Het terrein bij Lauwersoog (Marnewaard?) is zo groot dat je aan de ene kant rustig kunt wandelen / vliegeren / wat je dan ook doet op zo'n terrein terwijl er aan de andere kant een oefening is. Je hoort hooguit in de verte wat geknal maar je ziet verder niks terwijl het toch grotendeels een open terrein is.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik had hem inderdaad verkeerd geïnterpreteerd ja![]()
Maar belachelijk eigenlijk dat iedereen gewoon het oefenterrein op kan komen tijdens een oefening.
?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:09 schreef Dutch_Nelson het volgende:
nukubus
*insert plaatjequote:Op maandag 30 juni 2008 01:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom worden er eigenlijk ook oefeningen gehouden buiten de normale oefenterreinen?
Ik liep een paar jaar terug net buiten het dorp in het bos met onze hond toen de hond ineens woest begon te grommen. (Voor zover een pup woest kan grommen...) en toen riep een bosje ineens: "Ja kom maar jongens, we gaan ergens anders naartoe want we zijn ontdekt door een hondje
." en stonden er links en rechts meer bosjes op en liepen weg. En er is hier dus geen oefenterrein in de buurt en ook geen kazerne.
Nukubu, enkelvoud, militair jargon voor Burger.quote:Op maandag 30 juni 2008 01:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
?
Lijkt me sterk, er komt echt bijna nooit iemand in dat bos. Dan zijn er in de buurt wel bossen waar je meer kans loopt om iemand tegen te komen.
Dat snap ik maar is het een afkorting o.i.d.?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Nukubu, enkelvoud, militair jargon voor Burger.![]()
![]()
![]()
Volgens mij werd er af en toe een meerdaagse oefening gehouden om ongezien van punt A naar punt B te gaan. En tsjah, dat kun je moelijk op een oefenterrein doenquote:Op maandag 30 juni 2008 01:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom worden er eigenlijk ook oefeningen gehouden buiten de normale oefenterreinen?
Ik liep een paar jaar terug net buiten het dorp in het bos met onze hond toen de hond ineens woest begon te grommen. (Voor zover een pup woest kan grommen...) en toen riep een bosje ineens: "Ja kom maar jongens, we gaan ergens anders naartoe want we zijn ontdekt door een hondje
." en stonden er links en rechts meer bosjes op en liepen weg. En er is hier dus geen oefenterrein in de buurt en ook geen kazerne.
quote:Op maandag 30 juni 2008 10:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat snap ik maar is het een afkorting o.i.d.?
niet daarom worden honden ook nog steeds op relatief grote schaal ingezetquote:Op maandag 30 juni 2008 14:11 schreef Scaurus het volgende:
Als men in oorlogstijd zich in de natuur verschuilt (gecamoufleerd en zo), hoe voorkomt men dan dat ze ontdekt worden door vijandelijke honden? Mijn hond weet altijd feilloos mensen op zo'n dertig meter om hem heen te vinden.
Met kogels ende landmijnenquote:Op maandag 30 juni 2008 14:11 schreef Scaurus het volgende:
Als men in oorlogstijd zich in de natuur verschuilt (gecamoufleerd en zo), hoe voorkomt men dan dat ze ontdekt worden door vijandelijke honden? Mijn hond weet altijd feilloos mensen op zo'n dertig meter om hem heen te vinden.
Dat mormeltje van mij begon toch echt uit het niets ineens te grommen. Hij volgde geen spoor van iets wat hij eerder geroken had ofzo. Dat kan hij wel maar dan zie je ook duidelijk dat hij een geurspoor volgt en dat was niet het geval. Hij liep nietsvermoedend het bos in om te plassen, zag / rook / hoorde of voelde iets, schrok zich de tyfus en begon te grommen en te blaffen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:09 schreef Erasmo het volgende:
Voor zo'n speurhond je kan vinden moet hij wel eerst wat van je geroken hebben, dus tenzij je uit de gevangenis van de vijand bent ontsnapt en daar je linkersok bent vergeten zit je wel veilig me dunkt
Ik vind je schattig.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:45 schreef Pumatje het volgende:
gaat het niet om, Nukubu is kwetsend en doet niemand eer aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |