Bron : Telegraafquote:Ajax geeft uitsluitsel over beursnotering
AMSTERDAM - Voetbalclub Ajax verwacht binnen zes maanden bekend te maken of het zijn notering aan de Amsterdamse effectenbeurs wil houden of beeïndigen. Dat liet voorzitter Uri Coronel van de vereniging Ajax dinsdag weten.
Coronel zei dat het niet de bedoeling is dat Ajax vorig jaar verkregen transfer-inkomsten inzet om de beursnotering te schrappen. Hij denkt meer aan “andere creatieve oplossingen”. De vereniging Ajax is grootaandeelhouder van de Amsterdamse voetbalclub
Ik noem een Slijngaard in de play-off wedstrijd tegen Twente echt voor elke bal vocht. En ik kan me het debuut van Heitinga nog herrinneren in een volle kuip. Die jongens willen er met 110% tegen aan gaan, omdat ze de kans krijgen om zich te laten zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:37 schreef HeatWave het volgende:
"van deze jongens weet je dat ze er zullen staan". Oh? Waarom weten we dat? Die gasten spelen ook al weer jaren voor Ajax en zijn er nog steeds niet aan toe blijkbaar...
quote:Om nieuwe spelers te bekostigen gaat Ajax dan ook niet via de beurs geld ophalen. Coronel zegt dat Ajax liever twee goede spelers aantrekt dan tien brede.
Om de selectie te versterken, wil Coronel diep in de buidel tasten, zo maakt hij duidelijk. Al mag niet worden vergeten dat Ajax het niet van de Europese elitie als Real Madrid en Manchester United kan winnen.
Prachtig die Opel Astra'squote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:09 schreef Houniet het volgende:
Het blijft schitterend; oude Ajax-beelden met de geweldenaars van weleer, die hun bolides nog gewoon parkeerden bij het trainingsveld. Litmanen, Overmars, Rijkaard, Kluivert, Oulida, De Boer en ook Van Gaal. Ze lopen weer even langs. Een paar minuutjes terug naar de Amsterdamse Watergraafsmeer.
Die wagens ook!
en reken maar dat je in die tijd helemaal de shit was met je afstandsbediening aan je sleutelbosquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:25 schreef toma het volgende:
[..]
Prachtig die Opel Astra's![]()
En Overmars die overal aan het rennen is
Van Sportweek:quote:
quote:Ajax: 'Binnen half jaar duidelijkheid over beursnotering'
Ajax beslist binnen nu en een half jaar over het al dan niet beëindigen van de beursnotering. Dit bevestigt voorzitter Uri Coronel (foto) dinsdag tijdens de presentatie van het nieuwe thuisshirt waarop voor het eerst sponsoring van nieuwe hoofdsponsor Aegon prijkt.
De verzekeraar volgt ABN Amro op en betaalt Ajax de komende zeven jaar per seizoen tussen de tien en twaalf miljoen euro. Dit hangt ook af van de prestaties van de Amsterdammers. De sponsorgelden zullen in ieder geval niet worden aangeboord voor een eventuele beëindiging van de beursnotering, zegt Coronel.
'Daar hebben we andere creatieve manieren voor,' vertelt hij. Welke dat zijn wil Coronel niet kwijt. De voorzitter benadrukt dat de financiële positie van Ajax sterk is. Om nieuwe spelers te bekostigen gaat Ajax dan ook niet via de beurs geld ophalen. Coronel zegt dat Ajax liever twee goede spelers aantrekt dan tien brede.
Om de selectie te versterken, wil Coronel diep in de buidel tasten, zo maakt hij duidelijk. Al mag niet worden vergeten dat Ajax het niet van de Europese elitie als Real Madrid en Manchester United kan winnen.
In 1998 kreeg Ajax als eerste en tot nu toe enige Nederlandse voetbalclub in Nederland een notering aan Euronext Amsterdam. In februari van dit jaar concludeerde een onderzoekscommissie onder leiding van Uri Coronel dat de beursnotering weinig toegevoegde waarde heeft voor de club. Het rapport betekende tevens het einde van voorzitter John Jaakke, waarna hij door Coronel werd opgevolgd.
Mocht Coronel zich aan zijn eigen rapport vasthouden, dat zou Ajax van de beurs moeten verdwijnen. (KVN)
Kippenvel bij shirtonthullingquote:Amsterdam, 01 jul 2008
Langzaam kwam het nieuwe Ajax-shirt aan de gevel van de ArenA omhoog. René Frogers ‘This is the moment’ klonk door de luidsprekers en vertegenwoordigers van Ajax, AEGON en adidas straalden.
De onthulling van het nieuwe shirt, wat tevens het startsein was van de samenwerking tussen Ajax en AEGON, bezorgde velen kippenvel.
Omdat algemeen directeur Henri van der Aat in het buitenland verbleef, verwelkomde Ajax-voorzitter Uri Coronel de genodigden op de parkeerplaats voor de Amsterdam ArenA. ,,En omdat de jeugd en de amateurs straks ook allemaal in dit shirt zullen spelen, vonden wij het gepast dat ik hier zou staan”, legde Coronel uit.
De voorzitter was een blij en trots man deze ochtend. ,,Wij zijn oprecht blij met deze nieuwe partner. We hebben veel te danken gehad aan ABN AMRO, die ons loyaal heeft gesteund. Maar het natuurlijke moment was daar voor iets anders. AEGON past bij Ajax. Wij hebben met AEGON een A-merk en AEGON heeft met Ajax een A-merk. Ik hoop dat we over vele jaren kunnen zeggen dat dit een gelukkig huwelijk was.”
Een huwelijk dat deze dinsdag officieel werd voltrokken met de onthulling van het nieuwe thuisshirt van adidas, waarbij AEGON horizontaal op de borst staat. Bestuursvoorzitter Alex Wynaendts van AEGON was eveneens een gelukkig man. ,,Ajax is een bekende, goede en positieve naam. Dat laatste is heel belangrijk. Ik reis veel over de wereld en Ajax tovert altijd een glimlach op de lippen van mensen. Mede daarom zijn wij trots dat we vanaf nu betrokken zijn bij Ajax. Wij zijn actief in China en er zijn 200 miljoen Chinezen die Europees voetbal kijken op televisie. Zij kennen Ajax. Dat is voor ons de kans op meer naamsbekendheid en samen met Ajax willen wij groeien in het buitenland. Niet alleen in Azië, maar ook in Zuidoost-Europa en Zuid-Amerika. Wij kijken met veel plezier naar de toekomst.”
Na TDK in 1982 en ABN AMRO in 1990 is AEGON de derde shirtsponsor van Ajax en dat het een bijzonder moment was, bleek ook uit de grote schare fans die voor de fanshop stond te wachten op het moment dat het shirt onthuld én verkocht werd. Onder hen ook Mitch van Egmond uit Hilversum, die al sinds zijn vierde jaar het thuisshirt van Ajax voor zijn verjaardag krijgt. ,,In het eerste jaar nog zonder rugnummer, maar vanaf de 5 staat elk jaar zijn leeftijd achterop”, aldus zijn moeder die opkeek van de drukte. Vanaf vandaag prijkt het nummer 14 achterop bij de Hilversummer, die het ook een spannend moment vond. Met het shirt is Mitch er nog niet. Het geld dat deze fan voor zijn verjaardag krijgt, gaat op aan Ajax-kleding.
Voor supporter Quinten was het eveneens een heuglijke dag. Het jonge mannetje kreeg het shirt uit handen van de voorzitters Coronel en Wijnaendts bij de kassa. Bedeesd onderging de kleine fan alle aandacht die hem ten deel viel. Hij knikte slechts op de vraag of hij het shirt mooi vond.
De drukte in de Fanshop hield lang aan. De reden daarvoor gaf een supporter in een pakkende zin aan: ‘Echte Ajacieden zijn er als eerste bij!’
In principe is het best een mooi shirt. Alleen had er een kraagje opgemoeten en dat plakplaatje hadden ze wel wat stijlvoller mogen doen. Nu is het net een goedkope namaak uit Turkijequote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Omdat jij het niets aan vindt, snappen ze het niet?
quote:
no shit sherlock.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:03 schreef Rejected het volgende:
Daniel de Ridder naar Wigan Athletic.
Ik heb het toch alleen over de gecentreerde positie van hun logo, dus ik snap je opmerking niet echt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:59 schreef toma het volgende:
[..]
Ja met die 100 miljoen die Adidias naar Ajax overmaakt hebben ze ook geen recht om op het shirt te staan
Lekker voor de derde keer op rij degadreren.quote:
We zijn gewoon erg begaan met onze club hahaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Jullie lijken wel een stel wijven dat een heel topic over een shirt kan zeiken.
Vannacht overigens gedroomd dat Ajax-PSV 5-2 werd. Gefeliciteerd met het kampioenschap.
Sorry ik had gelezen "had het adidas logo links laten liggen".quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:10 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik heb het toch alleen over de gecentreerde positie van hun logo, dus ik snap je opmerking niet echt.
Heel gaar inderdaad, hebben ze weer lekker geregeld daar.. ff mailen ofzo. Dit gaat ze weer geld kostenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:16 schreef toma het volgende:
[..]
Sorry ik had gelezen "had het adidas logo links laten liggen".
Overigens is het wel vreemd dat je t nieuwe shirt met 13. Davids en 8. Urzaiz maar niet met 9. Huntelaar kunt bestellen.
http://www.ajax-nl.vespro(...)934_2_10000000001820
Ach, Stekelenburg en Kennedy zie ik ook niet, terwijl Schilder er wel nog staat.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Heel gaar inderdaad, hebben ze weer lekker geregeld daar.. ff mailen ofzo. Dit gaat ze weer geld kosten
Die namen passen niet op het kindershirt denk ikquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:16 schreef toma het volgende:
[..]
Sorry ik had gelezen "had het adidas logo links laten liggen".
Overigens is het wel vreemd dat je t nieuwe shirt met 13. Davids en 8. Urzaiz maar niet met 9. Huntelaar kunt bestellen.
http://www.ajax-nl.vespro(...)934_2_10000000001820
Dat is een teken. Een teken dat hij blijftquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:40 schreef HeatWave het volgende:
Lekker voorbarig, een shirt met Huntelaar erop.
Is al een flinke tijd open volgens mij?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ís de transfermarkt open gegaan vandaag?
Nee vandaag ging hij officieel open. Contracten lopen tot 30 juni en beginnen 1 juliquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is al een flinke tijd open volgens mij?
Serieus joh? Vorig jaar las en hoorde ik overal wanneer de transfermarkt open ging maar nu hoor ik er helemaal niks over, ik ga er trouwens vanuit dat Ajax zich in deze periode versterkt met spelers maar als daadwerkelijk de markt allang open is zie ik het weer een stukje onbehaaglijker in...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Vreemd, want spelers verhuizen allang van club.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee vandaag ging hij officieel open. Contracten lopen tot 30 juni en beginnen 1 juli
Ja en contracteerde PSV Rodriquez allang voor de transfermarkt, of is het puur een inschrijvings/overschrijvings periode?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Vreemd, want spelers verhuizen allang van club.
Afgelopen week trainde bijvoorbeeld Janssen al met Twente mee en Schone met NEC.
Is vandaag officieel open gegaan volgens mij.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee, officieel per vandaag pas.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is die eerste speler niet Benayoun?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:09 schreef Houniet het volgende:
Het blijft schitterend; oude Ajax-beelden met de geweldenaars van weleer, die hun bolides nog gewoon parkeerden bij het trainingsveld. Litmanen, Overmars, Rijkaard, Kluivert, Oulida, De Boer en ook Van Gaal. Ze lopen weer even langs. Een paar minuutjes terug naar de Amsterdamse Watergraafsmeer.
Die wagens ook!
Ja je kan mensen kopen voor dat de trainsfermarkt opengaat, maar die mensen zijn dan nog niet officieel voor jou in dienst.. pas op 1 juli.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja en contracteerde PSV Rodriquez allang voor de transfermarkt, of is het puur een inschrijvings/overschrijvings periode?
Hmmn, zoals ik het hier interpreteer lijkt het me dat er maximaal 2 spelers komen. Dat is dus 1 verdediger en hopelijk eindelijk de beoogde en beloofde vervanger van Sneijder. Het lijkt me dat Ajax dus geen transfervetpot heeft wat gelijk ook weer de stilte verklaard qua geruchtten.quote:Darío Cvitanich staat al ruim een maand moederziel alleen onder het kopje ‘nieuwe spelers’ bij Ajax. Waar landskampioen PSV volop bezig is de selectie voor het nieuwe seizoen te renoveren, wordt het beleid van directe concurrent Ajax gekenmerkt door een oorverdovende stilte.
In de nieuwe Sportweek zegt technisch manager Danny Blind (foto) dat de komst van minimaal één ervaren centrale verdediger broodnodig is. “De opvolging van Heitinga heeft inderdaad de hoogste prioriteit,” aldus Blind. “Die moet en zal ingevuld worden. Verder willen we ons voorin versterken en zoeken we, als er geld over is, nog wat creativiteit op het middenveld. In die volgorde.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |