abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60013894
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 02:41 schreef ShadyLane het volgende:
Het klinkt misschien wat JAMmerig, maar mensen, ik voel me zo goed als ik gedronken heb!
Het is een fase, althans, dat was het bij mij.
Aldus.
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:32:11 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60015397
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:01 schreef JAM het volgende:
Dat is toevallig dat je het zegt, Lienekien. Ik was zojuist bij het stadsdeelkantoor om een nieuw paspoort, een uittreksel van het GBA t.b.v.huwelijksaangifte en een geboorteakte op te vragen. Er staat op dat uittreksel: DATUM VESTIGING NEDERLAND: 17 november 2006, vanuit Japan. Daar heb ik mij even over verbaasd.
In ieder geval, we handelen nu de papiertjes af (allemaal via de post, erg romantisch is het niet) en dan voegt ze zich vanaf november bij mij in Leuven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_60017586
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zoek al maanden een woord voor het volgende:

"This third kind of literacy is really what one might call the “knowledgeable,” except that the word smacks too much of mere information and know-how and too little of the affective and experiential, which are what is crucial to it. It is a type of literacy that is concentrated in but not exclusive to books, and which today also involves film and the other arts. It can come from conversations on the street, lectures, and political rallies, but for a variety of reasons, it revolves around the printed word. It has to do with participating in certain basic or even essential experiences – knowing, if only vicariously, a form of life that touches on our own. In this sense, reading The Iliad is not just an exercise in reading (which is what it too often becomes in high school), and it is not a matter of being able to say you’ve read it or occasionally drop learned allusions. There is a sense in which living through the Trojan War is a part of all of us, and expected of us, if only in the safe and bloodless form of ever-newly translated Homeric verses. Reading Einstein or Darwin is not just acquiring knowledge; it is sharing an intellectual adventure that lies at the heart of our civilization. In this sense, literacy is a kind of love, not an ability or an accomplishment. It is participation, education in the classical sense – being brought up to be part of something, not just to be successful in a career."

Iemand een suggestie? Ik gebruik nu 'epistemologisch', maar daar zit ook te veel in van 'kennis' en te weinig van 'kunst en cultuur'. Er moet bovendien iets van 'horizonverbreding' in zitten.
Sensibiliteit?
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:52:56 #254
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_60030685
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 02:41 schreef ShadyLane het volgende:
Het klinkt misschien wat JAMmerig, maar mensen, ik voel me zo goed als ik gedronken heb!
Ik ook M, ik ook.

Maar vanavond niet, want morgenochtend ga ik naar het Ouderlijk Huis fietsen. En daar staat de leffe koud als ik (150km verder) aankom. En dan zaterdag weer terug. Dat is bijna net zo verzadigend als drank.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 01:31:01 #255
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_60033623
Lang dagje zo. Laat ik zeggen: Hey baby I hear the blues a callin': tossed salad and scrambled eggs. In ieder geval, laat ik mijn best doen de kleuren van mijn ogen te veranderen en zo niet ga ik verder met mijn Wiskunde A boek voor de brugklas van het gymnasium:

'De bloeddruk van meneer Ouwehand is evenredig aan zijn banksaldo. Hoe meer hij heeft, hoe lager zijn bloeddruk. Op een gegeven moment had hij een slordige zeven miljoen euro te besteden. Hij was bijna catatonisch. Hij sliep negentien uur per dag. Wanneer hij wakker werd, meestal rond een uur of negen 's avonds, pakte hij de telefoon van het nachtkastje en belde hij de roomservice. "Is de keuken nog open?" "Jazeker meneer Ouwehand, nog een minuut of drie. Had u uw keuze al gemaakt?." "Ik heb graag driemaal dat ene toetje, God, hoe heet het, je weet wel, dat ranzige spul van tachtig euro.." "Maar natuurlijk mijnheer Ouwehand, we komen het zo brengen. Had u verder nog wensen?" "Nee. Niets buiten het gebruikelijke in ieder geval." Een minuut of tien werden er dan drie bakken abrikozen in een soort bevroren munttheesoep en een nieuw jazztrio gebracht.'

Vraag 1.
Veronderstel dat de huur van de kamer 250 euro per nacht kost. Wat zijn de totale kosten na één jaar?
Vraag 2.
Veronderstel dat de jazztrio's niet op zondag komen spelen, meneer Ouwehand verder geen andere gasten ontvangt en er in totaal 21 verschillende jazztrio's voor handen zijn. Hoeveel mensen lopen er in en uit? Geef voor elke maand het excacte aantal.
Vraag 3 (BONUS!)
Neem voor 'een slorige' excact 7 miloen euro. Tel alle getallen in bovengenoemd voorbeeld op en deel deze door de som van alle cijfers in je geboortedatum. Wat is hiervan de uitkomst? Vermeld bij je antwoord ook je geboortedatum.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_60035268
Ha.
Aldus.
pi_60035463
Oké JAM, ik zag dat je me hebt gebeld gisteren. Toen ik dat zag, overwoog ik even de opties over het WAAROM achter deze actie en ik kwam op het volgende uit.

1. je was dronken (ergens aan het begin van de middag...maar ach..) en je bent willekeurig mensen gaan bellen;
2. je was niet dronken, maar had wel last van een ernstige kater, zag het leven niet meer zitten en bedacht dat ik je daar wel bij kon helpen;
3. je had net een ongelooflijk goed verhaal geschreven en wilde je vreugde daarover met mij delen;
4. je had geen geld meer maar wel zin om dronken te worden en rekende erop dat ik zo ruimhartig ben dat ik je op mijn kosten met alle liefde dronken voer (en mezelf daarbij en dat doe ik inderdaad met alle liefde zoals je weet);
5. je lag bloedend op de grond midden in de stad na een vechtpartij met een ADO-aanhanger en ging de eerste de beste bellen die misschien in de buurt zou zijn om je naar huis te slepen;
6. je had zin om bij Florentia een kop koffie te gaan drinken en/of een ijsje te eten en dan denk je natuurlijk aan mij.
7. Je telefoon besloot geheel op eigen beweging mij te gaan bellen.

Maar ik zie nu dat het in ieder geval niet optie 2 en 5 geweest kan zijn, want je uit je schrijfsels hier maak ik op dat het goed met je gaat. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_60035958
Ik heb niet meer informatie dan dat JAM op dinsdagavond tegen twaalven voornemens is geweest naar het toilet te gaan.
pi_60036018
Over vraag twee en drie kan je discussiëren natuurlijk, typisch niet al te goede Wiskunde A vragen. Tegenwoordig hoef je toch niet zoveel meer exact meer te berekenen? Een schatting volstaat oid?
Aldus.
pi_60037268
pi_60037337
Over Den Haag gesproken, ik zie net dat De Staat daar in sept. komt spelen en die kan ik van harte aanraden
pi_60037810
Goede naam, 'De Staat. Laatst kwam ik 'De Straaljagers' tegen, nog zo'n goede naam.
Aldus.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:17:40 #264
11923 I.R.Baboon
pi_60043996
Op mijn fietstocht van vandaag (daarover zodirect meer) kwam ik ik Wognum terecht, een plek in Noord-Holland waar ik nog nooit van gehoord had, en daar hing een poster van "de subtoppers". "Feest gegarandeerd" stond erbij. Ze leken op een slap aftreksel van de sjonnies, maar je kan ze binnenkort zien op de kermis in De Weere - ook een dorp waar ik tot vandaag nog nooit van gehoord had. Eigenlijk heb ik nogal een blinde vlek in dat gebied, want van de omleggende dorpen Sijbekarspel, Benningbroek, De Buurt, Wijzend en Wadwij had ik ook nog nooit van gehoord.

Maar goed, ik heb ruim 153 kilometer gefietst vandaag, van Amsterdam naar Suawoude, en dat was met een straffe westerwind best aangenaam. Vooral op de afsluitdijk ging ik zonder echt te hoeven trappen boven de veertig. Na Franeker zat ik er wel een beetje doorheen, en vlak na leeuwarden kreeg ik zo'n enorme kramp in m'n benen (iets wat ik nog nooit op de fiets had meegemaakt) dat ik me Thor Hushovd waande. Maar nu lig ik op de bank naar de tour te kijken en ga ik een leffe drinken.
pi_60044343
En morgen weer terug, maar dan tegen de wind in, begreep ik.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:40:40 #266
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60044461
Die ging toch draaien?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:24:09 #267
11923 I.R.Baboon
pi_60045323
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:35 schreef Gellius het volgende:
En morgen weer terug, maar dan tegen de wind in, begreep ik.
Ja, ik ga morgenochtend even kijken of ik al vergeten ben hoe erg ik vandaag afzag, of alle spieren nog soepel zijn en of de wind me gunstig gezind is, maar zoniet dan pak ik ergens de trein hoor. Er zijn grenzen aan mijn sportiviteit.
pi_60045717
Gelukkig. Het is altijd verheffend om iemand te zien weigeren te Lijden voor een Ideaal.
pi_60047136
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:35 schreef Z het volgende:
Goede naam, 'De Staat. Laatst kwam ik 'De Straaljagers' tegen, nog zo'n goede naam.
De Straaljagers:

Nog steeds een mooie jongen . Toch een respectabele 47 jaar inmiddels.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60050701
Hé, is dat Barbara Stok?
pi_60053141
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:16 schreef Gellius het volgende:
Hé, is dat Barbara Stok?
Jep.

Ik ben net voor het eerst in een rookvrije kroeg geweest en dat bevalt me prima, je kon zelfs de meisjes ruiken
Aldus.
pi_60053195
Meisjes ruiken in een kroeg. Ik heb zelfs het concept nooit overwogen. Er gaat een wereld voor me open.
pi_60053230
Toen ik naar de wc liep rook ik allerlei parfummetjes, laat ik het dan zo zeggen.
Aldus.
pi_60053274
O, parfummetjes. . Nu ja, als het niet te overdadig is.
pi_60053319
Zo was het nou ook weer niet, hmpf. Kan je niet gewoon even begrijpen wat ik precies bedoel?
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')