Het scouting gedeelte liep inderdaad niet effectief en is dus ook op de schop gegaan. Maar hij is ook verantwoordelijk voor de jeugd en wat dat betreft gaat het steeds beter. Vorig jaar de Youtch Cup finale gehaald, dit jaar Man. United uitgeschakeld en vandaag spelers als Woods en Stoch op de bank(alhoewel ze geen minuten kregen).quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Arnesen bakt er zoals verwacht weinig van.
Klopt had het er gister nog over met een vriend van me. Ik ben echt blij dat we Ballack en Lamps in één elftal hebben.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:17 schreef mcyodogg het volgende:
Nou is Nicolas Anelka uitgeroepen als speler van de maand. Dat is alweer de derde dit seizoen! Wel een kleinere versie dan Deco en Lamps kregen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een sterspelers hebben we toch ook![]()
Maar dat gaat niet gebeurenquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:07 schreef RayMania het volgende:
Laat Chelsea maar die speler van de maand awards winnen, dan wint Liverpool de belangrijkste prijs.
quote:Abramo: boot of Chelsea weg
Het vermogen van Roman Abramovich is door de crisis teruggelopen van 16.7 naar 2.3 miljard euro. Het gaat zo hard naar beneden dat hij mogelijk voor de keuze komt te staan om zijn peperdure jacht de deur uit te doen, of zijn speeltje Chelsea te verkopen, zo meldt een Russische krant.
Pelorus
Zijn bootje Pelorus, 115 Meter lang, twee landingsplaatsen voor heli's en een raketafweersysteem, heeft 200 miljoen gekost.
Chelsea
Het gerucht dat de 42-jarige Rus af wil van Chelsea loopt al een maand. De club haalde de broekriem al aan door 15 scouts (a 156.000 euro per jaar) de laan uit te sturen. Ook moeten de spelers zelf hun lunch tijdens de training betalen.
Roman kocht de club in 2003 voor 210 miljoen euro. Daarna verloor hij er nog eens 500 miljoen op. Voor al dat geld werd hij twee keer kampioen en won tweemaal de beker.
Als dat waar is dan zal chelsea vervallen naar de club die het voor zijn komst was. Niet meer dan een middenmoterquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef sjimz het volgende:
Scolari mag ook al geen versterkingen halen in de winterstop.
Ben echt benieuwd wat er overblijft als de geldkraan definitief wordt dichtgedaaid.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:41 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Als dat waar is dan zal chelsea vervallen naar de club die het voor zijn komst was. Niet meer dan een middenmoter
Maar uiteindelijk zal het toch om de ponden draaien, en in het verleden was het zeker zo dat chelsea altijd teveel betaalde omdat de clubs toch wel wisten dat er grof betaald kon worden en de spelers wisten dat er veel geld aan salaris te vangen viel. Dit willen fans van chelsea vast niet geloven maar aan alles komt een eind. Veel personeel proberen ze nu te lozen (scouts die een waanzinnig bedrag verdienen als ik dat bericht mag geloven)quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Ze hebben een goede naam gekregen en dus veel meer aantrekki8ngskracht op spelers.
En fans van andere club lijken soms te denken dat ze bij Chelsea maar wat doen, en als er een probleem is daar maar geld tegenaan te gooien zonder een toekomstvisie te hebben.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:57 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk zal het toch om de ponden draaien, en in het verleden was het zeker zo dat chelsea altijd teveel betaalde omdat de clubs toch wel wisten dat er grof betaald kon worden en de spelers wisten dat er veel geld aan salaris te vangen viel. Dit willen fans van chelsea vast niet geloven maar aan alles komt een eind. Veel personeel proberen ze nu te lozen (scouts die een waanzinnig bedrag verdienen als ik dat bericht mag geloven)
Alleen maar kopen van spelers lijkt me niet getuigen van een goede toekomstvisie maar dat kan ik mis hebben.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:00 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
En fans van andere club lijken soms te denken dat ze bij Chelsea maar wat doen, en als er een probleem is daar maar geld tegenaan te gooien zonder een toekomstvisie te hebben.
Dat valt nog te bezien, de overname van Man City was te laat rond om op de transfermarkt nog echt veel te kunnen doen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:06 schreef sjimz het volgende:
Ze hebben het bij Chelsea in ieder geval beter gedaan dat dan ze nu bij Man City doen.
Chelsea heeft er dan tenminste nog één, in tegenstelling tot jouw club.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:15 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Alleen maar kopen van spelers lijkt me niet getuigen van een goede toekomstvisie maar dat kan ik mis hebben.
Ik zie maar weinig spelers uit de eigen jeugd in de starting XI. Lijkt me als jeugdspeler op Stamford Bridge toch niet echt hoopvol. Wat heeft opleiden dan voor zin als de jeugd geen kans krijgt? Dat is een veelgehoord opinie ook binnen de jeugdopleiding van Chelsea als je dat zo her en der leest.
Dat er weinig basisspelers uit de jeugd komen heeft allerlei oorzaken. De opleiding is nooit echt topclub-waardig geweest, maar ze zijn net een jaar klaar met hervormen. Er staat een nieuwe Academy, de jeugd traint nu bij de profs en de verantwoordelijke mensen(zoals Arnesen) zitten er slechts een paar seizoenen. Talenten opleiden is wat anders dan een wasmiddel de fabriek uit pompen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:15 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Alleen maar kopen van spelers lijkt me niet getuigen van een goede toekomstvisie maar dat kan ik mis hebben.
Ik zie maar weinig spelers uit de eigen jeugd in de starting XI. Lijkt me als jeugdspeler op Stamford Bridge toch niet echt hoopvol. Wat heeft opleiden dan voor zin als de jeugd geen kans krijgt? Dat is een veelgehoord opinie ook binnen de jeugdopleiding van Chelsea als je dat zo her en der leest.
quote:Abramovich wants to sell Chelsea
ROMAN Abramovich, the Russian billionaire, has been taking soundings over selling Chelsea football club to Gulf Arabs.
Representatives of the oligarch have travelled to Saudi Arabia and Dubai to elicit interest in the club, Gulf sources have told The Sunday Times.
At least one of the meetings was with members of the Saudi royal family. There has been no evidence so far of a potential buyer.
The Middle East has become the cash cow for British football teams. Sheikh Mansour of Abu Dhabi, the owner of Manchester City, hopes to sign the Brazilian star Kaka from AC Milan in a deal that could cost up to £243m in payments and salary.
Drogba’s omission fuels the feud with Scolari
Ivory Coast striker left out of squad to face Stoke despite being fully fit as Chelsea manager makes his point
One source said: “Abramovich’s team have been out in the Middle East sounding out what interest there is in buying the club.” Chelsea insisted last night that Abramovich was still fully committed to the club on which he has lavished hundreds of millions of pounds. A Chelsea spokesman said it was “total nonsense” that the Russian was willing to sell the club.
He bought Chelsea for about £60m in 2003, taking over £80m in debts, and has since provided at least £500m in loans to buy new players. Sources say that if Abramovich can recoup his money, he might now be ready to sell after five years in which he turned Chelsea into a Champions League side that has twice won the English Premier League.
Chelsea reached their first Champions League final last season and Abramovich watched as they were beaten in a penalty shoot-out by Manchester United in Moscow in May. He was absent from last weekend’s 3-0 defeat by United, which many feel will pave the way for Chelsea’s rivals to win the Premier League for a third successive year.
Yesterday he left his seat at Stamford Bridge with 15 minutes of the game remaining with Chelsea losing 1-0 at home to lowly Stoke. It took two late goals to secure victory.
City sources believe it would cost at least £800m to buy out Abramovich when the “going rate” for a Champions League side is about £500m. Mansour was able to snap up Manchester City for about £200m.
Abramovich’s wealth has fallen sharply in the down-turn. Philip Beresford, who compiles The Sunday Times Rich List, conservatively estimates that Abramovich has lost £3 billion from his £11.7 billion fortune.
City experts question whether he may have a short-term problem with liquidity and needs cash. Some of Chelsea’s superstars are paid £120,000 a week.
Hhhm, allemaal speculaties natuurlijk. Hij is wel vaker eerder weggegaan etc. Maar ik wacht het voorlopig gewoon af, wat er gaat gebeuren.quote:
officiele site meldt exact het tegenovergesteldequote:
Alhoewel Kenyon wel vaker dingen zegt die niet waar worden gemaakt. Dus wat dit statement waard is, weet ik ook niet.quote:Chelsea Chief Executive Peter Kenyon met with the Fans Forum this morning (Saturday).
Among many subjects dealt with he completely quashed speculation about the commitment of owner Roman Abramovich.
He said: 'There has been a lot of rumour and speculation surrounding Chelsea and the owner's commitment to the club.
'I can assure you on his behalf that this is totally unfounded and anything else you might read about this is rubbish. Chelsea is not for sale. The owner has not and is not looking to sell his interest in the club and he remains as committed as ever.'
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~1523632,00.html
quote:Chelsea star's drink-drive charge
Chelsea star John Mikel Obi has been charged with drink-driving.
The midfielder was arrested at 0530 GMT on 24 January on Fulham Road in Chelsea, west London.
Mikel, who lives in Weybridge, Surrey, has been charged with driving while over the drink-drive limit and will appear in court in April.
He was not part of the team which beat Ipswich 3-1 at home in the FA Cup fourth round on Saturday afternoon.
The Nigerian star is due to appear at West London Magistrates' Court on 3 April.
quote:Chelsea take-over is aanstaande
Door David Kuipers
Dinsdag, 27 januari 2009, 17:22
Een groep internationale investeerders bereid een bod voor op Chelsea. Dat heeft Holger Heims, een Duitse zakenman, bevestigd.
De Duitser maakte bekend dat hij en een groep van zes of zeven investeerders uit Europa, het Midden-Oosten en Aziė samen een bod gaan uitbrengen op Chelsea. In de club kapitaalkrachtigen zit ook Sulaiman al-Fahim, een van de mensen achter de overname van Manchester City.
Hoeveel de investeerders op tafel willen leggen is niet bekend. Geschat wordt dat Chelsea op dit moment zo'n 900 miljoen euro waard is. De huidige eigenaar van Chelsea is Roman Abramovich (foto). Heims zegt nog niet met de Rus om tafel te hebben gezeten. "Maar we willen geen vijandige overname. Dit is alleen mogelijk als een vriendelijke deal."
Ik wacht nog gewoon af wat er gaat gebeuren... teveel geruchtenquote:
Gewoon afwachten.. Carvalho terugslag gehad en weer max 10 dagen uit de running las ik laatst.. zo zonde die gast is echt fantastisch met terry in het centrum.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:13 schreef mcyodogg het volgende:
Wat mij betreft is het allemaal loos alarm.
Abramovich heeft meerdere malen laten weten nog lang niet klaar te zijn met Chelsea, hij zit er ook pas net 5 jaar. En hij is niet de typische investeerder die verder persoonlijk niet bij de club betrokken is.
Misschien krijg ik hem dalijk op mn neus als de club wel verkocht wordt, maar voorlopig neem ik het niet al te serieus.
quote:FA stelt onderzoek in naar Kalou
De tuchtcommissie van de Engelse voetbalbond (FA) stelt een onderzoek in naar de manier waarop Salomon Kalou afgelopen woensdag zijn twee doelpunten tegen Middlesbrough vierde. De Ivoriaanse aanvaller van The Blues rende na beide treffers weg met zijn polsen over elkaar, alsof ze geketend waren met handboeien.
Volgens de FA deed de oud-Feyenoorder dit met een achterliggende gedachte. Hij wilde zich mogelijk solidair verklaren met landgenoot en activist Antoine Assale Tiemoko, die deze maand vrijgelaten werd uit de gevangenis. Kalou weet van niets. "Men zoekt altijd iets achter datgene wat voetballers doen, maar mijn gebaar had geen enkele betekenis. Ik ken die man niet eens, waarom zou ik dan voor hem juichen?"
Kalou is niet de eerste voetballer die mogelijk in opspraak komt. De FA oordeelde vorig jaar dat Ipswich Town-speler David Norris een boete moest betalen omdat hij na het vieren van een doelpunt steun betuigde aan voormalig ploeggenoot Luke McCormick. De doelman werd tot zeven jaar en vier maanden gevangenis veroordeeld omdat hij dronken achter het stuur stapte en een dodelijk ongeluk veroorzaakte.
ik ook!quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:07 schreef mcyodogg het volgende:
Ja velen hier zullen me misschien wel raar aankijken, maar ik vind Ivanovic eigenlijk ook beter dan Alex
Alhoewel qua fysiek Alex de ideale vervanger voor Terry is. Ivanovic met zijn techniek die voor Carvalho.
quote:Chelsea sign Quaresma from Inter
Ricardo Quaresma
Quaresma has 24 caps for Portugal and played under Scolari at Euro 2008
Chelsea have signed Portugal winger Ricardo Quaresma on loan from Inter Milan until the end of the season.
The 25-year-old rejoins Chelsea boss Luiz Felipe Scolari, who was his national coach with Portugal.
Quaresma was Inter manager Jose Mourinho's first signing when he joined from Barcelona for £15m in the summer of 2008.
But the winger has struggled at the San Siro and was left out of Inter's Champions League squad on Sunday.
He has only played 12 times this season and was heckled by his own fans during the 1-1 draw with Torino.
Chelsea have struggled for wide men since losing Joe Cole for the rest of the season with knee ligament damage, and Scolari has decided to look to another of the Portugal players he worked with at Euro 2008.
The former Sporting Lisbon, Barcelona and Porto winger becomes Chelsea's sixth Portuguese player alongside Ricardo Carvalho, Deco, Paulo Ferreria, Jose Bosingwa and goalkeeper Hilario.
Quaresma, nicknamed "Mustang" for his speed and power, began his career with Sporting Lisbon where he won the Portuguese championship in 2001/2002 playing alongside Cristiano Ronaldo.
Het zijn wel veel Portugezen inderdaadquote:Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef mcyodogg het volgende:
Je kan nu onderhand zeggen dat Chelsea meedoet voor WK 2010 kwalificatie
En ze staan er niet zo goed voor
Wheheh toffe avatar!quote:Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef mcyodogg het volgende:
Je kan nu onderhand zeggen dat Chelsea meedoet voor WK 2010 kwalificatie
En ze staan er niet zo goed voor
quote:
Daar gaan we weerquote:SCOLARI DISMISSED
Posted on: Mon 09 Feb 2009
Luiz Felipe Scolari has been dismissed as manager of Chelsea Football Club today (Monday) with immediate effect.
The Chelsea board would like to place on record our gratitude for his time as manager.
Felipe has brought many positives to the club since he joined and we all feel a sense of sadness that our relationship has ended so soon.
Unfortunately the results and performances of the team appeared to be deteriorating at a key time in the season.
In order to maintain a challenge for the trophies we are still competing for we felt the only option was to make the change now.
The search for a new manager has already started and we hope to have someone in place as soon as possible.
While that continues Assistant Coach Ray Wilkins will take charge of the team on a temporary basis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |