Als je een nieuwe iPod aanschaft zit je gebonden aan 4 of 8 gig (al weet niet hoeveel gig die van jou nu heeft) dus houd daar rekening mee. En als je geld hebt voor een iPhone heb je ook nog wel geld over voor een ipod nano + kit, hehe.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:07 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
M.a.w.; ik kan dus het beste een Sportband aanschaffen of zoals in een ander topic al is voor gesteld in Ipod-kit en een Nano. Bij die laatste optie ben ik wel duurder uit, maar wellicht wordt het tijd om eens een nieuwe Ipod aan te schaffen, aangezien de mijne hier en daar wat ouderdomsklachten begint te vertonen (wellicht mede door het hardlopen). Echter in dat geval zit ik toch aan een Iphone te denken, omdat ik ook aan een nieuwe mobiel toe ben.
Dat is onzin. Nike+ is voor de eerste generatie Nano ontworpen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:50 schreef Dennis101 het volgende:
De mensen van de apple store zitten fout, het werkt alleen met de iPod nano van de 3e generatie. Werkt niet met andere iPods, schijnt softwarematig te zijn, wat ik overigens enigzins vreemd vind maar goed.
Verder kan je wel met een classic gewoon hardlopen, zeker als hem bijvoorbeerd met zo'n sportband om je arm hebt gedaan. Al zie ik nu dat je een wat ouder model hebt, dan is het inderdaad wat minder raadzaam omdat die een wat zwakkere harde schijf heeft.
Maar dus igg niet voor mijn Ipod?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:30 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat is onzin. Nike+ is voor de eerste generatie Nano ontworpen.
http://store.apple.com/Ap(...)oductLearnMore=MA365
Okee voor alle nano's dus, maar nog steeds niet voor jou classic inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:32 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Maar dus igg niet voor mijn Ipod?
eBay.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:14 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Weet iemand trouwens waar je, behalve bij Run2Day, zo'n clip om de sensor in te doen, kan aanschaffen of bestellen op internet. Ik loop nl. niet op Nike-schoenen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:35 schreef skiczukie het volgende:
Of hier. http://grantwoodtechnology.com/shoepouch/
Maar je kunt beter zo'n shoepouch hebben omdat de sensor dan beter op je schoen zit, het trilt minder dan met zo'n clip en is de meting dus nauwkeuriger.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:24 schreef shroomer het volgende:
Bij de apple winkel verkochten ze gewoon mooie plastic clipjes om de chip in te stoppen, was blij dat geen dingen met creditcard uit amerika hoefde te bestellen en nog twee weken zou moeten wachten.
Ik heb zo'n plastic clip (SwitchEasy) van RunAway o.i.d. Mits goed bevestigd op de bovenkant van de schoen werkt het prima hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Maar je kunt beter zo'n shoepouch hebben omdat de sensor dan beter op je schoen zit, het trilt minder dan met zo'n clip en is de meting dus nauwkeuriger.
Je moet eerst 3 sec. de knop ingedrukt houden tot de display al knipperend "walk" aangeeft. Vervolgens druk je nogmaals 1 sec de knop in en gaan....(mocht dat niet werken, dan weet ik het niet)quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:06 schreef Innocence het volgende:
Marurk, red me!
Hoe krijg je verbinding met dat rotding? Ben al een uur bezig. 3 seconden ingedrukt houden, rondlopen, maar niets....
Ik heb de WalkAway van Switcheasy.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:39 schreef 2609 het volgende:
ik heb ook zo een nike+ ding goede shit hoor ik heb met zo een oranje ding dat je hem aan je veters kan zetten want ik heb geen nike schoenen maar asics
Ik zou even kijken of je sensor aanstaat. Die heeft zelf ook een aan/uit-knop. Normaal zou deze aan moeten staan, maar kan zijn dat hij (om wat voor reden dan ooK) uit is gegaan. Gewoon een paar seconden die resetachtige knop op de sensor indrukken en kijken of hij het nu wel doet. Dit gewoon een paar keer proberen ofzo, en als het dan nog niet werkt, dan ben ik bang dat je een verrotte sensor hebt o.i.d.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:45 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik heb de WalkAway van Switcheasy.
Ben inderdaad na dat ik 'm 3 seconden indrukte gaan lopen, maar dan bleef ie net zo lang walk aangeven, tot ie weer uitging...
Straks wel even terug naar de winkel.
Ik heb 'm niet gecalibreerd.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:17 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Om mijn Sportband te calibreren heb ik een afstand ingemeten in Gmaps Pedometer, en vervolgens deze afstand gewandeld en hardgelopen. Op basis hiervan heb ik mijn Sportband naar boven danwel naar beneden bijgesteld. Echter bij de eerste echte afstand hierna bleek er toch zo'n 400 m verschil tussen de afstand op mijn Sportband en die nagemeten in Gmaps. MIjn vraag is dan ook; hoe hebben diegenen hier met een Sportband/Ipod-kit hun spullen gecalibreerd en hoe nauwkeurig is dit?
quote:Op maandag 14 juli 2008 14:03 schreef Annergy het volgende:
Hallo,
Sinds kort heb ik ook de Nike+sportband. Ik heb geen idee hoe ik hem moet calibreren. Tevens zie ik tijdens het lopen alleen maar de snelheid in miles, en de afgelegde afstand wel in km.
Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?
Alvast bedankt!
Grtz!!
Voor alle nano's trouwensquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:30 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat is onzin. Nike+ is voor de eerste generatie Nano ontworpen.
http://store.apple.com/Ap(...)oductLearnMore=MA365
Voor kalibiratiequote:Op maandag 14 juli 2008 14:03 schreef Annergy het volgende:
Hallo,
Sinds kort heb ik ook de Nike+sportband. Ik heb geen idee hoe ik hem moet calibreren. Tevens zie ik tijdens het lopen alleen maar de snelheid in miles, en de afgelegde afstand wel in km.
Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?
Alvast bedankt!
Grtz!!
Dat had ik dus met mijn iPod..quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:16 schreef Annergy het volgende:
Oke, maar hoe kalibreer ik hem dan met de sportband?? Heb geen Ipod.
Ben vandaag weer een stuk van 5 km gaan lopen. Klopte totaal niet! Zat een verschil van 750 m in...
Is dit technisch bedoeld, in de zin van hoe je de Sportband / Nike+ Utility moet bedienen of hoe je moet lopen en en goede, geijkte (dus bekende) wandel-/hardloopafstand kan kiezen? In dat laatste geval, min of meer, vandaar mijn vraag op 13 juli jl. Ik ben nu op zoek naar een weg in de buurt met hectometerpaaltjes.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:58 schreef Annergy het volgende:
Heb het allemaal wat doorgelezen. Maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik hem nou moet kalibreren.............
Het zal wel aan mij liggen. Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben?
Grtz
Geen dank. En laat even weten of het gelukt is. Ik loop momenteel nl. ook nog met een ongecalibreerde Sportband.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:42 schreef Annergy het volgende:
Oke, hier kan ik iets mee. Bedankt voor je reactie
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:06 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Je kan natuurlijk ook een atletiekbaan gebruiken, maar degene die hier in de buurt ligt, is volgens mij niet openbaar toegankelijk. Dus mocht je een provinciale danwel snelweg vinden met een parallelweg (op de snelweg of provinciale weg hardlopen of wandelen lijkt mij niet zo'n goed idee), dan is het toch gewoon een kwestie een afstand van min. 400 m wandelen en diezelfde afstand hardlopen. Vervolgens moet je de afstand gemeten door Sportband, mits deze afwijkt, bijstellen op de computer met Nike+ Utility (tabblad 'calibration').
Misschien, ik heb namelijk dezelfde dag ook nog een atletiekwedstrijd..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:29 schreef Uhmmie het volgende:
van de nike+-ers.. hier ook nog mensen die 31 augustus mee doen aan de nike+ human race?
Zie net dat het een 10 km race is?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:29 schreef Uhmmie het volgende:
[...]
van de nike+-ers.. hier ook nog mensen die 31 augustus mee doen aan de nike+ human race?
Net gedaan dus. En wat denk je, het klopte precies. Dat wil zeggen voor het hardlopen dan; ik heb precies (vlgs de hectometerpaaltjes) een kilometer gelopen, en dat is ook wat de sportband aangaf. Bij het wandelen zat er echter een 'verschil' van 20 m. op een kilometer in.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:06 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Dus mocht je een provinciale danwel snelweg vinden met een parallelweg (op de snelweg of provinciale weg hardlopen of wandelen lijkt mij niet zo'n goed idee), dan is het toch gewoon een kwestie een afstand van min. 400 m wandelen en diezelfde afstand hardlopen.
Die garantie geven ze zeker mits je ook Nike+ schoenen gebruikt waarschijnlijk. En die heb ik dus niet, daarom maak ik gebruik van zo'n clip. Maar blijkbaar heeft ook dat dus weinig invloed op de nauwkeurigheid.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:59 schreef shroomer het volgende:
According to Nike, the median average accuracy of Nike+ is placed at 92%, without calibration, 97%, with calibration.
Je kan ook speciale nike+ plus sensor-zakjes kopen, zodat je niet gebonden bent aan Nike+ schoenenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:39 schreef ferrari_rood het volgende:
werkt deze sportkit alleen met nike+ schoenen of met elke nike running shoes?
Het klinkt wel interessant en misschien fijner dan de hele tijd met mijn ipod om mijn nek heen rennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |