abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59842816
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat je dan nog zoveel vertrouwen blijft houden in een overheid die voor zijn burgers zorgt.
Jij denk dat als de WW geprivatiseerd word, dat het dan allemaal veel softer wordt?
pi_59842832
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Wat ben je nou?
Ik wil best wel weer gaan werken alhoewel het voor mijn financiele situatie niet nodig is.
Na veel pogingen en een boel human resource managers later heb ik het maar opgegeven.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:02:02 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842840
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben blij met je opvatting in deze. Het valt mij ook zeer tegen van een linkse coalitie.
Heb je de rest wel gelezen Dat is weer zo'n neoliberaal juichverhaal van Bolkesteijn. Hij vindt het een slechte maatregel omdat het nog VEEEL harder moet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:02:55 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59842868
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59842870
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is dan jouw suggestie? Dat soort mensen in een hokje van 2 bij 2 stoppen en ze op droog brood en water zetten? Daar kun je heel lang van leven hoor... Zo bezien is alles daarboven dus een luxegoed.
Mijn suggestie is precies deze maatregel. Als je na een jaar nog niet aan het werk bent, dan gaat er overduidelijk iets fout. Of dat nu komt door werkgevers of door de onwil van de werkloze; hij/zij staat langdurig buiten het arbeidsproces, en dus ook buiten de maatschappij.

Dat de overheid dan vervolgens met een maatregel komt om te zorgen dat je terugkomt in de maatschappij, ook al is dat niet in de baan die je zelf wilt, is alleen maar prijzenswaardig te noemen.

Het argument dat diegene zichzelf uit de markt prijst en dat het schadelijk is voor diegene zijn carriere is blatante onzin; je laat immers zien dat je niet vies bent om werk te doen dat beneden "jouw stand" is.
Ook dat is trouwens een symptoom waardoor je kan zien dat heel Nederland verziekt is met arrogante, luie mensen die verwachten dat alles maar geregeld wordt voor hen: Ze beginnen al te klagen zodra er iets niet naar hun zin is als het beneden hun stand is.

Newsflash; er is niet zoiets als "stand". Dat verzin je zelf, daar ben je zelf schuldig aan. Dat de overheid hier dan ook geen boodschap aan heeft is een zeer goed standpunt en geeft niet alleen de werkloze gelegenheid zichzelf terug te plaatsen in de maatschappij, maar ook nog eens financiele ruimte.
quote:
Ontzag moet je verdienen, respect krijg je totdat het tegendeel bewezen is. Bij jou dus bijvoorbeeld.
Beiden moet je verdienen. Zieken, zwakken, doven, blinden, gezonden, blanken, negers, vrouwen, mannen, kinderen, ouderen. Iedereen moet mijn respect maar eens verdienen door zichzelf te gedragen.
Maar dat is offtopic
pi_59842875
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:02 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je de rest wel gelezen
Dat vroeg ik mij dus ook af.
pi_59842880
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we de SP nog:
http://www.sp.nl/werk/opi(...)moedebestrijder.html
We gaan weer terug naar de situaite van jaren terug. Geen sociale zekerheid. Op de bedelstaf bij de diaconie, als je pech hebt....

We gaan daar hard naar toe. Halleluja. Zijn we het dan vergeten hoe erg het toen was , als je bij de diaconie van de kerk om geld en eten moet schooien? Te triest voor woorden.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:04:45 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59842916
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het zijn respectloze opmerkingen onder de gordel waarmee je bovendien de suggestie wekt dat werklozen dom, lui en achterlijk zijn waardoor ze geen recht van spreken hebben. Behandel je medemens met respect ja, met ontzag.

Moge jij van een hoge ladder vallen.
Humorloze, zelfingenomen linkse lul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_59842940
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af.
Dat heb ik bewust niet gequote. Alleen zijn hoofdconclusie. De onderbouwing ten spijt, maar ene slechte regeling.....

Het maakt tenslotte niet uit of de kat of hond bijt in deze. De regeling moet gewoon van tafel.
pi_59842947
Het arbeidsproces is de maatschappij?
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:08:39 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843010
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

We gaan weer terug naar de situaite van jaren terug. Geen sociale zekerheid. Op de bedelstaf bij de diaconie, als je pech hebt....

We gaan daar hard naar toe. Halleluja. Zijn we het dan vergeten hoe erg het toen was , als je bij de diaconie van de kerk om geld en eten moet schooien? Te triest voor woorden.
1 ding is zeker: dan kunnen mensen al helemaal niet meer omhoog klimmen. Eenmaal arm, altijd arm.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59843020
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:06 schreef kraakvandaal het volgende:
Het arbeidsproces is de maatschappij?
Voor een groot gedeelte wel ja, of ben je het daar niet mee eens? Noem eens een proces dat groter is, meer omvangrijker, meer mensen bij betrokken zijn en wat meer sociale interactie op laat doen?
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:09:46 #88
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843030
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Humorloze, zelfingenomen linkse lul. [ afbeelding ]
Ik zie de humor er niet van in om discussies proberen te winnen met de ander uit te maken voor luie uitkeringslijer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:11:57 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843072
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:08 schreef Klopkoek het volgende:
1 ding is zeker: dan kunnen mensen al helemaal niet meer omhoog klimmen. Eenmaal arm, altijd arm.
Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.
pi_59843090
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor een groot gedeelte wel ja, of ben je het daar niet mee eens? Noem eens een proces dat groter is, meer omvangrijker, meer mensen bij betrokken zijn en wat meer sociale interactie op laat doen?
Familie bijvoorbeeld.
*****Kraak........
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:13:45 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843115
Overigens. Hoogopgeleiden die in deze tijd niet aan de slag kunnen komen: .
pi_59843127
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:12 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Familie bijvoorbeeld.
Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:14:52 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59843137
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Onzin. Al zou de SP daar wel blij mee zijn, die zijn dan immers van stemmen verzekerd.
Non argument gevolgd door verdachtmaking.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59843175
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie mijn familie niet 8 uur op een dag (of langer).
Ook heb ik geen familie van 100 man of groter.
Verder kan ik lang niet zo goed opschieten met mijn familie als met mijn collega`s
Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
*****Kraak........
pi_59843244
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:16 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dan heb je nog veel te leren, succes ermee. Op een goede dag zul je ontdekken dat de collega's je laten vallen als een baksteen.
Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
pi_59843248
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Het maakt tenslotte niet uit of de kat of hond bijt in deze. De regeling moet gewoon van tafel.
Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
pi_59843327
Tjsa, dwingen tot vrijwillige arbied lijkt mij ook niet helemaal logisch consistent. Vriendelijk vragen of mensen dwangarbeid willen doen ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59843341
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh, als het zo gaat speel ik natuurlijk ook dat politieke spel mee, in dat geval ben ik dus voor deze regeling.
* Scorpie sluit zich bij Bolkesteijn aan.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:28:54 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59843446
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Non argument gevolgd door verdachtmaking.
In de strijd tegen communisten en ander werkloos tuig is alles geoorloofd.
pi_59843448
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, ik zou niet weten waarmee ze me moeten laten vallen, want ik maak niet de domme fout mij afhankelijk te maken van collega`s. Mensen die dat wel doen zijn naief imo.
Je brengt meer dan 8 uur per dag met ze door en kunt beter opschieten met hun?
Nee je bent niet afhankelijk.
*****Kraak........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')