abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 20:18:28 #176
323235 Pakslaag
I'm Lovin it
pi_94389469
Ik ben van plan om volgend schooljaar CMD of DC te gaan doen, maar ik vind het zo moeilijk om te kiezen.

Ik heb MBO multimedia gedaan en ben best goed in html/css, websites vormgeven en kan goed overweg met Photoshop, illustrator, flash en Dreamweaver. Ik heb een bijbaan als webdesigner en vind het hartstikke leuk, maar het voelt niet meer als een uitdaging.

Ze beweren dat je de consultancy kant op kan gaan of project manager kan worden en dat lijk me hartstikke leuk. Maar als ik hier zo de posts leest blijk dat zo'n baan niet makkelijk te krijgen is met een vaan deze opleidingen. Is dat nu echt zo? Of wordt er gewoon te vaak negatief gepost?
En als je met je diploma op zak wel zo'n baan kan krijgen is het dan verstandiger om CMD of DC te gaan doen?

Ik vind het belangrijk dat ik de opleiding leuk vind, maar dat zal vast wel, maar het het meest belangrijk is of ik later wel een baan op niveau zal krijgen met een van deze opleidingen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
  zondag 20 maart 2011 @ 20:49:23 #177
323235 Pakslaag
I'm Lovin it
pi_94391361
En nog een vraag. Is het eerste jaar CMD en DC (een beetje) hetzelfde?
pi_94392589
Webdesignen komt er eigenlijk nauwelijks bij kijken. HTML/CSS heb je alleen nodig bij de webshop eindopdracht. Verder heb je het vak Webvaardigheden in het eerste jaar waar je Photoshop uitgelegd krijgt, en volgens mij is het eerste jaar nu bezig in blok c met Flash (ik doe zelf een verkorte route waarmee ik geen Photoshop en Flash heb gekregen, dus weet niet precies).

Als je handig bent in Photoshop is dat wel mooi meegenomen tijdens het uitwerken van vormgevingen bij campagnes enzo.

Ik vind DC tot nu toe vooral veel marketing op een crossmediale manier. Creatief denken. Maar ik zit sinds januari in de 2e, dus krijg nog een hoop voor de boeg waardoor ik m'n mening wellicht moet aanpassen.
pi_94395001
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:49 schreef Pakslaag het volgende:
En nog een vraag. Is het eerste jaar CMD en DC (een beetje) hetzelfde?
Op de HAN is het eerste jaar hetzelfde ja.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_95174394
Iemand hier nog op zoek naar een stage omgeving Zeist?
pi_95176606
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:57 schreef picodealion het volgende:
Iemand hier nog op zoek naar een stage omgeving Zeist?
Wat voor soort stage?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_95176818
Vandaag een oud ADC-er gezien die in de kamer naast me werkt nu _O-
  zaterdag 16 april 2011 @ 08:46:07 #183
323235 Pakslaag
I'm Lovin it
pi_95573252
Uiteindelijk toch voor DC gekozen ipv CMD. Nog iemand die volgend schooljaar aan DC gaat beginnen?
pi_117755249
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:26 schreef GGMM het volgende:

[..]

Gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')