Eigelijk moet je dan gewoon een thufla naar ze toe smijten om ze weg te jagen. Of ze naar de grond werken en vastbinden met tie-wraps.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:05 schreef Rave_NL het volgende:
Ja uiteraard losse munitie![]()
Meestal lopen ze braaf achter de oefening aan om hulzen te rapen, maar ik heb het wel eens gehad dat ze midden in de oefening terecht komen. Lig je net perfect gecamoufleerd in een hinderlaag te wachten op de vijand, komt er zo'n konijn in een fel oranje jas naar je toe om te vragen waar er net geschoten is
Zo perfect was je dan niet gecamoufleerd denk ik, als dat konijn je wel kon vindenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:05 schreef Rave_NL het volgende:
Ja uiteraard losse munitie![]()
Meestal lopen ze braaf achter de oefening aan om hulzen te rapen, maar ik heb het wel eens gehad dat ze midden in de oefening terecht komen. Lig je net perfect gecamoufleerd in een hinderlaag te wachten op de vijand, komt er zo'n konijn in een fel oranje jas naar je toe om te vragen waar er net geschoten is
Goh, 't is wel realistisch zeg, die oefeningen van tegenwoordig!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:13 schreef Bouke-p het volgende:
Ook al eens ander schorriemorrie ons kamp uitgejaagd midden in de nacht, terwijl ze probeerden spullen te jatten
Volgens mij verkopen ze die dingen als schroot, daarom zijn ze er ook zo verschrikkelijk fel op. Je zou eens een paar euro mislopen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:34 schreef Okeuj het volgende:
Sommige van hen zijn bijvoorbeeld van bosbeheer e.d. en die komen ook pas na overleg met het kader, het gros zijn echter gewoon vage types die niets beters te doen hebben.
Er staat geen hek omheen, Den Haag gaat er niet mee akkoord als we elk zandpad laten bewaken door de KMar en het zijn net lastige vliegen.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Waarom mogen die mensen überhaupt op het oefenterrein komen tijdens een oefening?
True true maar kunnen jullie dan gewoon niet zeggen vanaf dit moment zijn jullie welkom op het oefenterrein, evt. af te dwingen met boetes oid?quote:Op zondag 29 juni 2008 18:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Er staat geen hek omheen, Den Haag gaat er niet mee akkoord als we elk zandpad laten bewaken door de KMar en het zijn net lastige vliegen.
Dat is juridisch niet te verdedigen, of je moet de staat van beleg uitroepen voor een weekjequote:Op zondag 29 juni 2008 19:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
True true maar kunnen jullie dan gewoon niet zeggen vanaf dit moment zijn jullie welkom op het oefenterrein, evt. af te dwingen met boetes oid?
Persoonlijk zou ik echt gek worden als er zo'n nukubu door mijn vizier loopt
Is het niet mogelijk om het in een APV op te nemen dan?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dat is juridisch niet te verdedigen, of je moet de staat van beleg uitroepen voor een weekje![]()
En daarnaast zijn ze nogal lui, en oefengebieden aardig groot, dus volgen ze je op de voet om geen MAGnestjes mis te lopen
Een stelletje burgers dat een beetje hulzen loopt te schooieren tijdens een oefening, dat is wachten tot het fout gaat.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:28 schreef Pumatje het volgende:
dit had ik dus nooit verwacht, dat dit zo'n punt zou zijn zeg
Ik had hem inderdaad verkeerd geïnterpreteerd jaquote:Op maandag 30 juni 2008 00:34 schreef Pumatje het volgende:
Ja, precies.
Helemaal mee eens..
Heb mijn opmerking fout opgebouwd, ik wil zeggen.. dat die figuren niet worden beboet.. belachelijk
Het terrein bij Lauwersoog (Marnewaard?) is zo groot dat je aan de ene kant rustig kunt wandelen / vliegeren / wat je dan ook doet op zo'n terrein terwijl er aan de andere kant een oefening is. Je hoort hooguit in de verte wat geknal maar je ziet verder niks terwijl het toch grotendeels een open terrein is.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik had hem inderdaad verkeerd geïnterpreteerd ja![]()
Maar belachelijk eigenlijk dat iedereen gewoon het oefenterrein op kan komen tijdens een oefening.
?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:09 schreef Dutch_Nelson het volgende:
nukubus
*insert plaatjequote:Op maandag 30 juni 2008 01:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom worden er eigenlijk ook oefeningen gehouden buiten de normale oefenterreinen?
Ik liep een paar jaar terug net buiten het dorp in het bos met onze hond toen de hond ineens woest begon te grommen. (Voor zover een pup woest kan grommen...) en toen riep een bosje ineens: "Ja kom maar jongens, we gaan ergens anders naartoe want we zijn ontdekt door een hondje
." en stonden er links en rechts meer bosjes op en liepen weg. En er is hier dus geen oefenterrein in de buurt en ook geen kazerne.
Nukubu, enkelvoud, militair jargon voor Burger.quote:Op maandag 30 juni 2008 01:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
?
Lijkt me sterk, er komt echt bijna nooit iemand in dat bos. Dan zijn er in de buurt wel bossen waar je meer kans loopt om iemand tegen te komen.
Dat snap ik maar is het een afkorting o.i.d.?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Nukubu, enkelvoud, militair jargon voor Burger.![]()
![]()
![]()
Volgens mij werd er af en toe een meerdaagse oefening gehouden om ongezien van punt A naar punt B te gaan. En tsjah, dat kun je moelijk op een oefenterrein doenquote:Op maandag 30 juni 2008 01:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom worden er eigenlijk ook oefeningen gehouden buiten de normale oefenterreinen?
Ik liep een paar jaar terug net buiten het dorp in het bos met onze hond toen de hond ineens woest begon te grommen. (Voor zover een pup woest kan grommen...) en toen riep een bosje ineens: "Ja kom maar jongens, we gaan ergens anders naartoe want we zijn ontdekt door een hondje
." en stonden er links en rechts meer bosjes op en liepen weg. En er is hier dus geen oefenterrein in de buurt en ook geen kazerne.
quote:Op maandag 30 juni 2008 10:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat snap ik maar is het een afkorting o.i.d.?
niet daarom worden honden ook nog steeds op relatief grote schaal ingezetquote:Op maandag 30 juni 2008 14:11 schreef Scaurus het volgende:
Als men in oorlogstijd zich in de natuur verschuilt (gecamoufleerd en zo), hoe voorkomt men dan dat ze ontdekt worden door vijandelijke honden? Mijn hond weet altijd feilloos mensen op zo'n dertig meter om hem heen te vinden.
Met kogels ende landmijnenquote:Op maandag 30 juni 2008 14:11 schreef Scaurus het volgende:
Als men in oorlogstijd zich in de natuur verschuilt (gecamoufleerd en zo), hoe voorkomt men dan dat ze ontdekt worden door vijandelijke honden? Mijn hond weet altijd feilloos mensen op zo'n dertig meter om hem heen te vinden.
Dat mormeltje van mij begon toch echt uit het niets ineens te grommen. Hij volgde geen spoor van iets wat hij eerder geroken had ofzo. Dat kan hij wel maar dan zie je ook duidelijk dat hij een geurspoor volgt en dat was niet het geval. Hij liep nietsvermoedend het bos in om te plassen, zag / rook / hoorde of voelde iets, schrok zich de tyfus en begon te grommen en te blaffen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:09 schreef Erasmo het volgende:
Voor zo'n speurhond je kan vinden moet hij wel eerst wat van je geroken hebben, dus tenzij je uit de gevangenis van de vijand bent ontsnapt en daar je linkersok bent vergeten zit je wel veilig me dunkt
Ik vind je schattig.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:45 schreef Pumatje het volgende:
gaat het niet om, Nukubu is kwetsend en doet niemand eer aan.
Nukubu kwetsend? Jezus, als ze dat als kwetsend ervaren dan verdienen ze zo'n titel.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:45 schreef Pumatje het volgende:
gaat het niet om, Nukubu is kwetsend en doet niemand eer aan.
Ander terrein andere omstandigheden. Goede reden om daar te oefenen.quote:Op maandag 30 juni 2008 01:02 schreef MinderMutsig het volgende:
quote:Op maandag 30 juni 2008 17:40 schreef Pumatje het volgende:
liever niet het woord Nukubu gebruiken, beetje respectloos en zonder burgers geen Soldaten.
'quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:30 schreef Pumatje het volgende:
Nutteloze kut burger ... als je niet begrijpt dat zoiets bij mensen in het verkeerde keelgat kan schieten vraag ik me af waar je hersenen zitten.
Eindelijk krijgt Defensie in Nederland weer een betere plek, Soldaten worden meer gewaardeerd, gerespecteerd, Veteranen worden erkend... krijgen we weer zoiets.
je kunt je ook aanstellenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:30 schreef Pumatje het volgende:
Nutteloze kut burger ... als je niet begrijpt dat zoiets bij mensen in het verkeerde keelgat kan schieten vraag ik me af waar je hersenen zitten.
Eindelijk krijgt Defensie in Nederland weer een betere plek, Soldaten worden meer gewaardeerd, gerespecteerd, Veteranen worden erkend... krijgen we weer zoiets.
dan moeten die mensen gewoon niet zo zeiken, of als ze dr mee zitten zich maar gaan verdiepen in de militaire wereld en dr achter komen wat het betekend.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:33 schreef Pumatje het volgende:
Ik snap wel dat het niet zo bedoelt zou zijn etc.
Maar dit is ook een forum waar mensen Def kunnen bezoeken zonder alle kanten van het verhaal nukubu en de het hele militaire wereldje kennen.
ik laat dit dan wel aan Bob over, als ie terug is van vakantie over 3 jaar
Ik nukubu iemand niet snel, maar als je midden in een kruisvuur gaat hulzen zoeken dan heb je dat predikaat wel verdiend imho.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:01 schreef Pumatje het volgende:
nou ja, goed dat is ook wel weer zo.
ga maar lekker door met Nukubuén
Als je tegenwoordig zo'n persoon laat schrikken met een tufla mag je gelijk een bakkie komen doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
Wat ik nou niet snap, die militairen hier zijn zulke stoere jongens, als je je ergert aan die kutburgers dan laat je die toch gewoon schrikken met een dikke vette counterstrike special flashbang granaat, of je schiet hem voor z’n sodemieter met je Magnum 2.5 halfautomatisch. Dan ben je meteen van hem af.
Maar goed, soldaten die met een 5.56 schieten zijn toch allemaal watjes, in mijn diensttijd heb ik nog met een 7.62 geschoten. Een geweer voor echte mannen, kan je jezelf achter een boom gaan verstoppen, maar dan knal je gewoon door die boom heen.
Hulde aan de G3!
Die is toch gebaseerd op de MG42?quote:Op zondag 6 juli 2008 20:12 schreef von_Preussen het volgende:
Nah, dan liever op de nostalgische toer gaan, en een MG3 gebruiken.
Ontkennen dat je die kerel gezien hebt natuurlijk.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig zo'n persoon laat schrikken met een tufla mag je gelijk een bakkie komen doen.
Voor de rest heb je wel gelijk, liever een Fal dan een C7.
Oeh ziet er goed uitquote:Op zondag 6 juli 2008 21:29 schreef von_Preussen het volgende:
Precies, enorm betrouwbaar wapen, en ook gewoon lekker om kogels mee te versproeien.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Rheinmetall_MG3
Hitler's Zipper.quote:Op maandag 7 juli 2008 07:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oeh ziet er goed uitMaakt ie ook hetzelfde geluid als de MG42?
Ja opa, vroeger was alles beter........quote:Op zondag 6 juli 2008 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
Wat ik nou niet snap, die militairen hier zijn zulke stoere jongens, als je je ergert aan die kutburgers dan laat je die toch gewoon schrikken met een dikke vette counterstrike special flashbang granaat, of je schiet hem voor z’n sodemieter met je Magnum 2.5 halfautomatisch. Dan ben je meteen van hem af.
Maar goed, soldaten die met een 5.56 schieten zijn toch allemaal watjes, in mijn diensttijd heb ik nog met een 7.62 geschoten. Een geweer voor echte mannen, kan je jezelf achter een boom gaan verstoppen, maar dan knal je gewoon door die boom heen.
Hulde aan de G3!
Zoek maar is op waarom de Diemaco(of eigenlijk M16) 5.56 heeftquote:Op maandag 7 juli 2008 17:53 schreef LSS het volgende:
Eigelijk zouden ze gewoon een Diemaco en Minimi in kaliber 7.62x51 moeten maken, iedereen blij op die manier.
Stel je niet aan.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:40 schreef Pumatje het volgende:
liever niet het woord Nukubu gebruiken, beetje respectloos en zonder burgers geen Soldaten.
Nou en? Als ik die reactie kreeg was mijn standaard antwoord: "En je (vader) betaalt me er nog riant voor ook!"quote:Op maandag 7 juli 2008 19:18 schreef PLAE@ het volgende:
hehe heb je op de hei net het gevoel dat je in een oorlog zit, wijst zo'n kutburger je er ineens keihard op dat je gewoon een spelletje aan het spelen bent net zoals toen je een jaar of 8 was.
Dat lijkt me inderdaad confronterend
als je doorgelezen had wist je dat we hier al mee klaar waren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Stel je niet aan.Ik gebruikte het toen ik nog in active dienst zat, en ik ben er nu zelf één. Nooit problemen mee gehad, sterker nog: elke vent van boven de 35 die in dienst heeft gezeten weet wat het is en lacht erom. Alleen humorloze trutten vallen erover.
Ja joh... ik zat nog op pagina 1. En ik vind het ondanks je omslag nog steeds kul.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je doorgelezen had wist je dat we hier al mee klaar waren.
Kul. Zoals op t ogenblik veelvuldig gebeurd; minimi erin houden en MAG toevoegen. Minimi heeft nl zeker toegevoegde waarde.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zoek maar is op waarom de Diemaco(of eigenlijk M16) 5.56 heeft
En de minimi, tsjah dat ding moet je er gewoon uit trappen en vervangen door een MAG
Dat vind ik persoonlijk tegenvallen, en ik heb er aardig inzicht inquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nou en? Als ik die reactie kreeg was mijn standaard antwoord: "En je (vader) betaalt me er nog riant voor ook!"
DAT is pas confronterend!
Ik doelde op wat JIJ kul vind.. begrijp het woord kul ook wel.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:16 schreef RonaldV het volgende:
[..]
U hebt gezocht op het woord: kul.
RESULTAAT (max 20 woorden)
kul (dem)
1 (informeel) onzin
Ik heet niet Jan, ik was geen soldaat, en voor een middagje teambuilden op de hei (met knallen in plaats van paintballen) was het gewoon goed verdienen. De meesten van ons wilden dat deel van het vak nog wel gratis doen ook. Maar we werkten dan ook de hele dag ondergronds, dus een hele dag buiten is dan al snel een dagje uit.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:59 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk tegenvallen, en ik heb er aardig inzicht in. Jan Soldaat verdient kut (secundair, uitzendingen enzo maken het wel heel leuk daar niet van! ).
Dat was al afgesloten, zei je. Maar je had er geen medestander bij.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:14 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik doelde op wat JIJ kul vind.. begrijp het woord kul ook wel.
Die vergelijking vind ik eigenlijk geniaalquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:51 schreef Marble het volgende:
Dat is helemaal geen onzinPumatje
, als ik hulzenrapers veredelde aspergestekers vind dan vind ik dat en hoef jij niet aan censuur te gaan doen. Je lijkt Stalin wel
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |