Zeker niet per definitie. Je kan best een vlaktaks hebben en toch collectieve regelingen voor werkelozen en zieken. Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja maar flattax houdt natuurlijk ook in dat dat soort inhoudingen beeindigd moeten worden
Nee, vlaktax is een belasting waaruit alles betaald gaat worden anders doe je het hele principe van de vlaktax weer geweld aanquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker niet per definitie. Je kan best een vlaktaks hebben en toch collectieve regelingen voor werkelozen en zieken. Lijkt me niet meer dan logisch.
Op zich wel een aardig idee, maar nog een hele toer in de invoering, aangezien bijvoorbeeld SV premies (WW en WIA bijv.) per sector kunnen verschillen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, vlaktax is een belasting waaruit alles betaald gaat worden anders doe je het hele principe van de vlaktax weer geweld aan
De belasingen kunnen wel met 12 a 15% omlaag indien de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft, de ouderen ook AOW premie gaan betalen en het uitkleden van de AWBZ resulteert in een lagere premie, en niet in het overnemen van risicos van het zorgkartel.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:03 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik zie de vlaktax nooit praktijk worden in Nederland.
eens, ik geloof meer in competitie, als de overheid zijn belastingen niet laag houd zullen bedrijven en talentvolle mensen wegtrekkenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar wat heeft de invoering te maken met de eventuele belastingzucht van een kabinet ? Met een vlaktaks zou die vermeende zucht naar extra belastingen toch niet weg zijn ? M.a.w., ze kunnen dan toch nog steeds de belastingen verhogen ?
DE AOW is zowiezo onbetaalbaar in Nederland zeker als ze de AOW ers geen premie laten betalen, de lasten zijn zo hoog dat iedereen een AOW er op zijn/ haar schouders krijgtquote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:10 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
eens, ik geloof meer in competitie, als de overheid zijn belastingen niet laag houd zullen bedrijven en talentvolle mensen wegtrekken
Waarom zou je verzekeringen uit de belasting betalen?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, vlaktax is een belasting waaruit alles betaald gaat worden anders doe je het hele principe van de vlaktax weer geweld aan
Omdat ze collectief zijn en dus ook collectief af gedragen dienen te wordenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom zou je verzekeringen uit de belasting betalen?
ja beste man, jij weet niks van de wet bol en de wet vermeend hequote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat ze collectief zijn en dus ook collectief af gedragen dienen te worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |