abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2008 @ 08:07:49 #51
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60389701

Vertrouwensbreuk Dekker en Rabo

Van onze verslaggevers Mark Misérus, Marije Randewijk
gepubliceerd op 28 juli 2008 02:45, bijgewerkt op 28 juli 2008 07:27

PARIJS - Thomas Dekker en de wielerploeg Rabobank gaan uit elkaar. Advocaten van beide partijen onderhandelen over hoe en wanneer het contract van de 23-jarige renner het beste kan worden beëindigd. Er is sprake van een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dekker had nog een verbintenis tot 2010 bij de bank.

Hij is een van de renners die in mei van de internationale wielerunie UCI te horen kregen dat ze over variabele bloedwaarden beschikken. Verschillende bronnen buiten de bank bevestigen dit. De UCI benadrukt dat het om afwijkende en niet om verdachte bloedwaarden gaat.

Dekker kan gewoon aan wedstrijden deelnemen en er is geen reden de renner te schorsen of te ontslaan. Dat een renner over variabele waarden beschikt, kan wijzen op het gebruik van verboden middelen. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn. Bij Dekker is niets verdachts aan het licht gebracht.

De problemen stapelen zich dit seizoen voor de Noord-Hollander op. Het botert ook al het hele jaar niet tussen het talent en zijn werkgever. Hij werd dit jaar buiten de ploeg gelaten voor de Tour de France. De bank wilde na het debacle Michael Rasmussen in 2007 geen risico nemen voor deze ronde. Het conflict is sindsdien geëscaleerd. Dekker stapte in juni af in de Ronde van Zwitserland en zegde vorige week zelf af voor de Olympische Spelen.

De bank streeft sinds de affaire-Rasmussen transparantie na. Voor Dekker, die tijdens de Tour meedeed aan de Ronde van Sachsen, voelden de nieuwe regels als een keurslijf. Hij was voor zijn ploeg regelmatig onbereikbaar.

Het contact tussen beide partijen verloopt via advocaten. Harold Knebel, directeur van de Rabobank Wielerploegen, weigert commentaar. Vrijdag zei hij dat Dekker nog een doorlopend contract heeft bij de bank, maar dat ze na de Tour om de tafel gaan zitten om te kijken hoe het verder moet.

Dekker wordt alom beschouwd als de grootste hoop van het Nederlandse wielrennen. Vorig jaar won hij de Ronde van Romandië en in 2006 schreef hij de Tirreno-Adriatico op zijn naam.

De Noord-Hollander, die in Italië woont, is voorbestemd een grote rol te spelen in de Tour de France, maar nam de laatste drie jaar maar één keer deel. In 2006 miste hij de Tour vanwege een virus. In 2007 werd hij 35ste in het eindklassement. Dekker was in de bergen een van de belangrijkste secondanten van Rasmussen in de Tour. Voor 2008 had hij zijn zinnen gezet op de witte trui voor beste jongere.

Onduidelijk is nog voor welke ploeg Dekker de rest van het seizoen gaat rijden. Hij bevindt zich op een breekpunt in zijn carrière. Verschillende mensen hebben hem aangeraden te breken met zijn entourage. Dekker zou zich veel te gemakkelijk laten beïnvloeden.

De bevindingen van de UCI waren in mei een uitvloeisel van de invoering van het biologische paspoort. Het volgt gedurende het hele jaar de fysieke gesteldheid van de sporter via bloedwaarden en andere testresultaten. Het is het jongste wapen in de strijd tegen doping, maar het paspoort bevindt zich in 2008 nog in een beginfase. Er zijn geen afspraken gemaakt over sancties bij afwijkingen in het profiel van een renner.

http://www.volkskrant.nl/(...)breuk_Dekker_en_Rabo
  maandag 28 juli 2008 @ 08:27:07 #52
40566 Ericr
Livewrong
pi_60389814
Als dat verhaal over die bloedwaarden klopt dan is het niet zo vreemd dat Dekker nu rondrijdt als een toerfietser. Maar goed mag dan toch aannemen dat Rabo zo transparant is dat ze Dekker dan gelijk er uitgooien. Andere ploegen gaan ook over tot die maatregel als bij een renner verdachte waarden worden gevonden.
  maandag 28 juli 2008 @ 08:35:21 #53
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_60389867
quote:
Op maandag 28 juli 2008 08:27 schreef Ericr het volgende:
Andere ploegen gaan ook over tot die maatregel als bij een renner verdachte waarden worden gevonden.
quote:
De UCI benadrukt dat het om afwijkende en niet om verdachte bloedwaarden gaat.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_60390718
Als ik het zo lees dan kan ik me het standpunt van Rabo ook wel voorstellen, als Dekker niet bereikbaar is en er afwijkende bloedwaarden worden gevonden en je renner trekt zich er niks van aan dan wordt het toch een lastig pakket. Als je eventuele escalatie zoals vorig jaar met Rasmussen wilt voorkomen kun je niet met renners zoals Dekker verder die het liefst hun eigen plan trekken en zich omringen met mensen van een twijfelachtig allooi
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2008 @ 09:53:47 #55
135486 Manu82
How you doin'?
pi_60390766
Vind het allemaal maar vaag...
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 28 juli 2008 @ 10:40:15 #56
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60391466
Dus idd toch doping he, de lul!
En dat beweert dan talent te hebben
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60391555
Hij is een van de renners die in mei van de internationale wielerunie UCI te horen kregen dat ze over variabele bloedwaarden beschikken. Verschillende bronnen buiten de bank bevestigen dit. De UCI benadrukt dat het om afwijkende en niet om verdachte bloedwaarden gaat.

Dus geen enkele reden om Dekker thuis te laten en een hele grote reden voor Dekker om de Rabobankploeg aan te klagen wegens uitsluiting op valse gronden.
Die Robo ploeg is een zielloze organisatie geworden dus weg met die lui.
Audaces fortuna juvat
pi_60391585
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:40 schreef Impala-neuker het volgende:
Dus idd toch doping he, de lul!
En dat beweert dan talent te hebben
Dekker kan gewoon aan wedstrijden deelnemen en er is geen reden de renner te schorsen of te ontslaan.
Dus tot nu toe geen bewijs voor het gebruik van doping.
Audaces fortuna juvat
  maandag 28 juli 2008 @ 10:55:49 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60391748
Er rijden vast meer renners rond met afwijkende bloedwaarden. Maarja, dat was vorig jaar ook zo: toen reden er nog meer rond met waarschuwingen.
Rabo is als de dood dat zoiets nog een keer een perssensatie wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 juli 2008 @ 11:00:07 #60
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60391813
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:45 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dekker kan gewoon aan wedstrijden deelnemen en er is geen reden de renner te schorsen of te ontslaan.
Dus tot nu toe geen bewijs voor het gebruik van doping.
Geen harde bewijzen, maar wel zeer waarschijnlijk.
Hij wil niet mee naar Peking (waarom zou je dat niet willen, dan finish je maar ergens in de middenmoot, who cares?), zijn bloedwaardes schommelen, kan geen zinnig antwoord geven op zijn vormverlies, Rabobank vertrouwd hem niet meer, ohja, en hij werd toch ook begeleid door Luigi Cecchini, de italiaanse dopingdokter?
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  maandag 28 juli 2008 @ 11:05:26 #61
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60391917
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:00 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

Hij wil niet mee naar Peking (waarom zou je dat niet willen, dan finish je maar ergens in de middenmoot, who cares?), zijn bloedwaardes schommelen, kan geen zinnig antwoord geven op zijn vormverlies, Rabobank vertrouwd hem niet meer, ohja, en hij werd toch ook begeleid door Luigi Cecchini, de italiaanse dopingdokter?
Jaksche die toch erg goed was ingevoerd in het dopingcircuit heeft pas nog gezegd dat Cecchini helemaal niks van doping moest hebben. Jaksche heeft toch ook geen redenen meer om hierover te liegen lijkt me
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60391923
quote:
Dit is wel weer heel erg tendentieus. Er is kennelijk verschil tussen verdachte bloedwaarden en afwijkende bloedwaarden, leg dan uit waar dit verschil in zit en waarom dat geen reden is voor de UCI om maatregelen te nemen.
pi_60392079
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:00 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

Dan zeg ik het maar een keer omdat jij niet leest wat ik zeg.

De UCI benadrukt dat het om afwijkende en niet om verdachte bloedwaarden gaat.
Audaces fortuna juvat
pi_60392123
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dit is wel weer heel erg tendentieus. Er is kennelijk verschil tussen verdachte bloedwaarden en afwijkende bloedwaarden, leg dan uit waar dit verschil in zit en waarom dat geen reden is voor de UCI om maatregelen te nemen.
Kennelijk kan de UCI niet bewijzen dat het om doping gaat en dan heeft een ploeg geen enkel recht om een renner uit een koers te laten op die gronden.
Audaces fortuna juvat
pi_60392402
dat nieuwe spul is toch ook pas een half jaar op de markt?

lijkt me dus niet dat hij het vorig jaar tour ook gebruikt heeft he. En al die andere goede prestaties die hij neergezet heeft.
  maandag 28 juli 2008 @ 11:37:24 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60392544
Zal wel terecht kunnen bij Liquigas, Astana, Katoesja of de opvolger van Saunier Duval.

Die jongen hoeft zich echt geen zorgen te maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60392672
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:30 schreef koemleit het volgende:
dat nieuwe spul is toch ook pas een half jaar op de markt?

lijkt me dus niet dat hij het vorig jaar tour ook gebruikt heeft he. En al die andere goede prestaties die hij neergezet heeft.
Er zijn veel meer middelen dan wij denken.
Audaces fortuna juvat
  maandag 28 juli 2008 @ 11:52:02 #68
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60392953
quote:
Op maandag 28 juli 2008 08:27 schreef Ericr het volgende:
Maar goed mag dan toch aannemen dat Rabo zo transparant is dat ze Dekker dan gelijk er uitgooien.
Met dan waarschijnlijk een lange slepende rechtszaak die eindigt met een uitspraak waarin Rabo Dekker een enorme afkoopsom moet betalen.
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:44 schreef Colnago het volgende:

Dus geen enkele reden om Dekker thuis te laten en een hele grote reden voor Dekker om de Rabobankploeg aan te klagen wegens uitsluiting op valse gronden.
Die Robo ploeg is een zielloze organisatie geworden dus weg met die lui.
Tsja, we hebben gezien hoe het met Saunier Duval en Ricco is afgelopen. Een positief dopinggeval dat meteen het einde van de ploeg inluidt. Ik kan wel begrijpen dat Rabobank wat dat betreft geen risico meer wil lopen en liever verder gaat met renners waar ze nog enigszins controle over hebben.
pi_60392966
Stelletje wijven, hou nou eens op met willekeurige verdacht makingen over doping .

Thomas Dekker wordt al jarenlang verafgood door de Nederlandse wielrenliefhebber. Vele commentatoren en een groot deel van het publiek zien in hem de 3e Nederlandse tourwinnaar. Op zich ook niet geheel onlogisch, na zijn optredens in o.a. Tirreno-Adriatico en de tour vorig jaar. De superlatieven waren niet van de lucht, en aardig wat mensen dachten dat hij dit jaar wel ff podium zou rijden in de tour.
Mensen lijken echter "even" te vergeten dat een tour winnen ervaring, training, teambuilding en bovenal concentratie vergt. Als je deze eigenschappen kunt combineren maak je een hele goede kans op podium te rijden. Deze 4 eigenschappen herken ik echter niet in de Dekker die we het afgelopen jaar te zien hebben gekregen.
Imo moet Dekker eens heel goed naar zichzelf kijken. Ga weer lekker met je ploeg trainen ipv solo, zorg dat je hun respect krijgt. Stap niet af als je voor een plek rond de 100 rijdt, maar rij de koers uit. Bovenal, zorg dat je weer plezier krijgt in je sport.

Als ik zo terug kijk op Dekker het afgelopen jaar vind ik het niet meer dan terecht dat hij niet geselecteerd is. Wiens hoofdschuld het is kan ik niet zeggen, maar hijzelf, de ploeg en het Nederlands publiek (met veel te hoge verwachtingen) hebben er echt wel een aandeel in. Ik hoop ter harte dat dit Gesink niet gaat overkomen.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_60393108
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:00 schreef Trannellius het volgende:

Als ik zo terug kijk op Dekker het afgelopen jaar vind ik het niet meer dan terecht dat hij niet geselecteerd is. Wiens hoofdschuld het is kan ik niet zeggen, maar hijzelf, de ploeg en het Nederlands publiek (met veel te hoge verwachtingen) hebben er echt wel een aandeel in. Ik hoop ter harte dat dit Gesink niet gaat overkomen.
Daar zeg je wat over Gesink.
Ik vind het onbegrijpelijk dat die niet mee was in deze tour.
De reden zou zijn dat hij nog te jong was maar volgens mij stikt het van de jonkies in de tour.

Zou het dan toch zo zijn dat er een DDR achtige sfeer ontstaan is in die Raboploeg?
Audaces fortuna juvat
  maandag 28 juli 2008 @ 12:11:16 #72
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60393175
Van Gesink begrijp ik het wel, omdat hij nog geen grote ronde heeft gereden. Maar ze hadden hem beter vorig jaar aan de Vuelta kunnen laten deelnemen en aan de hand daarvan beoordelen of hij dit jaar al in de Tour had kunnen meedoen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 28 juli 2008 @ 12:12:24 #73
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_60393189
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:00 schreef Trannellius het volgende:
Ben benieuwd of hij vanavond start in Boxmeer.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_60393198
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:08 schreef Colnago het volgende:

[..]

De reden zou zijn dat hij nog te jong was maar volgens mij stikt het van de jonkies in de tour.

Zou het dan toch zo zijn dat er een DDR achtige sfeer ontstaan is in die Raboploeg?
Negeer je nou expres mijn argumenten?
Ook Gesink wordt gezien als een toekomstig ronderenner (geen idee of dat terecht is, heb zelf nog vrij weinig van hem gezien). Om hem dan nu in het diepe te gooien en weer half Nederland meteen een etappe overwinning van hem te laten verwachten is vragen om gekut met een goed talent.

En de vergelijking met de DDR ontgaat mij volledig, verklaar je nader
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_60393230
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:08 schreef Colnago het volgende:

[..]

Als je geen verstand van wielrennen hebt zeg dan niks.

Verder goed dat Dekker weg gaat bij Rabo
Nadeel is wel dat hij meteen 80% minder aandacht krijgt van Herbert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')