abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 28 juli 2008 @ 22:07:06 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_60405996
De stemronde voor maand juli is begonnen!

De foto's

Er zijn 27 foto's ingezonden!

De inzonden foto's kun je hier vinden:
[Fotowedstrijd centrale topic] Juli - Schaduw

Het stemmen

Geef in dit topic aan welke 5 foto's jij het beste vond!
Doe dit op de volgende manier:
Geef je Top 5 op de volgende manier aan:

1: <Naam> (5 punten)
2: <Naam> (4 punten)
3: <Naam> (3 punten)
4: <Naam> (2 punten)
5: <Naam> (1 punt)

<Naam> moet je uiteraard invullen. (Denk erom, om goed en snel de telling af te kunnen werken is dit van groot belang!)

Uiteraard is het leuk om je beargumentatie erbij te zetten!

Even wat regels:
- Je mag maar 1 x stemmen.
- Je moet op 5 verschillende foto's stemmen.
- Je mag niet op jezelf stemmen.

LET OP: dit topic is niet bedoeld voor slowchat en/of discussie.

Het stemmen kan tot 31 juli 23:00 uur! Succes!

Uiteraard mogen we de winnaar een mooie prijs geven! Ook deze maand kun je een afdruk van 40x40 cm winnen van herinneringen op linnen!
www.herinneringenoplinnen.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Erik op 30-07-2008 16:25:17 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 28 juli 2008 @ 22:29:04 #2
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60406538
Ik beoordeel gewoon iedereen, mag dat ook?

RS4: Mooie mist gevangen, en de 2 mensen maken het wat spannender.
Kreja: Heel mooi, erg gave kleurtoning en voldoende schaduw . Past goed binnen dit thema.
Feetjai: Doet me niets, snap ook niet waarom je deze hebt ingestuurd (wat heeft het met schaduw te maken?)
miss_bleu: Mooie locatie maar vind de foto niet spannend oid. Ik mis detail in de stenen en vind hem (daar waar het licht binnenkomt) overbelicht. De blauwe ramen leiden ook nogal af.
Dya: Mooie foto, zo met de lichtstralen, maar vind hem niet direct in het thema passen.
Tha_Erik: Ja toffe foto, standpunt, kleurtoning en scherpte zijn allemaal goed, maar vind ook deze niet echt passend voor dit thema.
DarkMinded: Creepy sfeertje maar had naar mijn idee creepier gekunt.
An24: Mooi portret! Erg mooi belicht. Vind hem heel tof, en sure... er is genoeg schaduw tezien. Maar geen directe link met schaduw.
mash_: Leuk, iemand die echt iets heeft proberen te doen met schaduw. Vind de foto alleen niet erg mooi. De tekst kon scherper en ik vind het jammer dat het hartje niet symmetrisch is.
roeier4: Schattig beestje maar past m.i. totaal niet in dit thema.
Vliegvrager: Grappig gevonden, alleen raakt de schaduw je(?) niet en ik vind de gezichtsuitdrukking niet echt overtuigend. Was misschien beter geweest als er wat beweging in had gezeten denk ik.
Sugar: Ook leuk bedacht, net als mash_ maar ik vind de uitwerking niet mooi. Schaduw hoort zwart te zijn vind ik. Bovendien zie ik nogal wat ruis en vind ik dit standpunt (de koe ligt op zijn zij) niet echt geweldig.
NoXxa: Tsja ik vind Hyena's geweldig, en de foto is ook erg mooi. Maar geen punten want ik vind ook dit te makkelijk gekozen voor het thema.
CompuMess: Grappige plaat, mooie z/w omzetting en genoeg detail. Maar ik mis weer een beetje een direct verband met het thema.
DidotCicero: Tof, goed gevonden, mooie, interessante schaduw en bovendien leuk om te weten dat je je meetzoeker nog gebruikt. Al mis ik wat detail, volgende keer op iets meer DPI inscannen?
Prupke: Origineel, en dat scoort bij mij Kwalitatief misschien niet geweldig (neem aan dat dit een crop is?). Maar dat interesseert me ook weinig. Idee is goed, en de plaat is spannend. Top!
Blomst: Mooi, scherp en past goed binnen dit thema. Had hem zelf in z/w omgezet denk ik.
Danny: Mwoa onscherp. Kleuren zijn wel mooi. Voor de rest was ik meer gecharmeerd van het lettertype wat je gebruikt bij "Photo By:"
k_man: Mooie kleurtjes, en ook wel verband met schaduw, vind alleen de foto nogal toeristisch geposeerd en dat vind ik niet echt geweldig.
mystical_moonlight: Leuk! Niet echt scherp enzo maar het idee/uitwerking vind ik geslaagd!
topperrr: Leuk gedaan. Verder weinig over te melden.
Roi: In alle haast toch maar 'n foto ingestuurd? Ik vind het een geweldige foto maar te makkelijk geselecteerd voor dit thema.
-Marjo-: Ook een portret maar deze vind ik toch meer te maken hebben met schaduw, het model houd het ogen buiten het licht -> schaduw. Mooie z/w omzetting ook!
P_B: Toffe foto (kleuren zijn om te smullen!). Wel wat onduidelijk.
Tonja: Doet me niet veel, ik begrijp je standpunt wel, dit soort gebouwen zijn interessant om te fotograferen. Echter wordt er nogal gauw gekozen voor schuinonderin. Zie dit soort dingen te vaak en dus niet meer echt origineel. Vind hem ook weer wat te gemakkelijk gekozen voor dit thema.
DigiPire: Wauw! Hele mooie foto en de schaduw wordt je ook duidelijk gepresenteerd. Ernstig mooie boom trouwens. Dit is voor mij de winnaar.

Ik heb voornamelijkl mijn punten gegeven aan degene die ook echt iets bedacht hebben bij het thema schaduw. In haast iedere bestaande foto is schaduw te zien, dus kun je natuurlijk ook wel haast iedere foto insturen.
Ik vind dat iets te makkelijk. Originaliteit verdient bij mij punten.

Dus hier voor de mods:

5 Punten: DigiPere
4 Punten: DidotCicero
3 Punten: Prupke
2 Punten: mystical_moonlight
1 Punt: mash_

Tof dat er zoveel mensen meedoen
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_60406638
1) miss_bleu 5 punten : ik vind het gewoon een mooie foto ook mede door de kleuren
2) marjo :4 punten: mooi model en leuk schaduwspel op de nek
3) digipire : 3 punten : Netjes geschoten en echt schaduw
4) kvdv 2 punten : leuk gevonden
5) mash_ 1 punt : hij is goed bedacht en ziet er leuk uit
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 28 juli 2008 @ 22:41:57 #4
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60406861
miss-blue 5 punten
prupke 4 punten
Danny 3 punten
k_man 2 punten
Tonja 1 punt
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 28 juli 2008 @ 22:48:41 #5
59953 TOPPERRR
Listen to Bob Marley
pi_60407015
sugar 5 punten
mash 4 punten
vliegvrager 3 punten
marjo 2 punten
DigiPire 1 punt
  maandag 28 juli 2008 @ 22:56:10 #6
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_60407192
-marjo-. 5 punten.
De schaduw is perfect, de schaduw loopt zo dat het lijkt alsof de hals als een boom geworteld is op de schouder.

Sugar. 4 punten.
Geweldig idee, en zeer mooi uitgevoerd!

Tha_Erik. 3punten
Heerlijke stationsachtige donkere sfeer.

Didotcicero. 2 punten
Mooi om te zien hoe de schaduw zich uitsmeert op dat gebogen vlak, terwijl de rest haarscherp is

mystical_moonlight. 1 punt.
Gaaf idee, goed gelukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door tonja op 28-07-2008 23:16:28 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 29 juli 2008 @ 00:37:06 #7
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_60409155
Sugar: 5 punten
-Marjo-: 4 punten
Mash_: 3 punten
Blomst: 2 punten
Mystical_moonlight: 1 punt.
The worst day diving is better than the best day working
  dinsdag 29 juli 2008 @ 07:28:36 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60411826
1: Kreja (5 punten) Vind ik al vanaf inzending zo'n sterke plaat, vooral door de toning en het weinige licht.
2: Topperrr: (4 punten) Leuk en basaal idee!
3: Marjo: (3 punten) Mooi hoe schaduw in een portret echt iets toevoegt aan het model.
4: Roi: (2 punten) Weer een typische ROi-plaat, vind ik, mét schaduw die echt bijdraagt.
5: An24: (1 punt) Mooi, gewoon erg mooi.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Admin dinsdag 29 juli 2008 @ 08:37:54 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60412287
1: Tha_Erik (5 punten)
2: mystical_moonlight (4 punten)
3: Sugar (3 punten)
4: An24 (2 punten)
5: Mash (1 punt)
quote:
Op maandag 28 juli 2008 22:29 schreef kvdv het volgende:
Voor de rest was ik meer gecharmeerd van het lettertype wat je gebruikt bij "Photo By:"
XBAND Rough
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:36:02 #10
187910 Dya
http://www.jeroenlucas.nl
pi_60418337
1: Sugar (5 punten)
2: Tha_Erik (4 punten)
3: -Marjo- (3 punten)
4: P_B (2 punten)
5: DigiPire (1 punt)
A person isn't who they are during the last conversation you had with them -
they're who they've been throughout your whole relationship.
pi_60429181
1: tha erik 5 punten
2: miss bleu 4 punten
3: marjo 3 punten
4: roi 2 punten
5: rs4 1 punt

Waar de meesten voor gaan is de originaliteit. Dat vind ik tof, omdat men daaraan kunt zien dat er over het onderwerp is nagedacht. Ik heb echter een andere kant gekozen. Je kan nog zoveel over een onderwerp nadenken en heel creatief zijn: als een foto geen emoties bij mij teweeg brengt laat hij me koud. Hier heb ik mijn punten op gebaseerd: het onderwerp in combinatie wat het met mij doet
  Nerd met benen dinsdag 29 juli 2008 @ 22:11:39 #12
18073 miss_bleu
pi_60429923
1.Tha_Erik (5pnt)
2.k_man (4pnt)
3.An24 (3pnt)
4.DigiPire (2pnt)
5.Sugar (1pnt)
pi_60433434
1. Tha_Erik - 5 punten
2. Prupke - 4 punten
3. roi - 3 punten
4. Marjo - 2 punten
5. Sugar - 1 punt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_60437219
1.DigiPire
2.Tha_Erik
3.k_man
4.CompuMess
5.Marjo-
Goedemorgen :W
pi_60443060
MIJN Top 5:

1: kreja (5 punten)
2: -marjo- (4 punten)
3: an24 (3 punten)
4: miss-blue (2 punten)
5: tha_erik (1 punt)
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_60449668
1. An24 - 5 punten
2. Tha_Erik - 4 punten
3. roi - 3 punten
4. miss_bleu- 2 punten
5. Compumess - 1 punt
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:33:22 #17
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60461767
Sugar 5 punten
Marjo 4 punten
Digipire 3 punten
Tha_erik 2 punten
roi 1 punt
Life is what you make it.
pi_60463083
1. an24 - Echt mooie foto Het onderwerp komt goed naar voren!
2. Tha_Erik - Ik vond het de mooiste foto van allemaal alleen vond het onderwerp bij an24 iets beter naar voren komen. Vandaar 2e.
3. Prupke - Leuk idee Nog goed gelukt ook
4. Marjo- - Gewoon mooie foto niet veel over te zeggen
5. Sugar - heel orgineel idee. Foto zelf vind ik iets minder
pi_60463909
1: An24 (5 punten)
2: DigiPeri (4 punten)
3: Tha_Erik (3 punten)
4: roi (2 punten)
5: Blomst (1 punt)
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_60471679
1: <-Marjo-> (5 punten) : Mooi portret, mooie Z/W omzetting en heel goed gebruik gemaakt van schaduw. De schaduw bij de ogen voegt wat toe maar het mooiste is de vorm van de schaduw in de nek die sierlijk meeloopt. Wel jammer dat de witte bovenkant van de arm erg contrasteert met de zwarte achtergrond.

2: <Didotcicero> (4 punten) : Knap hoe je van een waarschijnlijk alledaagse schaduw partij nog een interessante foto kan maken. Jammer dat het witte vlak linksboven iets te veel aandacht opeist.

3: <Sugar> (3 punten) : Verbazingwekkend hoe je steeds weer zo creatief uit de hoek kan komen! Erg origineel en leuk gevonden. Technisch gezien zit er wel veel meer in: schaduw had strakker en donkerder gekund. Verder vind ik het jammer dat de koe, vooral aan de voorkant, niet in het gras staat maar lijkt te zweven.

4: <DigiPire> (2 punten) : Prachtige boom en een leuk contrast tussen aan de ene kant weelderige takken en aan de andere kant slechts de stam als schaduw. Jammer dat de lucht zo onrustig oogt met alle sluierwolken en vliegtuig-strepen. Een strak blauwe lucht had voor mijn gevoel zeker wat toegevoegd aan de rust die de rest van de foto uitstraalt.

5: <roi> (1 punt) : Simpel en op de een of andere manier strak, ik houd daar wel van. Doordat de persoon in de spiegeling een silhouet is heeft het ook nog wat met schaduw te maken.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_60476303
1. roi (5 pnt)
2. Dya
3. prupke
4. Danny
5. didotcicero (1 pnt)
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:40:31 #22
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_60476835
tha erik 5 punten
sugar 4 punten
prupke 3 punten
-marjo- 2 punten
an24 1 punt
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:58:15 #23
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60477240
1. -Marjo-
2. An24
3. k_man
4. Sugar
5. P_B.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:00:05 #24
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60477289
De tijd is om, er kan niet meer gestemd worden.

Ik ga de stemmen tellen.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:18:55 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60477746
1. -Marjo- 51

2. Tha_Erik 50

3. Sugar 39

An24 29
DigiPire 26
Prupke 20
Roi 19
Miss_bleu 18
K_man 12
Didotcicero 11
Kreja 10
Mash_ 10
Mystical_Moonlight 8
Danny 5
Dya 4
Topperrr 4
Blomst 3
CompuMess 3
P_B 3
Vliegvrager 3
RS4 1
Tonja 1
DarkMinded 0
feetjai 0
NoXxa 0
roeier4 0

[ Bericht 3% gewijzigd door Tha_Erik op 31-07-2008 23:26:20 ]
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')