abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 15:53:14 #1
138370 krijtrots
Een bij is een insekt
pi_33833796
Ik las dit bericht:

Thomas Dekker heeft bij Rabobank zijn contract opengebroken en verlengd tot 2007 en verhuist om trainingstechnische redenen naar Italië.
„Ik heb alles gekregen wat ik wilde”, sprak Thomas Dekker na de officiële presentatie van de Rabobankploeg in het Rotterdamse sportpaleis Ahoy’. Hij zei het alsof het de gewoonste zaak van de wereld is voor een wielrenner van 21 jaar. Maar Dekker is zich er maar al te zeer van bewust dat hij geen gewone renner is. Na zijn debuutjaar, waarin hij zijn aangeboren klasse bevestigde, stonden alle grote ploegen voor hem in de rij. Dan heb je bij de ploegleiding wat te eisen.

Hij kreeg een fors verbeterd contract tot eind 2007. Directeur Theo de Rooij had hem graag langer vastgelegd, maar Dekkers wil is wet. Voor de uitstraling van de Nederlandse ploeg was het, nu Michael Boogerd en Erik Dekker in hun nadagen zijn beland, van cruciaal belang dat het zelfverzekerde toptalent behouden bleef. Daarom werd ook de wens van Dekker om trainingstechnisch zijn eigen weg te volgen knarsetandend ingewilligd. Ook al gaat hij in zee met een omstreden Italiaanse arts.

De jonge Noord-Hollander verhuist binnenkort naar Viareggio, in de buurt van Pisa. Daar woont Luigi Cecchini, een man met een illustere klantenkring in het peloton. Dekker gaat trainen aan de hand van zijn schema’s. Hij kwam met Cecchini in contact via zijn manager Jacques Hanegraaf.

De Italiaan werkte in het verleden met veel toprenners, onder wie Gianni Bugno, Rolf Sörensen, Michele Bartoli, Bjarne Riis, Tyler Hamilton, en traint nu nog Jan Ullrich, Ivan Basso, Alessandro Petacchi en Damiano Cunego. Enkele malen werd de Toscaanse arts in verband gebracht met doping.

Ploegleider Erik Breukink is zich bewust van de reputatie van Cecchini. „Als je het verbiedt, doen ze het achter je rug om. Een risico? Dan zitten we met 26 risicogevallen. Het eerste waar we met Thomas over gesproken was dat hij alleen qua training door hem wordt begeleid.”

Volgens Breukink is Dekker vooral gestreeld dat de Italiaanse dokter hem wil toelaten tot zijn selecte clientèle. Dekker beaamde dat. „Ik weet wat er altijd geschreven is over Italiaanse artsen, maar ik wil door hem trainingstechnisch begeleid worden. Hij werkt niet zomaar met iedereen. Hij heeft mij eerst getest. Het is mooi dat zo’n man zo veel vertrouwen in mij heeft.”

Aan de hand van Cecchini wil hij zich vooral verbeteren in het tijdrijden. Bij Rabobank heeft hij ook gevraagd om windtunneltesten en meer aandacht voor het materiaal. In Italië wil hij ook specifieker op klimmen gaan trainen. „Als je mij kunt vertellen waar in Nederland een heuvel van 15 kilometer ligt, hou ik me aanbevolen. Als je als prof wilt slagen, zul je naar het buitenland moeten.”

Dekker kiest bewust voor zijn eigen weg. Hij laat zich niets gelegen liggen aan de cultuur bij de Rabobank waar jonge renners vaak al blij zijn met een profcontract. „Ja, maar ik streef het allerhoogste na.” Afgelopen jaar klaagde hij over het gebrek aan planning bij Rabobank. Ook moest hij zich nog regelmatig schikken in de hiërarchie. Dat is verleden tijd. Al in november kwam hij met Breukink een programma overeen. Daarop staan voornamelijk grote koersen, van Parijs-Nice, Milaan-Sanremo, Amstel Gold Race, Luik-Bastenaken-Luik tot de Ronde van Frankrijk.

„Ik snap dat het voor de ploegleiding ook niet altijd gemakkelijk is met iemand als mij. Ik kwam als twintigjarige binnen, had gelijk een grote mond en rijd het liefst twee koersen op een dag. Ik was altijd gewend dat alles om mij draaide en ineens kwam ik in een ploeg met een bepaalde hiërarchie. Maar ze kennen me nu en ik heb vertrouwen in hen. Anders had ik toch niet bijgetekend?”

Bron: Trouw.nl

Dat Thomas met Cecchini in zee gaat die de zelfde bedenkelijke reputatie heeft als Ferrari is natuurlijk een teken aan de wand. De afspraak met Breuking dat de samenwerking alleen om trainingstechnische reden is aangegaan is natuurlijk een maskeringsmiddel. Natuurlijk gaat het om de wondermiddeltjes want voor trainingstechnieken heb je echt geen Italiaanse arts nodig.
Hoe laat is het
pi_33837166
Je krijgt niet een erg positieve indruk van Thomas Dekker als je dit leest, aan de andere kant is er niet veel verkeerd met wat assertiviteit. Ik kan me er wel iets voorstellen, als hij wat kritiek heeft op het gebrek aan planning bij Rabo. Dat idee krijg ik ook wel eens.
Ook is het logisch dat hij in het buitenland gaat wonen, daar hij een carriere als ronderenner ambieert. Maar de impliciete kritiek op de teamleiding over een windtunnel en materiaal vind ik een beetje te ver gaan, voor iemand met zijn leeftijd.

Ik zou, als ploegleider, wat meer doen aan gezamelijke klimtrainingen. Gewoon maand (of langer) in het voorjaar trainen in noord Italie met jongens als T. Dekker, Menchov, Ardila, Weening, Kolobnev, Rasmussen en evt Posthuma.

Trouwens, Cecchini met Ferrari vergelijken gaat een beetje ver.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:38:19 #3
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_33837290
Ja als je als renner wilt slagen zul je vroeg of laat aan de doping moeten. Triest maar waar
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_33839333
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:53 schreef krijtrots het volgende:
Dat Thomas met Cecchini in zee gaat die de zelfde bedenkelijke reputatie heeft als Ferrari is natuurlijk een teken aan de wand. De afspraak met Breuking dat de samenwerking alleen om trainingstechnische reden is aangegaan is natuurlijk een maskeringsmiddel. Natuurlijk gaat het om de wondermiddeltjes want voor trainingstechnieken heb je echt geen Italiaanse arts nodig.
Verschil is natuurlijk wel dat Ferrari ook daadwerkelijk veroordeelt is, Cecchini is geloof ik niet eens ook maar een onderzoek naar geweest. Ik ben het ook niet met je eens dat het verhaal over trainingsschema's perce een maskeringsmiddel is. Ik ken deze dokter Cecchini niet zo goed, maar ik weet van Ferrari wel dat hij 1 van de grootste deskundigen op trainingsgebied was binnen het wielrennen. De term arts is misschien ook wat verwarrend, want de rol van deze mensen gaat veel verder dan wat medicijnen voorschrijven, en zijn vaak juist de deskundigen op het gebied van training.
Of denk je dat alle klanten van Cecchini (zoals Basso, Petacchi of Cunego), of van Ferrari (zoals Savoldelli, Cippolini of Axl Merckx) allemaal aan de doping zaten. Daarnaast, het geval Lotz heeft ons toch wel geleerd dat het voor een profrenner geen enkel probleem is om aan epo te komen, waarom zou je dan in zee gaan met een dure italiaanse arts met een dubieuze reputatie?
pi_33844321
Ik had nog niet van die man gehoord, maar het is wel vreemd dat Dekker daar helemaal een trainingsarts zoekt.
verkapte tvp
  zondag 8 januari 2006 @ 21:48:46 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33846739
Het wil niets zeggen en er worden wel heel erg veel aannames gemaakt, anderzijds vind ik dat dit soort verhaaltjes over een privé-trainer met allerhande speciale schema's en vage begeleiding altijd een beetje stinken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33848342
Dekker begrijpt al snel hoe het werkt, de rest moddert wat aan in een groentenla in Belgie. We weten allemaal dat bijna ieder pro gebruikt, dan kan je het maar beter goed aanpakken.

Armstrong is ook niet slechter geworden van zijn Italiaanse connecties.
pi_33849246
Rabobank heeft ook iemand in dienst die trainingsschema's voor ze maakt. Dus daar kan het niet aan liggen. En als Dekker ooit de Tour wil winnen moet die naar Ferrari bij Cecchini wordt die 2e (Cecchini is ook dottore van Ullrich)
pi_33851646
Kan deze klets niet in het centrale topic?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 9 januari 2006 @ 08:01:52 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_33857096
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:38 schreef LENUS het volgende:
Ja als je als renner wilt slagen zul je vroeg of laat aan de doping moeten. Triest maar waar
Als Armstrong daadwerkelijk aantoonbaar doping had gebruikt hadden die klotefransozen er echt wel meer uitgehaald hoor. Daarnaast is dat bewijs van zijn 1e of 2e overwinning en heeft hij hem daarna nog 4 keer gehaald ofzo, dus ik vind het een beetje bullshit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_33872032
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:38 schreef LENUS het volgende:
bijna een waarheid als een koe, maar men kan daar niet zo goed tegen(de waarheid)
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_33872166
Pff, wat een topictitel en wat een conclusie..

Ga eens ergens over praten waarvan je wel wat weet..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  maandag 26 juni 2006 @ 03:55:57 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39238270
*kick*

ai het loopt allemaal ff wat minder he.

Dekkertje ineens niet naar de tour en z'n doktertje wordt ook met de Spaanse praktijken in verband gebracht.
  maandag 26 juni 2006 @ 14:01:34 #14
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39248433
quote:
Op maandag 26 juni 2006 03:55 schreef PLAE@ het volgende:

*kick*

Dekkertje ineens niet naar de tour en z'n doktertje wordt ook met de Spaanse praktijken in verband gebracht.
ALS dat de reden zou zijn, klopt die nog niet met dat gedoe door kuurtjes enzo...

En dat lompe geouwehoer dat 'ie naar Italië gaat zodat 'ie doping kan gebruiken is ook onzin. Dat kan tegenwoordig niet meer in Nederland??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 26 juni 2006 @ 14:57:47 #15
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39250620
Hij wordt ook niet medisch bijgestaan, enkel met de trainingsmethoden.
pi_39250793
quote:
Op maandag 26 juni 2006 03:55 schreef PLAE@ het volgende:

*kick*

Hoe kortzichtig
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 26 juni 2006 @ 16:38:21 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39254588
zo serieus was het ook weer niet bedoeld haha. Niet zo happen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:43:43 #18
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_71860104
Thomas Dekker is wél een goed acteur. Hij acteert zijn onschuld. http://www.imdb.com/name/nm0215281/
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')