abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59848826
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik spreek maar niet van de rookfeesten die er afgelopen maandag door heel Nederland heen gevierd werden
Dus dat was hun laatste kans, maar proberen ze daar de niet-roker mee te raken volgens mij niet?
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:39:53 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59848902
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:10 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Begrijp je dan ook het punt van veel rokers hier dat het gewoon kinderachtig is hoe sommige anti-rokers reageren als het rookverbod begint dat ze een heus feest gaan bouwen om de rokers in de grond te trappen?

Neem aan dat je daar ook niet op zit te wachten als iets van jou afgenomen wordt wat voor jou lekkere ontspanning was?
Nogmaals, als ik mensen met mijn "ontspanning" qua gezondheid tot last ben, mag je me van mij best de "grond intrappen" . Alhoewel ik vind dat je wel erg overdreven doet met je "de grond in trappen" . Ik ben blij dat die tering zooi uit de kroegen, restaurants e.d geweerd wordt. En daarom ga ik dit weekend, of volgend weekend daar een heerlijk biertje in een schone kroeg op drinken 14.gif
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:40:55 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59848918
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:33 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Dus dat was hun laatste kans, maar proberen ze daar de niet-roker mee te raken volgens mij niet?
je laat het echt klinken alsof ze allemaal dood zouden gaan nu, met je laatste kans
pi_59849030
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nogmaals, als ik mensen met mijn "ontspanning" qua gezondheid tot last ben, mag je me van mij best de "grond intrappen" . Alhoewel ik vind dat je wel erg overdreven doet met je "de grond in trappen" . Ik ben blij dat die tering zooi uit de kroegen, restaurants e.d geweerd wordt. En daarom ga ik dit weekend, of volgend weekend daar een heerlijk biertje in een schone kroeg op drinken 14.gif
Waarom kan een Nederlander tegenwoordig niet normaal reageren en is het gelijk teringzooi blabla, overigens kan ik me best voorstellen dat mensen met bepaalde gezondheidsredenen niet de kroeg in kunnen, alleen denk dat het merendeel dat hier niet heeft.
Maar voor als nog daar vind ik het rookverbod wel goed voor, iedereen moet een kans krijgen om normaal buitenshuis te kunnen roken.

Vind het ook niet erg om buiten te staan maar kom op, de anti-rokers met roken is ongezond, stinkende mensen, junkies, verslaafde, waarom moet er altijd zo gereageerd worden hier? wat voor punt wil je zetten? is gewoon normaal van oke is beter dat er een verbod en klaar dan '' Weg met de junkies, kankerstokkies etc '''?

Echt mensen leer is normaal reageren en zet je is in iemand anders zijn positie in plaats van continu na je eigen droom wereldje te kijken want dan ben je wel van ikke ikke ikke en de rest kan stikken, maar kan jou dat wat verrotte?
pi_59849061
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

je laat het echt klinken alsof ze allemaal dood zouden gaan nu, met je laatste kans
Dom geboren of nooit wat bijgeleerd? Net als jij bv een bepaald bier soort onwijs lekker vind en dat gaat verdwijnen uit de schappen, jij zal niet de laatste krat kopen om voor het laatst na te genieten?
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:37:10 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59850154
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Kom op, het verschil tussen een afscheidsfeest en een "hoera, eindelijk van die kutrokers af"-feest weet ook jij best wsel.
ja het een werd ruimschoots afgelopen maandag gevierd, het andere heb ik nog niet voorbij zien komen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:38:09 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59850180
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:51 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Dom geboren of nooit wat bijgeleerd? Net als jij bv een bepaald bier soort onwijs lekker vind en dat gaat verdwijnen uit de schappen, jij zal niet de laatste krat kopen om voor het laatst na te genieten?
peuken verdwijnen ook niet uit de schappen heur, je vergelijkingen raken kant nog wal
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:38:28 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59850186
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:51 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

tabak verdwijnt niet uit de schappen. Wie is hier nou dom.
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:40:28 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59850237
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:49 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

maar kan jou dat wat verrotte?
nee, want rokers zijn stinkende junks die andere verkankeren met hun slechte gewoonte
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 juli 2008 @ 20:49:18 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59850462
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik ben anders nog nooit een niet rokers café tegengekomen... kan ik er ook moeilijk gebruik van maken...
En wat vertelt dat je op basis van vraag en aanbod dat in de vrije markt gewoon werkt? Je ging gewoon naar een rokers kroeg DUS je vond het niet zo belangrijk. Had je het wel belangrijk gevonden had je inderdaad wel een dorp verderop gegaan of gewoon NIET naar de kroeg gegaan. Als voldoende mensen dat gedaan hadden, bv al die mensen die nu om het hardst roepen dat dat roeken allemaal zo verschrikkelijk was, had je werkelijk over de niet-rokers gelegenheden gestruikeld.

Kortom, een hellend vlak in vrijheid beperking dat nu van bovenhand opgelegd wordt dat ALLE gelegenheden rookvrij moet. Laat de vrije markt gewoon z'n werk doen ipv betuttelen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:23:12 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59851198
Voor een niet roker ben je wel heel liberaal. Heb je het licht gezien, Swets.?
pi_59851300
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik ben anders nog nooit een niet rokers café tegengekomen... kan ik er ook moeilijk gebruik van maken...
Ben jij nog nooit in Eindhoven geweest dus. Daar was er een.
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:30:41 #153
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_59851415
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:26 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben jij nog nooit in Eindhoven geweest dus. Daar was er een.
Geen verrassing dat dat mislukt is.
pi_59852186
ik lach wel in me eigen
like *gniffel* ensow
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_59853260
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

tabak verdwijnt niet uit de schappen. Wie is hier nou dom.
Multi reply, je snapt het niet heh, is de laatste keer dat je dat bier kan drinken, is toch het zelfde als de laatste keer een peuk roken in de kroeg.
Net als morgen alle autos verdwijnen gaat iedereen ook voor de laatste keer een rondje rijden daarna kan het niet meer enzo kan je continu door gaan.

Dus wie is hier dom jij en die hier boven ook.

Net nog heerlijk gerookt op het terras en maandag stoppen
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:46:00 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59853572
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:33 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Multi reply, je snapt het niet heh, is de laatste keer dat je dat bier kan drinken, is toch het zelfde als de laatste keer een peuk roken in de kroeg.
Net als morgen alle autos verdwijnen gaat iedereen ook voor de laatste keer een rondje rijden daarna kan het niet meer enzo kan je continu door gaan.

Dus wie is hier dom jij en die hier boven ook.

Net nog heerlijk gerookt op het terras en maandag stoppen
Nee JIJ bent dom. Bier wat uit de schappen gaat, auto's die massaal verdwijnen.. HALLO?! JE PEUKEN MOGEN NIET MEER IN DE KROEG, MAAR ZE VERDWIJNEN NIET HOOR. Hopeloze verslaafde.

Nou, gelijk mn laatste reactie op je, want met domme mensen in discussie gaan heb ik geen tijd voor
pi_59853803
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee JIJ bent dom. Bier wat uit de schappen gaat, auto's die massaal verdwijnen.. HALLO?! JE PEUKEN MOGEN NIET MEER IN DE KROEG, MAAR ZE VERDWIJNEN NIET HOOR. Hopeloze verslaafde.

Nou, gelijk mn laatste reactie op je, want met domme mensen in discussie gaan heb ik geen tijd voor
Hmmm wat moet je met zulke hopeloze mensen? geef al menig keer aan niet verslaafd te zijn kan zo stoppen al meerdere malen gedaan, maar ag als je ergens zin in heb je leeft maar 1 keer dus die gaat al niet op bij jou.
Maar hoe vaak als IETS voor het laatst kan gaan mensen dat niet nog een keer doen, en dan kan je zeggen van ja maar peuken gaan niet weg, nee dat snap ik gek kind, bedoel maar te zeggen ROKEN IN DE KROEG KAN NOG MAAR 1 KEER <<<<< dat willen mensen toch nog 1 keer mee maken, echt als je dit niet begrijpt hoe ik het je nu uitleg hoe sommige mensen dat ervaren ( en dan bedoel ik niet alleen rokers want het is met meer dingen zo)

Pak dan de grootste boom met een strop om je nek.

( er zit gewoon iets in de mens iets wat voor het laatst mag, toch nog 1 keer mee maken)
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:01:17 #158
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59853970
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En wat vertelt dat je op basis van vraag en aanbod dat in de vrije markt gewoon werkt? Je ging gewoon naar een rokers kroeg DUS je vond het niet zo belangrijk. Had je het wel belangrijk gevonden had je inderdaad wel een dorp verderop gegaan of gewoon NIET naar de kroeg gegaan. Als voldoende mensen dat gedaan hadden, bv al die mensen die nu om het hardst roepen dat dat roeken allemaal zo verschrikkelijk was, had je werkelijk over de niet-rokers gelegenheden gestruikeld.
Het gaat niet om de niet-rokende bezoekers het gaat om een rookvrije werkplek, wat ben jij misselijk dat je medewerkers in een kroeg die misgunt.
quote:
Kortom, een hellend vlak in vrijheid beperking dat nu van bovenhand opgelegd wordt dat ALLE gelegenheden rookvrij moet. Laat de vrije markt gewoon z'n werk doen ipv betuttelen.
Moet ik de vergelijking met de shoharma boer en salmonella nog een keer van stal halen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59854091
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[..]

Moet ik de vergelijking met de shoharma boer en salmonella nog een keer van stal halen?
graag, alleen de kans dat dat gebeurd is wat kleiner, want je tent gaat wat sneller naar de klote.
  donderdag 3 juli 2008 @ 00:57:35 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_59856176
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:56 schreef Ab-Normaal het volgende:
Wat kan iedereen in dit land lekker zeiken op elkaar zeg.
Ken je het nog van vroeger op school '' Ja maar hij deed'' '' ja maar hij deed dat '' pfff kan iedereen niet gewoon gaan leven dood gaan we toch!
Inderdaad. "Ja maar dit is ook slecht" en "ja maar dat moet ook aangepakt worden!
quote:
Als er nooit onderzoek was gedaan wist je het niet niks aan het handje, nu worden de rokers aangepakt de volgende keer een andere groep en zit jij daar misschien weer in en loop jij te piepen.

Waarom al die wette en regels als iedereen elkaar gewoon een beetje ze gang laat gaan hoe die wil leven en niet al te veel andere mensen onnodig tot last gaan zijn, maar gewoon wat meer van elkaar accepteren dan komt het best goed.
In het kader van de volksgezondheid zijn de afgelopen jaren/eeuwen een hele hoop wetten ingevoerd die de gezondheid danwel je leefomgeving positief beinvloeden. Een paar voorbeelden: Verplicht handsfree bellen in de auto, een wettelijk maximum promilage voor de nuttiging van alcohol als je een voertuig wil besturen, het verplicht stellen van (dure) kinderzitjes voor je baby in de auto, een verbod op alcohol op de werkvloer, het verplicht stellen van loodvrije benzine en de katalysator, het verplicht stellen van roetfilters, het verbod op dumpen in waterwegen en rivieren, etc....

Allemaal voorbeelden die het leven voor iedereen een stuk prettiger maken. En het rookverbod in de horeca is er daar eentje van. En hoorde je al die jonge moeders opeens klagen dat ze verplicht kinderzitjes moesten kopen? Hoorde je alcoholisten echt zoveel klagen toen het wettelijk promilage voor het besturen van een voertuig werd ingevoerd? En werd er echt steen en been geklaagd toen we niet meer mochten bellen in de auto? En nogmaals: Roken wordt NIET verboden!! Als je in een kroeg zit, kun je binnen hooguit 30 seconden in de rookruimte zitten, of buiten voor de deur om aan je verslaving te voldoen. En nicotine in de horeca wordt helemaal niet verboden, je bent vrij om een bokaal nicotinepillen mee te nemen en lekker te snoepen.
quote:
Maar nee Nederlanders willen alles ikke ikke ikke en de rest mag grandioos kapot vallen want het moet in mijn plaatje passen.
Tja, met dit soort opmerkingen is het toch wel duidelijk dat je het nog steeds niet helemaal snapt. Je weet denk ik zelf ook donders goed dat als je een sigaret op steekt dat die chemicalien die je daarbij verbrand ook meteen in de longen van je omstanders terecht komen.

Het "roken, dat lossen we samen wel op" is geprobeerd. Oorspronkelijk moest een algeheel verbod al in 2004 ingaan, maar de horeca protesteerde tegen. Dus heeft de regering, die toch zelf ook voor een deel verantwoordelijk is voor de "roken dat lossen we samen wel op" campagne een compromis aangeboden.

In 2004 heeft de regering met de horecabonden afgesproken dat in 2006 50% van de horeca rookvrij moest zijn, en in 2007 moest dat 75% zijn. De kleine zelfstandige kroegeigenaren zonder personeel werden zelfs voorzien van een uitzondering en daar mocht gerookt blijven worden. Er was tevens afgesproken dat de horecabonden verantwoordelijk zouden zijn voor het inlichten van de horeca, en dat het bouwen van een rookruimte was toegestaan. Met dit compromis werd getracht het "samen op te lossen".

Helaas liet de horeca de gemaakte afspraken KEIHARD vallen. In 2006 was minder dan 10% rookvrij, en het grootste deel waren restaurants en fastfood ketens. En omdat de horeca dus de afspraken helemaal niet nakwam is in 2007 besloten om dan toch maar het orginele verbod van 2004 te doen laten gelden in Juli 2008 - deze keer inclusief de kleine zelfstandigen.

Waarom de horeca zichzelf zo in de voet geschoten heeft is me trouwens nog steeds niet helemaal duidelijk..... Voor een deel wel begrijpbaar, waarom zou je investeren in een rookruimte als je zelfstandige buurman het niet hoeft, en de wet nog eigenlijk vrij onzeker is. De horeca HAD het algeheelverbod dus kunnen voorkomen, waar de kleine zelfstandigen nog steeds asbakken op de tafel had kunnen zetten. Dit verbod is dus ook deels hun eigen schuld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')