abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:20:10 #51
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_59837165
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:38 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Alsof populariteit hun positie rechtvaardigt. Argumentum ad populum, stokpaardje van de monarchisten.
Een democratisch stokpaardje! Als de steun voor de monarchie de komende jaren sterk afneemt, danzou dat een reden kunnen zijn om een republikeinse staatsvorm te overwegen. Zo gaat dat in een democratie.
Pugna Pro Patria
pi_59837255
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Dat Beatrix veel invloed heeft is idd bekend.
Mwa, je kan het ook op een zwakke Minister President houden. Ze gaat zover als ze kan gaan. En Balkenende lijkt me niet echt het type met een hele sterke rug t.o.v. de Koningin.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_59837303
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, je kan het ook op een zwakke Minister President houden. Ze gaat zover als ze kan gaan. En Balkenende lijkt me niet echt het type met een hele sterke rug t.o.v. de Koningin.
Een zwakke MP?
Ze heeft meer invloed dan de MP en gebruikt de MP als schild indien noodzakelijk.
Dat lijkt mij toch een behoorlijk sterke positie.
pi_59837440
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:25 schreef Dementor het volgende:

[..]

Een zwakke MP?
Ze heeft meer invloed dan de MP en gebruikt de MP als schild indien noodzakelijk.
Dat lijkt mij toch een behoorlijk sterke positie.
Ja, maar de MP zou haar terug moeten fluiten cq moeten laten dimmen op het moment dat ze tever gaat/teveel macht toeeigend.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_59838038
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

O nee?
[..]

Och, Bertie Aherne is niet voor niets onlangs afgetreden omdat ie zich extreem had verrijkt met de belastingcenten van hardwerkende Ieren, en ook nog eens steekpenningen had aangenomen.
[..]
Je zegt het zelf al, hij is afgetreden, zoals het hoort in een fatsoenlijke republiek.
Wat een verschil met Nederland bananenmonarchie, ik noemde al schatkist-rover Willem I die zoveel macht had dat niemand het waagde om zijn roofzucht aan de kaak te stellen. En Bernhard nam na WOII een flinke hap uit de herstelbetalingen uit Duitsland die bedoelde waren voor de Nederlandse bevolking. Is 50-60 jaar geheim gebleven. Ook voor Lockheed is hij nooit berecht.
quote:
Eens even kijken, waar zal ik beginnen, Watergate.... iets met een sigaar....... Wahid van Indonesie deed ook wat met belastingcentjes...... President Moshe Katsav van Israel is per vandaag met verlof. Hij wordt verdacht van aanranding en verkrachting van diverse vrouwen. Katsav wordt waarschijnlijk in de loop van dit jaar in staat van beschuldiging gesteld..... Nicolas Sarkozy weet ook alles van schandalen die een president kunnen treffen........ Moet ik nog doorgaan??
[..]
Je begrijpt er weinig van, dat Katsav wordt vervolgd bewijst dat Israel geen bananenrepubliek is, de VS is een verhaal apart maar Nixon moest tenminste aftreden. Indonesië is een 3e wereldland dus een slecht voorbeeld en bij Sarkozy zijn er nog geen grote schandalen.
quote:
Hoe heten ze dan?
Ze hebben prachtige Duitse achternamen, bijzonder naief om te denken dat ze werkelijk van Oranje heten.
pi_59838245
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ja, maar de MP zou haar terug moeten fluiten cq moeten laten dimmen op het moment dat ze tever gaat/teveel macht toeeigend.
De MP wil ook na zijn ambtstermijn nog een mooi leven hebben in Nederland met bijbehorende functies en commissariaten.
Dat wil nog wel eens verdomd lastig worden als je de Koningin zwaar hebt tegengewerkt.
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:15:07 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59838690
Vraagje:

Weet iemand misschien hoeveel geld naar het Zweedse, Deense en Belgische koningshuis wordt toegestoken?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:37:51 #58
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59839168
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:52 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, hij is afgetreden, zoals het hoort in een fatsoenlijke republiek.
Ik had erbij moeten zetten dat dat pas gebeurde na zeer veel aandringen. Hij was absoluut niet van plan om op te stappen en speelde,zoals zoveel van die vuillakken, de vermoorde onschuld.
quote:
Je begrijpt er weinig van, dat Katsav wordt vervolgd bewijst dat Israel geen bananenrepubliek is, de VS is een verhaal apart maar Nixon moest tenminste aftreden. Indonesië is een 3e wereldland dus een slecht voorbeeld en bij Sarkozy zijn er nog geen grote schandalen.
Oh, je hebt gelijk. Jij begrijpt het allemaal veel beter.
Je stelling was dat een land als republiek beter af zou zijn dan als monarchie, ondermeer in verband met schandalen, ik doe niets meer dan dat weerleggen. Ik herhaal nog wel even wat je zei. Maar verder begrijp ik er maar weinig van hoor................
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:48 schreef rebel6 het volgende:
Heb het ergens anders ook geschreven, er zijn zat fatsoenlijke republieken die bewijzen dat de monarchie volkomen achterhaalde onzin is. Het moet goed geregeld worden, maar landen als Duitsland, Finland en Ierland bewijzen dat dat geen enkel probleem is.

Of je bent nog jong of je mankeert iets aan je geheugen, want er zijn sinds het aantreden van Beatrix talloze schandalen en schandaaltjes geweest rondom het kh.
Dan nog even het volgende....
quote:
Ze hebben prachtige Duitse achternamen, bijzonder naief om te denken dat ze werkelijk van Oranje heten.
Uiteraard is de achternaam van Beatrix von Amsberg-von Lippe Biesterfeld. Maar een achternaam is nog geen titel!! En dat is 'van Oranje' wel, een titel. Het is traditie sinds Willem van Oranje, (die de titel prins van Oranje erfde na het overlijden van René van Châlon in 1544, Prins van Oranje voor het prinsdom Orange, Frankrijk) om de titel door te geven aan de eerste in lijn der troonopvolging. Net zoals ze in Engeland de prins van Wales hebben. Het gaat dus niet om een achternaam maar om een titel.

Overigens zijn er meerdere prinsen van Oranje, er is nog een of ander vaag Frans adellijk geslacht, de Mailly, die deze titel hebben toegewezen gekregen van Lodewijk XIV, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Beatrix mag, en volkomen terecht de volgende titels voeren.:

Beatrix der Nederlanden
Prinses van Oranje Nassau
Prinses van Lippe-Biesterfeld
Markiezin van Veere en Vlissingen
Gravin van Katzenelnbogen, Vianden, Dietz, Spiegelberg, Buren, Leerdam en Culemborg
Burggravin van Antwerpen
Barones van Breda, Diest, Beilstein, de stad Grave, het Land van Cuijk, IJsselstein, Cranendonck, Eindhoven, Liesveld, Herstal, Waasten, Arlay en Nozeroy
Erf- en Vrijvrouwe van Ameland
Vrouwe van Baarn, Besançon, Borculo, Bredevoort, Bütgenbach, Daasburg, Geertruidenberg, Hooge en Lage Zwaluwe, Klundert, Lichtenvoorde, Loo, Montfoort, Naaldwijk, Niervaart, Polanen, Steenbergen, Sint Maartensdijk, Sint Vith, Soest, Ter Eem, Turnhout, Willemstad, Zevenbergen

Dus voortaan niet zo blaten over naiviteit als je niet eens weet waar je het over hebt. Maar dat vermoeden had ik al, vandaar dat ik het vroeg.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59841225
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik had erbij moeten zetten dat dat pas gebeurde na zeer veel aandringen. Hij was absoluut niet van plan om op te stappen
Beatrix en Elisabeth gunnen hun bloedeigen zonen nog niet de troonsopvolging in de kracht van hun leven, zo graag willen ze blijven zitten. En dan klaag jij over presidenten die niet gelijk weg willen?
quote:
en speelde,zoals zoveel van die vuillakken, de vermoorde onschuld.
[..]
Beatrix hoeft niet de vermoorde onschuld te spelen, want ze hoeft aan niemand verantwoording af te leggen, itt een president. Nee, dat mag haar schildknaapje Jan-Peter doen.
quote:
Oh, je hebt gelijk. Jij begrijpt het allemaal veel beter.
Je stelling was dat een land als republiek beter af zou zijn dan als monarchie, ondermeer in verband met schandalen, ik doe niets meer dan dat weerleggen. Ik herhaal nog wel even wat je zei. Maar verder begrijp ik er maar weinig van hoor................
[..]
Ik zei slechts dat er talloze schandalen en schandaaltjes rondom het KH zijn geweest sinds het aantreden van Beatrix. Dat weerleg je niet door met wat schandalen uit bananenrepublieken te komen.
quote:
Dan nog even het volgende....

[..]

Uiteraard is de achternaam van Beatrix von Amsberg-von Lippe Biesterfeld. Maar een achternaam is nog geen titel!! En dat is 'van Oranje' wel, een titel. Het is traditie sinds Willem van Oranje, (die de titel prins van Oranje erfde na het overlijden van René van Châlon in 1544, Prins van Oranje voor het prinsdom Orange, Frankrijk) om de titel door te geven aan de eerste in lijn der troonopvolging. Net zoals ze in Engeland de prins van Wales hebben. Het gaat dus niet om een achternaam maar om een titel.

Overigens zijn er meerdere prinsen van Oranje, er is nog een of ander vaag Frans adellijk geslacht, de Mailly, die deze titel hebben toegewezen gekregen van Lodewijk XIV, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Beatrix mag, en volkomen terecht de volgende titels voeren.:

Beatrix der Nederlanden
Prinses van Oranje Nassau
Prinses van Lippe-Biesterfeld
Markiezin van Veere en Vlissingen
Gravin van Katzenelnbogen, Vianden, Dietz, Spiegelberg, Buren, Leerdam en Culemborg
Burggravin van Antwerpen
Barones van Breda, Diest, Beilstein, de stad Grave, het Land van Cuijk, IJsselstein, Cranendonck, Eindhoven, Liesveld, Herstal, Waasten, Arlay en Nozeroy
Erf- en Vrijvrouwe van Ameland
Vrouwe van Baarn, Besançon, Borculo, Bredevoort, Bütgenbach, Daasburg, Geertruidenberg, Hooge en Lage Zwaluwe, Klundert, Lichtenvoorde, Loo, Montfoort, Naaldwijk, Niervaart, Polanen, Steenbergen, Sint Maartensdijk, Sint Vith, Soest, Ter Eem, Turnhout, Willemstad, Zevenbergen

Dus voortaan niet zo blaten over naiviteit als je niet eens weet waar je het over hebt. Maar dat vermoeden had ik al, vandaar dat ik het vroeg.
Titels zijn iets uit het verleden en stellen anno 2008 niets meer voor.
Behalve dan voor mensen als jij die in het verleden leven.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:14:31 #60
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59841668
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:57 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Beatrix en Elisabeth gunnen hun bloedeigen zonen nog niet de troonsopvolging in de kracht van hun leven, zo graag willen ze blijven zitten. En dan klaag jij over presidenten die niet gelijk weg willen?
Och, ik zie dat anders. Beatrix en Elisabeth weten wat voor kutjob het is en hoe zwaar, en gunnen hun zonen een zo lang mogelijk leven zonder al die ellende. En ik klaag niet. Ik deel gewoon wat feiten mede om jouw hersenspinsels aangaande een republiek te relativeren.
quote:
Beatrix hoeft niet de vermoorde onschuld te spelen, want ze hoeft aan niemand verantwoording af te leggen, itt een president. Nee, dat mag haar schildknaapje Jan-Peter doen.
Beatrix heeft er ook niet voor gekozen om deze 'baan' te hebben. In tegenstelling tot al die presidenten die vreselijk graag macht willen hebben. Dan mogen ze ook verantwoording afleggen over hun machtsmisbruik.
quote:
Ik zei slechts dat er talloze schandalen en schandaaltjes rondom het KH zijn geweest sinds het aantreden van Beatrix. Dat weerleg je niet door met wat schandalen uit bananenrepublieken te komen.
Nogmaals, het was slechts ter relativering van jouw bijzonder eenzijdige verslaglegging.
quote:
Titels zijn iets uit het verleden en stellen anno 2008 niets meer voor.
Oh, da's nieuw voor me? Waar staat dat? Kun je even een wetsartikel quoten waar ik dat terug kan vinden?
quote:
Behalve dan voor mensen als jij die in het verleden leven.
Ik hecht aan tradities. En dit vind ik een leuke traditie

Maar ik begrijp het al, jij stemt natuurlijk ultrarechts, dicrimineert allochtonen, en bent jaloers op iedereen die meer geld heeft dan jij.

Ow, en om even op de TT te reageren, want we dwalen nogal af..... Ik geloof niet dat Beatrix bezwaar heeft tegen openheid over de kosten van het Koninklijk Huis. Ze zal het eerder aanmoedigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door ElizabethR op 02-07-2008 14:30:07 ]
pi_59842303
Een republiek is net zo min als een monarchie een ideale staatsvorm of een garantie voor rechtvaardig en fatsoenlijk bestuur en zolang de monarchie in dit land voldoende draagvlak heeft vind ik het een beetje overbodig om het afschaffen van de monarchie ten faveure van een president te eisen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59842768
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Och, ik zie dat anders. Beatrix en Elisabeth weten wat voor kutjob het is en hoe zwaar, en gunnen hun zonen een zo lang mogelijk leven zonder al die ellende. En ik klaag niet. Ik deel gewoon wat feiten mede om jouw hersenspinsels aangaande een republiek te relativeren.
[..]
Ja dat zal het zijn, ze blijven niet zitten omdat ze machtsgeil zijn maar om hun zonen te sparen.
quote:
Beatrix heeft er ook niet voor gekozen om deze 'baan' te hebben.
Ze is door niets of niemand gedwongen en heeft er dus vrijwillig voor gekozen.
quote:
In tegenstelling tot al die presidenten die vreselijk graag macht willen hebben. Dan mogen ze ook verantwoording afleggen over hun machtsmisbruik.
[..]
Die moeten wél verantwoording afleggen van jou, maar als Beatrix haar macht misbruikt neem jij er genoegen mee dat ze zich verschuilt achter haar marionet Jan-Peter B?
quote:
Nogmaals, het was slechts ter relativering van jouw bijzonder eenzijdige verslaglegging.
[..]
Ok, bedankt.
quote:
Oh, da's nieuw voor me? Waar staat dat? Kun je even een wetsartikel quoten waar ik dat terug kan vinden?
[..]
Kan ik niet, kun jij misschien uitleggen wat een erfelijk overgedragen titel anno 2008 nog voorstelt?
quote:
Ik hecht aan tradities. En dit vind ik een leuke traditie
Dat is fijn voor je.
quote:
Maar ik begrijp het al, jij stemt natuurlijk ultrarechts, dicrimineert allochtonen, en bent jaloers op iedereen die meer geld heeft dan jij.
Ja zo zijn immers alle republikeinen.
Ik wist dat monarchisten niet al te intelligent zijn, maar zo erg...
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:30:53 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59843482
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:59 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn, ze blijven niet zitten omdat ze machtsgeil zijn maar om hun zonen te sparen.
Ik denk van wel, en heb voldoende interviews gezien en gelezen om tot die mening te komen
quote:
Ze is door niets of niemand gedwongen en heeft er dus vrijwillig voor gekozen.
Ze is door haar afkomst gedwongen, en ze heeft een roeping, via haar geloof.
Dat jij dat als republikein ongetwijfeld ouderwets vindt geloof ik graag
Ik ben zelf overigens niet gelovig. Dus ik kan me bij haar verhaal over 'roeping via god' ook weinig voorstellen, maar respecteer haar keuze wel.
quote:
Die moeten wél verantwoording afleggen van jou, maar als Beatrix haar macht misbruikt neem jij er genoegen mee dat ze zich verschuilt achter haar marionet Jan-Peter B?
Beatrix misbruikt haar macht niet. Ze heeft nauwelijks macht, hetgeen jou toch moet aanspreken
quote:
Ok, bedankt.
Geen dank
quote:
Kan ik niet, kun jij misschien uitleggen wat een erfelijk overgedragen titel anno 2008 nog voorstelt?
Als je dat niet kunt, waarom bepaal jij dan wel dat het zo is?
quote:
Dat is fijn voor je.
Dat vind ik ook ja
quote:
Ja zo zijn immers alle republikeinen.
Och, je posthistorie verraadt ook een en ander.
quote:
Ik wist dat monarchisten niet al te intelligent zijn, maar zo erg...
Verbazingwekkend feit, waar heb je dat dan weer vandaan? Bron graag?

Overigens ben ik geen monarchist. Zelf woon ik niet eens in Nederland, dus who cares.
pi_59843608
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:40 schreef Argento het volgende:
Een republiek is net zo min als een monarchie een ideale staatsvorm of een garantie voor rechtvaardig en fatsoenlijk bestuur en zolang de monarchie in dit land voldoende draagvlak heeft vind ik het een beetje overbodig om het afschaffen van de monarchie ten faveure van een president te eisen.
Het is pure treiterij en afgunst meer niet.

Prinses Amalia lacht erom...

[ Bericht 19% gewijzigd door Dementor op 02-07-2008 15:44:24 ]
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:47:07 #65
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_59845314
Wat zijn eigenlijk de kosten van een president, met bijbehorende vierjaarlijkse verkiezingen?
De kosten voor het koningshuis per Nederlander vallen me nog mee, je moet natuurlijk wel blijven zoeken naar manieren om dit te minimaliseren. Wat je er voor terug krijgt is een uiterst representatief koningshuis, met een redelijke mate van stabiliteit. Overigens mag van mij de politieke invloed nog wel wat minder worden...
pi_59846730
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk van wel, en heb voldoende interviews gezien en gelezen om tot die mening te komen
[..]
In welk interview kan ik dat vinden dan?

Wees even realistisch, het lijkt me overduidelijk dat zowel Beatrix en Elisabeth moeite hebben met macht afstaan. Je ziet ook dat Alex en Charles staan te popelen om hun moeder op te volgen, maar helaas wil moeder te graag aanblijven "in het belang van haar zoon"
quote:
Ze is door haar afkomst gedwongen, en ze heeft een roeping, via haar geloof.
Dat jij dat als republikein ongetwijfeld ouderwets vindt geloof ik graag
Ik ben zelf overigens niet gelovig. Dus ik kan me bij haar verhaal over 'roeping via god' ook weinig voorstellen, maar respecteer haar keuze wel.
Zo denkt slechts een handjevol streng-gereformeerden, voor zover ik weet heeft Beatrix helemaal niet zo'n achtergrond, dus totaal niet geloofwaardig dat zij ook zo denkt.
quote:
Beatrix misbruikt haar macht niet. Ze heeft nauwelijks macht, hetgeen jou toch moet aanspreken
[..]
Je bent het afluisterschandaal (Margarita, Roy van Zuidewyn) alweer vergeten? En zo nog wat zaken waar Beatrix met grote waarschijnlijkheid bij betrokken was. Uiteraard zelden tot nooit te bewijzen, daar zorgt ze wel voor.
quote:
Als je dat niet kunt, waarom bepaal jij dan wel dat het zo is?
[..]
Een titel zegt mij vrij weinig, maar jij doet alsof het een hoop voorstelt. Dan kun je vast wel uitleggen wat een titel anno 2008 nog betekent.
quote:
Och, je posthistorie verraadt ook een en ander.
[..]
Ja dan weet je gelijk hoe alle republikeinen in elkaar zitten.
quote:
Verbazingwekkend feit, waar heb je dat dan weer vandaan? Bron graag?

Overigens ben ik geen monarchist. Zelf woon ik niet eens in Nederland, dus who cares.
Als je de monarchie verdedigt ben je neutraal wil je zeggen?
pi_59846824
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

Het is pure treiterij en afgunst meer niet.

[ afbeelding ]
Prinses Amalia lacht erom...

Ik had het al verwacht, schattige familiekiekjes posten.
Tja de monarchie verdedigen met argumenten valt niet mee he?
pi_59846876
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:02 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ik had het al verwacht, schattige familiekiekjes posten.
Tja de monarchie verdedigen met argumenten valt niet mee he?
Soms is het nodig een gezicht te geven aan het onderwerp/systeem dat ter discussie staat.
Dat er dan mensen over vallen so be it.

God wat lach ik toch weer hard als ik dit topic voorbij zie komen.
Wat een hoop frustratie moet dat opleveren onder de zogenaamde republikeinen.
pi_59846997
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:20 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Een democratisch stokpaardje! Als de steun voor de monarchie de komende jaren sterk afneemt, danzou dat een reden kunnen zijn om een republikeinse staatsvorm te overwegen. Zo gaat dat in een democratie.
Ondertussen zorgt de propagandamachine van de overheid er wel voor dat mensen vooral niet te kritisch gaan denken, er moet dus wel héél wat gebeuren.
Monarchen hebben dingen gedaan waarvoor ministers allang zouden aftreden(en waar een werknemer zijn baan aan zou kwijtraken), maar doordat zij hun verantwoordelijkheid mogen afschuiven op de ministers hebben beide partijen baat bij het stilhouden van schandaaltjes.
Je hebt gewoon geen overtuigende argumenten en baseert je op een met de paplepel ingegoten sentiment.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:19:44 #70
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59847183
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:05 schreef Dementor het volgende:
Soms is het nodig een gezicht te geven aan het onderwerp/systeem dat ter discussie staat.
Eensch.

Bernard, hofcharlatan en beroepsmatig corrupt. Nam steekpenningen aan en kwam er nog mee weg ook. Ach, waarom zou een lid van het koningshuis aan de wet onderworpen zijn?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59847291
Wel bijzonder vreemd dat er volgens de peilingen zoveel draagvlak voor de monarchie is in Nederland terwijl dit topic bepaalt niet stormloopt en zogenaamde republikeinen alle kansen bied om tegen het koningshuis aan te schoppen.

Waarom zou ik hier nog energie aan verspillen, de situatie zoals die nu is vind ik prima.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:26:16 #72
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59847332
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:24 schreef Dementor het volgende:
Wel bijzonder vreemd dat er volgens de peilingen zoveel draagvlak voor de monarchie is in Nederland terwijl dit topic bepaalt niet stormloopt en zogenaamde republikeinen alle kansen bied om tegen het koningshuis aan te schoppen.
Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum.

Makkelijk he, jezelf constant herhalen?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59847344
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:26 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum. Argumentum ad populum.

Makkelijk he, jezelf constant herhalen?
Wat een frustratie toch.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:27:22 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59847362
Er worden allemaal dingen met de haren bijgesleept die niet ter zake doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59847412
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:27 schreef Klopkoek het volgende:
Er worden allemaal dingen met de haren bijgesleept die niet ter zake doen.
Het is gewoon typerend voor de geketende republikein om direct tot bashen over te gaan als de aanzet tot zoiets als een kritische kijk op het uitgavepatroon van het koningshuis word gegeven.

Men wil te graag dat het koningshuis valt en grijpt iedere aangelegenheid aan om zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken door aan te komen met overtrokken reacties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')