Bronquote:Betogers Curaçao richten zich tegen Nederlanders
WILLEMSTAD - Een politieke betoging op Curaçao is eergisteren uitgemond in een jacht op blanke Nederlanders. Daarbij raakten verschillende Nederlanders gewond. Een werd het ziekenhuis in geslagen.
Doelwit waren vooral Nederlandse stagiairs die werken in de hotels op het vakantie-eiland. Zij waren in de lokale uitgaansgelegenheid De Nachtwacht bijeen. Tientallen eilandbewoners drongen het café binnen om de blanken een lesje te leren en richtten een ravage aan. Ook werden auto's beschadigd en omgegooid.
"Hollanders werden uitgescholden en moesten vluchten", vertelt een van hen. Een andere Nederlander spreekt van 'Zuid-Afrikaanse toestanden'.
De haat ontstond na een politieke demonstratie tegen Nederlandse bemoeienis met de eilanden. De Antillen kwamen donderdag financieel onder curatele van ons land te staan. Een kleine groep besloot daarop de aanval te openen op Nederlanders in de Nieuwstraat. "Ze moeten oprotten naar hun eigen land" , schreeuwden de betogers. "Wij mogen daar niet zijn, dus jullie hier ook niet!"
Afschuw
De gezaghebber op Curaçao, Lisa Dindial, richtte zich op televisie rechtstreeks tot de bevolking en riep Nederlanders en Antillianen nadrukkelijk op 'om voorzichtig te zijn'. Minister van Justitie David Dick sprak gisteren tegenover De Telegraaf zijn 'diepe afschuw' uit over de jacht. "Het is een heel slechte zaak wat hier is gebeurd", zegt hij. "Het was een groep van minder dan 50 personen, die misbruik heeft gemaakt van de toestemming om te demonstreren."
Over de aanval is overleg tussen minister, politie en het OM.
Het grappige/trieste hierbij is dat de Nederlandse stagiairs dit werk 'moeten' doen omdat de zwarte eilandbewoners zelf te beroerd zijn om het te doen.quote:Doelwit waren vooral Nederlandse stagiairs die werken in de hotels op het vakantie-eiland.
Dat staat dan ook al een jaar of 10 in de planning, december dit jaar, als ik het goed had.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:13 schreef Hukkie het volgende:
Nu gaat het nog om 'maar' 50 mensen, als dit door slaat dan wordt het misschien eens tijd voor Nederland om serieus de handen van de Antillen af te trekken.
Bron, Bron-PDFquote:[..] De Nederlandse Antillen zullen als land binnen het Koninkrijk op 15 december 2008 worden ontbonden [..]
Wat hebben die te maken met de daden van 50 achterlijke imbecielen op de Curacao?quote:Op zondag 29 juni 2008 11:45 schreef marcb1974 het volgende:
Laat ze lekker verzuipen in hun eigen wanbeheer die eilanden. En idd, dan maar alle Antillianen hier eruit.
Zelfde huidskleur, zelfde woordje op het paspoort 1+1=2, schuldig! Schuldig!!quote:Op zondag 29 juni 2008 12:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat hebben die te maken met de daden van 50 achterlijke imbecielen op de Curacao?
Maar er blijft nauwe verwevenheid bestaan. Dat is niet je handen ervan aftrekken.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:44 schreef Yildiz het volgende:
De Nederlandse Antillen zullen als land binnen het Koninkrijk op 15 december 2008 worden ontbonden
Dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. Ik vind de stap die 15 december genomen wordt al nogal wat.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar er blijft nauwe verwevenheid bestaan. Dat is niet je handen ervan aftrekken.
Had je eens moeten horen als wij hier op 'negerjacht' gingen, dan was het een wereldwijde rel geweestquote:Op zondag 29 juni 2008 12:46 schreef Fides het volgende:
'Zuid-Afrikaanse toestanden', wat een drama queen. 50 Paupers die een beetje rellen en mensen met een anders kleurtje op de huid minachten. Een beetje het zelfde als een NVU demonstratie.
Je weet dat Curacao zelf ook onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden is en de inwoners dus ook gewoon Nederlanders zijn?quote:Op zondag 29 juni 2008 13:16 schreef RAVW het volgende:
En dan vooral dit: Europese Nederlanders ......
lol moeten wij ze eens in hokjes plaatsen dan is de wereld te klein.
quote:Op zondag 29 juni 2008 12:46 schreef Fides het volgende:
'Zuid-Afrikaanse toestanden', wat een drama queen. 50 Paupers die een beetje rellen en mensen met een anders kleurtje op de huid minachten. Een beetje het zelfde als een NVU demonstratie.
ja dat weet ik ook wel alleen dat is op schrift. maar in de praktijk is het heel anders hoor.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je weet dat Curacao zelf ook onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden is en de inwoners dus ook gewoon Nederlanders zijn?
Precies, kom gewoon weer gezellig naar Arubaquote:Op zondag 29 juni 2008 12:34 schreef JenDaMan het volgende:
Ik heb een jaar op Aruba stage gelopen en Curacao staat op m'n verlanglijstje voor volgend jaar. Nu begin ik wel een beetje te twijfelen. Op Aruba zelf hebben ze een scheithekel aan Curacao, criminele bende en 'kutnegers' (op Aruba zijn ze veel lichter) vinden ze dat daar.
Heel erg jammer dit, maar die slappe lul van een Balkenende zal zich hierover toch niet laten horen, aangezien zwarten niet kunnen discrimineren, dat kunnen alleen blanken
quote:Op zondag 29 juni 2008 11:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat staat dan ook al een jaar of 10 in de planning, december dit jaar, als ik het goed had.
Als dat ook daadwerkelijk gebeurt, kun je natuurlijk wel raden wie 'de eer' ervan gaat claimen.
Het is ook niet voor niets dat populisten nu gaan afgeven op de Antillen, in plaats van een paar jaar eerder.
[.. knip ..]
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:24 schreef Kadesh het volgende:
Die lui daar gooien hun eigen ruiten in. Ben benieuwd naar de kamervragen van de PVV
Die jongeren die van Curacao afkomen, hebben nauwelijks opleiding en kunnen niet goed Nederlands spreken en schrijven.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat weet ik ook wel alleen dat is op schrift. maar in de praktijk is het heel anders hoor.
De mensen die daar vandaan komen krijgen hier net zo veel tegen werking als iemand die uit Polen of Turkije komt.
want ze worden wel als buitenlands bestempeld ook al hebben ze een Nederlands paspoort.
Ik zit hier tussen al dat volk dus ik maak het dagelijks mee tegen welke problemen hun aan lopen.
Dat vind ik zo'n onzinnige gedachte. Alsof Nederland alles zo geweldig gedaan heeft richting hen en daar alleen maar criminelen en tuig wonen. Dat beeld dat de PVV schetst is echt waanzinnig eenzijdig en als je het daar 'helemaal mee eens' bent dan zou je er toch eens moeten gaan kijken, bijvoorbeeld in het onderwijs en in de zorg. En bij het Spaanse water waar al die rijke Hollanders zo lekker overwinteren en de autochtone schoonmakers goed kunnen gebruiken.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:53 schreef HiZ het volgende:
Het is jammer voor die mensen, maar ergens ben ik hier wel blij mee, het is gewoon een nieuwe nagel in de doodskist van het 'Koninkrijk Overzee'. De dag dat Nederland uit die ellende stapt, ga ik een feestje vieren. Dit is een van de weinige punten dat ik het helemaal eens ben met de PVV.
Boehoe, zonder al die Nederlanders hadden ze daar bij lange na niet zoveel bling bling op die eilandjes. Zelfdee gejank als in Suriname. Gewoon onafhankeliojk maken die bende, liefst via een verkoop aan een mooi zuid amerikaanse commi land, hebben ze in de kolonieën gelijk wat ze willen: gelijkheid.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinnige gedachte. Alsof Nederland alles zo geweldig gedaan heeft richting hen en daar alleen maar criminelen en tuig wonen. Dat beeld dat de PVV schetst is echt waanzinnig eenzijdig en als je het daar 'helemaal mee eens' bent dan zou je er toch eens moeten gaan kijken, bijvoorbeeld in het onderwijs en in de zorg. En bij het Spaanse water waar al die rijke Hollanders zo lekker overwinteren en de autochtone schoonmakers goed kunnen gebruiken.
Ach, dit soort gelul van mensen die er niks van af weten en louter uit racistische motieven willen handelen. Wat koop je ervoor.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Boehoe, zonder al die Nederlanders hadden ze daar bij lange na niet zoveel bling bling op die eilandjes. Zelfdee gejank als in Suriname. Gewoon onafhankeliojk maken die bende, liefst via een verkoop aan een mooi zuid amerikaanse commi land, hebben ze in de kolonieën gelijk wat ze willen: gelijkheid.
Praten ?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:29 schreef Wheelgunner het volgende:
Erg jammer voor die ontschuldigen, maar dit had heel gemakkelijk voorkomen kunnen worden als er normaal met elkaar gepraat was ipv misstanden uit te buiten voor politiek gewin.
Flikker toch op met je schijnheilig gedrag. Nu opeens heel schijnheilig komen suggeren dat je hier niet mag zeggen dat ze het maar moeten bekijken daar...quote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef NED het volgende:
Waarom mag ik niet zeggen dat ik VIND dat die negers het maar moeten bekijken?
Het is toch gewoon zo dat als Nederland hen niet hielp dat heel dat kut eiland allang finaal naar de tyfus was geholpen door hun eigen corruptie en luiheid?
Daar zeg ik toch niets raars mee? Dat is gewoon een feit.
Nou en als hun willen dat we daar weg gaan dan zou ik als ik hier in NL de baas zou zijn heel makkelijk zeggen: "Okay jongens, jullie willen onze hulp niet? Prima, krijg dan allemaal maar de vinkentering. Houdoe!!!"
Waarom word dat weer wegge-edit hier?
quote:Op zondag 29 juni 2008 12:46 schreef Fides het volgende:
quote:
Je korte termijn geheugenquote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef NED het volgende:
Waarom mag ik niet zeggen dat ik VIND dat die negers het maar moeten bekijken?
Het is toch gewoon zo dat als Nederland hen niet hielp dat heel dat kut eiland allang finaal naar de tyfus was geholpen door hun eigen corruptie en luiheid?
Daar zeg ik toch niets raars mee? Dat is gewoon een feit.
Nou en als hun willen dat we daar weg gaan dan zou ik als ik hier in NL de baas zou zijn heel makkelijk zeggen: "Okay jongens, jullie willen onze hulp niet? Prima, krijg dan allemaal maar de vinkentering. Houdoe!!!"
Waarom word dat weer wegge-edit hier?
quote:Op zondag 29 juni 2008 21:21 schreef Eminentie het volgende:
[..]
[..]
Het gaat hier wel om een racistische jacht op onschuldige blanke mensen waar mensen gewond zijn bij geraakt. Als dat in Nederland zou zijn gebeurt met net zo'n racistische jacht op zwarte mensen zouden jullie dat niet gaan bagatelliseren.
Een racistische aanval op onschuldige blanke mensen, dat klopt.quote:
Kunnen we misschien nog een leuk centje voor beuren zijn we gelijk van een gedeelte van de staatsschuld afquote:Op zondag 29 juni 2008 19:18 schreef -scorpione- het volgende:
Nogmaals, verkopen aan Chavez die zooi.
Wat ben jij rebels zeg! Stoer hoor!quote:Op zondag 29 juni 2008 21:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
en die aidsnikkers die moeten dan nog de vinkentering krijgen ook he?
Foei, foei, foei
Je kunt niet iets verkopen, dat niet van jouw is.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kunnen we misschien nog een leuk centje voor beuren zijn we gelijk van een gedeelte van de staatsschuld af
Geert loopt zich al warm.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:24 schreef Kadesh het volgende:
Die lui daar gooien hun eigen ruiten in. Ben benieuwd naar de kamervragen van de PVV
Het is ook gewoon beleid, jaren geleden in gang gezet, voor het ontstaan van de PVV.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:53 schreef HiZ het volgende:
Het is jammer voor die mensen, maar ergens ben ik hier wel blij mee, het is gewoon een nieuwe nagel in de doodskist van het 'Koninkrijk Overzee'. De dag dat Nederland uit die ellende stapt, ga ik een feestje vieren. Dit is een van de weinige punten dat ik het helemaal eens ben met de PVV.
Kun je aantonen dat er nog geld naartoe gaat?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hmmmz, ze weten in elk geval wel hoe ze het voor zichzelf moeten verpesten. Als de doekoekraan uit Nederland dichtgaat zijn ze binnen een paar maanden op het niveautje Venezuela, maar als welvaart te westers voor ze is vind ik het prima dat ze binnenkort zonder zitten.
quote:Op zondag 29 juni 2008 23:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kun je aantonen dat er nog geld naartoe gaat?
http://www.regering.nl/On(...)se_Antillen_en_Arubaquote:Om de eilanden een goede startpositie te geven, is Nederland bereid de schulden van de Nederlandse Antillen over te nemen.
Om de overheidsfinanciën gezond te houden, zijn bindende afspraken gemaakt over financiële normen, begrotingsdiscipline en het aangaan van leningen. Een financieel toezichthouder houdt toezicht. Ook komt er één centrale bank voor Curaçao en Sint Maarten.
Op 31 januari 2008 heeft staatssecretaris Bijleveld (BZK) met vertegenwoordigers van Bonaire, Saba en Sint Eustatius afspraken gemaakt over onderwijs, gezondheidszorg en sociale voorzieningen op de eilanden.
Afspraken zijn onder meer:De inwoners van de eilanden krijgen kiesrecht voor de Tweede Kamer. Bekeken wordt of gratis basis- en voortgezet onderwijs mogelijk is. Er komt een algemene publieke zorgverzekering. Er komt een nieuw stelsel van sociale verzekeringen.
Dat heeft niets met schijnheilig te maken. Dat heeft er gewoon mee te maken dat ik kwaad word als mensen die onze hulp krijgen die hulp niet waarderen en dat onze regering maar bakken met geld over blijft maken aan die ondankbare hufters.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Flikker toch op met je schijnheilig gedrag. Nu opeens heel schijnheilig komen suggeren dat je hier niet mag zeggen dat ze het maar moeten bekijken daar...![]()
Als mijn geheugen niet in de steek laat was jij degene die het had over die aidsnikkers daar.
Zelfde als:
FOKUSER: "Gore aidswitjes moeten opflikkeren met hun gedrag!!"
Moderator: *edit*
FOKUSER: "Oh ik mag niet eens zeggen dat de blanken normaal moeten doen, schandalig" *huil*huil*slachtofferrol*
Ik ontken en bagatelliseer helemaal niks. Ik moet alleen wel lachen als mensen met racistische argumentatie anderen van racisme gaan betichten. Geef ze met zijn allen een speeltuin, denk ik dan.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:16 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Een racistische aanval op onschuldige blanke mensen, dat klopt.
Jij doet er erg lacherig over en probeert deze racistische aanval te bagatelliseren en zelfs het racistische ervan te ontkennen. Vreemd.
Bij een NVU demonstratie wordt alleen rond gelopen met wat swatstika's en wat geschreeuwd. daar worden nog geen negers de hersenen ingeslagen. athans, nog niet.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:46 schreef Fides het volgende:
klopt soms kan ik ze ook echt niet begrijpen in NL is het al een rel wanneer 2 man dit doenquote:Op zondag 29 juni 2008 21:21 schreef Eminentie het volgende:
[..]
[..]
Het gaat hier wel om een racistische jacht op onschuldige blanke mensen waar mensen gewond zijn bij geraakt. Als dat in Nederland zou zijn gebeurt met net zo'n racistische jacht op zwarte mensen zouden jullie dat niet gaan bagatelliseren.
Nee, wij zijn belazerd door Aruba dat de status aparte kreeg als voorportaal voor volledige onafhankelijkheid maar dat toen puntje bij paaltje kwam plotseling niet onafhankelijk wilde worden. Nu word dat voorbeeld herhaald voor de andere eilanden die geen overzees gebiedsdeel worden onder rechtstreeks bewind. Het enige verschil is dat het 'land Nederlandse Antillen' verdwijnt. Maar het statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden blijft gewoon bestaan. En daar ben ik al zolang als ik over dit soort dingen nadenk tegen. Ik wil dat Nederland zich gewoon terugtrekt uit het Caraïbisch gebied, niet een beetje, maar voor de volle 100%. Voor mijn part gooien we nog een paar miljard die kant op in de vorm van overname van hun staatsschuld, maar daarna wil ik nooit meer papiaments gezeik horen over bevoogding uit Den Haag, gewoon omdat ze hun eigen boontjes mogen gaan doppen.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is ook gewoon beleid, jaren geleden in gang gezet, voor het ontstaan van de PVV.
Straks, 15 december, horen de Antillen er niet meer bij. Zoals gepland.
De PVV heeft daar 0,0 aan meegewerkt, maar te verwachten valt dat men daar in december wel 'zetelwinst' voor krijgt.
[..]
Amen.. Ik snap ook niet wat Nederland nog moet met die Antillen.. is ons belastinggeld dan zo gemakkelijk over de balk te smijten zonder blikken of blozen.. of is er een 2e agenda? Het is toch al zo vaag waarom er zoveel ambtenaren business class heen en weer reizen naar de Antillen.. zouden ze ook zo vaak naar Texel afreizen?quote:Op maandag 30 juni 2008 16:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, wij zijn belazerd door Aruba dat de status aparte kreeg als voorportaal voor volledige onafhankelijkheid maar dat toen puntje bij paaltje kwam plotseling niet onafhankelijk wilde worden. Nu word dat voorbeeld herhaald voor de andere eilanden die geen overzees gebiedsdeel worden onder rechtstreeks bewind. Het enige verschil is dat het 'land Nederlandse Antillen' verdwijnt. Maar het statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden blijft gewoon bestaan. En daar ben ik al zolang als ik over dit soort dingen nadenk tegen. Ik wil dat Nederland zich gewoon terugtrekt uit het Caraïbisch gebied, niet een beetje, maar voor de volle 100%. Voor mijn part gooien we nog een paar miljard die kant op in de vorm van overname van hun staatsschuld, maar daarna wil ik nooit meer papiaments gezeik horen over bevoogding uit Den Haag, gewoon omdat ze hun eigen boontjes mogen gaan doppen.
Valt wel mee allemaal hoor...Weet niet wie je dat verteld heeftquote:Op zondag 29 juni 2008 12:34 schreef JenDaMan het volgende:
Ik heb een jaar op Aruba stage gelopen en Curacao staat op m'n verlanglijstje voor volgend jaar. Nu begin ik wel een beetje te twijfelen. Op Aruba zelf hebben ze een scheithekel aan Curacao, criminele bende en 'kutnegers' (op Aruba zijn ze veel lichter) vinden ze dat daar.
Heel erg jammer dit, maar die slappe lul van een Balkenende zal zich hierover toch niet laten horen, aangezien zwarten niet kunnen discrimineren, dat kunnen alleen blanken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |