Steer, my angel, zo blijven we altijd de silver lining zienquote:
als je genoeg drinkt dan heb je de volgende dag ook geen last meer van een pijnlijke nekquote:Op zondag 29 juni 2008 23:56 schreef SHE het volgende:
Lein die titel zuigt harder dan Jenna in wicked anthology![]()
Overigens heeft Isa gelijk. Naja, niet dat ik nu iets zinnigs ga toevoegen, maar mijn remedie tegen een pijnlijke rug is diclofenac en een shot whiskey. Beetje wandelen : klaar.
Lijkt erop toch?
Voor een zekere nek kun je ook drank gebruiken: Neem wodka en doordrenk een theedoek ermee.
Om je nek wikkelen en dan een wollen sjaal eromheen. Daarmee slapen.
Volgende dag is je pijn weg.
Maar goed, ik los dan ook echt alles op met drank
Verve heeft 1 grote hit gehad, alleen de inkomsten van die plaat gaan allemaal naar de Rolling Stonesquote:Op maandag 30 juni 2008 00:07 schreef Bluezz het volgende:
Wie heeft er hier nog meer een zere nek?
Talk or it didn't happen
The verve nu op G'bury, niet echt lelijk
Ow mocht je er aanstonds meer over weten dan houd ik me aanbevolen..quote:Op maandag 30 juni 2008 00:05 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog even een tvp voor morgen want ik duik straks mijn nest in.
Schoonouders zijn gevoederd en voldaan vertrokken en we hebben lekker in de tuin gezeten.![]()
Iemand hier ervaring met spraaksoftware? Ik zit er ernstig over na te denken zoiets aan te schaffen maar het is allemaal zo duur dus ik wil wel een goede.
quote:Op maandag 30 juni 2008 00:14 schreef MinderMutsig het volgende:
Iedereen een kusje op zijn zere lichaamsdelen!![]()
![]()
paar nummers(Its my life, Life's what you make it, such a shame verder ken ik niet direct titelsquote:Op maandag 30 juni 2008 00:11 schreef Bluezz het volgende:
Ze lijken in de verte soms op Talk Talk.
Weet niet of je dat nog wat zegt?
Idd, als je kotsend boven de plee hangt, voel je dat echt nietquote:Op maandag 30 juni 2008 00:02 schreef octopussy het volgende:
[..]
als je genoeg drinkt dan heb je de volgende dag ook geen last meer van een pijnlijke nek
quote:Op maandag 30 juni 2008 00:14 schreef MinderMutsig het volgende:
![]()
Parkpop klinkt gezellig.Waaide het daar ook zo hard trouwens?
Naar wat ik begrepen heb is Dragon Naturally Speaking een heel goede maar die kost even bijna 200 euro.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ow mocht je er aanstonds meer over weten dan houd ik me aanbevolen..
Lijkt me nl. erg tof en handig.
bitterballenquote:Op maandag 30 juni 2008 00:19 schreef Leintjeuh het volgende:fuck ik heb een after-bier-vreet-kick nu. Iemand aanraders om deze trek te stillen?
Bakkie soepquote:Op maandag 30 juni 2008 00:19 schreef Leintjeuh het volgende:fuck ik heb een after-bier-vreet-kick nu. Iemand aanraders om deze trek te stillen?
wat een bedrag zegquote:Op maandag 30 juni 2008 00:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb is Dragon Naturally Speaking een heel goede maar die kost even bijna 200 euro.![]()
De illegale versie demois veelbelovend maar voor vista alleen in engels verkrijgbaar en ik wil het juist voor scripties e.d. dus dat is niet zo handig. Een openscource of freeware alternatief zou wel zo handig zijn voor mijn studentenbudget.
Stokbroodje met tapenade.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:19 schreef Leintjeuh het volgende:fuck ik heb een after-bier-vreet-kick nu. Iemand aanraders om deze trek te stillen?
Alle NSAID's zijn slecht voor je maag. Asperine, ibuprofen, diclofenac... Allemaal slecht. Paracetamol daarentegen is slechts slecht voor de lever, in grote doseringen (meer dan 8 tabletten per dag).Met 16 tabletten heb je al een garantie tot een langzame (3 weken durende) en pijnlijke (wegens kapotte lever) dood.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:24 schreef krakkemieke het volgende:
Diclofenac is haske slecht voor je maag.
Veel sterkte voor iedereen met allerlei pijn.........
Niet zo erg als vorig jaar toch??quote:
mmm voeg de bijsluiter bij...tenzij je met je beide pootjes omhoog wilt liggenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:56 schreef SHE het volgende:
, niet dat ik nu iets zinnigs ga toevoegen, maar mijn remedie tegen een pijnlijke rug is diclofenac en een shot whiskey.
Voor een zekere nek kun je ook drank gebruiken: Neem wodka en doordrenk een theedoek ermee.
Laten we het bij mijn blauwe elleboog houden, OK?quote:Op maandag 30 juni 2008 00:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Wil ik eigenlijk wel weten waar ik iedereen nu gezoend heb?Ik bedoel... CF is op haar achterste de trap af gestuiterd... en wie weet wat anderen allemaal pijn doet...
16?quote:Op maandag 30 juni 2008 00:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Alle NSAID's zijn slecht voor je maag. Asperine, ibuprofen, diclofenac... Allemaal slecht. Paracetamol daarentegen is slechts slecht voor de lever, in grote doseringen (meer dan 8 tabletten per dag).Met 16 tabletten heb je al een garantie tot een langzame (3 weken durende) en pijnlijke (wegens kapotte lever) dood.
quote:Op zondag 29 juni 2008 23:59 schreef Ludootje het volgende:
Parkpop was idd gezellig vandaag... Singles meets CUL
Zonnebrand Isa, zonnebrand.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:31 schreef Isabeau het volgende:
Nee, het is maar een beetje verbrand en alleen op de zijkant van mijn linkerbeen (op mijn zij een boek gelezen).
En tegenwind is altijd irritant
Au revoirquote:Op maandag 30 juni 2008 00:31 schreef SHE het volgende:
Ik ga ook aftaaien. Morgen weer een grote dag.
Misschien wel mijn laatste.
Adieu!
8 gram paracetamol is al een zekerheid tot langzame pijnlijke dood. Beter kan je een paar slaappillen nemen en een plastic zak over je kop trekken zodra je slaperig begint te wordenquote:Op maandag 30 juni 2008 00:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
16?![]()
Dus als ik op een langzame en pijnlijke manier zelfmoord wil plegen moet ik 20 (better safe than sorry) parcetamolletjes nemen?
Slaap lekker lieverdquote:Op maandag 30 juni 2008 00:35 schreef Liejannuh het volgende:
Zonnebrand Isa, zonnebrand.
* Liejannuh mompelt iets over huidkanker en veroudering van de huid.
Ik ga mijn bed opzoeken. Truste lieverds!
quote:Op maandag 30 juni 2008 00:30 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Milou heeft mijn linkerschouder ingesmeerd vanmiddag.Die verbrandt de komende jaren niet meer.
Laatste werkdag neem ik aan? Niet je laatste dag op deze aarde mag ik hopen?quote:Op maandag 30 juni 2008 00:31 schreef SHE het volgende:
Ik ga ook aftaaien. Morgen weer een grote dag.
Misschien wel mijn laatste.
Adieu!
Lein, we zouden toch gaan slapen zeiden we netquote:
Komt dat even goed uit: mijn eikeltje is wat pijnlijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:14 schreef MinderMutsig het volgende:
![]()
quote:
slapen jij vuige sletquote:Op maandag 30 juni 2008 00:46 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]ik mag niet opblijven van SOL. Maar eigenlijk moet ik nog douchen
Misschien blijft Steer nog wakker?
quote:Op maandag 30 juni 2008 00:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Komt dat even goed uit: mijn eikeltje is wat pijnlijk.
Stee-heeeeeer! Wat de fuck?quote:Op maandag 30 juni 2008 00:53 schreef Stereotomy het volgende:
fsdsdhfklshfjstipjesmsngesprokensfjdljfd
Bedtijd![]()
quote:Op maandag 30 juni 2008 01:04 schreef Stereotomy het volgende:
Steer is immer een heer.
Moet wat gemener worden, vrees ik, al was dat het nieuwjaarsvoornemen al van 2006.
Dat is wel een heel bizar nieuwjaarsvoornemenquote:Op maandag 30 juni 2008 01:04 schreef Stereotomy het volgende:
Steer is immer een heer.
Moet wat gemener worden, vrees ik, al was dat het nieuwjaarsvoornemen al van 2006.
is t zo stil?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:21 schreef Isabeau het volgende:
Nou, hard aan het werk' dekt nietgeheel de lading
Ik ben aan het werk. En jij?
Ik geef alleen individueel adviesquote:Op maandag 30 juni 2008 02:20 schreef DarkElf het volgende:
en ja dat las ik van die presentatie en ik snap t advies ook wel alleen weet ik ook dat mensen, die meelezen bijvoorbeeld, soms al te makkelijk denken over bepaalde middelen en dan kan soms ff een ander lichtje erop geen kwaad, dacht ik dan tenminste![]()
Tsja, muisstil hier. We gaan zo badmintonnenquote:Op maandag 30 juni 2008 02:22 schreef DarkElf het volgende:
is t zo stil?
Ikke ben wakker omdat ik te lang doorgelezen heb, heel vervelendSommige mensen vallen in slaap van lezen (mr DE
) ik niet.. ik blijf doorgaan...
Badmintonnen?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, muisstil hier. We gaan zo badmintonnenWas het een spannend boek?
oh wacht jij zocht een mitsubishi lader ofzo? (wist niet eens dat ze telefoons maaktenquote:Op maandag 30 juni 2008 02:26 schreef Isabeau het volgende:
nou...kijk...mijn telefoon is leeg en mijn lader doet het niet en ik ben er nog niet zeker van of ik voor zaterdag een andere/nieuwe telefoon heb
Dat van hoofdstuk tot hoofdstuk lezen is erg herkenbaarquote:Op maandag 30 juni 2008 02:25 schreef DarkElf het volgende:
Badmintonnen?Ja je moet wat doen natuurlijk...
(enne wat zou je in theorie moeten doen als er iemand binnenkomt? bedoel welke afdeling enzo? dat weet ik eigenlijk niet geloof ik)
Lees de Kronieken van Bridei van Julliet Marillier en ik ben er zo een die liefst van hoofdstuk naar hoofdstuk leest maar ja ook eentje die vaak bij een nieuw hoofdstuk aangekomen ook steeds denkt: nou dan kan er nog wel eentje...
Ja, erg onhandigquote:Op maandag 30 juni 2008 02:28 schreef DarkElf het volgende:
oh wacht jij zocht een mitsubishi lader ofzo? (wist niet eens dat ze telefoons maakten)
mm ok nou ja dan zien we wel.. onhandig hoor![]()
nee snap ik want hoeveel mensen weten nou van die telefoons af?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, erg onhandigmaar niemand heeft zo'n lader voor me te leen.
Had je maar lekker naar Kula Shaker moeten gaanquote:Op maandag 30 juni 2008 06:36 schreef cul_non_kul het volgende:
Waar we tijdens de meet met zijn allen het meeste van hebben genoten:
Ik ben ook wel redelijk rood heurquote:Op maandag 30 juni 2008 08:31 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Had je maar lekker naar Kula Shaker moeten gaan![]()
Volgens mij ben ik de enige die zich niet heeft ingesmeerd met als gevolg dat ik nu een rooie kop heb
quote:Op zondag 29 juni 2008 23:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat is nu afgelopen
Nu nog een weekje tennissen en daarna fietsen
In Augustus dan nog de OS
Mijn favoriete postbode.quote:Op maandag 30 juni 2008 08:31 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Had je maar lekker naar Kula Shaker moeten gaan![]()
Volgens mij ben ik de enige die zich niet heeft ingesmeerd met als gevolg dat ik nu een rooie kop heb
Je was gister jarig!quote:Op maandag 30 juni 2008 09:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Leuke foto's SOL, of MK (ik dacht dat je SOL weer tot leven gewek had..)
De banaoffetaart was een succes. Ik heb vandag naar mijn werk de Oreo-taart meegenomen.
Nietus! Mijn favoriet postbode!quote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je was gister jarig!
Gefeliciteerd alsnog!![]()
![]()
![]()
Toffe foto's overigens SoL/MK!
Dat is toch ook zo?!quote:Op maandag 30 juni 2008 10:36 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn mister zal blij met mij zijn met verhuizenHet lijkt wel alsof ik het erom doe
Weg is het unieke gevoelquote:Op maandag 30 juni 2008 11:29 schreef AKnynke het volgende:
ik kom er net achter dat er nog iemand in NL is met mijn voor- en achternaam. Gek!
indeed. terwijl ik best een heel unieke voor en achternaam ehb! Niet dus!quote:
Dragon NaturallySpeaking Preferred 9 kan ik voor je regelen.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Gefeliciteerd Karrel!![]()
Zijn de nerds al wakker? Dan gooi ik mijn vraag over spraakherkenningssoftware nog even in de herhaling.
das wel vreemd iddquote:Op maandag 30 juni 2008 11:29 schreef AKnynke het volgende:
ik kom er net achter dat er nog iemand in NL is met mijn voor- en achternaam. Gek!
je hebt een pm...quote:Op maandag 30 juni 2008 11:57 schreef beunkster het volgende:
[..]
Dragon NaturallySpeaking Preferred 9 kan ik voor je regelen.
Deze demo schijnt de Nederlandse versie te zijn. Maar dat weet ik pas als ik met zekerheid als ik het heb gedownload.
Als je interesse hebt, dan wil ik dat best voor je regelen. PM me dan maar even om dat verder af te handelen.
Overigens heb ik vanuit het verleden geen goede ervaring met dit soort software (ik typte sneller). Maar goed, de techniek zal wel aanmerkelijk verbeterd zijn. Of ik ben een übernerd die wél snel typt.
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:57 schreef beunkster het volgende:
[..]
Dragon NaturallySpeaking Preferred 9 kan ik voor je regelen.
Deze demo schijnt de Nederlandse versie te zijn. Maar dat weet ik pas als ik met zekerheid als ik het heb gedownload.
Als je interesse hebt, dan wil ik dat best voor je regelen. PM me dan maar even om dat verder af te handelen.
Overigens heb ik vanuit het verleden geen goede ervaring met dit soort software (ik typte sneller). Maar goed, de techniek zal wel aanmerkelijk verbeterd zijn. Of ik ben een übernerd die wél snel typt.
Wat ga je doen dan?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:06 schreef KrnKje het volgende:
Net RTL producties gebeld en iig nog niet direct bericht gehad dat ik niet mee mag doen, maar wordt terug gebeld door de redactrice... spannend
Voor dat programma, ehm... hoe heet het ook al weer??quote:Op maandag 30 juni 2008 12:06 schreef KrnKje het volgende:
Net RTL producties gebeld en iig nog niet direct bericht gehad dat ik niet mee mag doen, maar wordt terug gebeld door de redactrice... spannend
Dat ja! Oh ze beginnen al met uitzenden?quote:Op maandag 30 juni 2008 13:06 schreef KrnKje het volgende:
Wie is de Chef
Ik heb nog n kleine hoop, maar ga er niet meer vanuit dat ik meedoe...
Vanavond eerste 4 personen deze week... half 7 op RTL4
Toen ze hier waren voor de screening waren ze al aan t opnemen. Er zijn elke week 4 andere deelnemers, dus ze hebben nog evenquote:Op maandag 30 juni 2008 13:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Dat ja! Oh ze beginnen al met uitzenden?
ach wie weet bellen ze je toch ineens, doe je mee en win je.... wat eigenlijk?
Zo maar!quote:
Zo maar is juist lekkerquote:Op maandag 30 juni 2008 13:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zo maar!![]()
Gek hè, eigenlijk, dat we dat bijzonder vinden.
Wat een leuke foto's allemaal jongens! Milou is een stoer wieveke!
AUW!quote:Op maandag 30 juni 2008 13:24 schreef Memento-Mori het volgende:Parkpop was gister tof, het souvenir wat minder:
[ afbeelding ]
Auw
gaat wel weer overzo eens werken
en mn rug, bovenarmen, neus, voorhoofd zien er net zo uitquote:Op maandag 30 juni 2008 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
AUW!![]()
Jongens, hebben jullie een idee waar je GOEDKOPE regenjasjes kan kopen? Geen wegwerp, maar ook geen 30 euro?
niemand gemeet, ik stond helemaal vooraan ben dara bij mala vita, hoosiers en natuurlijk jason gebleven daaarna naar Amsterdam, paradiso.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:27 schreef ColdFeet het volgende:
Action, dude
MM, ouch! heb jij de rest ook nog gemeet, of niet?
bij de kruidvat zag ik er laatst ook nog wat liggen. Ik moet ook nieuwe, m'n fietstassen met al dat spul erin izjn laatst van m'n fiets gestolen..quote:Op maandag 30 juni 2008 13:27 schreef ColdFeet het volgende:
Action, dude
MM, ouch! heb jij de rest ook nog gemeet, of niet?
nee heb al gesmeerd net, wat een typfouten maar moet nu ook rennenquote:Op maandag 30 juni 2008 13:29 schreef KrnKje het volgende:
Ja, zeeman, blokker, wibra, xenos, daar ergens...
MM, after sun kan geen kwaad lijkt me
quote:Op maandag 30 juni 2008 13:30 schreef KrnKje het volgende:
* KrnKje gaat n stuk lezen, boek bijna uit
Dan kroketten en bitterballen maken... (Onder het motto van 'vriezer-leegeet-week' met een biefstuk.)
Ja ik bedoel echt jackjes. (Het is voor op Madeira. Het wil in de bergen nog wel eens miezeren en dan moeten we snel even een jasje aan kunnen trekken. Maar voor hetzelfde geld komt dat één keer voor, een kwartiertje lang, en daar wil ik dus geen dure regenkleding voor kopen.)quote:Op maandag 30 juni 2008 13:30 schreef Memento-Mori het volgende:
bij action hebben ze regenpakken en wegwerpponcho's maar had het idee dat dude echt een regenjas bedoelt
Nee, het leven niet, gewoon fysiek moe.quote:
Hmm, zonde is relatief ;-)quote:Op maandag 30 juni 2008 13:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mafkikker! Dat wordt toch reuze taai? Sowieso zonde.
wat lees je, trouwens?
Aaaach.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:33 schreef AKnynke het volgende:
Mies Bouhuys is overleden! Ik las haar boeken altijd met heel veel plezier vroeger!
volgens wikipedia is ze geboren in 1927, maakt dus dat ze 81 was..quote:Op maandag 30 juni 2008 14:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aaaach.![]()
Maar die was inmiddels ook wel 103, of niet?
Balenquote:Op maandag 30 juni 2008 14:15 schreef DarkElf het volgende:
Bah wat een rotdag vandaag wat betreft last in mijn lichaam...
bah
eniewee, je doet er niets aan dus uitgeklaagd
moe zo eerst nog wat dingen doen en daarna idd even niets...quote:Op maandag 30 juni 2008 14:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Relaxed op je dakterras met een glaasje wijn en manlief eten laten halen?
Belachelijk...Betuttelingsmaatschappij....Ant-rook nazi's....quote:
Ze weet wat ze wil, maar is goed afgerichtquote:Op maandag 30 juni 2008 15:29 schreef octopussy het volgende:
aw@poes![]()
lapjes schijnen trouwens een pittiger karakter te hebben dan andere katjes. Heb er zelf ook 1
eensch, iedereen die blij is met die achterlijke betuttelingsmaatschappij moet zichzelf eens goed nakijken...quote:Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Belachelijk...Betuttelingsmaatschappij....Ant-rook nazi's....
En ik rook niet eens. Lekker die zweet lucht in de disco.
Ik heb over t algemeen geen probleem met rokers, maar het feit dat ik gruwelijk moet stinken als ik uit de kroeg kom, lijkt me een keuze die ik zelf moet kunnen maken.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Het rookverbod is in mijn ogen terecht. Weet je hoe verschrikkelijk smerig het is als iemand aan het roken is nadat ie lekker gegeten heeft en jij nog volop lekker zit te eten? Bij mij is m'n eetlust dan grotendeels over.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
helemaal met je eens.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:40 schreef beunkster het volgende:
[..]
Het rookverbod is in mijn ogen terecht. Weet je hoe verschrikkelijk smerig het is als iemand aan het roken is nadat ie lekker gegeten heeft en jij nog volop lekker zit te eten? Bij mij is m'n eetlust dan grotendeels over.
Ik rook niet, heb nooit gerookt, gun rokers best hun pleziertje maar NIET in de horeca. En liever ook niet in ruimten waar ik langere tijd aanwezig ben (denk aan een kantoor of zo).
Edit: en het vergelijk met nazi's vind ik zeer ongepast.
Er wordt anders flink gerookt hier in de horeca, ook binnenquote:Op maandag 30 juni 2008 15:48 schreef DarkElf het volgende:
Hier wordt niet gerookt binnen en niemand heeft er problemen mee zover ik de mensen zie hier.
Roken doe je buiten op t terras. Geen gedoe, geen discussies, geen overdreven gehoest.
niets mis mee dus. maar moet eerlijk zeggen dat ik de enorme stroom aan antirookberichten hier dus
ook niet gezien heb waardoor mensen toch wel relaxter ermee omgaan ipv dat opgehypde gedoe in Ned.
In de plaatsen waar ik kom wordt niet gerookt binnen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er wordt anders flink gerookt hier in de horeca, ook binnen
ik heb een tijd in een koor gezongen op een wat meer gevorderd niveau; ga nog maar eens uit op vrijdagavond als je zaterdag een concert hebt...
Want ja, dat gaat natuurlijk gebeuren dat die kleine gelegenheden failliet gaan... In het merendeel van de landen met rookverbod is de omzet aanzienlijk gestegen... In twee landen is het 8% gedaald..quote:Op maandag 30 juni 2008 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is best, maar dan ook niet zeuren als je favoriete kleine horeca gelegenheid naar de klote gaat, er een vettax ingevoerd wordt en de accijns op alcohol opghoogd wordt.
En wat betreft mijn gebruik van het woord nazi's. niet zo teergevoelig. Het anti-rook front is met een mislijkmakkend fanatisme het roken aan het uitbannen, dat stuit mij tegen de borst.
Jaquote:Op maandag 30 juni 2008 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is best, maar dan ook niet zeuren als je favoriete kleine horeca gelegenheid naar de klote gaat, er een vettax ingevoerd wordt en de accijns op alcohol opghoogd wordt.
En wat betreft mijn gebruik van het woord nazi's. niet zo teergevoelig. Het anti-rook front is met een mislijkmakkend fanatisme het roken aan het uitbannen, dat stuit mij tegen de borst.
Voorspellen is moeiijk, maar ik vermoed dat het ook wel mee gaat vallen met de teruglopende omzet voor de horeca.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt, maar ik hoor op Radio 1 alleen maar dat het aantal geschatte horecagelegenheden dat zou gaan sluiten vanwege het invoeren van deze wet in elk land veel lager is dan het werkelijke aantal gesloten gelegenheden....
En roken is geen gewoonte die er snel vanaf is.
Dat heeft er wel mee te maken. Toestaan dat een regering voor jou beslist wat wel of niet geod voor je is kan uiteindelijk ook leiden tot de invoering van een vettax, of bijvoorbeeld een verbod op meer dan 1 kind per gezin. De staat moet met z'n poten van mijn eigen keuze afblijven.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:01 schreef octopussy het volgende:
[..]
Jaomgekeerde wereld. De boycot lijkt me dan toch ook de schuld van de rokers.
en alcohol wordt toch wel weer duurder...hoe dan ook. Vettax heeft er helemaal niets mee te maken.
Het is niet dat de regering voor jou beslist wat JIJ wel en niet mag doen, maar de regering zorgt er voor dat IK de vrije keuze heb om een rookruimte in te gaan.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat heeft er wel mee te maken. Toestaan dat een regering voor jou beslist wat wel of niet geod voor je is kan uiteindelijk ook leiden tot de invoering van een vettax, of bijvoorbeeld een verbod op meer dan 1 kind per gezin. De staat moet met z'n poten van mijn eigen keuze afblijven.
Ik stoor me aan domme lelijke breezersletjes in de horeca, dat gaat toch ook niet wettelijk verboden worden? Of roken moet verboden worden, of deze regel moet teruggedraaid worden.
Je omgekeerde wereld opmerking volg ik niet helemaal.
1. Vettax en alcoholacijns staat los van het rookverbod. Dus een oneigenlijk argument. En daarbij: zelfs al zou men de accijns op alcohol verhogen, als dat de prijs is voor rookvrije horeca dan heb ik dat er graag voor over.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Je hebt het wel over eigen keuze...maar als niet roker heb ik niet de keuze als ik nu naar een kroeg ga. Dan ben ik verplicht om jouw kankerverwekkende rooklucht in te ademen. Lekker aso, iemand meetrekken in je graf. Dat is waar de overheid een beschermende regel invoert. Je mag best roken....buiten of in je eigen huis. Gaat helemaal niet om JOUW keuze om te roken. Die keuze behoud jij gewoon. Kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat andere mensen er ECHT last van hebben en ziek van worden.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat heeft er wel mee te maken. Toestaan dat een regering voor jou beslist wat wel of niet geod voor je is kan uiteindelijk ook leiden tot de invoering van een vettax, of bijvoorbeeld een verbod op meer dan 1 kind per gezin. De staat moet met z'n poten van mijn eigen keuze afblijven.
Ik stoor me aan domme lelijke breezersletjes in de horeca, dat gaat toch ook niet wettelijk verboden worden? Of roken moet verboden worden, of deze regel moet teruggedraaid worden.
Volgens mij is de mens (op een handvol afrikanen na) veel te dik. Persoonlijk vind ik dat een groter probleem. De rokers worden nu neer gezet als paria's die je, nu dus letterlijk, in een hokje wegstopt.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:14 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Het is niet dat de regering voor jou beslist wat JIJ wel en niet mag doen, maar de regering zorgt er voor dat IK de vrije keuze heb om een rookruimte in te gaan.
Vettax is een eigen keuze...
Dat iemand anders rookt, maar niet dat alle omstanders daar van mee moeten genieten. Natuurlijk is een betuttelingsmaatschappij belachelijk, maar dit is best een fundamentele gezondheidskwestie.
Sorry Karrel, maar je redeneert alsof je gezopen hebt. Weleens van volksgezondheid gehoord?quote:Op maandag 30 juni 2008 16:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
1) Niet dus, zoals ik al uitgelegd heb is dit een volgende stap in de betutteling van de staat. De staat wil dat iedereen gezond leeft, alcohol en vet zorgen voor een ongezond leefpatroon, dus moet je ontmoedigt worden om die producten te gebruiken.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:20 schreef beunkster het volgende:
[..]
1. Vettax en alcoholacijns staat los van het rookverbod. Dus een oneigenlijk argument. En daarbij: zelfs al zou men de accijns op alcohol verhogen, als dat de prijs is voor rookvrije horeca dan heb ik dat er graag voor over.
2. Horecagelegenheden gaan helemaal niet per definitie naar de kloten vanwege het rookverbod. Dat is een zeer omstreden stelling, zoals terecht door meerdere personen hier opgemerkt.
3. Het gebruik van het woord nazi is niet gepast. De anti-rook lobby is geen fascistische beweging. End of story.
Of je het er mee eens bent of niet, het is hun goed recht om te vinden wat ze vinden. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Ongeveer hetzelfde gaat op voor Greedpeace (nee, is geen typo) en dergelijke clubs.
Weet je wat mij tegen de borst stuit? Dat ik als ik in een restaurant zit in het niet-rokersgedeelte (waar je er minder last van hebt maar het beslist nog te ruiken is) niet eens aan iemand die met een sigaret aan gaat zitten in het niet-rokersgedeelte (aan het tafeltje naast mij) mag vragen of hij misschien in het rokersgedeelte wil gaan zitten. Hij moet toch immers zelf weten wat hij doet, zo is zijn reactie. En denk je dat het personeel er wat van zegt? Nee hoor, die laten hem zijn gang gaan. Ja sorry meneer, daar kunnen we niet aan beginnen.
Vervolgens moet ik op zoek naar een ander tafeltje in het niet-rokersgedeelte om de rest van mijn maaltijd te nuttigen.
Dit is niet eens eens een uitzondering. Dit is me meerdere keren gebeurd.
Nogmaals, ik gun eenieder zijn rokertje, maar ik moet er geen last van hebben als ik aan het werk ben of als ik aan het eten ben (of in de auto, of zoiets). Ik ben best bereid om rekening met rokers te houden, mits ze dat ook met mij doen. Maar dat laatste is vaker niet dan wel het geval.
Lang leve ons belastingstelsel...quote:Op maandag 30 juni 2008 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sorry Karrel, maar je redeneert alsof je gezopen hebt. Weleens van volksgezondheid gehoord?
Probeer minister van volksgezondheid te worden, dan kun je je er helemaal op richtenquote:Op maandag 30 juni 2008 16:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Volgens mij is de mens (op een handvol afrikanen na) veel te dik. Persoonlijk vind ik dat een groter probleem. De rokers worden nu neer gezet als paria's die je, nu dus letterlijk, in een hokje wegstopt.
Feit blijft dat het vreemd is dat de staat miljoenen opstrijkt door accijnzen, maar ondertussen wel het weg wil stoppen. Of je wil echt dat mensen gezaond zijn en verbied roken wettelijk, of je laat mensen de keuze waar ze roken. als je aan de horecagelegenheid zelf de keuze laat of je er mag roken of niet zijn we er toch ook? De staat gaat toch ook niet zeggen dat je je broodje bal niet in bepaalde gelegenheden mag opeten?
Eens met je betoog. Maar ik wil toch wel opmerken dat ik dat geen prettig gezicht vind (hangt er natuurlijk vanaf hoe dik en hoeveel eten. Maar iemand van 200 kg met drie snacks en een grote friet verdronken in mayo:quote:Op maandag 30 juni 2008 16:34 schreef Liejannuh het volgende:
Als persoon zonder overgewicht heb je er geen last van als iemand met overgewicht een patatje o.i.d. gaat zitten eten.
Precies. Kennelijk zijn veel rokers niet in staat om het fatsoen op te brengen om andere niet lastig te vallen met hun verslaving. De 'betutteling' vanuit de overheid is dus nodig.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Probeer minister van volksgezondheid te worden, dan kun je je er helemaal op richten
Het is stomweg een beetje idioot dat een stel verslaafden aan een ongezonde gewoonte de dienst uitmaakt. Neem idd het voorbeeld dat Beunkster noemt, dat is toch zot? Zéker in eetgelegenheden vind ik het niet meer dan normaal dat er niet wordt gerookt. Betutteling, sure. Maar je moet wat...
Jankerdquote:Op maandag 30 juni 2008 16:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
3) Niet-rokers zijn er vanovertuigd dat alleen hun mening de juiste is en schuwen het niet om rokers diect of indirect uit te maken voor moordenaars.
Eensch! Maar dan kun je je omdraaien, dan zie je het niet meer.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Eens met je betoog. Maar ik wil toch wel opmerken dat ik dat geen prettig gezicht vind (hangt er natuurlijk vanaf hoe dik en hoeveel eten. Maar iemand van 200 kg met drie snacks en een grote friet verdronken in mayo:)
Dan ruik je de friet nogquote:Op maandag 30 juni 2008 16:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Eensch! Maar dan kun je je omdraaien, dan zie je het niet meer.
Een roker ruik je nog steeds.
Ik ben ook best naar de klote. Misschien moet ik gewoon eens een heel weekend rustig aan doenquote:Op maandag 30 juni 2008 10:41 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben brak vandaag.
Vanavond maar op tijd naar bed en geen alcohol, wel groentjes
Nee man. De combi vet-zout-zetmeel-warm is simpelweg verrukkelijk. Daar kan de sensatie koud-zoet-zacht niet tegenopquote:Op maandag 30 juni 2008 16:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Weet je wat ook lekker is? Heule koude canteloupe-meloen. Beter dan friet
geen?quote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 16:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
geen?
gewoon couscous, lente ui, tomaat, koriander, gedroogde munt, peper, zout, beetje olijfolie, citroensap en straks nog wat feta erin mikken...
Even quoten voor het nageslacht. Je zei frietquote:Op maandag 30 juni 2008 16:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Weet je wat ook lekker is? Heule koude canteloupe-meloen. Beter dan friet
Had er maar één deze keer...quote:Op maandag 30 juni 2008 17:05 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je nog tentamens, Frank?
quote:Op maandag 30 juni 2008 16:55 schreef DarkElf het volgende:
mr DE heeft vandaag even collega's geplaagd en ze (Duitsers dus) aangesproken in t Spaans...
vonden ze niet eens grappig
Dat is toch een verkapte manier van geld besparen?quote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 17:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hij kan misschien een baan krijgen bij een bedrijf dat door heel Europa werkt. En dan zou hij regelmatig wekenlang weg zijn.Ik vond vier dagen van huis in zijn vorige baan al lang.
Welja, scheer de hele wereld aan belangenbehartigers en geloofsovertuigingen maar over één kam.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:06 schreef DarkElf het volgende:
Ik rook al twee jaar niet, geen intentie om weer te beginnen ook. Als je wilt stoppen is t zo geregeld en niet zo moeilijk.
Als je niet wilt stoppen moet je vooral lekker doorroken, is iemands eigen beslissingMaar goed das mijn instelling.
Maar een discussie aangaan met een antiroker, of erger nog een fanatieke ex roker, is,imho, net zo zinloos als discussies voeren met feministes, jehova's getuigen, fanatieke vegetariërs en linkse dierenrechtenactivisten
en nu ga ik salade maken.
Je geeft toch meer uit dan je wiltquote:Op maandag 30 juni 2008 17:20 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Dat is toch een verkapte manier van geld besparen?
Noem me een trut maar ik zou het dus echt niet tof vinden als hij zo'n baan had.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:21 schreef KrnKje het volgende:
[..]
In die categorie heb ik n broer bij de marine... Die komt over 1,5 week terug van 5 maanden 'West'(Curaçao en omgeving)
ah ja, de uitverkoopquote:
ja en dat gaat zo makkelijk, gewoon doortypenquote:Op maandag 30 juni 2008 17:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welja, scheer de hele wereld aan belangenbehartigers en geloofsovertuigingen maar over één kam.![]()
oh ik ben er zeker niet tegen hoor, vind het heerlijk om rookvrij te eten en te drinkenquote:Het rookverbod vind ik trouwens wel oké. Zeker in restaurants is het erg fijn denk ik.
Dat zou inderdaad wel gaaf zijn,emigreren staat hier nog wel hoog op het wensenlijstje. Maar daar is bij dat bedrijf voorlopig nog helemaal geen sprake van.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:29 schreef Duderinnetje het volgende:
MiMu, misschien geeft zo'n baan ook kans op een semi-permanente plaatsing ergens in het buitenland? Dat zou wel gaaf zijn toch?
Tsja, hij studeerde al aan t KIM toen ze elkaar leerde kennen...quote:Op maandag 30 juni 2008 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Noem me een trut maar ik zou het dus echt niet tof vinden als hij zo'n baan had.![]()
Hij mag doen wat hij wil als hij 's avonds maar bij mij in bed ligt om mijn voeten op te warmen.
quote:Op maandag 30 juni 2008 17:41 schreef Stereotomy het volgende:
En toch heb ik al langer geen sex meer gehad dan jij.
K ga soms wel eens over de sch(r)eef ja...quote:Op maandag 30 juni 2008 17:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ondanks jouw schevigheid en ik mezelf vrij symmetrisch vind.
Als de situatie vanaf het begin al zo is dan is het natuurlijk ook anders. Daar stel je je dan ook op in.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:42 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Tsja, hij studeerde al aan t KIM toen ze elkaar leerde kennen...
Nu 2 flink lange reizen verder zijn ze erachter dat ze dit wel kunnen handelen... hij is nu tot volgende zomer zeker niet langer dan 4 weken weg...
Zeker niet mijn ding hoor
Nee, mij opnieuw naar de fotograaf laten gaan. Maar ja, daar waren de foto's niet rechter van geworden denk ik!quote:Op maandag 30 juni 2008 17:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als de situatie vanaf het begin al zo is dan is het natuurlijk ook anders. Daar stel je je dan ook op in.![]()
@Nynke: Wat hadden ze dan willen doen? Een paspoort weigeren omdat je te scheef gebouwd bent?![]()
Ze slaan echt door het die idioterie rondom pasfoto's. Je mag geen tanden zien op die foto's tegenwoordig, je mag wel lachen maar met je mond dicht. Nu had Bert's nichtje, voor ze geopereerd werd, echt een paardengebit en kon haar mond niet helemaal dicht en zag je dus altijd haar tanden. Daar deden ze dus ook moeilijk over. Sta je daar als onzekere puber uit te leggen dat je mond écht niet verder dicht kan en dat je dat identiteitsbewijs écht nodig hebt.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:53 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee, mij opnieuw naar de fotograaf laten gaan. Maar ja, daar waren de foto's niet rechter van geworden denk ik!
knoflook en uit? over en uit roger?quote:Op maandag 30 juni 2008 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond op het menu:
rucola met geitenkaas en honingdressing
spagettini met een saus met:
paddestoelenmelange
spinazie
creme fraiche
beetje basislicum op het eind
knoflook en uit (duh)
toe: raketijsje
quote:Op maandag 30 juni 2008 17:06 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Even quoten voor het nageslacht. Je zei friet
oeh klinkt lekker !quote:Op maandag 30 juni 2008 18:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
knoflook en uit? over en uit roger?
K eet vanavond risotto met citroen, knoflook en basilicum, ala CF!
quote:Op maandag 30 juni 2008 18:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel lekker! Staat die in het risotto-topic?quote:Op maandag 30 juni 2008 18:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Yes, daar heb ik hem uitgestolen.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel lekker! Staat die in het risotto-topic?
De komende jaren hoef ik sowieso geen nageslachtquote:Op maandag 30 juni 2008 18:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Via dat gaatje krijg je idd geen nageslacht nee.
Opgenomenquote:Op maandag 30 juni 2008 13:06 schreef KrnKje het volgende:
Wie is de Chef
Ik heb nog n kleine hoop, maar ga er niet meer vanuit dat ik meedoe...
Vanavond eerste 4 personen deze week... half 7 op RTL4
quote:Op maandag 30 juni 2008 12:09 schreef DarkElf het volgende:
oeh ergens in augustus heeft een restaurant wat we erg leuk vinden champagne lunches en ik heb dus maar gerserveerd
Mie toequote:
Het één wel doen en het ander niet doen heeft geen direct verband.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
1) Niet dus, zoals ik al uitgelegd heb is dit een volgende stap in de betutteling van de staat. De staat wil dat iedereen gezond leeft, alcohol en vet zorgen voor een ongezond leefpatroon, dus moet je ontmoedigt worden om die producten te gebruiken.
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze bronnen. Vooral waar ze hun informatie vandaan halen en ook of ze niet alleen juist, maar ook volledig zijn.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
2) Toch hoor ik veel meer bronnen over het feit dat er horecagelegenheden naar de klote gaan na invoering van deze regel dan dat ik hoor dat ze meer omzet draaien. Hetgeen ik ook nauwelijks kan geloven. Ik ben van mening dat de groep mensen die geen horeca bezoekt vanwege het roken dusdanig klein is dat het niet de moeiete is een rookverbod in te voeren om deze mensen naar de horeca te krijgen.
Wat een absurde generalisatie. Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat mijn mening de juiste is. En ik haal het niet in mijn hoofd om rokers direct of indirect uit te maken voor moordenaars.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
3) Niet-rokers zijn er vanovertuigd dat alleen hun mening de juiste is en schuwen het niet om rokers diect of indirect uit te maken voor moordenaars.
Alleen als je heel heel veel gaat zwemmen Steer. Anders wordt je er alleen slanker van.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:07 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met regelmatig zwemmen om spiermassa te kweken? Ik lees op internet nogal conflicterende verhalen over hoe effectief dat zou zijn. Mijn gezond verstand zegt dat het een behoorlijk ok methode moet zijn aangezien echt alle spieren gebruikt worden.
Ik kan me niet voorstellen dat je met zwemmen spiermassa kunt kweken.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:07 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met regelmatig zwemmen om spiermassa te kweken? Ik lees op internet nogal conflicterende verhalen over hoe effectief dat zou zijn. Mijn gezond verstand zegt dat het een behoorlijk ok methode moet zijn aangezien echt alle spieren gebruikt worden.
je oranje pak is vet sexy man!quote:Op maandag 30 juni 2008 18:38 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Alleen als je heel heel veel gaat zwemmen Steer. Anders wordt je er alleen slanker van.
@MoBlo, die helm
Zit zelf te twijfelen over dit motorpak
[ afbeelding ]
kheb natuurlijk wel meteen geroepen tegen mijn lief dat ik de bob niet ben danquote:
Denk je dat die zwemmers en turners zo gespierd worden van alleen zwemmen/turnen. Die zitten dagelijks in het krachthonk om te trainen.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:48 schreef Stereotomy het volgende:
Naja, op zich worden spieren gestimuleerd om te groeien door veel weerstand op te leggen en de spieren tegen die weerstand te laten werken. Ik merk dat mijn armen en schouders echt een stuk gespierder zijn sinds ik met dumbbels bezig ben (okee, en de Billy Bands). Waar mijn armen vroeger vrij slap waren zijn ze nu toch een stuk steviger en hebben ze meer definitie.
En met zwemmen leg je idd niet veel weerstand op je spieren, tenzij je je baantjes heel hard gaat zwemmen.,,,
Pffft, nou wat een toewijding. Mij niet gezien hoorquote:Op maandag 30 juni 2008 18:58 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Denk je dat die zwemmers en turners zo gespierd worden van alleen zwemmen/turnen. Die zitten dagelijks in het krachthonk om te trainen.
Ex-en...quote:Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef Stereotomy het volgende:
Oh en mijn ex meldt dat ze een date heeft morgen
Whoei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |