quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:28 schreef deniesy het volgende:Scorpie, ik vind dat je wel erg bevooroordeelt bent.
1. Je kent me niet, weet helemaal niks over mij instelling.
2. Je weet helemaal niks over mijn werkhouding
3. En dingen doen die niet "mijn ding" zijn, dat is totaal geen probleem. Ik ben zeer flexibel als het om werken gaat. Een introductie hoort daar naar mijn mening niet bij.
4. Teamwork is voor mij absoluut geen probleem, Ik heb tot nu toe veel opdrachten in groepsverband moeten maken en heb al 2 jaar praktijkervaring. Teamwork leer je op de opleiding en in de praktijk daar draagt een introductie van 2 dagen echt niet aan bij...
En hoe kun je uberhaupt zeggen dat "dat" soort mensen meestal naar een half jaar stoppen? Ik weet heel goed wat de opleiding inhoud, ik heb al een vooropleiding gehad op dit gebied en als ik aan iets begin maak ik het ook af... Dus ik vind het wel een beetje makkelijk van je om daar gelijk over te oordelen...
Niet iedereen is namelijk het zelfde... Ben jij soms de organisator van die introductie ofzo? Je maakt je er nog al druk over...
Teamwork is dus kennelijk wel ene probleem, anders zou je intrinsieke waarde van zo'n introductieweek inzien.... Jammer dat je dat niet ziet. Geeft duidelijk aan dat jou visie op teamwork een beetje beperkt is. In het bedrijfsleven noemen ze dit soort acties teambuilding. Maar goed, als jij dat anders vind... ach.
Je kunt in iemands posts en reacties genoeg over iemands opvattingen en persoonlijkheid opvatten om gegronde reacties te geven (tenminste als je serieus post) Als je zo flexibel bent waarom behoort zo'n introweek dan tot de dingen die je niet doet? Omdat dat jou mening is? Het is de mening van de school dat zo'n week wel belangrijk is en daarom is deze
verplicht. Het is namelijk je eerste schoolweek. Doe je 'm niet, dan krijg je diverse vervangende opdrachten.
En zoals Scorpie al zegt, hij heeft de opleiding al afgerond, ik ook. Met genoegen overigens...
Zelf heb ik verschillende introweken meegemaakt, en comazuipen heb ik nog steeds niet gezien. Weet niet hoe ze dat in Nijmegen doen, maar in Utrecht houden we daar niet zo van. Ik heb alle intro's van de opleiding sinds mijn eerste jaar meegemaakt omdat 't gewoon hardstikke leuk is om A te doen en B mee te maken. Je leert (zoals ik al zei) mensen van een andere kant. Een kant die jij echt
niet tijdens het reguliere onderwijs leert kennen. Er is zowieso geen vooropleiding van DC, dat kun je gewoon vergeten. Want veel zaken leer je gewoon opnieuw. En je leert vooral de computer als hulpmiddel te gebruiken. Niks designen, niks PHP-en, niks games maken, dat is allemaal maar extreem marginaal. Er zit veel meer management in en vaardigheden waarvan je later in de beroepspraktijk veel vruchten van kunt plukken. Het is niet voor niets een communicatieve propedeuse. Die twee andere digitale communicatie opleidingen hebben beiden een ICT propedeuse, leuk. Dan ben je bij voorbaat al veroordeeld tot de ICT terwijl je hier ook de ICT in kunt maar in het veel bredere communicatieve ook terecht kunt.
Er hangen hier zo'n vier studenten van de opleiding rond en de realiteit is nu eenmaal dat meeste studenten die van een ontwerp opleiding afkomen afhaken. Dus da's niet echt iets persoonlijks, maar gewoon een hard statistisch getal. Boudewijn (opleidingsdirecteur red.) roept aan het begin van 't jaar niet voor niets: "Kijk je buurman/buurvrouw nog maar eens goed aan, want aan het eind van het jaar zal die er waarschijnlijk niet meer zitten."
Scorpie zegt 't al, die getallen zijn niet van de lucht, alleen van 't jaar 2004 zijn er meer mensen om de een of andere vage reden overgebleven. Misschien komt dat omdat er meer MBO-ers waren dat jaar, dat weet ik niet. Maar toen is meer dan 70% gebleven. De afgelopen diploma uitreiking was ook een flinke met zo'n 80 personen die hun diploma kregen. En er zijn 2 rondes elk jaar.
* zwahiel geeft trouwens ook les aan DC (primair aan SCOM)//offtopique hoe oud ben jij eigenlijk dan, 2 jaar praktijkervaring (neem ik aan in 't bedrijfsleven, niet met stages e.d. dat mag niet meegeteld worden) en een volledige MBO opleiding, dat duurt meestal wel eventjes.
//edit:
ik krijg trouwens langzaam diarree van die mensen die zeuren dat alles duur is, DAT WEET JE VAN TE VOREN. Lees de folders waarin 't staat, stel vragen bij open dagen en hou hier rekening mee. Echt. Boekengeld, ja dat kost geld, een laptop, ja dat kost ook geld. Je kunt alles van te voren weten. Da's echt elk jaar 't zelfde met nieuwe studenten echt...
Zow.
[ Bericht 2% gewijzigd door zwahiel op 16-08-2008 14:58:51 ]
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss