Samenvatting:quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:09 schreef Maikuuul het volgende:
Wtf
Ik wist dat hij opgepakt was maar niet de reden waarom.
60 a 80 miljoen sure waarom liep hij niet in de nieuwste prada en shit ?
Ik kan het me moeilijk voorstellen dat hij zoveel heeft "gestolen".
Ik kan het me in ieder geval moeilijk voorstellen.
Ik wordt net gebeld door Plupke met de mededeling ff op Fok! te checken wat er gebeurd was en om hier te posten.
Bij deze dus
Interessante posts uit zijn posthistorie:quote:Op zondag 29 juni 2008 11:08 schreef Adolecens het volgende:
24 juni: Miljoenenhacker wordt opgepakt.
27 juni: Bericht in de Media
FOK!user blijkt de hacker MaddoxX te zijn.
Maikuuul bevestigt dat Jasper aka MaddoxX opgepakt is.\
Depax beweert dat MaddoxX echt de hacker is, en geeft aan zelf "dingen" met hem gedaan te hebben.
Pezu en Weasel bewereren dat er niks aan de hand is en dan MaddoxX in Frankrijk op vakantie is.
quote:
Brein was al bij 't onderzoek betrokken tochquote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:07 schreef DomMAXx het volgende:
nieuw persbericht: ook brein zal nu een zaak tegen Jasper H. aka Maddoxx aanspannen, Jasper H. is de vermeende leider van diverse *software)piraterij-organisties :double pwned:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
Nog even in de OP samenvatting.quote:BloodyLotte vermeldt dat MaddoxX in een cel in Rotterdam verblijft.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:37 schreef DomMAXx het volgende:
pezu: bewijs of anders BAN imo
inddquote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:00 schreef Thomass het volgende:
Toch wel interessant, start iets op met meer dan 300 geļnteresseerden en talloze topics vullen zichzelf met tvp's en nonsens.
Heerlijk.
Dat maakt deze zaak ook zo bizar, maar het kan natuurlijk nog zijn dat hij wel wat extra namen heeft voor andere stuff.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:10 schreef Raven_ het volgende:
Als je dat zo leest lijkt het er op van niet.
Hij heeft echt wel ergens een kloon ofzoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:12 schreef Koalabier het volgende:
[..]
Dat maakt deze zaak ook zo bizar, maar het kan natuurlijk nog zijn dat hij wel wat extra namen heeft voor andere stuff.
Vast wel, maar of het een noemenswaardig verschil oplevert.. denk het niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:16 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Hij heeft echt wel ergens een kloon ofzo
Misschien wil een aardige admin wel even kijken of ie nog andere accounts/schuilnamen heeftquote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:16 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Hij heeft echt wel ergens een kloon ofzo
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 01:18 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Misschien wil een aardige admin wel even kijken of ie nog andere accounts/schuilnamen heeft
Dat hoef je niet te vragen!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:17 schreef Johnsel het volgende:
tvp.. ironisch is btw dat ik nog geen maand geleden het erover had met hem dat ie zśpermakkelijk te traceren was. Hij is btw ook niet meer online gekomen sinds de 24e.. wil iemand de msn log lezen? dan upper ik m wel effe voor jullie
svann, zolang ze iets nuttigs kunnen plaatsen zoals Johnsel, heb ik er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:17 schreef Johnsel het volgende:
tvp.. ironisch is btw dat ik nog geen maand geleden het erover had met hem dat ie zśpermakkelijk te traceren was. Hij is btw ook niet meer online gekomen sinds de 24e.. wil iemand de msn log lezen? dan upper ik m wel effe voor jullie
HAHAHA me longen ontplofte door m'n sigaret van het lachen.. zo goed dat je dit hebt bewaard haha. (2:07) •-----»MaddoxX«-: wie ben ik danquote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:45 schreef Johnsel het volgende:
2008-06-24
19:50:38 ging hij de laatste keer offline..
ohja en excuses voor de vreemde opmaak:
http://johnsel.net/log.html
Wie is Johnsel?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:11 schreef Daury het volgende:
Of er zijn een aantal zaken die wij nog niet snappen, of hij is ultra dom en liegt tegen Johnsel. Ik gok op het laatste.
Alleen al bij de eerste zin valt hij door de mand:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:11 schreef Daury het volgende:
Of er zijn een aantal zaken die wij nog niet snappen, of hij is ultra dom en liegt tegen Johnsel. Ik gok op het laatste.
Waarom vraag je dat? Je kan toch kijken.. jullie plaatsen alleen maar tvp's en kijken niet eens.quote:
Ik hou niet van complot theorieen, maar hij schijnt te dom te zijn zelf een dergelijke hack te doen/maken ( hoe je dat ook noemt ). Misschien is hij toch een beetje gebruikt door de echte grote jongens, dat is dan dat stukje dat wij nog niet snappen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:19 schreef Johnsel het volgende:
ikkeeeuuhh.. en Daury wat snap je niet dan?
Het is nu duidelijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:20 schreef Koalabier het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat? Je kan toch kijken.. jullie plaatsen alleen maar tvp's en kijken niet eens.
Heb ik al tig keer lopen roepen.. daarom verbaast het me ook niet waarom de nationale recherche hem nu pas heeft opgepakt, kunnen ze voor de aanhouding lekker een paar maanden alles afluisteren, aftappen enz.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:22 schreef Daury het volgende:
[..]
Ik hou niet van complot theorieen, maar hij schijnt te dom te zijn zelf een dergelijke hack te doen/maken ( hoe je dat ook noemt ). Misschien is hij toch een beetje gebruikt door de echte grote jongens, dat is dan dat stukje dat wij nog niet snappen.
Klopt, in één van de vorige topics zag ik ook een Duitse windows xp voorbij komen, dus dat zal ook wel met hem te maken hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:27 schreef kraakschandaal het volgende:
http://board.raidrush.ws/showthread.php?t=282008 Die user was betrokken bij zijn Valve hack.
Nou, dom was hij niet.. lomp wel. Hij vond het ook prachtig om zijn acties bekend te maken.. dat is zn ondergang geworden. En tja, grote jongens? Hij runde zelf een vrij grote releasegroep.. emporio.. Maar aan de andere kant haalde hij ook kinderachtige dingen uit.. site hacken van "rivaliserende" releasegroep toendertijd met de steamhacks..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:22 schreef Daury het volgende:
[..]
Ik hou niet van complot theorieen, maar hij schijnt te dom te zijn zelf een dergelijke hack te doen/maken ( hoe je dat ook noemt ). Misschien is hij toch een beetje gebruikt door de echte grote jongens, dat is dan dat stukje dat wij nog niet snappen.
Die gast heeft later wel veel spannende verhalen aan zijn kinderen te vertellen..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:33 schreef Johnsel het volgende:
[..]
Nou, dom was hij niet.. lomp wel. Hij vond het ook prachtig om zijn acties bekend te maken.. dat is zn ondergang geworden. En tja, grote jongens? Hij runde zelf een vrij grote releasegroep.. emporio.. Maar aan de andere kant haalde hij ook kinderachtige dingen uit.. site hacken van "rivaliserende" releasegroep toendertijd met de steamhacks..
Ook misschien leuk om te weten. hij had contact met de mensen van steam, en eisde dat ze openbaar maakten dat hij de creditcardgegevens van hun klanten had. Zo niet zou hij ze openbaar maken. Steam zei dat hij t zich maar bekeek, en daar was die vrij pissig om.
Dat zijn de dingen wat k me nog kan herrinerren van m.. meer eigenlijk ook niet.
Ehm.. ik denk dat de spannendste verhalen nog moeten gaan komen als meneer straks enkeltje Los Angeles krijgt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die gast heeft later wel veel spannende verhalen aan zijn kinderen te vertellen..
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:50 schreef Koalabier het volgende:
[..]
Ehm.. ik denk dat de spannendste verhalen nog moeten gaan komen als meneer straks enkeltje Los Angeles krijgt.
Ik hoop voor hem dat hij na het zien van alle Prison Break afleveringen, een goed ontsnappingsplan kan maken en kan vluchten. Als hem dat lukt, heb ik respect voor deze gast... DAN WEL. !!!
Maar agh, ik denk dat als hij ontsnapt is, dat meneer tegen ieder gaat zeggen ''ik was die ontsnapper, dat was ik!! knap he'' ... zal die wel weer opgepakt worden![]()
![]()
Wel grappig dat maddox eerst ontkent dat ie aan cc fraude heeft gedaan en daarna zegt dat het hem een worst zal wezen.quote:Johnsel: hey
MaddoxX: .
Johnsel: ben jij nooit bang dat iemand je traceert als de echte valve-haxxor
Johnsel: en dat de polisies aan je deur komen kloppen?
MaddoxX: nope
Johnsel: how come?
MaddoxX: omdat ik een deal met hun heb
Johnsel: met valve?
Johnsel: of de polisies?:P]
MaddoxX: valve
Johnsel: dan nog
Johnsel: cc fraude
MaddoxX: doe ik niet aan
Johnsel: genoeg dingen wat je op je stok hebt hangen
MaddoxX: zozo
MaddoxX: ben j wel laat mee
Johnsel: das waar
Johnsel: maar toch
MaddoxX: ..
MaddoxX: wat is je.
Johnsel: is dr niet
Johnsel: k vroeg t me gewoon af
Johnsel: het is niet echt moeilijk om uit te zoeke wie je echt bent
MaddoxX: ohjah
MaddoxX: wie ben ik dan
Johnsel: jasper
MaddoxX: nou nou
MaddoxX: daar kom je ver mee
Johnsel: tuurlijk
Johnsel: je bent 20
MaddoxX: handig het fotoboek.fok.nl
Johnsel: zeker
Johnsel: + je foto
Johnsel: niet dat t mij wat boeit
MaddoxX: lekker verouderd ook
Johnsel: punt is
Johnsel: dat t niet al te lastig is om erachter te komen wie je bent
Johnsel: als ze je willen pakken
MaddoxX: zal me ook een worst wezen
MaddoxX: niemand wilt me pakken omdat ik nks illegaals heb gedaan
MaddoxX: valve is allang opgelost
MaddoxX: daar heb ik een deal mee
MaddoxX: verder rest heb ik nooit wat gedaan
MaddoxX: dus #care
Johnsel: emperio?
MaddoxX: _alles_
Johnsel: de groep na emporio?
Johnsel: WoW dus
Johnsel: k herriner me ook nog wat cc gevalletjes
MaddoxX: dude zal me echt een worst wezen
Johnsel: haha
Johnsel: ok
Johnsel: duidelijk
tvpquote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:20 schreef Koalabier het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat? Je kan toch kijken.. jullie plaatsen alleen maar tvp's en kijken niet eens.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:07 schreef phluphy het volgende:
Bron: De betekenis van Nederlandse voornamen.
Jasper: Schatbewaarder.
quote:Het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche heeft dinsdagavond in Maastricht een 20-jarige verdachte aangehouden die vermoedelijk op internet heeft ingebroken bij twee Amerikaanse computerspellenbedrijven. Bovendien wordt hij verdacht van de diefstal van creditcard gegevens, die zijn gebruikt bij online pokeren en aankopen op internet.
De verdachte zou in 2006 van een server van het bedrijf Activision in Los Angeles een kopie van het spel Enemy Territory: Quake War (ETQW) hebben gestolen. Quake was destijds nog in ontwikkeling. Het gaat om een populair computerspel waarbij zoveel mogelijk buitenaardse vijanden moeten worden uitgeschakeld en meerdere spelers het tegen elkaar opnemen. Van het illegaal gedownloade spel werden afbeeldingen op internet geplaatst.
Het spellenbedrijf huurde een particulier recherchebureau in dat op internet contact legde met ‘MaddoxX’, de bijnaam van de vermoedelijke indringer. Wanneer het spel illegaal op de markt was uitgebracht, had het bedrijf 40 miljoen dollar schade kunnen lijden. Uit het onderzoek bleek dat de hacker ook toegang had tot andere delen van het bedrijfsnetwerk.
In Nederland is daarop namens het spellenbedrijf aangifte gedaan door de Stichting BREIN, die onder meer on- en offline piraterij bestrijdt. Ook het Amerikaanse softwarebedrijf Valve Software Corporation heeft aangifte gedaan van indringing in het computersysteem in 2007. Eenmaal in het systeem zou de hacker klanteninformatie en creditcardgegevens hebben gedownload. Het bewijs daarvan maakte hij publiekelijk bekend op internet.
Het onderzoek door het Team High Tech Crime van de Dienst Nationale Recherche van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bracht aan het licht dat de verdachte beweerde over de gegevens van 50.000 creditcards te beschikken. Hij zou daarmee bestellingen voor laptops, beeldschermen en MP3-spelers op internet hebben geplaatst. De creditcardgegevens zijn vermoedelijk gestolen bij een online ticketbedrijf in Engeland. De potentiėle schade van de diefstal is naar schatting 20 miljoen dollar.
Bij de doorzoeking van de ouderlijke woning van de 20-jarige verdachte is beslag gelegd op een computer, administratie en een karabijn. De man wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam.
Als je nou echt op zoek was naar nieuwe info had je dit al tig topics eerder kunnen lezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:27 schreef kraakschandaal het volgende:
http://board.raidrush.ws/showthread.php?t=282008 Die user was betrokken bij zijn Valve hack.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |