand zit) gewoon lekker iedere dag in zn tuintje een biertje kan drinken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:43:32 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59848957
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef Ringo het volgende:
Ik had zelf ontslag genomen in mijn oude functie en weigerde een uitkering te ontvangen.
Het feit dat je sowieso geen uitkering gekregen had omdat je verwijtbaar werkloos was door zelf ontslag te nemen, is natuurlijk een futiel detail, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:50:26 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59855131
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]Het feit dat je sowieso geen uitkering gekregen had omdat je verwijtbaar werkloos was door zelf ontslag te nemen, is natuurlijk een futiel detail, he?
Nee smart ass, mijn werkgever heeft zich in allerlei bochten gedwongen gewrongen om mij WEL die uitkering te gunnen. Ik heb hem gewoon geweigerd. Punt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 03-07-2008 00:38:19 ]
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:56:58 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59855260
quote:
Nee smart ass, mijn werkgever heeft zich in allerlei bochten gedwongen om mij WEL die uitkering te gunnen. Ik heb hem gewoon geweigerd. Punt.
Daarmee geef je de verrotheid van het systeem aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 23:57:46 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59855278
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja, daar ben ik het mee eens. Het product WW-verzekering wordt uitgekleed, je hebt minder lang de tijd om een passende baan te vinden (en daar is de WW in essentie voor bedoeld), dus daar hoor ook een lagere prijs bij.
Het is een met geweld afgedwongen monopolie. Elke prijs tegenover elke service die ze maar verzinnen hoort er bij.
Carpe Libertatem
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:02:07 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59860707
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee smart ass, mijn werkgever heeft zich in allerlei bochten gedwongen gewrongen om mij WEL die uitkering te gunnen. Ik heb hem gewoon geweigerd. Punt.
Je werkgever heeft die mogelijkheid helemaal niet, dus je kletst.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59860951
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je werkgever heeft die mogelijkheid helemaal niet, dus je kletst.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken om het wel te laten werken is dat zijn werkgever het ingediende ontslag niet zou accepteren en vervolgens zelf de werknemer ontslaat, waarop die weer protest zou moeten aantekenen.

Maar ik denk dat er maar weinig (geen?) werkgevers zijn die dit voor personeel wat wil vertrekken over zouden hebben.
pi_59860970
Goed plan dwing die lui paupers maar tot werk, misschien worden ze dat zo goed zat , dat ze gaan sollicteren voor een betere baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')