Slim, ik ook maar even:quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:12 schreef ElizabethR het volgende:
Even een tvp hoor
LOL!quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 04:46 schreef Sugar het volgende:
Bl0emetjE, jij 'moet' deze insturen, vind ik!
Hé hé, eindelijk!! De Queen is back!!quote:
Archiefjesusertquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:22 schreef Roi het volgende:
Mag je oude foto's gebruiken?
goftedomme, daar gaan mn kansen op de derde plekquote:
Tis het nog niet helemaal Sugar. Ik kan me er niet in vinden. ook niet in de schaduw trouwensquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:53 schreef Sugar het volgende:
Wie wil me zeggen wat ie hiervan vindt? Dank alvast.
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de schaduw een vleesetende plant voor moet stellen? Of iets anders? Het feit dat de kijker daarover gaat twijfelen geeft al aan dat de schaduw duidelijker zou moeten. En daarnaast zou ik het mooier vinden als de schaduuw scherper is: nu is ie opgebouwd uit een schaduw en een halfschaduw. Probeer het licht wat meer te concentreren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:08 schreef Sugar het volgende:
HMaster, je mag best vertellen wát het dan niet helemaal is. Heb ik vast meer aan!
Danku.
Oh, nog even aanvullen, de uitvoering is het ook voor mij nog niet helemaal. Dat zou sowieso nog beter moeten.
Varieer eens met de plaats waar je je lichtbron neerzet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:10 schreef Sugar het volgende:
Hihi, ja, het zit niet goed op al die punten. Het is dus een dodo (van plastic, uiteraard). En nee, die eten geen dode vliegen en nee, je ziet ook niet dat het zo'n vogel moet voorstellen als je het niet weet. Hmmm. Ik ga verder denken.
Heb je een idee hoe ik de schaduw scherper krijg? Ik heb nu 1 lichtbronnetje gebruikt van een kant en verder donker. Is er een goede tip voor? Dank alvast. Ook voor je uitgebreide reactie, dat helpt!
Ja, tenzij ze in een eerdere FOT-wedstrijd gewonnen hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:22 schreef Roi het volgende:
Mag je oude foto's gebruiken?
quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:08 schreef Sugar het volgende:
HMaster, je mag best vertellen wát het dan niet helemaal is. Heb ik vast meer aan!
Danku.
Oh, nog even aanvullen, de uitvoering is het ook voor mij nog niet helemaal. Dat zou sowieso nog beter moeten.
Een Dodo als schaduwquote:Op donderdag 3 juli 2008 09:10 schreef Sugar het volgende:
Hihi, ja, het zit niet goed op al die punten. Het is dus een dodo (van plastic, uiteraard). En nee, die eten geen dode vliegen en nee, je ziet ook niet dat het zo'n vogel moet voorstellen als je het niet weet. Hmmm. Ik ga verder denken.
Heb je een idee hoe ik de schaduw scherper krijg? Ik heb nu 1 lichtbronnetje gebruikt van een kant en verder donker. Is er een goede tip voor? Dank alvast. Ook voor je uitgebreide reactie, dat helpt!
Ah, crap!quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, tenzij ze in een eerdere FOT-wedstrijd gewonnen hebben.
Ik wil ook nog een regel bedenken dat je maar één keer per jaar mag winnenquote:
ooo, in dat geval heb ik er nog wel eentje van het weekend gemakt...2 zelfs ^^ lolquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:08 schreef Puckzzz het volgende:
Om maar even een discussie te starten... of is die al geweest?valt Silhouet ook onder schaduw?
Nou ja, technisch geziet sta je in de schaduw van het object en zie je de schaduwzijde. Ik vind dat het er wel bij hoort.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:08 schreef Puckzzz het volgende:
Om maar even een discussie te starten... of is die al geweest?valt Silhouet ook onder schaduw?
Eens is met collegaquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Van mij mag het. De onderwerpen mogen breed geinterpreteerd worden. Als jij zélf vindt dat het met schaduw te maken heeft (op welke manier dan ook) dan kan je 'm insturen. Het is natuurlijk een tweede of die foto in de smaak valt bij stemmers, maar daar kan het onderwerp niks aan doen.
Erg tofquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:15 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook deze:
[ afbeelding ]
Die vind ik ook zo lief, net alsof ze met zichzelf danst!
quote:
je maakt me heel nieuwsgierigquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:57 schreef HMaster-II het volgende:nu heb ik alleen weer ideeën die niet ten uitvoer gebracht kunne worden.
Deze foto heb ik gemaakt toen een vriend van mij vermist was, om mijn emoties ergens kwijt te kunnen. Een paar dagen later hoorden we dat hij is vermoord. De foto heeft nog steeds een speciale betekenis.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk idee. Ik vind het wel jammer dat het silhouet van het gezicht zo dicht op de rand is en dat de schaduw wat onscherp is. Maar het idee is echt heel tof.
staat in de OPquote:Op zondag 6 juli 2008 21:01 schreef feetjai het volgende:
waar worden de foto wedstrijd foto's geplaatst?
lees eens even dat topic dat ik net gepost hebquote:Op zondag 6 juli 2008 21:41 schreef feetjai het volgende:
Moet ik deze foto zelf plaatsen? of wordt dat voor mij gedaan...?
Ik heb de foto namelijk al naar de Fok! wedstrijd e-mail adres gestuurd.
Als ik het zelf moet doen, dan moet ik de foto plaatsen in [Fotowedstrijd centrale topic] Juli - Schaduw ??
Daar komen foto's te staan op het moment dat de fotmodjes tijd hebben om het daar neer te zettenquote:Op zondag 6 juli 2008 22:14 schreef feetjai het volgende:
Want ik zag helemaal geen wedstrijd foto's , dus ik vroeg mij af...waar is dat....
Ok...dus die overzicht topic komt later als de inlevertijd verstreken is neem ik aan.
De OP komt in [Fotowedstrijd centrale topic] Juli - Schaduw dus
Hm ja, dat heb ik geprobeerd maar mijn vriend heeft vage knieën en dan lukt dat dus niet >.<. En als we helemaal op de grond gaan zitten dan is het raam weer te hoog...quote:Op maandag 7 juli 2008 13:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het een goed idee ja, en inderdaad jammer van de achtergrond. Zouden de modellen niet door de knieen kunnen zakken oid? Je ziet het onderlichaam toch niet.
Das reflectie, geen schaduw.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:42 schreef Calime het volgende:
Ben even door mijn recente foto's gegaan want ik wist dat ik nog een schaduw foto had:
[ afbeelding ]
Deze is misschien beter...
Hm, ik vindt het wel schaduw, zonder de zon was ie er niet geweest en je ziet er alleen maar kleur in omdat het zand nat is...quote:
Naar mijn idee is het ook reflectie. Want als je kijkt naar waar de zon vandaan komt (bijv. bij z'n knie of elleboog) kan onmogelijk de schaduw aan de voorkant zitten...quote:Op maandag 7 juli 2008 14:06 schreef Calime het volgende:
[..]
Hm, ik vindt het wel schaduw, zonder de zon was ie er niet geweest en je ziet er alleen maar kleur in omdat het zand nat is...
Ik vind het B&W super maar ben persoonlijk niet dol op dat hekwerk...quote:Op zondag 6 juli 2008 21:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
wat vinden jullie hiervan??
[ afbeelding ]
Ik zou als ik jou was eerder deze insturen dan de eerste die je liet zien in dit topic.Maar goed ook dat is smaak die per persoon kan verschillen. Ik vind wel deze plaat meer met schaduw hebben dan je eerstequote:Op maandag 7 juli 2008 19:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
thnx Calime... nu moet ik al die vierkantjes wegsjoppenmaar dat mag weer niet...
hehehe ieder zn smaak dan maar he
@ miss_bleu
Wauw die zijn erg vet!!
Deed me denken aan deze ( een van mn betere al zeg ik t zelf)
[ afbeelding ]
nee het hoeft idd niet meer schaduw te zijn. Maar bedoelde eigenlijk dat het voor mij meer te maken heeft met schaduw dan je eerstequote:Op maandag 7 juli 2008 20:32 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja das waar, maar t hoeft per defenitie niet méér te zijn toch?
als er maar schaduw inzit volgens mij...
maar ik zat toch al te denken om deze inderdaad in te sturen omdat die foto
toch een van mn favo's is... thnx miss
mooie foto die 2de...quote:Op maandag 7 juli 2008 19:39 schreef miss_bleu het volgende:
Ik zit zelf te twijfelen tussen deze 2
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie foto en creatief!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:00 schreef kvdv het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfportretje met de EOS 350D + Kitlens
persoonlijk vind ik dit een adembenemende mooie foto, ik kan er naar blijven kijkenquote:Op maandag 7 juli 2008 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Ach, het is vakantie of iets wat er op lijkt. Misschien dat ik ook weer eens een poging ga wagen.
[ afbeelding ]
ik zag/zie hem niet?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:11 schreef eer-ik het volgende:
Ik had deze eens gemaakt
[ afbeelding ]
Alleen niet helemaal scherp
huh?quote:
Dat witte iets moet er effe af inderdaadquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:41 schreef prupke het volgende:
nu zie ik ze allebei
het lijkt er op dat als ik de pagina open : zie ik ze niet en na een refresh zie ik het wel ?
raar maar goed ik zie hem
kan je hem niet met beetje bewerken met fotoshop dat de schaduw iets donkerder word?
en dan zou ik ook ff dat witte ding rechtsonder eraf croppen
Oeh, vet idee!quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:15 schreef mash_ het volgende:
[ afbeelding ]
dit is nog slechte kwaliteit enzomaar gaat even om het idee
ja was opzetquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef Jep. het volgende:
[..]
Oeh, vet idee!![]()
(Het was toch met opzet gedaan dat 't een hartje werd?)
Als 't nou ietsje duidelijk was door bijvoorbeeld een roman ofzo te gebruiken is 'ie helemaal vet!
Je hebt met je cheapass digitale camera dan toch wel een heel erg leuk shot te pakkenquote:Op zondag 13 juli 2008 20:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon even te laten zien (was ook maar een toevalligheidsshotje met mn cheapass digitale camera)
#5 absoluut! Dat is de enige waarvan ik vind dat de schaduw echt schaduw is en iets toevoegt aan de foto. De schaduw maakt de foto een mooie foto, zonder de schaduw zou het een saaie plaat zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:59 schreef Sugar het volgende:
Wie wil me zeggen welke het beste is, als er al eentje 'het beste' is voor deze wedstrijd? Bedankt!
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
100% eensch isquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Voor mij nummer 1.
Al vind ik 2 en 3 wel enorm toffe platen, alleen minder voor dit thema.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:43 schreef An24 het volgende:
Gave plaatjes komen er voorbij.
Twee en drie van sugar zijn erg gaaf, jammer dat ze niet echt in het thema passen idd.
Ik doe mee met portretje..
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:03 schreef Vliegvrager het volgende:![]()
[..]
Ja, nee, dat mag niet hoor, het moet wel leuk blijven
![]()
maw:
En we hebben een winnaar.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:43 schreef An24 het volgende:
Gave plaatjes komen er voorbij.
Twee en drie van sugar zijn erg gaaf, jammer dat ze niet echt in het thema passen idd.
Ik doe mee met portretje..
[ afbeelding ]
Beide foto’s bevatten wel schaduw, maar de foto draait om de kat en niet om de schaduw,..quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:28 schreef Weeta het volgende:
ik zit eraan te denken om deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
in te sturen.. wat denken jullie?
Heel leuk idee. Voor een scherpe schaduw gebruik je een geconcentreerde lichtbron en houd je het te schaduwen object zo dicht mogelijk bij de achtergrond.quote:Op zondag 20 juli 2008 22:48 schreef Sugar het volgende:
Heb weer een idee uitgewerkt, maar het is in die uitwerking nog niet zo naar mijn zin. Voor het idee toch vast laten zien, reacties zijn erg welkom!
Bedankt.
[ afbeelding ]
erg leuk idee! maar helaas niet scherp! Ik zou zeker met dit idee verder gaan als ik jou wasquote:Op zondag 20 juli 2008 22:48 schreef Sugar het volgende:
Heb weer een idee uitgewerkt, maar het is in die uitwerking nog niet zo naar mijn zin. Voor het idee toch vast laten zien, reacties zijn erg welkom!
Bedankt.
[ afbeelding ]
Ik ook niet. het enige waar ik een link met schaduw in kan vinden is dat die zwarte vlekken rond die ogen lijken op schaduwquote:
Ik begrijp die van feetjai ook niet.quote:
erg cool!quote:Op maandag 21 juli 2008 22:02 schreef Sugar het volgende:
Ik heb net deze ingestuurd! Ben er zelf blij mee nu.
[ afbeelding ]
Nu is hij helemaal goedquote:Op maandag 21 juli 2008 22:02 schreef Sugar het volgende:
Ik heb net deze ingestuurd! Ben er zelf blij mee nu.
[ afbeelding ]
1e.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:12 schreef prupke het volgende:
mijn fotos :
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
nu nog kiezen...
Afgezien van je enorm vieze sensor, komen de schaduwen niet lekker naar voren.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:10 schreef tonja het volgende:
Pfoe, mooie foto's allemaal!
Ik heb vandaag ook een beetje zitten klooien.
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
Analoogje?quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:13 schreef didotcicero het volgende:
Ik heb deze ingestuurd:
[ afbeelding ]
ik snap hem nie ...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:26 schreef k_man het volgende:
Ik heb ook ingezonden.
Zon, parasol, schaduw. Duidelijk toch?
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op maandag 28 juli 2008 11:36 schreef Tha_Erik het volgende:
-Marjo-
Ik kan alleen mar zeggen.
!
Model mag erg blij zijn met zo'n foto denk ik. En jij ook!
Ik vind 'm tof!quote:Op maandag 28 juli 2008 14:06 schreef DigiPire het volgende:
Ik dacht laat ik ook eens meedoen, hoewel ik er zeker van ben dat Sugar hoger gaat eindigen dan ik met haar koetje. Die is nl. wel heel mooi en creatief bedacht!
Mijn inzending, de eik op de Amerongse berg:
[ afbeelding ]
leuk dat je iedereen beoordeeld hebtquote:
* iets mompelt over dat tha_erik een uurtje meer wil hebben om nog meer punten te verzamelenquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:26 schreef Tha_Erik het volgende:
De stemtermijn is met een uur verlengd!
[ afbeelding ]Stemmen kan tot 31 juli 23.00 uur.[ afbeelding ]
ik vind dat er nog maar heel weinig is gestemd idd ...quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:03 schreef kvdv het volgende:
Is dat tactiek ofzo? Wel inzenden maar niet stemmen?![]()
Nee kvdv... tis al hopeloos
quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:03 schreef kvdv het volgende:
Is dat tactiek ofzo? Wel inzenden maar niet stemmen?![]()
Nee kvdv... tis al hopeloos
Bedankt voor deze feedback. Zeker had een strakke lucht iets toegevoegd, echter heb ik de hoe de lucht eruit ziet natuurlijk niet in de hand...quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:35 schreef P_B in het stemtopic het volgende:
4: <DigiPire> (2 punten) : Prachtige boom en een leuk contrast tussen aan de ene kant weelderige takken en aan de andere kant slechts de stam als schaduw. Jammer dat de lucht zo onrustig oogt met alle sluierwolken en vliegtuig-strepen. Een strak blauwe lucht had voor mijn gevoel zeker wat toegevoegd aan de rust die de rest van de foto uitstraalt.
Ja, flauw he: commentaar waar je niks aan kunt doen. Stomme eigenwijze natuur ook! Doet altijd wat het zelf wil...quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:52 schreef DigiPire het volgende:
[..]
Bedankt voor deze feedback. Zeker had een strakke lucht iets toegevoegd, echter heb ik de hoe de lucht eruit ziet natuurlijk niet in de hand...Vond dat ik al geluk had met het tijdstip dat ik daar was, zodat de schaduw zo viel, dat ik voldoende afstand kon nemen van de boom. Da's nl. niet aan alle kanten van de boom mogelijk.
En om alle sluierwolken weg te shoppen, dat zal best mooi kunnen, maar daarvoor ben ik te onervaren met PS. Heb wel, even een poging ondernomen n.a.v. jouw feedback, maar dat werd 't toch niet helemaal)
Ik zal nog wel eens een keer een poging wagen. Beetje spelen met PS is best leuk en leerzaamen vanuit de .NEF van het bestand en een extra layer kan er ook niet veel vernield worden.
Oh kutquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:23 schreef prupke het volgende:
Didotcicero 6
Danny 5
Didotcicero 5
hoeveel heeft hij er nu?
11, en verbeterd, en bedankt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:23 schreef prupke het volgende:
Didotcicero 6
Danny 5
Didotcicero 5
hoeveel heeft hij er nu?
Thnx!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:23 schreef tonja het volgende:
Jezus, jij weer Marjo! Waar laat je al die canvas afdrukken? Van harte gefelicteerd
als je zo ongeduldig bent, open t dan gewoonquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:54 schreef Sugar het volgende:
Waar blijft het nieuwe discussietopic?Ik wil dingen laten zien!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |