abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60411906
hmmm had ik ook wel meteen kunnen doen eigenlijk.... maar dat is dan neem ik aan 2x2gb toch? dan heb ik deze 2x1gb niet meer nodig :S
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:32:14 #77
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60428878
klopt
maar als je 't bij Apple laat doen ben je gewoon 240 euro kwijt, als je 't zelf doet maar 70. Dan maar wat over hebben hoor...

En misschien weet ik nog wel iemand voor je die 't over kan nemen (ik ben 't niet)
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:45:15 #78
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_60437369
Ik heb zelf geen flauw idee hoeveel geheugenreepjes hierin zitten (1x2 of 2x1 GB), maar ik dacht dat 2 GB ook genoeg was. Maargoed, welk type geheugen heb je nodig voor een MacBook?

Oja, er zit nu ook een HD van 60 GB in. Niet erg groot, maar ik heb hier ook een externe HD staan voor backups e.d. Is het noodzakelijk om een grotere te kopen? (dan doe ik dat nog ff voordat school begint)
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:49:18 #79
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60440005
Nou ja toen ik vier jaar geleden begon had ik 60 gb En die zat vrij snel vol, niet zozeer met school dingen, maar wel met muziek enzo. Je wisselt snel uit

Toen ik anderhalf jaar geleden begon met film werkjes zat mijn toenmalige 80 gb ook meteen vol, en toen ik'm upgrade naar 120 gb zat die ook zo vol. Mijn huidige hdd is 120gb en die zit.... ook vol
Final Cut Pro Studio verbruikt nogal wat ruimte, maar goed. Dat is in 't eerste jaar niet. 2gb is overigens wel prima hoor, maar als je meerdere dingen gaat doen, bijvoorbeeld photoshop en illustrator gaat draaien (op de opleiding gebruik je alleen die eerste) dan wil het nog wel eens prettiger zijn um te upgraden. Je merkt dan het verschil echt behoorlijk.

Maar het is een persoonlijke keuze. Je hoeft niets te draaien wat anders niet draait hoor.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:51:39 #80
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_60441508
Hmm nou dan kijk ik wel even.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:04:29 #81
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_60451193
Ik ben mijn boeken aan het bestellen en nu kan ik geen 5% korting krijgen omdat ik geen collegekaartnummer heb :S. Die krijg je pas als je op school zit.

(trouwens, mijn MacBook is al een oudje en hij ondersteunt maximaal 2 en soms 3 GB. Dus geen 4 voor mij)

[ Bericht 27% gewijzigd door Bintie op 30-07-2008 21:19:43 ]
pi_60553281
Ik ga in september ook aan deze opleiding beginnen in utrecht... Heb er opzich best wel zin in maar niet in die introweek... Ik ben trouwens ook een meisje en kom uit nijmegen. Ik heb hiervoor mbo media design gedaan en begin dus nu samen met 2 vorige klasgenoten (meisje + Jongen) aan deze opleiding. Op me vorige school waren er maar 5 meisjes ofzo... dus kben et wel gewend.... Wij zijn trouwens niet echt de stereo nerds even voor de duidelijkheid :p Weet iemand trouwens of die introweek verplicht is? ik hoop het niet want dat lijkt me egt zo idioot, zo'n zeilkamp in friesland :s
pi_60553675
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:08 schreef deniesy het volgende:
Ik ga in september ook aan deze opleiding beginnen in utrecht... Heb er opzich best wel zin in maar niet in die introweek... Ik ben trouwens ook een meisje en kom uit nijmegen. Ik heb hiervoor mbo media design gedaan en begin dus nu samen met 2 vorige klasgenoten (meisje + Jongen) aan deze opleiding. Op me vorige school waren er maar 5 meisjes ofzo... dus kben et wel gewend.... Wij zijn trouwens niet echt de stereo nerds even voor de duidelijkheid :p Weet iemand trouwens of die introweek verplicht is? ik hoop het niet want dat lijkt me egt zo idioot, zo'n zeilkamp in friesland :s
Echt is met een g, begin er maar op te letten want Vincent Koetsier lust je anders rauw.
De introweek is in zoverre verplicht dat het aantal uren wel ingehaald moeten worden met een andere activiteit (voor zover ik weet).
pi_60554287
och god, ik wordt nu al gecorrigeerd :p
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:39:23 #85
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_60555281
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:08 schreef deniesy het volgende:
Geniet nou maar gewoon van de gezelligheid met je nieuwe studiegenoten. Het is hartstikke leuk!
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_60556464
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:56 schreef deniesy het volgende:
och god, ik wordt nu al gecorrigeerd :p
Ik word zonder t

Echt, de spellingstoets gaat geen pretje voor je worden
pi_60560703
ja, dat zijn snelle typfoutjes he Nou niet gaan lopen miere***.... :p
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:57:50 #88
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_60560981
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:49 schreef deniesy het volgende:
ja, dat zijn snelle typfoutjes he Nou niet gaan lopen miere***.... :p
is het nou miereneuken of mierenneuken...?
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_60563119
Hey, terug van even weg geweest.. ja sorry kersje, tuurlijk kan dat nog. Maak binnenkort wel even een lijstje voor je. zal wel even mijn mail erbij dumpen gaat wat makkelijker!.. Ik kan aannemen dat de meeste vragen hier beantwoord zijn? Zo niet dan hoor ik het nog wel.

Inderdaad zeilen ja!.. oei dat kan ik.. twijfel nog wel een beetje .. maar toch ook niet! naja..

ahoii!
pi_60563778
ik kan niet wachten tot ik het boek Basisboek voor spelling in handen krijg -_-
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:01:55 #91
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_60564552
Ben me volgens mij vergeten in te schrijven voor m'n minor, hallo half jaar studievertraging
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:03:44 #92
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60570638
`Nee joh, gewoon slimme mails versturen met de reden waarom je te laat bent, de ene minor doet 't niet maar mijne toen wel. Heb me 2 weken voor aanvang ingeschreven nog

@Deniesy: waarom heb je geen zin in zo'n intro? Snap dat niet helemaal. Je leert je klasgenoten kennen op een andere manier en hebt daarna meteen een soort van groepsgevoel. Buiten dat 't nog eens super gezellig is. (en dat dronken docenten altijd rijp zijn voor chantage)

Volg dat soort instellingen niet helemaal, heb je dan wel of geen zin in de opleiding?
pi_60571300
we zouden begin juli onze inlog gegevens enzo krijgen.. tis inmiddels aug en ik heb nog niets ontvangen. Jullie wel?
pi_60574323
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:03 schreef zwahiel het volgende:
`Nee joh, gewoon slimme mails versturen met de reden waarom je te laat bent, de ene minor doet 't niet maar mijne toen wel. Heb me 2 weken voor aanvang ingeschreven nog

@Deniesy: waarom heb je geen zin in zo'n intro? Snap dat niet helemaal. Je leert je klasgenoten kennen op een andere manier en hebt daarna meteen een soort van groepsgevoel. Buiten dat 't nog eens super gezellig is. (en dat dronken docenten altijd rijp zijn voor chantage)

Volg dat soort instellingen niet helemaal, heb je dan wel of geen zin in de opleiding?
Ik heb geen zin in een introductieweek omdat dit meestal erg kinderachtig is. Zeepglijbanen, kroegentochten en comazuipen... dat is niet echt mijn ding... en je klasgenoten leer je vanzelf wel kennen. Ik heb bij mijn vorige opleiding ook niet meegedaan aan de intro en ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb. Ik vind ook niet dat het verplicht moet zijn. Ik kom voor de opleiding en niet om te zeilen etc. Dat je een groepsgevoel binnen je klas wilt hebben begrijp ik volkomen... maar we zijn toch zeker wel oud genoeg om elkaar te leren kennen zonder zeilkamp? Daarbij betaal je er ook nog eens 100 euro voor. Ik woon net samen, en naast de kosten van het boekenpakket vind ik dit echt teveel.
pi_60578294
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:37 schreef deniesy het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in een introductieweek omdat dit meestal erg kinderachtig is.
Je hebt er pas 1 meegemaakt, hoe kan je dan oordelen over alle andere intro`s?
quote:
Zeepglijbanen, kroegentochten en comazuipen... dat is niet echt mijn ding... en je klasgenoten leer je vanzelf wel kennen.
Je moet tijdens de opleiding wel vaker dingen doen die niet "jouw ding" zijn. Wat ga je dan doen?
quote:
Ik heb bij mijn vorige opleiding ook niet meegedaan aan de intro en ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb.
De focus bij deze opleiding ligt op teamwork. Teamwork bereik je door samen dingen te doen, niet alleen door lessen te volgen.
quote:
Ik vind ook niet dat het verplicht moet zijn. Ik kom voor de opleiding en niet om te zeilen etc.
Het maakt niet uit wat je vind; het is gewoon een lesweek van je opleiding, ongeacht of je daarin gaat zeilen of iets anders gaat doen.
quote:
Dat je een groepsgevoel binnen je klas wilt hebben begrijp ik volkomen...maar we zijn toch zeker wel oud genoeg om elkaar te leren kennen zonder zeilkamp?
Je zit tussen mensen van 17 tot 27 jaar, daarin zijn er een hoop verschillen met betrekking tot instelling van teamwork e.d. Vandaar dat het niet zo gek is dat de opleiding een gezamelijke activiteit wil doen om iedereen te leren kennen.
quote:
Daarbij betaal je er ook nog eens 100 euro voor. Ik woon net samen, en naast de kosten van het boekenpakket vind ik dit echt teveel.
Dat kan, maar dat heeft ook te maken met jouw visie op het gebeuren: je vind het een overbodige week, dus wil je er ook niet voor betalen.
pi_60578323
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:03 schreef zwahiel het volgende:
Mijn ervaring is dat zulke mensen na een half jaar of jaar stoppen met de opleiding "omdat het anders is dan ze verwacht hadden".
De ADC is ook geen design opleiding, het is geen computer-opleiding, het is geen economie-opleiding. Het is van alles een beetje, maar het leert je vooral om de spil te zijn in een organisatie. Sommige mensen kunnen dat niet begrijpen, en denken dat ze wel volledig hun passie voor design of programmeren kwijt kunnen in de opleiding. Helaas komen ze dan van een koude kermis thuis.
pi_60580087
Scorpie, ik vind dat je wel erg bevooroordeelt bent.

1. Je kent me niet, weet helemaal niks over mij instelling.
2. Je weet helemaal niks over mijn werkhouding
3. En dingen doen die niet "mijn ding" zijn, dat is totaal geen probleem. Ik ben zeer flexibel als het om werken gaat. Een introductie hoort daar naar mijn mening niet bij.
4. Teamwork is voor mij absoluut geen probleem, Ik heb tot nu toe veel opdrachten in groepsverband moeten maken en heb al 2 jaar praktijkervaring. Teamwork leer je op de opleiding en in de praktijk daar draagt een introductie van 2 dagen echt niet aan bij...

En hoe kun je uberhaupt zeggen dat "dat" soort mensen meestal naar een half jaar stoppen? Ik weet heel goed wat de opleiding inhoud, ik heb al een vooropleiding gehad op dit gebied en als ik aan iets begin maak ik het ook af... Dus ik vind het wel een beetje makkelijk van je om daar gelijk over te oordelen...

Niet iedereen is namelijk het zelfde... Ben jij soms de organisator van die introductie ofzo? Je maakt je er nog al druk over...
pi_60582723
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:28 schreef deniesy het volgende:

Klopt, ik ga af op je reacties hier.
quote:
Waar zeg ik iets over jouw werkhouding? Ik zeg alleen iets over jouw gedrag in groepsvorm.
quote:
3. En dingen doen die niet "mijn ding" zijn, dat is totaal geen probleem. Ik ben zeer flexibel als het om werken gaat. Een introductie hoort daar naar mijn mening niet bij.
Je spreekt jezelf tegen: je bent bereid dingen voor het groter geheel te doen, maar toch ook weer niet als het jou niet zint.
quote:
4. Teamwork is voor mij absoluut geen probleem, Ik heb tot nu toe veel opdrachten in groepsverband moeten maken en heb al 2 jaar praktijkervaring. Teamwork leer je op de opleiding en in de praktijk daar draagt een introductie van 2 dagen echt niet aan bij...
Dat is je reinste onzin. Het teamwork wat je op de opleiding leert valt volledig in het niets bij je praktijkervaring. Het enige wat je leert qua teamwork op de opleiding is teamwork waarmee je in projectvorm de opdrachten van school kan voltooien.

Verder doe je wederom hetzelfde; je veroordeelt de intro week als zijnde niet bijdragend aan je opleiding, zonder dat je uberhaupt weet wat die intro week inhoudt....je gaat wederom af op je ervaringen in het verleden, zonder enige vorm van analyse op de intro van deze school.
quote:
En hoe kun je uberhaupt zeggen dat "dat" soort mensen meestal naar een half jaar stoppen?
Lieve meid, ik heb zelf de opleiding voltooid, van de 180 man die begon zijn er uiteindelijk 40 overgebleven. Ga me nou alsjeblieft niet vertellen dat ik niet weet hoe de opleiding in elkaar steekt
quote:
Ik weet heel goed wat de opleiding inhoud, ik heb al een vooropleiding gehad op dit gebied en als ik aan iets begin maak ik het ook af... Dus ik vind het wel een beetje makkelijk van je om daar gelijk over te oordelen...
Sorry, maar je kletst uit je nek. Je design opleiding is absoluut geen "vooropleiding" van de ADC. Degene die je dat wijs gemaakt heeft, had het overduidelijk bij het verkeerde eind.
quote:
Niet iedereen is namelijk het zelfde... Ben jij soms de organisator van die introductie ofzo? Je maakt je er nog al druk over...
Ik maak me er totaal niet druk over, ik vind het gewoon nogal frappant dat mensen oordelen over een intro die ze niet eens gedaan hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2008 19:44:26 ]
pi_60604714
over de duvel gesproken.. vandaag de inloggegevens ontvangen en wachtwoord ook aangepast. Alleen telkens wanneer ik iets aanklik op sharepoint, krijg ik dat inlogvenster te zien. Vervolgens laadt het die pagina wel en krjjg ik weer zo'n inlogvenster -_-
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:48:09 #100
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60877665
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:28 schreef deniesy het volgende:

En hoe kun je uberhaupt zeggen dat "dat" soort mensen meestal naar een half jaar stoppen? Ik weet heel goed wat de opleiding inhoud, ik heb al een vooropleiding gehad op dit gebied en als ik aan iets begin maak ik het ook af... Dus ik vind het wel een beetje makkelijk van je om daar gelijk over te oordelen...

Teamwork is dus kennelijk wel ene probleem, anders zou je intrinsieke waarde van zo'n introductieweek inzien.... Jammer dat je dat niet ziet. Geeft duidelijk aan dat jou visie op teamwork een beetje beperkt is. In het bedrijfsleven noemen ze dit soort acties teambuilding. Maar goed, als jij dat anders vind... ach.

Je kunt in iemands posts en reacties genoeg over iemands opvattingen en persoonlijkheid opvatten om gegronde reacties te geven (tenminste als je serieus post) Als je zo flexibel bent waarom behoort zo'n introweek dan tot de dingen die je niet doet? Omdat dat jou mening is? Het is de mening van de school dat zo'n week wel belangrijk is en daarom is deze verplicht. Het is namelijk je eerste schoolweek. Doe je 'm niet, dan krijg je diverse vervangende opdrachten.

En zoals Scorpie al zegt, hij heeft de opleiding al afgerond, ik ook. Met genoegen overigens...
Zelf heb ik verschillende introweken meegemaakt, en comazuipen heb ik nog steeds niet gezien. Weet niet hoe ze dat in Nijmegen doen, maar in Utrecht houden we daar niet zo van. Ik heb alle intro's van de opleiding sinds mijn eerste jaar meegemaakt omdat 't gewoon hardstikke leuk is om A te doen en B mee te maken. Je leert (zoals ik al zei) mensen van een andere kant. Een kant die jij echt niet tijdens het reguliere onderwijs leert kennen. Er is zowieso geen vooropleiding van DC, dat kun je gewoon vergeten. Want veel zaken leer je gewoon opnieuw. En je leert vooral de computer als hulpmiddel te gebruiken. Niks designen, niks PHP-en, niks games maken, dat is allemaal maar extreem marginaal. Er zit veel meer management in en vaardigheden waarvan je later in de beroepspraktijk veel vruchten van kunt plukken. Het is niet voor niets een communicatieve propedeuse. Die twee andere digitale communicatie opleidingen hebben beiden een ICT propedeuse, leuk. Dan ben je bij voorbaat al veroordeeld tot de ICT terwijl je hier ook de ICT in kunt maar in het veel bredere communicatieve ook terecht kunt.

Er hangen hier zo'n vier studenten van de opleiding rond en de realiteit is nu eenmaal dat meeste studenten die van een ontwerp opleiding afkomen afhaken. Dus da's niet echt iets persoonlijks, maar gewoon een hard statistisch getal. Boudewijn (opleidingsdirecteur red.) roept aan het begin van 't jaar niet voor niets: "Kijk je buurman/buurvrouw nog maar eens goed aan, want aan het eind van het jaar zal die er waarschijnlijk niet meer zitten."

Scorpie zegt 't al, die getallen zijn niet van de lucht, alleen van 't jaar 2004 zijn er meer mensen om de een of andere vage reden overgebleven. Misschien komt dat omdat er meer MBO-ers waren dat jaar, dat weet ik niet. Maar toen is meer dan 70% gebleven. De afgelopen diploma uitreiking was ook een flinke met zo'n 80 personen die hun diploma kregen. En er zijn 2 rondes elk jaar.

* zwahiel geeft trouwens ook les aan DC (primair aan SCOM)

//offtopique hoe oud ben jij eigenlijk dan, 2 jaar praktijkervaring (neem ik aan in 't bedrijfsleven, niet met stages e.d. dat mag niet meegeteld worden) en een volledige MBO opleiding, dat duurt meestal wel eventjes.

//edit:
ik krijg trouwens langzaam diarree van die mensen die zeuren dat alles duur is, DAT WEET JE VAN TE VOREN. Lees de folders waarin 't staat, stel vragen bij open dagen en hou hier rekening mee. Echt. Boekengeld, ja dat kost geld, een laptop, ja dat kost ook geld. Je kunt alles van te voren weten. Da's echt elk jaar 't zelfde met nieuwe studenten echt...

Zow.

[ Bericht 2% gewijzigd door zwahiel op 16-08-2008 14:58:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')