Slowchatquote:Op maandag 30 juni 2008 11:27 schreef GlowMouse het volgende:
Blijft dit topic een slowchat?
Het geklets tussen enkele personen over onderwerpen die eigenlijk niet meer met het topic te maken hebben.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:07 schreef Bintie het volgende:
En wat is een slowchat? :S
Dat klopt niet echt denk je niet? Onderwijs start 1 september, maar intro start pas de 8e.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef zoeperzazke het volgende:
en dan nu even de waarheid:
De introductie voor de opleiding Digitale Communicatie is in de tweede lesweek (week van 8 september). Niet echt een introductie; w.s. wel een dagje weg. Het onderwijs start op maandag 1 september 2008.
Wie stuurde jou de mail hierover? Ben benieuwd namelijk, dat zou betekenen dat dit jaar voor het eerst in het bestaan van de ADC er geen introweek zou zijnquote:Op maandag 30 juni 2008 16:25 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb ze gemaild, en dit stuurden ze zelf letterlijk terug van de hu........ ze wilden zelfs weten waar ik de onzin van een verplichte introweek met studiepunten vandaan had......
Hm. Ik zou eens de coordinator van het eerste jaar te pakken zien te krijgen en die hetzelfde vragen, die is wat betrouwbaarder qua bron denk ik zo.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Ene Annelieke van het studie-informatiecentrum.
1e week is niks anders dan wat kennismakingslessen en wat voorbereiding volgens mij.quote:
Niemand die een beetje kan beschrijven wat de opleiding bij jullie inhoudt?quote:Op maandag 30 juni 2008 13:02 schreef Litso het volgende:
Even een vraagje, wat behelst de opleiding Digitale Communicatie eigenlijk precies?
Ik ben ooit naar de HAN gegaan met in mijn achterhoofd DC te studeren. Dat was prima, en ik zou samen met de Communicatie Multimedia Design studenten in éen klas worden gestopt.
Sindsdien heb ik alleen nog maar CMD gehoord en gehad, en de termen Digitale Communicatie nooit meer teruggehoord. Ik vraag me af of dat op andere opleidingen nu wel echt een afgebakend onderwerp is
quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:16 schreef Bintie het volgende:
[offtopic] Trouwens, wat hebben ze ontzettend lange bussen daar! Een dubbele harmonika! [/offtpoic]
Tja, dan moet je prioriteiten stellen. Ben je voor kassiére aan het studeren of voor ICT'er?quote:Op zondag 29 juni 2008 15:31 schreef Bintie het volgende:
*zucht* dat wordt feest. Ik werk bij de AH en moet een beschikbaarheidsformulier invullen. Ik kan dus niet zeggen: 'Goh, ik kan vanmiddag ff niet komen werken' of 'He ik kom vanmiddag even werken.'
Maar lang leve internet
Ik heb me nooit echt bekommerd om de versie maar zelf heb ik Macromedia Dreamweaver 8. Een oude dus lijkt me. Ben niet zo heel erg thuis in versies en dergelijke. Wel heb ik me prima weten te redden. Het gaat er maar net om of jij weet waar alles zit. Voor de rest lijkt de nieuwste mij het beste.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:56 schreef Kersje86 het volgende:
welke dreamweaver werd er vorig jaar gebruikt? gewoon de CS3 al? Dan weet ik of ik deze boek 2de hands kan aanschaffen bij een kennis
ja daar heb ik niet zoveel aan... ik kan moeilijk in een maand mezelf html en css lerenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:27 schreef daanoontje86 het volgende:
Even een update naar de mensen die DC gaan doen. De klassen worden verandert, er komen minder computers in het lokaal (8 per lokaal) en dus zal je moeten zorgen dat je een eigen laptop heb (verplicht). Je kan een netwerkkabel meenemen om internet te vergaren. Ook zal het verplicht worden om basiskennis van html en css te hebben. Ze gaan de lessen daarvan namelijk sterk inkorten, misschien wel weghalen.
html en css is peanuts... ik zou er de opleiding niet voor laten schieten in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:54 schreef Kersje86 het volgende:
[..]
ja daar heb ik niet zoveel aan... ik kan moeilijk in een maand mezelf html en css lerennaja denk dat ik wel een beetje de basis ken, als ik het weer lees zeg maar, vroeger wellis me html gewerkt.. css niet
netwerkkabel? hebben ze geen draadloos internet dan :S
Be afraid... be very afraid....quote:
Dat is er alvast 1 voor de herquote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:35 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Be afraid... be very afraid....Vincent is gonna get you!
CMD = DC = IMD = WDquote:Op maandag 30 juni 2008 13:02 schreef Litso het volgende:
Even een vraagje, wat behelst de opleiding Digitale Communicatie eigenlijk precies?
Ik ben ooit naar de HAN gegaan met in mijn achterhoofd DC te studeren. Dat was prima, en ik zou samen met de Communicatie Multimedia Design studenten in éen klas worden gestopt.
Sindsdien heb ik alleen nog maar CMD gehoord en gehad, en de termen Digitale Communicatie nooit meer teruggehoord. Ik vraag me af of dat op andere opleidingen nu wel echt een afgebakend onderwerp is
Bedoel je het medialab aan de linkerkant? Want die is van de ADC volgens mij...quote:Op zondag 6 juli 2008 17:49 schreef Bintie het volgende:
Hmm, oke! Wel stom van die journalistiek want zij hebben wel de mooiste computers van de school! (dat iMac lokaaltje op de begane grond).
Dan ben ik dus toch niet gekquote:
nee die bedoelt ze niet ;-)quote:Op maandag 7 juli 2008 08:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je het medialab aan de linkerkant? Want die is van de ADC volgens mij...
Ah. Toen ik er nog zat was dat ook nog van de ADC...quote:Op maandag 7 juli 2008 18:38 schreef Bintie het volgende:
Nee, rechts bedoel ik, als je binnenkomt even rechtdoor en dan aan je rechterhand.
Nee joh gek... dat was van de SvJ en daar zaten al die lekkere studentes...quote:Op maandag 7 juli 2008 19:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah. Toen ik er nog zat was dat ook nog van de ADC...
Ja maar daar schuin tegenover, rechts van de gang, zat toch het babylab of word ik gek?!quote:Op maandag 7 juli 2008 22:29 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Nee joh gek... dat was van de SvJ en daar zaten al die lekkere studentes...wij hebben alleen Imacs gehad in het medialab aan de linkerkant... met die bankjes om te kijken naar de beamer! Net voor de trap waar je vanuit de ingang recht op afloopt....
Ik weet het effe niet meerquote:Op maandag 7 juli 2008 23:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar daar schuin tegenover, rechts van de gang, zat toch het babylab of word ik gek?!
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:39 schreef Kersje86 het volgende:
is je studentenmail gewoon je studentnummer@hu.nl? wil namelijk de macbook via school bestellen maar daar moet ik een HU mail aangeven en kheb verder nog niks gehoord van HU
geboortedatum + voorletters (gaat vaag een lichtje branden, maar zijn ondertussen zoveel gelegenheden geweest waar ik een standaard wachtwoord kreegquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:05 schreef Kersje86 het volgende:
ja dat klopt... heb ff gegoogled en kwam uiteindelijk op dat uit... maja het zal wel nog niet klaar zijn.. heb geprobeerd in te loggen met wachtwoord van mijn geboortedatum: DDMMJJHU jammer.. mijn orderbevestiging moet maar wachten dan
Ga bij de FEM naar binnen, trap op en meteen naar rechts.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:39 schreef Kersje86 het volgende:
iemand die mij de route naar lokaal 1B1 kan uitleggen, zodat ik niet daar een half uur rond zit te dwalen (A)
Check of 't wel zo handig is, je kunt bij Apple zelf ook genoeg korting krijgenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:27 schreef Kersje86 het volgende:
al iemand iets gehad van HU over je login gegevens enzo... kwil namelijk macbook bestellen via HU, heb ik een HU mail nodig -_-
Mazzelpik die je bentquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:14 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Check of 't wel zo handig is, je kunt bij Apple zelf ook genoeg korting krijgen
Overigens net afgestudeerde (A)DC-er hiero
//Lukas, ik mag lekker wel nog mee komend jaarOndanks dat ik niet meer op school zit als student (wel als docent
) Eerste jaars DC gaan me nog wel tegenkomen, maar vooral 2e jaars SCOM-ers krijgen les van me
Moet alleen kijken of 't allemaal te rijmen is met mijn België avontuur.
Vorige versie, bij elke nieuwe versie dalen de 'oude' versies echt super veel. Ik heb in principe de middelste versie, exact 't zelfde als de middenversie die je nu kunt kopen, maar dan 2,2 ipv 2,4 gHz. En de 4gb ram.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:48 schreef Kersje86 het volgende:
hmmmm er zijn maar 3 modellen beschikbaar.... de 2,1 en 2,4 GHZ in het wit en 2,4 ghz in het zwart, welke heb jij dan (A)
Durf dat intro programma niet te zeggen. Qua MB steek er nog even 2gb bij. Zo'n 4gb setje kost je ongeveer 70 euro met verzenden erbij. Het scheelt echt gruwelijk veel qua performance en werken!quote:Op maandag 28 juli 2008 10:13 schreef Bintie het volgende:
En hoe lang ben je nu in Friesland? Gewoon 3 dagen en 2 nachten?
Ik heb dus een oude MacBook met 1.83 GHz en 2 GB RAM geheugen. Maar ik denk dat dat goed genoeg is voor DC.
Echt is met een g, begin er maar op te letten want Vincent Koetsier lust je anders rauw.quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:08 schreef deniesy het volgende:
Ik ga in september ook aan deze opleiding beginnen in utrecht... Heb er opzich best wel zin in maar niet in die introweek... Ik ben trouwens ook een meisje en kom uit nijmegen. Ik heb hiervoor mbo media design gedaan en begin dus nu samen met 2 vorige klasgenoten (meisje + Jongen) aan deze opleiding. Op me vorige school waren er maar 5 meisjes ofzo... dus kben et wel gewend.... Wij zijn trouwens niet echt de stereo nerds even voor de duidelijkheid :p Weet iemand trouwens of die introweek verplicht is? ik hoop het niet want dat lijkt me egt zo idioot, zo'n zeilkamp in friesland :s
Geniet nou maar gewoon van de gezelligheid met je nieuwe studiegenoten. Het is hartstikke leuk!quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:08 schreef deniesy het volgende:
Ik ga in september ook aan deze opleiding beginnen in utrecht... Heb er opzich best wel zin in maar niet in die introweek... Ik ben trouwens ook een meisje en kom uit nijmegen. Ik heb hiervoor mbo media design gedaan en begin dus nu samen met 2 vorige klasgenoten (meisje + Jongen) aan deze opleiding. Op me vorige school waren er maar 5 meisjes ofzo... dus kben et wel gewend.... Wij zijn trouwens niet echt de stereo nerds even voor de duidelijkheid :p Weet iemand trouwens of die introweek verplicht is? ik hoop het niet want dat lijkt me egt zo idioot, zo'n zeilkamp in friesland :s
Ik word zonder tquote:Op maandag 4 augustus 2008 17:56 schreef deniesy het volgende:
och god, ik wordt nu al gecorrigeerd :p
is het nou miereneuken of mierenneuken...?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:49 schreef deniesy het volgende:
ja, dat zijn snelle typfoutjes heNou niet gaan lopen miere***.... :p
Ik heb geen zin in een introductieweek omdat dit meestal erg kinderachtig is. Zeepglijbanen, kroegentochten en comazuipen... dat is niet echt mijn ding... en je klasgenoten leer je vanzelf wel kennen. Ik heb bij mijn vorige opleiding ook niet meegedaan aan de intro en ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb. Ik vind ook niet dat het verplicht moet zijn. Ik kom voor de opleiding en niet om te zeilen etc. Dat je een groepsgevoel binnen je klas wilt hebben begrijp ik volkomen... maar we zijn toch zeker wel oud genoeg om elkaar te leren kennen zonder zeilkamp? Daarbij betaal je er ook nog eens 100 euro voor. Ik woon net samen, en naast de kosten van het boekenpakket vind ik dit echt teveel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:03 schreef zwahiel het volgende:
`Nee joh, gewoon slimme mails versturen met de reden waarom je te laat bent, de ene minor doet 't niet maar mijne toen wel. Heb me 2 weken voor aanvang ingeschreven nog
@Deniesy: waarom heb je geen zin in zo'n intro? Snap dat niet helemaal. Je leert je klasgenoten kennen op een andere manier en hebt daarna meteen een soort van groepsgevoel. Buiten dat 't nog eens super gezellig is. (en dat dronken docenten altijd rijp zijn voor chantage)
Volg dat soort instellingen niet helemaal, heb je dan wel of geen zin in de opleiding?
Je hebt er pas 1 meegemaakt, hoe kan je dan oordelen over alle andere intro`s?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:37 schreef deniesy het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een introductieweek omdat dit meestal erg kinderachtig is.
Je moet tijdens de opleiding wel vaker dingen doen die niet "jouw ding" zijn. Wat ga je dan doen?quote:Zeepglijbanen, kroegentochten en comazuipen... dat is niet echt mijn ding... en je klasgenoten leer je vanzelf wel kennen.
De focus bij deze opleiding ligt op teamwork. Teamwork bereik je door samen dingen te doen, niet alleen door lessen te volgen.quote:Ik heb bij mijn vorige opleiding ook niet meegedaan aan de intro en ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb.
Het maakt niet uit wat je vind; het is gewoon een lesweek van je opleiding, ongeacht of je daarin gaat zeilen of iets anders gaat doen.quote:Ik vind ook niet dat het verplicht moet zijn. Ik kom voor de opleiding en niet om te zeilen etc.
Je zit tussen mensen van 17 tot 27 jaar, daarin zijn er een hoop verschillen met betrekking tot instelling van teamwork e.d. Vandaar dat het niet zo gek is dat de opleiding een gezamelijke activiteit wil doen om iedereen te leren kennen.quote:Dat je een groepsgevoel binnen je klas wilt hebben begrijp ik volkomen...maar we zijn toch zeker wel oud genoeg om elkaar te leren kennen zonder zeilkamp?
Dat kan, maar dat heeft ook te maken met jouw visie op het gebeuren: je vind het een overbodige week, dus wil je er ook niet voor betalen.quote:Daarbij betaal je er ook nog eens 100 euro voor. Ik woon net samen, en naast de kosten van het boekenpakket vind ik dit echt teveel.
Mijn ervaring is dat zulke mensen na een half jaar of jaar stoppen met de opleiding "omdat het anders is dan ze verwacht hadden".quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:03 schreef zwahiel het volgende:
Volg dat soort instellingen niet helemaal, heb je dan wel of geen zin in de opleiding?
Klopt, ik ga af op je reacties hier.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:28 schreef deniesy het volgende:
Scorpie, ik vind dat je wel erg bevooroordeelt bent.
1. Je kent me niet, weet helemaal niks over mij instelling.
Waar zeg ik iets over jouw werkhouding? Ik zeg alleen iets over jouw gedrag in groepsvorm.quote:2. Je weet helemaal niks over mijn werkhouding
Je spreekt jezelf tegen: je bent bereid dingen voor het groter geheel te doen, maar toch ook weer niet als het jou niet zint.quote:3. En dingen doen die niet "mijn ding" zijn, dat is totaal geen probleem. Ik ben zeer flexibel als het om werken gaat. Een introductie hoort daar naar mijn mening niet bij.
Dat is je reinste onzin. Het teamwork wat je op de opleiding leert valt volledig in het niets bij je praktijkervaring. Het enige wat je leert qua teamwork op de opleiding is teamwork waarmee je in projectvorm de opdrachten van school kan voltooien.quote:4. Teamwork is voor mij absoluut geen probleem, Ik heb tot nu toe veel opdrachten in groepsverband moeten maken en heb al 2 jaar praktijkervaring. Teamwork leer je op de opleiding en in de praktijk daar draagt een introductie van 2 dagen echt niet aan bij...
Lieve meid, ik heb zelf de opleiding voltooid, van de 180 man die begon zijn er uiteindelijk 40 overgebleven. Ga me nou alsjeblieft niet vertellen dat ik niet weet hoe de opleiding in elkaar steektquote:En hoe kun je uberhaupt zeggen dat "dat" soort mensen meestal naar een half jaar stoppen?
Sorry, maar je kletst uit je nek. Je design opleiding is absoluut geen "vooropleiding" van de ADC. Degene die je dat wijs gemaakt heeft, had het overduidelijk bij het verkeerde eind.quote:Ik weet heel goed wat de opleiding inhoud, ik heb al een vooropleiding gehad op dit gebied en als ik aan iets begin maak ik het ook af... Dus ik vind het wel een beetje makkelijk van je om daar gelijk over te oordelen...
Ik maak me er totaal niet druk over, ik vind het gewoon nogal frappant dat mensen oordelen over een intro die ze niet eens gedaan hebbenquote:Niet iedereen is namelijk het zelfde... Ben jij soms de organisator van die introductie ofzo? Je maakt je er nog al druk over...
Teamwork is dus kennelijk wel ene probleem, anders zou je intrinsieke waarde van zo'n introductieweek inzien.... Jammer dat je dat niet ziet. Geeft duidelijk aan dat jou visie op teamwork een beetje beperkt is. In het bedrijfsleven noemen ze dit soort acties teambuilding. Maar goed, als jij dat anders vind... ach.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:28 schreef deniesy het volgende:
Scorpie, ik vind dat je wel erg bevooroordeelt bent.
1. Je kent me niet, weet helemaal niks over mij instelling.
2. Je weet helemaal niks over mijn werkhouding
3. En dingen doen die niet "mijn ding" zijn, dat is totaal geen probleem. Ik ben zeer flexibel als het om werken gaat. Een introductie hoort daar naar mijn mening niet bij.
4. Teamwork is voor mij absoluut geen probleem, Ik heb tot nu toe veel opdrachten in groepsverband moeten maken en heb al 2 jaar praktijkervaring. Teamwork leer je op de opleiding en in de praktijk daar draagt een introductie van 2 dagen echt niet aan bij...
En hoe kun je uberhaupt zeggen dat "dat" soort mensen meestal naar een half jaar stoppen? Ik weet heel goed wat de opleiding inhoud, ik heb al een vooropleiding gehad op dit gebied en als ik aan iets begin maak ik het ook af... Dus ik vind het wel een beetje makkelijk van je om daar gelijk over te oordelen...
Niet iedereen is namelijk het zelfde... Ben jij soms de organisator van die introductie ofzo? Je maakt je er nog al druk over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |