quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:55 schreef Norrage het volgende:[..]
jezus gast, hoe eigenwijs kan je zijn? kijk eens naar resultaten en wat hun specialiteiten zijn. Ik geef tig argumenten waarom ze goede grasspelers zijn en jij zit een beetje uit je neus te vreten. Stepanek en Kiefer zijn absolute grasspelers, of tenminste, hun spel is perfect voor gras. Goede service, goede volleys...vaak service volley, vlakke slagen en resultaten op deze ondergrond!
Haas en Youzhny zijn allebei verschrikkelijk allround, hebben ook degelijke resultaten en kunnen op hun dag van iedereen winnen wat ze ook beiden al gedaan hebben.
Dat tezamen met Gasquet en Murray die ook in dat kwart zitten maakt mijn punt wel duidelijk denk ik...
Ok laat ik het even doorlopen dan, al heb ik het al eerder aangegeven.
Stepanek: Op wimbledon 1x een kwartfinale in 6 optredens, met ook nog eens geen moeilijke loting richting die kwartfinale voor een 'goede grasspeler' erg mager voor een speler met top-20 niveau. Een keer halve finale op Queens, verder altijd vroegtijdig uitgeschakeld op gras.
Kiefer: Inderdaad vrij allround, maar is op geen enkele ondergrond echt top, niet meer althans. Presteert altijd wel leuk in z'n thuistoernooi in Halle, maar tegen de eerste de beste speler van niveau vliegt hij eruit, simpelweg omdat hij dan overklast wordt. Een overwinning in Halle in 2002 is aardig, maar wel erg lang geleden om als enige referentie te hebben. Dit mag niks anders dan een makkie zijn voor Nadal.
Haas: Staat aardig te spelen tot nu toe, maar voor hem geldt hetzelfde als voor Kiefer, nog nooit een tegenstander van importantie verslagen op gras en bovendien nooit verder dan de 3e ronde op Wimbledon in 10 pogingen, op vorig jaar na toen hij zich in de vierde ronde terugtrok.
Youzhny: Leuk die 6-1 6-0 tegen Nadal en die vijfsetter vorig jaar, maar maakt hem dat een goede grasspeler? Subtop zou ik hem noemen, meer niet.
Murray: De Britse hoop, maar eigenlijk nog nooit ver gekomen in een grastoernooi. Heeft wel veel potentie, maar moet zich eerst maar eens bewijzen. Niet iemand waar je graag tegen wil spelen natuurlijk
Gasquet: vorig jaar halve finale en grasliefhebber, weliswaar in dramatische vorm dit jaar, maar doet het prima tot nu toe.
Kom ik opnieuw tot de conclusie dat eigenlijk alleen Murray en Gasquet 'goede grasspelers' zijn in dit kwart, buiten Nadal.
Buiten twee genoemde namen ontbreekt hij de overige namen of de resultaten of het spel dat bij gras past of beide. Dat mijn mijn punt wel duidelijk denk ik. Een Karlovic heeft op papier ook het spel om ver te komen, maar toch vliegt hij er elke keer in de eerste ronde uit tegen nobody's.
Als ik dan nog eens het eerste kwart bekijk kom ik tot de conclusie dat daar zelfs betere grasspelers inzitten en dat dat doodgewoon een zwaarder kwart is.