Als enige op het postkantoor in 'de grote stad'?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:20 schreef Aisumasen het volgende:
Wat goed, ik heb mijzelf een lange tijd wachten bespaard. Ik schrok wakker om 09:55
. Als ik thuis was geweest had ik met een probleempje gezeten. Nu sliep ik vannacht toevallig in 'de grote stad', dus ik heb zo snel mogelijk mijn kleren aangetrokken en ben richting postkantoor gesprint
. Natuurlijk als enige op het postkantoor, tickets in the pocket!
Nou ja, 'één grote stad'... Laat ik zeggen dat het niet was gelukt als ik thuis was geweest. Of toch ook wel... Want zoals ik al zei: Het zijn geen Arctic Monkeys, er zijn nog steeds kaarten te koop.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als enige op het postkantoor in 'de grote stad'?
Ik was ook bij het postkantoor, maar kon weer weg toen ik hoorde dat het via internet al gelukt was.
Is het een zitconcert?? Waar staat dat?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:24 schreef Riches het volgende:
Heb volgens mij nog nooit zoveel betaald, afgezien van Radiohead.
Word ook de eerste keer een zitconcert voor me.
Nog nergens, maar elk optreden wat ze doen is een zit concert.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is het een zitconcert?? Waar staat dat?
Op het balkon kun je gaan zitten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is het een zitconcert?? Waar staat dat?
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nog nergens, maar elk optreden wat ze doen is een zit concert.
Ik hoop toch echt niet dat het AM publiek zal gaan trekkenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En het lijkt mij ook heel vreemd om deze band 'staand' te gaan zien. Als er hetzelfde publiek op afkomt als bij Arctic Monkeys concerten, wordt dat een vreemde bedoeling
.
"Leave yourself alone....lalala the chamber....*insert strijkers", en dan dat hossende en duwende publiek zeker?
Als dat het 1e concert is, dan misschien ook LL?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:58 schreef Aisumasen het volgende:
Ze maken hun live-debuut eerder dan verwacht! http://www.bbc.co.uk/glastonbury/2008/artists/lastshadowpuppets/
Vanavond.
Net nadat ik voor kaarten keek dusquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:36 schreef Tourniquet het volgende:
't is uitverkocht!
Ik zag het ook. 2 kaartjes bestellen kan niet meer, maar 1 nog wel!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:43 schreef TC03 het volgende:
Ik klikte zojuist op de site van Ticketmaster 8 kaartjes aan, om te kijken of het nog werkte. Kreeg ik deze melding: 'Voor uw selectie is het grootste aantal aaneengesloten stoelen 1'. Toch stoelen?
uuuh, neequote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:36 schreef Tourniquet het volgende:
't is uitverkocht!
Nu kan dat ook niet meer.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik zag het ook. 2 kaartjes bestellen kan niet meer, maar 1 nog wel!
Wel, klik maar eens verder. Of tien minuten geleden kon het nog..quote:
Ben je me aan het achtervolgenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou dat gaat een dure maand worden. Maar wel ja, ben er ook bij
Iets na half één kon je geen 2 kaartjes meer bestellen, rond half 2 ook geen los kaartje meer. Misschien dat een paar mensen nog geluk hebben gehad omdat vastgehouden kaarten op de site later weer in de verkoop gaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:56 schreef frame-saw het volgende:
In hoeveel minuten was het nu uitverkocht?
Dit dusquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Iets na half één kon je geen 2 kaartjes meer bestellen, rond half 2 ook geen los kaartje meer. Misschien dat een paar mensen nog geluk hebben gehad omdat vastgehouden kaarten op de site later weer in de verkoop gaan.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:57 schreef Leonos het volgende:
Hoezo verkopen ze losse kaarten? Toch zitplaatsen?
Geen idee als dat staanplaatsen zijn of zitplaatsen...quote:U heeft 1 ticket(s) aangeschaft voor:
Plaatsomschrijving:
Vrije plaatskeuze
Het is "maar" een 16 koppig orkest. Zelf wilden ze meer maar de platenmaatschappij gaf niet meer budget. Ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:08 schreef Pink_Floyd het volgende:
In paradiso zitten is vrij lastig met al die opstapjes/trapjes, vernauwingen, bar, zijbeuken etc. Gewoon lekker staan, dan kunnen er ook 5x zoveel mensen in, zeker als er ook nog een orkest mee komt. Anders was het wel sneller uitverkocht geraakt lijkt me.
Je vond de CD toch maar niets, of ben je intussen van mening veranderd?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:13 schreef MaJo het volgende:
Best grappig, ik wist helemaal niet dat Last Shadow Puppets vandaag in de verkoop ging omdat ik al de hele week ziek ben. Zag net in het Lowlands topic staan dat het uitverkocht was en heb het toen toch geprobeerd, en ik kon zowaar het laatste kaartje scoren
Ik heb gelezen dat de platenmaatschappij helemáál geen orkest wilde betalen. Miles en Alex wilden niet zonder orkest optreden, dus heeft de platenmaatschappij alsnog water bij de wijn gedaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:10 schreef chansadres het volgende:
[..]
Het is "maar" een 16 koppig orkest. Zelf wilden ze meer maar de platenmaatschappij gaf niet meer budget. Ik ben benieuwd
Sowieso is dat niet de taak van de platenmaatschappij, dus het zal wel weer kolder zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:53 schreef Leonos het volgende:
Platenmaatschappij niet meer budget?
Na hoeveel ze verdiend hebben aan de monkeys?
Nee denk er nog steeds hetzelfde overquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je vond de CD toch maar niets, of ben je intussen van mening veranderd?Trouwens, het is al zo'n 2 weken bekend
.
Thanksquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:11 schreef Leugenaarslogica het volgende:
Ik heb het graag gedaan hoor majo
Ligt eraan of je met of zonder hebt gekochtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:17 schreef Markeerstift het volgende:
Maar hoe zit dat met die lidmaatschapskosten ofzoiets?
Op mijn kaartje staat: Lidm. (3,-) verplicht aan de zaal. Betekent dat dat je dat op de avond zelf moet betalen of ik die al wél heb betaald?
Ligt eraan of je die erbij besteld hebt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:17 schreef Markeerstift het volgende:
Op mijn kaartje staat: Lidm. (3,-) verplicht aan de zaal. Betekent dat dat je dat op de avond zelf moet betalen of ik die al wél heb betaald?
Dat ligt er natuurlijk aan of je een kaartje met of zonder lidmaatschap hebt gekocht.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:17 schreef Markeerstift het volgende:
http://www.gigwise.com/ne(...)orces-at-glastonburyquote:Arctic Monkeys To Join Forces At Glastonbury
Helders will join Turner onstage...
Arctic Monkeys To Join Forces At Glastonbury
Arctic Monkeys drummer Matt Helders is to join his bandmate Alex Turner on drums tonight during The Last Shadow Puppets secret show.
The Sheffield lad was walking around backstage while Gigwise was chatting with Zane Lowe and discussing the collaboration rumours surround Jay-Z's headline performance when Lowe screamed over to Helders and asked if he was collaborating, to which Helders said: "Nah, I turned him down."
After a couple of moments laughter he did however reveal that: "I might be doing something with Al (Turner) tonight though. "
Mooie manier om rechtstreeks de kas te spekken.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:25 schreef Merkie het volgende:
Wat een oplichterij is zo'n lidmaatschap eigenlijk. Je hebt toch een kaartje, dan slaat zo'n lidmaatschap echt nergens op.
Als je snel bent kan je via marktplaats nog kaarten krijgen voor rond de 50 euro, zal de komende tijd alleen maar meer worden denk ik...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:07 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb geen kaartje...
Dus als iemand er 1 (of 2) over heeft
Wil wel graag, maar via Marktplaats zal we uberduur zijn.
http://grazforum.muziekagenda.nl/showpost.php?p=261761&postcount=38quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:07 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb geen kaartje...
Dus als iemand er 1 (of 2) over heeft
Wil wel graag, maar via Marktplaats zal we uberduur zijn.
Als je toevallig van plan bent wel aan medefans te denken mag je me PM-en en neem ik ze tegen kostprijs over voor je.quote:
* MaJo interesse heeftquote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:19 schreef Merkie het volgende:
Ik heb misschien een kaartje over, die persoon weet nog niet of hij meegaat. Dacht van wel. Als een Fokker interesse heeft mag hij/zij het wel alvast melden, dan kom je op een eventueel lijstje te staan
. Verkoop uiteraard tegen kostprijs dan.
Valt mee, overschot aan kaartenhandelaren in combinatie met de toch al dure kaarten. Al die moeite voor die 2 tientjes.quote:
quote:The Last Shadow Puppets play secret Glastonbury gig with Jack White
The Last Shadow Puppets played a surprise gig at Glastonbury tonight (June 28) - and were joined by Jack White.
As rumours spread around the site, a large crowd gathered at the Park Stage to sww Alex Turner and Miles Kane play an acoustic set mainly drawn from their chart-topping album 'The Age Of The Understatement'.
Kicking off with 'My Mistakes Were Made For You' and 'Only The Truth', the pair played as a duo.
Joined by their keyboard player, they then played a stripped sown version of 'Calm Like You' after which the pair swapped guitars to play 'Standing Next To Me'.
The trio played 'The Chamber' and 'The Meeting Place', after which Arctic Monkeys drummer Matt Helders stepped in to add drums for the title track from 'The Age Of The Understatement'.
After the drummer left the stage, Turner explained "we've only got the chance for one more", as the pair put down the guitars and started singing along to a keyboard-led cover of 'Wondrous Place'.
Then several bars in White, who had played on the Pyramid Stage with The Raconteurs earlier in the evening, took the stage unannounced, playing a guitar solo, before departing after his work was done - leaving the duo to finish the song.
Speaking to NME.COM, the pair explained they had simply bumped into White backstage. "We just asked him and he said yes," explained Kane.
The Last Shadow Puppets played:
'My Mistakes Were Made For You'
'Only The Truth'
'Calm Like You'
'Standing Next To Me'
'The Chamber'
'Meeting Place'
'The Age Of The Understatement'
'Wondrous Place'
Lekker handigquote:Op zondag 29 juni 2008 01:49 schreef JeroenV het volgende:
Ik zit in Mexico...
Had met iemand afgesproken dat ze kaarten zou gaan halen, maar dat ging uiteindelijk niet door (zonder dat ik het wist zeg maar)
Ok tofquote:Op zondag 29 juni 2008 01:43 schreef Merkie het volgende:
Ik zal proberen zo snel mogelijk erachter te komen wat of de vijfde persoon nu meegaat of niet.
Op last.fm zag ik ook nog wat mensen die tegen de kostprijs kaartjes weg willen doen die ze over hadden.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ok tofAl heeft jeroen wel voorrang aangezien hij nog helemaal geen kaartje heeft. Hoop wel dat ik er nog 1 vind, een vriendin van me wil ook graag
Ja daarvoor heb ik ze niet gekocht he ik moet ook nog brood op de plank hebbenquote:Op zondag 29 juni 2008 01:18 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Als je toevallig van plan bent wel aan medefans te denken mag je me PM-en en neem ik ze tegen kostprijs over voor je.
En je moet nog in de stront zakken, vergeet dat niet.quote:Op zondag 29 juni 2008 10:10 schreef D.zire het volgende:
[..]
Ja daarvoor heb ik ze niet gekocht he ik moet ook nog brood op de plank hebben
Ik op 3quote:Op zondag 29 juni 2008 02:04 schreef Merkie het volgende:
Dus de wachtlijst is nu:
1. JeroenV
2. MaJo
All we need to do is wait.
Wil jij even heel snel wegwezen uit dit topic. Hier is geen ruimte voor trieste paupers zoals jijquote:Op zondag 29 juni 2008 10:10 schreef D.zire het volgende:
[..]
Echt goed, op een investering van ¤43 maarliefst ¤7 verdienen (veel meer krijg ej er niet voor).quote:Op zondag 29 juni 2008 10:10 schreef D.zire het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar de live-beelden van Glastonbury. Ze worden ergens vandaag uitgezonden op de BBC, maar ik ga echt niet de hele dag die 4 digitale kanalen van ze in de gaten houdenquote:Op zondag 29 juni 2008 01:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Valt mee, overschot aan kaartenhandelaren in combinatie met de toch al dure kaarten. Al die moeite voor die 2 tientjes.
Ja nu hebben we je!quote:Op zondag 29 juni 2008 15:54 schreef Aisumasen het volgende:
Don't feed the troll, zoals ik al eerder zei:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar de live-beelden van Glastonbury. Ze worden ergens vandaag uitgezonden op de BBC, maar ik ga echt niet de hele dag die 4 digitale kanalen van ze in de gaten houden.
Je kan ook een leven gaan zoeken en gaan werken.quote:Op zondag 29 juni 2008 10:10 schreef D.zire het volgende:
[..]
Super. PM me maar als je wat weet, omdat ik niet altijd in het topic kan kijken aangezien ik in Mexico zit.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:04 schreef Merkie het volgende:
Dus de wachtlijst is nu:
1. JeroenV
2. MaJo
3. jakkop
Neenee! 44!quote:Op zondag 29 juni 2008 16:53 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Je kan ook een leven gaan zoeken en gaan werken.
Vergeet niet 30 cent extra te rekenen, anders moet je zelf je eigen postzegel betalen!
Loser.
Ik ga nog proberen een gastenlijstplekkie te krijgen voor een review/foto's. Als dat lukt kan hier iemand mijn kaartje wel gewoon voor kostprijs overnemenquote:Op zondag 29 juni 2008 02:04 schreef Merkie het volgende:
Dus de wachtlijst is nu:
1. JeroenV
2. MaJo
3. jakkop
Is dit al het beeld van Glastonbury 2008quote:Op maandag 30 juni 2008 00:47 schreef Aisumasen het volgende:
Nog geen beelden, wel een shitload aan 13 in dozijn gitaarbandjes met jochies in leren vestjes die als helden worden ontvangen. Beelden van TLSP zit er denk ik niet meer in.
quote:AUGUST:
19 Guildhall, Portsmouth
20 New Theatre, Oxford
22 Leeds Festival SOLD OUT
24 Reading Festival SOLD OUT
26 Olympia, Paris, France
OCTOBER:
15 Circus, Stockholm, Sweden
16 Vega Main Hall, Copenhagen, Denmark
17 Tempodrome, Berlin, Germany
19 Cirque Royale, Brussels, Belgium
20 Paradiso, Amsterdam, Holland
22 Academy, Glasgow
23 City Hall, Sheffield
26 Hammersmith Apollo, London
30 Grand Ballroom, New York, USA
NOVEMBER:
3 Mayan Theatre, Los Angeles, USA
Verklaar u nader?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik had niet verwacht het album zo leuk te vinden.
Ik vind zowel de Arctic Monkeys als de Rascals niet zo geweldig, vandaarquote:
Nee, vandaar dat er staat dat er nieuwe data in Groot-Brittannië bekend zijnquote:Op maandag 30 juni 2008 12:56 schreef Tourniquet het volgende:
Waren die 19 & 20 augustus al eerder bekend? Ik hoop nog steeds op een opwarmshowtje op Lowlands!
Ik hoorde het niet zo goed. Kunt u het nog één keer herhalen?quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:49 schreef Aisumasen het volgende:
'Sequels' is een zeer fijne nieuwe song van TLSP. Ik herhaal: De wolf is in de PM-box.
quote:The Last Shadow Puppets on Jonathan Ross This Friday
The Last Shadow Puppets will be performing on Friday Night with Jonathan Ross this Friday (4th July) at 10:35PM on BBC1.
En anders ik wel.quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:16 schreef jakkop het volgende:
Als het kan zou ik uiteraard de nieuwe pareltjes der moderne muziek willen horen.
Wat hij zegt!quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:16 schreef jakkop het volgende:
Als het kan zou ik uiteraard de nieuwe pareltjes der moderne muziek willen horen.
Ik hoef niet uit te kijken voor een wolf ?quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:49 schreef Aisumasen het volgende:
'Sequels' is een zeer fijne nieuwe song van TLSP. Ik herhaal: De wolf is in de PM-box.
quote:The Last Shadow Puppets Surprise Apearance on Radio 1
The Last Shadow Puppets made a special appearance on Jo Whiley's Radio 1 show, as surprise guests on the DJ's birthday.
They came on using accents, and it was down to Whiley to guess who she was talking to, incorrectly guessing Oasis.
When the band played their forthcoming single 'Standing Next To Me', Whiley said
"It's better than my birthday last year. I had Timbaland, he didn't have anything to say or do, he just grunted throughout the whole interview."
Alex Turner, one part of the duo said; "I hope you weren't disappointed, I was worried when you said 'Oasis?'"
The band performed a cover version for the session, taking on Rhianna's 'SOS'. You can download the whole session and interviews here.
Bedankt!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:53 schreef Aisumasen het volgende:
http://givemesourgrapes.b(...)prise-apearance.html
[..]
quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:16 schreef jakkop het volgende:
Bijna net zo erg als de fout die NRC*Next maakte bij hun review van Rascalize; ze refereerden meermaals naar The Age Of The Understandingquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bij mij in de EPG staat er 'Also performing The Last of the Shadow Puppets'.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:53 schreef Aisumasen het volgende:
http://givemesourgrapes.b(...)prise-apearance.html
[..]
Klonk goed ja, al vond ik het in het begin wat tam - alsof ze er allemaal even in moesten komen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:51 schreef Aisumasen het volgende:
Potverdulleme, wat een retegoede uitvoering! Dit klinkt veel beter dan bij Jools, met deze instrumenten in het orkest. Meer toegespitst op de blazers. Alex met tamboerijn in plaats van met gitaar in dit nummer, net zoals in de clip. Goede keuzes. Ik hoop (denk) dat we deze versie van de band in oktober live gaan zien.
http://www.nme.com/news/the-last-shadow-puppets/37868quote:Alex Turner: 'Last Shadow Puppets may last 45 years'
Arctic Monkeys man says his ‘other' band could last a life-time
The Last Shadow Puppets' Alex Turner has said that the band – comprised of him and The Rascals' Miles Kane – could last for another 45 years.
The duo released their debut album, 'The Age Of The Understatement', in April this year.
Speaking to the Guardian, Kane joked that if the band were not still going that far down the line he hoped to be spending his musical retirement sailing.
"Yeah, maybe" said Turner, when asked if the band could last for 45 years.
"I'll be 67" added Kane. "Like Paul McCartney. He looks OK on it. If not, I want to be on a yacht."
Zo lang hoeft natuurlijk niet, maar het is dus zeer zeker niet tijdelijk als ik dit zo leesquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
http://www.nme.com/news/the-last-shadow-puppets/37868
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hihi, zeker nog nooit iets van de BBC opgenomen. Mijn Jools-opnames lopen altijd door tot 03:00quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:31 schreef jakkop het volgende:
Kut. Het begon later dan gepland, dus heb ik vantevoren een stuk van het weerbericht meegepakt, maar aan het eind LSP er af.
Er zijn weinig tot geen mensen die zich al sinds 45 jaar elk album weten te overtreffen, zelfs op hun 66ste. Paul McCartney is daar één van, hopelijk Alex Turner (of Miles Kane...) ook.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
http://www.nme.com/news/the-last-shadow-puppets/37868
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen idee of ze zo punctueel zijn. Maar alle 3 de nieuwe nummers zouden inderdaad op zondag 6 juli in première gaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:11 schreef tim. het volgende:
Is Sequels straks om twaalf uur meteen te dowloaden?
Inderdaad, ja. En Alex doet toch dat moppie mee met The Rascals op het podium, net zoals afgelopen vrijdag op het Wireless Festival (klik!). En daarna staan ze gewoon in de Essent Tent met orkest. Tóch?quote:Op zondag 6 juli 2008 02:31 schreef Toad het volgende:
Het zal wel niet hoor, maar de drummer is -naast Miles- natuurlijk ook op LL.
Ja, dus. Verleidelijk, want voor 2.50 euro kan ik à la minute 3 nieuwe TLSP-nummers horen.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Geen idee of ze zo punctueel zijn. Maar alle 3 de nieuwe nummers zouden inderdaad op zondag 6 juli in première gaan.
Niks mis mee tochquote:Op zondag 6 juli 2008 13:29 schreef Mistaken het volgende:
Is dit hele topic gewoon niet een grote monoloog van Aisumasen?
Wow jij was snel omquote:Op zondag 6 juli 2008 02:50 schreef Aisumasen het volgende:
Je raad het al, principes zijn om over boord te gooien. Ik heb zojuist 4 digitale bestandjes in non CD-kwaliteit aangeschaft.
Nu trouwens in de aanbieding voor 2 euro...quote:Op zondag 6 juli 2008 02:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, dus. Verleidelijk, want voor 2.50 euro kan ik à la minute 3 nieuwe TLSP-nummers horen.
Aan de andere kant weiger ik voor gecomprimeerde digitale mp3-bestandjes te betalen, met de wetenschap dat ik de CD snel ontvang. Temptation...
Ik vind 'Sequels' na een paar luisterbeurten het minste nummer van de drie eigenlijkquote:Op zondag 6 juli 2008 03:57 schreef Aisumasen het volgende:
Maar het voordeel is dat ik op dit moment aan het genieten ben van 3 nieuwe TLSP-songs.
'Hang The Cyst' is een echt Miles-nummer, volledig in TLSP-stijl. Je ziet 'em bijna lopen in een filmscène als je dit (bijna 7 minuten durende) nummer draait, zo sfeervol. Een beetje in de richting van de titelsong op het album, want het heeft voor een gedeelte hetzelfde ritme, wederom erg western-achtig. Met natuurlijk een leuke twist in de vorm van een tempowisseling aan het einde, en een vuige gitaar-solo. Er valt genoeg te ontdekken in die minuten.
'Gas Dance' is een mooie Turner-ballad, met afwisselende instrumentatie. Passende effecten, sprekende tekst. Ook weer een opbouwend nummer, met in het laatste couplet zang van Miles. Dit nummer zal een zogeheten 'groeier' blijken. Ik denk dat ik 'em na meerdere luisterbeurten steeds meer ga waarderen. Maar op dit moment blijft het hier bij.
'Sequels' kennen we natuurlijk al een paar dagen, maar het is toch wel het prijsnummer van deze single. Daar hoef ik weinig meer over te zeggen, zo prachtig. Zo'n goede compositie. En catchy! Alleen jammer dat het nummer na anderhalve minuut (bijna) instrumentaal blijft... Een beetje dezelfde soort frustratie als bij 'The Chamber'.
Doe je ding!
Voordat ik nog...Greets You Like Your Naughty Friend had kunnen typen was jij inderdaad al omquote:Op zondag 6 juli 2008 02:50 schreef Aisumasen het volgende:
Je raad het al, principes zijn om over boord te gooien. Ik heb zojuist 4 digitale bestandjes in non CD-kwaliteit aangeschaft.
Ja, en eigenlijk dubbel ook!quote:Op zondag 6 juli 2008 09:44 schreef jakkop het volgende:
Rickrolled!1
Afgesproken, ik houd om 3 uur 's nachts op de camping een monoloog over al die mooie TLSP-kneiterssss... Net zoals hier.... Hmm, liever heb ik dat de band zelf speelt, eigenlijk. Wat jullie?quote:Op zondag 6 juli 2008 14:28 schreef AMDB het volgende:
Niks mis mee tochAisumasen moet als gastspreker op LL komen
![]()
![]()
[..]
quote:Op zondag 6 juli 2008 18:43 schreef tim. het volgende:
[..]
Voordat ik nog...Greets You Like Your Naughty Friend had kunnen typen was jij inderdaad al om
De CD-single lag bij Plato voor ¤6,-
Hehehe, maar ik heb er nog geen spijt van. Ik heb de single ook al zien liggen, dat is het nadeel van de bundel bestellen om goedkoper uit te zijn. Maar goed, ik heb de nummers al sinds zaterdagnacht dus ik heb niets te klagen. En jullie ook niet!quote:
Hij stond al op 2 pondquote:Op zondag 6 juli 2008 15:39 schreef chansadres het volgende:
[..]
Nu trouwens in de aanbieding voor 2 euro...
Hehe, we hebben 'inside jokes' met elkaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:44 schreef tim. het volgende:
Ik heb de nieuwe Rick Astley toch maar gedownload, want ik heb mijn bundel nog niet binnenIk vind alle drie de nummers waanzinnig goed
Nou ja, van mijn mening moet je ook niets aantrekken. Ik vind 'This House Is A Circus' de stomste track op FWN, en kan geen genoeg krijgen van 'Only Ones Who Knows'. Dus wat dat betreft...quote:Op zondag 6 juli 2008 17:03 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ik vind 'Sequels' na een paar luisterbeurten het minste nummer van de drie eigenlijk
Ik vind This House is a Circus het meest geweldige nummer op FWN. Forever unfulfilled, and can't think why, like a search for murder clues, in dead mans eyes. Dat is toch gewoon een briljant stukje tekstquote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:26 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja, van mijn mening moet je ook niets aantrekken. Ik vind 'This House Is A Circus' de stomste track op FWN, en kan geen genoeg krijgen van 'Only Ones Who Knows'. Dus wat dat betreft...
Melkweg-trauma?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 03:40 schreef Aisumasen het volgende:
Laat ik zeggen dat ik 'This House Is A Circus' niet kan horen door het Melkweg-trauma (), en mede door Destiny's Child en 2 Unlimited.
En nog veel mooier, dat gitaargeram daar achteraanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 03:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik vind This House is a Circus het meest geweldige nummer op FWN. Forever unfulfilled, and can't think why, like a search for murder clues, in dead mans eyes. Dat is toch gewoon een briljant stukje tekst
1. Vooraan staan, de complete Melkweg letterlijk over je heen voelen springen terwijl ze hun set met 'This House Is A Cirus' openen, en aan het eind gedesoriënteerd aan de zijkant van de zaal uitkomen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:41 schreef Haunter het volgende:
[..]
Melkweg-trauma?Destiny's Child en 2 Unilimited?
Wat mis ik?
Omdat nog niet iedereen het album goed beluisterd heeft, behalve de nummers op de promo van begin dit jaar. Ik vind het wel vreemd dat hun beste nummer, Suspicious Wit, er niet op staat.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:14 schreef chansadres het volgende:
Waarom zegt dan niemand wat over The Rascals
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:35 schreef MaJo het volgende:
Kent iemand deze versie?
http://youaintnopicasso.c(...)O.S.%20(Rihanna).mp3
S.O.S. van Rihanna uitgevoerd door the Last Shadow Puppets
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:09 schreef Aisumasen het volgende:
Zojuist waren Miles en Alex op BBC Radio 1 bij Jo Whiley. Ik zap er even doorheen, en ze doen een cover van Soft Cell - Tainted Love Rihanna - S.O.S.![]()
. Tevens gaat Alex in op de uitspraken van 'Cookie' over het nieuwe Arctic Monkeys-album...
http://www.bbc.co.uk/radio/aod/shows/rpms/radio1/whiley_fri.rpm
Zap naar ergens aan het eind van de uitzending.
Oké, ik denk dat je hier iets te scheutig bent geweest met het gebruik van 'letterlijk'. Zo nee, oneindig veel sterkte gewenst met terugwerkende kracht.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:05 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
1. Vooraan staan, de complete Melkweg letterlijk over je heen voelen springen terwijl ze hun set met 'This House Is A Cirus' openen, en aan het eind gedesoriënteerd aan de zijkant van de zaal uitkomen.
Omdat het ongeïnspireerde troep is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:14 schreef chansadres het volgende:
Waarom zegt dan niemand wat over The Rascals
ALL ABOOOOOOOOOOOOOOOOOOOARD THE ADVENTURE.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:57 schreef TC03 het volgende:
Miles Kane denkt altijd altijd hij een leuke zin gevonden heeft, dat het dan nog leuker wordt als je het tien keer herhaalt.
Want?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:18 schreef Elusive het volgende:
goh, ik heb een kaartje over, wat vervelend!!
En doe je hem weg?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:18 schreef Elusive het volgende:
goh, ik heb een kaartje over, wat vervelend!!
Passen je 7" singles niet? Anders moet je daar zo'n klein rond schijfje voor kopen die je dan op je platenspeler legt zodat je ook singles kan afspelen (maar dat heb ik dan weer)quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:36 schreef tim. het volgende:
Ik heb mijn Standing Next To Me bundel van Townsend net binnen gekregen. Het vinyl past weer eens nietHet zal wel aan mijn oude, goedkope Akai-platenspeler liggen
.
Nee, het zijn 'gewone' 7-inches. Dat gaatje in het midden is te klein. Als ik doorduw komt er zoveel spanning op de single dat ik het haast voel breken. Dit probleem had ik ook al met een groot deel van mijn Arctic Monkeys singles, daar heb ik toen met een mesje en pen het gaatje vergroot. Omdat ik de enige ben met dit probleem, denk ik dat het aan mijn platenspeler ligt.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:22 schreef febster het volgende:
[..]
Passen je 7" singles niet? Anders moet je daar zo'n klein rond schijfje voor kopen die je dan op je platenspeler legt zodat je ook singles kan afspelen (maar dat heb ik dan weer)
Het belangrijkste nieuws voor ons: Ipso Facto word de support actquote:Additional Tour Dates Announced
The Last Shadow Puppets are very pleased to announce four additional UK tour dates:
OCTOBER:
11 Wolverhampton Civic Hall
Under 16s to be accompanied by an adult Tel: 0870 320 7000
12 Manchester Apollo
14+ Tel: 0844 477 7677
13 Leeds Academy
14+ Tel: 0844 477 2000
27 Newcastle City Hall
14+ Tel: 0191 261 2606
All tickets go on sale on Monday, July 21st at 9.00am through the 24cc hotline 0871 2200 260 or at www.gigsandtours.com
Full tour dates are listed below
Ipso Facto will support on all UK and European dates.
AUGUST:
19 Guildhall, Portsmouth
14+. 14-17 year olds must be accompanied by an adult Tel: 0871 231 0821
www.festivalrepublic.com
In Person: Guildhall Box Office
20 New Theatre, Oxford
14+. Under 16's accompanied by an adult Box Office Tel: 0844 847 1588
www.newtheatreoxford.org.uk
In Person: New Theatre Box Office
22 Leeds Festival SOLD OUT
24 Reading Festival SOLD OUT
26 Olympia, Paris, France Online: www.olympiahall.com / www.fnacspectacles.com
OCTOBER:
11 Wolverhampton Civic Hall
Under 16s to be accompanied by an adult Tel: 0870 320 7000
Online: www.gigsandtours.com
12 Manchester Apollo
14+ Tel: 0844 477 7677
13 Leeds Academy
14+ Tel: 0844 477 2000
15 Circus, Stockholm, Sweden Online:
www.ticnet.se
16 Vega Main Hall, Copenhagen, Denmark Online:
http://billetlugen.dk/index.php?lng=2
17 Tempodrome, Berlin, Germany Online:
http://www.kartenhaus.de
19 Cirque Royale, Brussels, Belgium Online:
www.livenation.be / www.proximusgoformusic.be
20 Paradiso, Amsterdam, Holland Online:
www.ticketservice.nl / www.paradiso.nl
Tickets will be available at Ticket Service, Post Offices,
Free Record Shops, GWK offices and the VVV's.
22 Academy, Glasgow
14+.Under 16's accompanied
by an adult Box Office Tel: 0844 4999 990
Online: www.gigsinscotland.com
In person: Tickets Scotland
23 City Hall, Sheffield
14+ SOLD OUT
26 Hammersmith Apollo, London
14+ Box Office Tel: 0844 844 4748
In Person: Hammersmith Apollo Box Office and Stargreen Box Office
27 Newcastle City Hall Tel: 0191 261 2606
30 Grand Ballroom, New York, USA Online: www.ticketmaster.com
NOVEMBER:
3 Mayan Theatre, Los Angeles, USA Online: www.ticketmaster.com
Ik was eerderquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef JeroenV het volgende:
Als iemand nog een kaartje over heeft, tegen kostprijs.. PM graag
Op zondag 29 juni 2008 02:04 schreef Merkie het volgende:quote:
Ik denk het laatste. Moet er altijd geswingd worden dan? Nooit naar rustige akoestische optredens geweest?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:07 schreef kreuk050 het volgende:
Wordt dit nou echt zo speciaal?
De cd vind ik bijster goed maar niet zo swingend, gaat dit wel gebeuren in de zaal of wordt het een luisterconcert?
Ik heb een aantal 7" singles die moeilijk passen. En enkel de 7" van Fluorescent Adolescent past helemaal niet op mijn Technics SL-1200 MK2. Geen last bij de TLSP-singles.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:36 schreef tim. het volgende:
Ik heb mijn Standing Next To Me bundel van Townsend net binnen gekregen. Het vinyl past weer eens nietHet zal wel aan mijn oude, goedkope Akai-platenspeler liggen
.
Ja, dit wordt erg speciaal. De enige kans om deze band hét album van 2008 te horen spelen, inclusief volledig orkest. Ik verwacht (en hoop) dat het inderdaad een luisterconcert wordt, het liefst met zitplaatsen. Ik hoop dat de mensen die enkel komen om een Arctic Monkey te zien, zich kunnen gedragen. Stiekem hoop ik ook op eindelijk eens wat akoestische Arctic Monkeys-nummers, maar weet dat zoiets nooit gaat gebeuren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:07 schreef kreuk050 het volgende:
Wordt dit nou echt zo speciaal?
De cd vind ik bijster goed maar niet zo swingend, gaat dit wel gebeuren in de zaal of wordt het een luisterconcert?
Gaafquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
Zaterdag sprak ik Miles op Lowlands, en hij vertelde mij dat hij ontzettend veel zin heeft in de tour met TLSP. Hij zei dat ze niet de hele tour met hetzelfde orkest werken, maar dat er continu andere mensen uit het London Philharmonic Orchestra meespelen. Ik vroeg 'em of hij er problemen mee had om (als Rascal) wat TLSP-spul te signeren. "No no no, not at all!", dus ik heb nu een persoonlijk gesigneerd album en een Standing Next To Me-single. Hij moest wel lachen om een promo-single - Put Your Dukes Up John, natuurlijk - van The Little Flames die ik 'em liet signeren. Aan de toon waarop hij de promo-sticker voorlas kon je merken dat hij het een bespottelijk pluggerspraatje vond.
Toffe gast, en het optreden wat hij diezelfde dag gaf met The Rascals was ook niet mis!
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
Zaterdag sprak ik Miles op Lowlands, en hij vertelde mij dat hij ontzettend veel zin heeft in de tour met TLSP. Hij zei dat ze niet de hele tour met hetzelfde orkest werken, maar dat er continu andere mensen uit het London Philharmonic Orchestra meespelen. Ik vroeg 'em of hij er problemen mee had om (als Rascal) wat TLSP-spul te signeren. "No no no, not at all!", dus ik heb nu een persoonlijk gesigneerd album en een Standing Next To Me-single. Hij moest wel lachen om een promo-single - Put Your Dukes Up John, natuurlijk - van The Little Flames die ik 'em liet signeren. Aan de toon waarop hij de promo-sticker voorlas kon je merken dat hij het een bespottelijk pluggerspraatje vond.
Toffe gast, en het optreden wat hij diezelfde dag gaf met The Rascals was ook niet mis!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler natuurlijk voor de mensen die nog verrast willen worden.![]()
Agree, iedereen die gaat schreeuwen en meezingen en springen, blijf thuis. Gewoon lekker stil zijn en luisterenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dit soort mensen mogen thuis blijven bij de keren dat ik ze ga zien..
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dit soort mensen mogen thuis blijven bij de keren dat ik ze ga zien..
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:50 schreef Aisumasen het volgende:
Gisteravond vond in Portsmouth het eerste volwaardige live-optreden van The Last Shadow Puppets plaats. Setlist op volgorde nog niet bekend,Setlist-update:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler natuurlijk voor de mensen die nog verrast willen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:The Last Shadow Puppets Announce Electric Proms Show
The Last Shadow Puppets are pleased to announce that they will be performing at the BBC Electric Proms, at the Liverpool Philharmonic on Friday 24th October.
The band will perform songs from their debut album "The Age Of The Understatement" accompanied by a 16 piece orchestra.
Tickets go on sale on Wednesday 17th September. For more information go to www.bbc.co.uk/electricproms/ or call the BBC Electric Proms information line on 03703 333 432
Sja hmm...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:19 schreef Markeerstift het volgende:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?
Nou ja, ik wist van te voren dat er een kleine kans wat dat ik Miles zou kunnen tegenkomen. Onder het mom van "niet geschoten is altijd mis" de boekjes meegenomen naar Lowlands, tussen de kampeerspullen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:41 schreef tim. het volgende:
[..]
Gaaf! Had je het album en de singles meegenomen naar Lowlands en die dag nog naar het Rascals-optreden? Of daar gekocht bij Concerto (een promo van The Little Flames zullen ze daar niet verkopen nu ik er over nadenk
)?
Ik heb twee singles van The Little Flames (Put Your Dukes Up John en Goodbye Little Rose-promo) en ik vind ze eigenlijk veel beter dan The Rascals. Lekker strakke indie-nummers.
Vrijdag TLSP op het Leeds Festival en zondag op het Reading Festival.
Iedereen mag natuurlijk genieten zoals hij wilt, als ze het maar niet voor anderen verpesten. Ik ga naar een The Last Shadow Puppets-concert kijken. Niet naar een concert van "die Arctic Monkeys-jongen met zo'n andere gast".quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Agree, iedereen die gaat schreeuwen en meezingen en springen, blijf thuis. Gewoon lekker stil zijn en luisteren
dat heb ik wel gedaan voor Laura-Mary van BRSquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:15 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zou ook nooit een concert willen missen om een krabbel te scoren ofzo.
ze hebben idd bij de livexs tent gesigneerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Sja hmm...Bepaalde 'ingangen'... Niet veel bijzonders.
Maar de grap is dat ik pas een dag later er achter kwam dat ze ook 'gewoon' bij een stand op het terrein zelf gesigneerd hebben. Althans, het staat ook zo op de site. Ik weet alleen niet of dat wel is doorgegaan. Ik heb er verder niemand over gehoord ofzo. Wel een gelukje, want rond die tijd stond ik nog in de massa bij N*E*R*D. Ik zou ook nooit een concert willen missen om een krabbel te scoren ofzo.
[..]
Sorry, ik stop nu met de spoiler-tags. Dat is echt geen doen. Akkoord?quote:Last Shadow Puppets warm-up for festivals with 'stand up' show
The Last Shadow Puppets warmed-up for the Reading And Leeds Festivals with a gig in Oxford last night (August 20).
Playing the city's New Theatre, Arctic Monkeys frontman Alex Turner and The Rascals' Miles Kane were joined onstage by their backing band - including Simian Mobile Disco's James Ford on drums - and an orchestra.
The duo performed their whole of their debut album, along with several covers including David Bowie's 'In The Heat Of The Morning', 's Burt Bacharach and Hal David-penned 'My Little Red Book (All I Do IS Talk About You)' and Lee Hazlewood and Nancy Sinatra's 'Paris Summer'.
Introducing the latter, Turner joked with the crowd that: "We didn't do this last night in Portsmouth - we thought 'Let's try it in Oxford, they're much more open'. This is only our second gig, can you believe it?"
The pair also included B-sides 'Gas Dance' and 'Hang The Cyst' in the hour long set, and during the second song Kane took on the theatre's establishment, adding a rock 'n' roll feel to the show.
Complaining loudly after he'd been told to sit down during the song, one member of the audience audibly called the security guard a "cockhead".
Stopping the track, The Rascals' frontman wryly asked from the stage: "Who's the cockhead? It's a good name. You gonna get chucked out?" He then declared: "You can stand up! Let's all stand up!"
With the audience on their feet for the show's climax, Turner joked of the fan "he'll be telling people that for years, 'I stood up'," before the band wrapped things up with recent single 'Standing Next To Me' and closer 'In My Room'.
'Calm Like You'
'Black Plant'
'Only The Truth'
'The Chamber'
'Gas Dance'
'In The Heat Of The Morning'
'My Mistakes Were Made For You'
'Paris Summer'
'Hang The Cyst'
'Separate And Ever Deadly'
'I Don't Like You Any More'
'Little Red Book (All I Do Is Talk About You)'
'The Meeting Place'
'The Time Has Come Again'
'Standing Next To Me'
'In My Room'
hoe had je anders een kaartje willen bemachtigen dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:03 schreef JeroenV het volgende:
Ik vrees dat ik het concert aan mij voorbij moet laten gaan, heb ook nog geen kaartje. Maar ik zit zo krap bij kas dat het bedrag me net iets te zwaar gaat wegen.
Maar wellicht gaat het toch kriebelen een paar dagen voor het concert.
Ik vind het vooral irritant als ze gewoon gaan praten tussendoor over weet ik veel wat. Iets wat in de trein gebeurde ofzo en dan drie nummers lang. Dan denk ik: had dan thuis lekker de cd op gezet. Er zijn zat mensen die wel willen kijken en luisteren en dan gaan hun daar zitten kletsen !quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:15 schreef Aisumasen het volgende:
*knip
Iedereen mag natuurlijk genieten zoals hij wilt, als ze het maar niet voor anderen verpesten. Ik ga naar een The Last Shadow Puppets-concert kijken. Niet naar een concert van "die Arctic Monkeys-jongen met zo'n andere gast".
Ik zie de boze verhalen van indie-groupies nu al weer voor me:
"Ze speelden niet eens een Arctic Monkeys-nummer!".
Of: "Ik vind het maar saaie muziek, maar dat zal wel door die andere jongen komen!".
Of: "Waar was Matt?".
Ehhh, en dan bedoel ik dat dit avontuur alleen goed is afgelopen doordat ik vroeg of de tickethandelaar in kwestie even mee naar binnen wilde lopen. Liep niet goed af voor hem. Wel voor mij.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
Er blijven altijd zwarthandelaren met kaarten zitten. Die verkopen ze dan vlak voor aanvang van het optreden, met korting. Wel even vragen of ze met je mee naar binnen lopen, natuurlijk. En dan pas betalen. En dat is absoluut niet overdreven, weet ik sinds het optreden van Amy Winehouse in de HMH...
Het optreden van vanavond op het Leeds Festival is niet uitgezonden. Het aanstaande optreden op het Reading festival (zondag) wordt wél uitgezonden, diezelfde avond op BBC3.quote:Arctic Monkeys' Alex Turner and Miles Kane get orchestral at Leeds Festival
The Last Shadow Puppets played the Leeds Festival backed by a full orchestra tonight (August 22).
Suited and booted, Alex Turner and Miles Kane's outfit seemed slightly incongruous in front of the mud-stained NME/ Radio 1 Stage but the crowd, which spilled out of the tent, enthusiastically embracing the classy combo.
Opening with 'Calm Like You', the pair immediately kicked off a mass sing-a-long as they played tracks from their album, and several B-sides.
"You had a nice day so far?" Asked Turner to loud cheers as they kicked into LP title track 'The Age Of The Understatement' as the fans frantically clapped along with drummer, Simian Mobile Disco's James Ford.
Dropping B-side 'Gas Dance' as the first non-album track midway through, the band also included 'Hang The Cyst', which had the crowd again clapping along with its galloping rhythm, before returning to 'The Age Of The Understatement' tracks.
During 'Separate And Ever Deadly' the song got such an ovation mid-song from the crowd that the band stopped and then Kane said: "That's it, we're Kaiser Chiefs!"
With a chorus of boos following, Turner jokingly asked the crowd: "Are you booing because you don't like Kaiser Chiefs or because he said Kaiser Chiefs in a mick take way? Make your minds up." The pair then finished the song to an even bigger round of applause.
Following a sublime version of 'The Meeting Place', which showcased the orchestra's full range, The Last Shadow Puppets concluded the set with 'Standing Next To Me' and 'In My Room'.
"Let's have a round of applause for the orchestra," declared Turner, "And the brass!" added Kane.
"It's been an honour to play," concluded Kane. "This is only our third gig, so we thank you very much."
'Calm Like You'
'Black Plant'
'Only The Truth'
'The Chamber'
'Gas Dance'
'My Mistake Were Made For You'
'Hang The Cyst'
'Separate And Ever Deadly'
'I Don't Like You Anymore'
'The Meeting Place'
'Standing Next To Me'
'In My Room'
is daar ook een stream van?quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:29 schreef Aisumasen het volgende:
Rond middernacht wordt het optreden van TLSP op het Reading Festival uitgezonden op BBC3.
Je moet Lowlands nog doorstrepenquote:Op maandag 25 augustus 2008 01:05 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een tease. Onder "the red button" (digitale TV) kun je meer van het optreden zien. Maar dat werkt natuurlijk niet in Nederland. En dan laten ze op het reguliere kanaal wel steeds die grappenmakers van Tenacious D uitgebreid zien...
edit: En zojuist werd 'Meeting Place' uitgezonden. Prachtige versie, inclusief volledig orkestraal uitro. Gelukkig zonder het corny ge-"da-de-da-de-daaaah" uit de akoestische versie. Het staat helemaal vol op het veld, er wordt veel meegezongen, en het publiek houdt zich heel netjes bij dit meer ingetogen nummer. Ik houd jullie op de hoogte. Ja hoor, nog een paar dagen vakantie
.
Lijkt me gaaf om deze band in L'Olympia te zien. Ben je speciaal voor TLSP naar Parijs gereisd?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:50 schreef toolhead het volgende:
heb ze gisteren in Parijs live gezien. Verslag hier.
Dit optreden had een met het L'Olympia-optreden vergelijkbare setlist, inclusief gastoptreden van Alison Mosshart. Hopelijk zien we dat optreden zo snel mogelijk terugquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:42 schreef Aisumasen het volgende:
Aanstaande woensdag, één dag na het optreden in L'Olympia in Parijs, geven The Last Shadow Puppets een exclusief concert voor prijswinnaars in Parijs. Dit zal door Canal+ worden opgenomen en uitgezonden.
Très bienquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hier nog 2 filmpjes:
Een geweldige versie van "In The Heat Of The Morning".
En "Hang The Cyst", wat zelfs al op dit filmpje geniaal live blijkt uit te pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:51 schreef Merkie het volgende:IddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou dat toen al een voorbode geweest zijn?
![]()
nee, had nog meer in die stad te doen. En als ze in Amsterdam spelen, ben ik op IJsland. Plus die band in die zaal, kwam allemaal mooi uit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Lijkt me gaaf om deze band in L'Olympia te zien. Ben je speciaal voor TLSP naar Parijs gereisd?
[..]
quote:Last Shadow Puppets announce 3rd single
The London Metropolitan Orchestra appear on track
Alex Turner and Miles Kane's band The Last Shadow Puppets have announced the release of a new single.
'My Mistakes Were Made For You' is taken from the duo's debut album 'The Age Of The Understatement' and features the London Metropolitan Orchestra as conducted by Final Fantasy/Arcade Fire violinist Owen Pallett.
B-sides for the single, out October 20, feature a live orchestrated version of the duo's song 'Separate And Ever Deadly' along with a live cover version of both Lee Hazlewood and Nancy Sinatra's classic 'Paris Summer' and 'My Little Red Book' - a track written by Burt Bacharach.
quote:''Innocence and arrogance entwined in the filthiest of minds''
Fix your peepers on the brand new video for ‘My Mistakes Were Made For You’ shot at Pinewood Studios with director by Richard Ayoade.
It’s another effortlessly elegant slice of style and swagger, finding our dashing heroes and a mysterious brunette amongst the foliage, romance and danger of a dark, misty night after they’ve ‘’hit something on the hazardous terrain’’ .
Voila.
Sinds een paar dagen zijn de video's hier afzonderlijk te downloaden. Ook een filmpje van goede kwaliteit van ''My Little Red Book''.quote:Op maandag 1 september 2008 17:30 schreef Aisumasen het volgende:
Er verschijnt zeer binnenkort een mooie bootleg-DVD van het optreden in Parijs. Ik ga 'em niet bekijken, want ik wil nog wel een béétje verrast worden in Brussel. Voor de mensen die daar geen problemen mee hebben:
I know, maar zit niet echt te wachten op losse video's. Zou toffer zijn als ze het even op DVD zouden gooien. Daar komt bij dat ik het toch niet ga bekijken vóór ik ze in levende lijve heb gezien. En tegen die tijd is de Canal+-uitzending al geweest.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Sinds een paar dagen zijn de video's hier afzonderlijk te downloaden. Ook een filmpje van goede kwaliteit van ''My Little Red Book''.
[..]
quote:Mercury Prize winners Elbow planning Last Shadow Puppets collaboration?
Elbow man Guy Garvey is planning to collaborate with The Last Shadow Puppets after the band's Nationwide Mercury Prize win on Tuesday (September 9).
Garvey told The Daily Star that he and bandmate Craig Potter are planning to hook up with Alex Turner and Miles Kane to work on new material.
"There is something on the cards for me and Craig to work with Miles and Alex. They're top blokes and you have to enjoy the creative process," Garvey said.
Miles Kane says he's also up for the collaboration, telling the newspaper: "I'm writing the second album for The Rascals at the moment. I was thinking of doing it with Guy."
Following its Mercury success, Elbow's 'The Seldom Seen Kid' is now on course to return to the Top Ten in the UK Album Charts this Sunday (September 14).
Nu officieel:quote:Op zondag 7 september 2008 19:41 schreef tim. het volgende:
Ik kom er zojuist achter dat er een songbook met tabs is verschenen van het album.
Amazon (temporarily out of stock)
BuyBooks
BRC Bookshop
Boosey
quote:The Age Of The Understatement Songbook Now Available
The Last Shadow Puppets 'Age Of The Understatement' songbook is now available to order. Recreate the songs yourself with this collection of accurate transcriptions for guitar and vocals in this deluxe edition, which also contains four pages of colour photographs. Click here to purchase a copy.
http://www.thelastshadowp(...)gbook-now-available/
Was lachen, leuke speech van Alex. Matt en Alexa zaten in de zaal bij Miles en Alex. Vooraf speelden ze de beste versie van TAOTU ooit. Wederom een nieuw arrangement, klonk geweldig.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:17 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond zendt BBC2 een samenvatting van de Mercury Prize uit, inclusief een optreden van The Last Shadow Puppets. [..]
Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? Ik ben wel benieuwd naar die dvd maar kan er totaal geen informatie over vindenquote:Op maandag 1 september 2008 17:30 schreef Aisumasen het volgende:
Er verschijnt zeer binnenkort een mooie bootleg-DVD van het optreden in Parijs.
In denk dat ze er bij Kroese wel aan kunnen komen. Ik zou even bellenquote:Op donderdag 18 september 2008 13:51 schreef Riches het volgende:
Weet iemand een webwinkel in Nederland die hetn songbook ook heeft?
Zie deze informatie:quote:Op donderdag 18 september 2008 13:49 schreef donj77 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? Ik ben wel benieuwd naar die dvd maar kan er totaal geen informatie over vinden
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Sinds een paar dagen zijn de video's hier afzonderlijk te downloaden. Ook een filmpje van goede kwaliteit van ''My Little Red Book''.
[..]
Dus jammer dat ze de losse filmpjes niet even naar DVD-formaat gecodeerd hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
I know, maar zit niet echt te wachten op losse video's. Zou toffer zijn als ze het even op DVD zouden gooien. Daar komt bij dat ik het toch niet ga bekijken vóór ik ze in levende lijve heb gezien. En tegen die tijd is de Canal+-uitzending al geweest. [..]
Op de promo staat trouwens een heuze radio edit. Tevens de eerste single met composities van Alex Turner, waarop één van de B-kanten een al eerder uitgebracht nummer is.quote:CDS:
1. My Mistakes Were Made For You
2. Separate And Ever Deadly (Live From New Theatre, Oxford)
3. My Little Red Book (Live From New Theatre, Oxford)
7" - deel 1
A. My Mistakes Were Made For You
B. Paris Summer (with Alison Mosshart, live From The Olympia Theatre, Paris)
7" - deel 2
A. My Mistakes Were Made For You
B. Separate And Ever Deadly (Live From New Theatre, Oxford)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |